Nekonečný príbeh pokračuje
... Tak po takmer mesiaci celibátu, a mojej neprítomnosti tu na klube resp. v príbehu vo forme spisovateľskej dráhy. sa konečne môžem s pôžitkom prepracovať k ďalšej kapitole "Nekonečného príbehu" tejto palety old-timer/ov A.K.A E53 a E38 a ... Dnes si dovolím aktualizovať model 7er a X5 si nechám na zajtra
Čím začať ... ZAPOČNEM to spojením písmena V a číslovkou 12, ktorá pribudne k známemu duu snáď v priebehu mesiaca až dvoch z DE. Poviem len, že sa bude skutočne na čo pozerať mimo FICO DAEE

(aby som nepredbiehal udalosti tak podotknem, že biele nešňupem, no musím pochopiť čo je to V12 !

) ...
Takže toľko k úvodu o blížiacej sa novej zápletke tohto bestselleru bez jedinej reakcii po mesiaci či vôbec ešte žijem
Vy banda prašivá ! Jedine s Koradom som bol osobne aj to len na pár minút tomu odpúšťam

, kde sme si prehodili len recept na jablčník a prevzal na konkurenčnej značke niečo pre EX Koradovú E38, ktorej sa s láskou momentálne venujem ja ...
TAKŽE čo nové sa udialo ...Motor resp. auto bolo preč takmer mesiac počas, ktorého sa investoval čas do, tesnenia vaní, ventildeklov, dajaké "kuracie" prsia na poriadku sú piestne krúžky (ktoré boli k ich údivu jak nové) Ale toto je pre mňa Španielska dedina. Brúsenie ložísk (LIAZ/om áno stara známa LIAZ fabrika) no práce okolo simeringov atď boli nutné už pár 10 "sto" tisíc km s5 (dodal odovzdávajúci personál k otázke: A čo to všetko zhltlo ? ... udajne ešte ventily (tu som sa opäť stratil) a veľa veľa iného ... Aby som sa nestrácal ja sám podotknem, že najväčší problémom bola LPG sústava, ktorú opäť k jej chodu riešila externá firma o ktorej som sa vo faktúre nič nedozvedel ale napriek dnes už cca 2400km beží všetko OK ... ZÁKLADNE zhrnutie po tomto odlúčení je FAKT, že V8 4.0ka momentálne papá o cca 1,5l/100km menej (12,7/13,5 sa drží 14+ som sa ani po akčnej (rozumej nie NFS jazde) nedostal ... A čo ma teší ešte viac na LPG som prešiel cez 450km cca ako mesto tak okres ale aj dialnica 130/150 (MAX 12l/lpg na 100km) (nie maximálnu rýchlosť som do tohto zápočtu neskúšal) ... Motor konečne drží voľnobeh tam kde má aj podľa budíkov presne na ČIARKE pod cca 500ot resp voľným okom 480/500 čiže úpadok o cca 8% ... Chvála do nebies si odniesla olejová vaňa ktorá bola v 90% stave naopak od ostatku motorickej časti ... Olej bol hodný s vtipným dodatkom ešte k predaju pre labužníkov VW group (nič osobné len vtip) ... Čomu prispieval fakt slova "LPG" (teraz do mňa) ... Motor je už napriek predošlému stavu tichší a pri štartovaní cítiť jemnejšie dunenie od spodu neviem to takto popísať možno len placebo efekt. No napriek tomu to stálo zato k cene a podobným vtipom sa zatiaľ nejdem vyjadrovať nakoľko to ani nepovažujem za podstatné auto som bral s vedomím, že to chce veľa ENERGIE a času, spúšťať tu FLAME nemienim mal som dosť OTčka v téme u Fuxxa čo za lúzra sa tam našlo s 36 autami ... Toto je ten fakt prečo je klub na hrane panenskej blany kde pôsobí cudzie teleso ...
Tak ale to by som nebol ja keby to neskončilo len TAM takže, auto má už tiež komplet interiér ako aj STRECHU resp. stropnicu

teda prevalení strop je minulosťou za čo ďakujem Koradovi, že si na mňa aj počas práce našiel trochu času. Kedy som si pre neho konečne prišiel. Nahodenie trvalo cca 2 hodiny a nebola nutná demontáž žiadnej sedačky či iných doplnkov (fotky budú a dodám neskôr keď si moja lenivá zadnica zbehne pre ne) ... Ďalej k vienku dostala 7ma nový VOLANT resp. no toto prebehlo ešte počas prác na motore. Jednoducho fakt, že po pár km ste mali na ruke čierne zrnká ošúchanej kružnice v rukách ma iritoval... Je to konečne volant ako sa na 7er patrí ... S prácou som veľmi, veľmi spokojný a taktiež priložím fotografie. Nakoľko je toho skutočne dosť skúsim to nahádzať postupne to čo už mám, na HDD a čo príde neskôr doplním v priebehu ...
Opäť mimo témy STROPNICE dostala interiérovú kúru aj spodná časť vozidla resp. sedadlá TESNENIA (foto také, že nebudete vedieť či to je odfotografované zo Spoonerovej 7er alebo tejto ) Jednoducho a jasne interiér je "Par Excellance" ... Tu ešte treba doplniť pár detailov, ktoré rozpíšem nižšie (nie ešte sa neblíži koniec)
KUFOR prešiel kompletnou rekonštrukciou a pach predošlého pôsobenia na cestách je z auta preč. Momentálne tam rezonuje vôňa jahôd a tak mi to vyhovuje ... Čistota opäť aj v tejto sfére exceluje. Tepovacie zariadenie dávalo kakao na počkanie

...
Čo by som ešte dodal aby som nezabudol ... Auto onedlho poputuje do LAKOVNE (to zas bude) ... A získal som po dlhej, dlhej dobe chuť na kačku takže som si dnes doprial s červenou kapustou (to len malé OT pre zmenu kalkulácie myšlienok v hlave) LAKOVANÝ bude len vonkajší skelet to jest kompletné odstrojenie sa nebude konať... Toto rozhodnutie padlo viac menej v rámci chystaného V12 projektu ... Ktorý zhltne opäť čas energiu a € ... Tento počin je ale ešte v štádiu kedy potrebujem ČAS, ČAS, ČAS ktorý je momentálne mimo mojej intervencie ! Toto skutočne ešte nechcem rozoberať bližšie resp. zatiaľ nie v rámci tohoto príspevku. Neskôr sa k tomu určite dostanem

.
V neposlednom rade mám 2 sady 235/60 R16 na ZIMU keďže môj stvoriteľ (rozumej BOH v tom nehrá roľu ale OT končiace sa s EC) nepochopil vetu "už som objednal nemusíš" Takže aspoň môžem drať počas suchej zimy (ak bude taká suchá ako tá predošlá) ... Ale aby to nebolo len samé ťuťu muťu TAK
ZHÁŇAM NAVI 16:9 (cenu do PM)
Mechaniku pre 16:9 (cenu do PM)
Koľko stojí komplet sada roletiek pre zadné sedadlá ? cca +/- v ETKE som to neobjavil (no hold nie som Bon Jovi
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
)
Zapojenie telefónu

... Tu som buď kkt alebo kkt. Korado povedal, že ho len odpojil aby ho rukou nezapínal ako ho zapnem opäť do stavu nech svieti ? ... Treba to komplet rozobrať či čo ? chápal by som odpojenie v rámci toho v úvodzovkách LAN káblu ale ten je zapojený a jaksi to nejde aj napriek faktu, že by to malo údajne ísť ...
A v neposlednom RADE DSP AUDIO... Áno viem je tu XY tém potrebujem len info. ohľadne zadného pláta sú to 4 repro potrebujem vedieť priemer (tušim 13cm repro sú vo dverách 16cm v zadnom plate (google info) odpor v Ohm/och a tieto údaje nech tam dám niečo obdobné (nie silnejšie viem, že to zosilňovač nezvládne) ... Jednoducho príklad je tam značka ABC veľkosť 16cm 4"ohmy" XY mhz tak a ja sa pokúsim objednať také isté (parametrami) len už dnes lepšou značkou napr ALPINE... (proste zachovať výkon len dnešné značky) NIE SUBWOOFER nechcem / neplánujem
... Určite som toho veľa nespomenul nerozpísal ale pri tak biednej atestácii, ktorú v rámci automobilizmu mám to zatiaľ stačí, aj tak je tu mŕtvo a je*ete na mňa
PS: k tým otáčkam motora nemám foto ako detail pred samotnou opravou motora, alebo ako to nazvať, no pridal som jednu starú fotografiu keď šla polovička, kde vidno otáčky že sú na voľnobehu dosť nad normu aj predošlí volant ako bol poškodený snáď to pre predstavu postačuje a novšie fotografie po úpravách)
Takže konečne to podstatné fotografie

/EDIT teraz ma napadlo ešte za SERVO ale to doplním zajtra už som K.O ende šlus na dnes
