Captain

myslim, ze si to tu vystihol najlepsie
Nazory niektorych mi pripominaju hadku deti na pieskovisku alebo lisku z Ezopovej bajky - ja to hrozno vlastne vobec nechcem, lebo je urcite kysle (a len tak na okraj, BTW nedosiahnem na neho

) alebo tiez new BMW su hnus, shit, odpad a nikdy by som si ich nekupil, pretoze....
na ne nemam a tak skoro mat nebudem
Viktor: zrovna na tomto fore by som sa velmi neohanal "podnikatelmi v F-modeloch, co sa nevedia podpisat bez pravopisnych chyb", drviva vacsina clenov tohto klubu nie je schopna napisat 1 vetu do prispevku bez pravopisnej chyby a hadaj, ktore auto je na tomto fore najrozsirenejsie...
samozrejme cest vynimkam, ale mam pocit, ze prave tie vynimky su vacsinou majitelmi novsich modelov a (vacsinou) pisu prispevky, ktore maju hlavu a patu a ktore su ako-tak pravopisne kultivovane...
mal som E39, mam E60 a uz som nieco odkrutil aj na F10... E39 bola
na svoju dobu skvele auto, ale uz je (ci sa to komu paci alebo nie) davno za zenitom, za super auto som ju mohol povazovat len do momentu, kym som po prvy raz sadol do E60 a (pre mna bohuzial

) E60 je na tom vo vztahu k F10 dost podobne...
ano, v E34 som nesedel a ani po tom velmi netuzim... mam totiz rad auta, na ktore sa mozem spolahnut v kazdej situacii a ktore sa ma nesnazia pri prvej prilezosti zabit
tvrdit, ze by radsej absolvoval dlhu cestu na E34 ako na F10 moze iba ten, kto
a) mentalne zamrzol na zaciatku 90. rokov
b) F10 videl len na obrazku a nikdy v nej nesedel
ja potrebujem auto na denne jazdenie, ktore bez zavahania naskoci na prvy brnk, poskytne mi pohodlie, na ktore som zvyknuty a dostatok vykonu vo vsetkych situaciach, v ktorych ho potrebujem a (v neposlednej rade) ochrani ma na ceste pred cudzou aj pred mojou vlastnou blbostou...

- moja E60 530xd LCI vsetky tieto moje poziadavky bezo zvysku (zatial) naplna, ale s pravdepodobnostou hraniciacou s istotou viem, ze F10 by ich naplnala este o trochu viac...

, E39 som sa zbavil jednak preto, ze bola moralne zastarana a jednak preto, ze cast z vyssie uvedenych podmienok pomaly, ale isto prestavala splnat...
dovolim si uviest kacirsku myslienku: moja chrochtava xDrivova Banglova hovadina by v beznej premavke v pohode udrzala krok s "bozskou a dokonalou" E34 M5 a mozno by ju aj v niecom predcila... a nemyslim si, ze moja radost z jazdy v E60 je ovela horsia ako v E34, ja si na zvuk raneneho pterodaktyla az tak nepotrpim

, zato daleko vacsiu dolezitost pripisujem pocitu bezpecnosti a komfortu v aute
ano, viem si predstavit, ze by som mal v garazi aj nejaku "vikendovku" z poslednych 3 dekad 20. storocia napr. E9, E24, E30, E31...

a veeelmi silno by som sa z takeho auta vytesoval, ale tu a teraz sa bavime o autach na kazdodenne jazdenie. Vikendovku mozem zacat riesit az budem mat uspokojivo vyriesene daily car.... a daily car u mna musi byt auto z 21. storocia, najlepsie vyrobene po r. 2010
priznavam, ze asistenty v novych autach mam rad, povazujem ich za uzitocne a vacsinou mi vobec nevadia... a hlavne (na rozdiel od vacsiny konkurencnych znaciek), ked uz sa chcem sam dobrovolne pokusat o samovrazdu v aute

, viem ich
vypnut - je totiz velky rozdiel frcat ustalenou rychlostou po dialnici alebo sa pomaly posuvat v zapche (vtedy vsetky asistenty zapnem a ocenim, ze cast nutnej pozormosti preberaju za mnna) a blbnut v zakrutach napr. na Babe (kedy si plnokrvne uzivam jazdu a mozem vsetko, co mi neprimerane "keca" do riadenia zase vypnut) - mate tu moznost aj v E36, E38, E39...
medzi moje velmi prijemne zazitky s asistentami sa zapisala aj jazda na predvadzacej F13 640d, ked auto v zakrute hodilo zadkom presne tak, ako som chcel a ako mi bolo prijemne a potom ma uz jemne nasmerovalo do povodneho smeru jazdy ...tomu ja hovorim Sheer Driving Pleasure...

nemusim ovladat auto ako Sebastian Loeb alebo Ken Block, aby som si uzival dynamicku jazdu na hrane smyku v zakrutach a mal z toho radost...
predpokoladam, ze na starsom aute bez asistentov (radsej som to neskusal) by som v rovnakej rychlosti a rovnakej zakrute v lepsom pripade mal plne ruky prace s autom aby som ho udrzal na ceste a vystupil by som so silne buchajucim srdcom, bledy a trochu priposrany (asi ako Roki po Misovej jazde v okoli ZV

) a v horsom pripade by som lovil rozbite auto z priekopy...
ziadny z M-modelov som este nesoferoval, previezol som sa (ako spolujazdec) "len" na Misovej F13 M6, zazitok veeeelmi slusny, neviem si predstavit, ako by ho mohlo ktorekolvek z historickych M-iek prekonat...
zabrzdenie z 270 na cca 150 na menej ako 100m a nasledne odbocenie z R1 bez naznaku stratu stopy by (bez urazky) ziadny starsi M-model takto nezvladol

a zvukova kulisa mi tiez neprijemna nebola, nech isla odkialkolvek...
vobec by mi nevadilo vlastnit F10 M550d xDrive, ktora aj dobre vyzera a podla vsetkeho aj skvelo jazdi a poskytuje mne i vsetkym, ktori so mnou cestuju dostatok komfortu i bezpecnostnych prvkov, nie som si iba isty ako trvanlivy bude ten 3x oturbeny chrocht (do 2-3 rokov to bude jasne), ale myslim, ze bude urcite spolahlivejsi ako "slavna" benzinova N63/S63 s priemernym najazdom do vymeny motora 80.000 km... mimochodom, ja by som si zo sucasnej ponuky BMW benzinovy motor vybrat nevedel

Rottwa: Tvoje hodnotenie je cisto subjektivne, neuvadzas jediny objektivny argument, auto sa Ti pocitovo nepaci, aj ked uznavas, ze je vlastne v kazdom ohlade spickove... neprotirecis si trochu...
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
mimochodom, ked tak nadavas na "smrad recyklovanych kelimkov" z ktorych je udajne robena plaubka F10, aky smrad bol povodne v Tvojej E38, ked bola este nova ?! lenze to asi Ty nevies...
za poslednych par rokov som sedel vo vacsine novych F-modelov a v ziadnom z nich mi ten "smrad" neprisiel neprijemny, mne je naopak vona noveho auta velmi prijemna (najma ak by bolo moje

)
rozpisal som sa, ale chcel som poukazat na jedinu myslienku:
Hatovanie novych aut nie je mozne opriet o ziadny racionalny dovod, vsetko je iba o pocitoch. Nove auta su technicky ovela zlozitejsie, ako auta pred 15-20 rokmi, takze logicky je tam ovela viac veci, ktore sa mozu pokazit a podla Murphyho zakonov sa aj pokazia... Ako tu uz vsak viac krat odznelo, tie auta su povacsinou postavene tak, aby vydrzali 6-8 rokov / 200t km a potom to je uz vyrobcovi (a pravdupovediac aj mne) u prdele...
P.S.
opravte ma, ak sa mylim, ale
ziadna M5 nikdy nebola stavana ako
okruhove auto, takze reci o vykonoch na okruhu tu akosi nemaju miesto...