serus
takze zacneme tam kde sme prestali.. takto to vypadalo pred, a po chvilke oskrabovania srobovakom a cisticom na brzdy.. :-O

kym to kamos rozoberal, tak som sa troska pustil do plastov, ked uz to je vonku..

zhodilo sa dolu prve veko a veru radost nebola velka.. :-/ cakal som teda menej bordelu, plus aj solenoidy vsetky 4 boli dost zanesene, co su vpredu.. ale tak vycistilo sa to manualne jak sa najlepsie dalo, takze teraz mozem kludnejsie spavat..

zhodili sa dolu aj veka rozvodov tie vrchne, tesnenia boli v prdeli, a na tej soferovej strane to kvalitne tieklo a to bol zdroj vsetkych problemov, vratane alternatora odideneho, lebo rovno odtial kvapkalo na alternator

tesnenia aj pod vekami aj pod tymi krytmi boli uplne KO, guma sa drolila, takze najvyssi cas vymenit..

potom prisli nove vecicky.. vsetky tesnenia a gumove casti boli victor reinz alebo elring, podla toho co viem tak najvyssia kvalita co sa dala zohnat. alternator origo valeo..

potom sa to zacalo skladat.. aj s novymi remenmi.. hlavne ten klimovy bol fajnovy.. kedze niekto (nie z nasej strany) to dojebal a poslali napicu remen, ktory bol maximalne o 1cm dlhsi jak povodny, tak samozrejme ked som isiel dat naplnit klimu a spustil to, tak skrekot taky ze som skoro ohluchol, a samozrejme presmykoval ten remen.. tak potom pozeram na papier od neho, a jasne ze poslali zly model. ale menit sme ho uz museli ked bolo auto poskladane, lebo vsetky naplne v nom boli a jazdilo, takze popici robota na 4 hodiny keby sa niekto nudil, skusit dat samonapinaci remen na poskladane auto s asi 7 cm fugou medzi saharou a remenicami.. ](*,) nervy v pici.. a mozno by to aj slo lepsie, keby ten novy remen neposlali kratsi jak mal byt, aspon ja mam ten pocit.. lebo ked uz sa ho podarilo ako tak natiahnut na tu remenicu, tak krajna drazka sa pod tym tlakom proste odlupala a mohli sme ho vyhodit.. tym padom sme tam dali povodny, ktory nieco vydrzi este, ale pojdem s tym do bmw na vymenu, zevraj pol hodina roboty a 70€ aj s remenom. tak som zvedavy

ci mi nahodou nepozicaju G11, ze aby som si pre svoje auto prisiel zajtra

ilustracia:

no a ked sa to takto poskladalo, tak sme to nastartovali, k velkej spokojnosti ze vsetko ide jak ma, nalial som zaroven aj oil flush do motora, a po tych par minutach sme zhodili aj vanu, v ktorej bolo kvalitne nasrane, ale tak to sa dalo cakat, plus sa vybralo a vycistilo aj sitko, cez ktore nebolo uz ani vidiet

samozrejme naspat nove tesnenie od victora :-O

pred poskladanim sa vymenili na obidvoch stranach aj CCV ventily, a dobre ze sa vymenili, jeden bol na 3/4 roztrhnuty..

no a ked uz bol motor poskladany ja som zaroven spravil nejaky ten detailing nech to aspon troska vyzera..

a kedze auto stalo niekolko tyzdnov, tak som sa rovno rozhodol ze poslem chlapcom do svitlip aj svetla, nech mi ich daju do poriadku, kedze predtym mi jeden xenon blikal a po chvili prestal svietit uplne, tak som cakal ze to bude nejaka riadiaca, ale nebola.. premerali, odskusali, nastriekali na cierno nejake veci co som chcel, vymenili cocky, a poslali naspat.. samozrejme aj tu boli komplikacie ale to sa mi nechce vypisovat

kazdopadne svetla robia denne svetlo, neskutocne :thumbup: (viem ze tam ma byt len jeden schodik, uz to mam nastelovane spravne)

jaj a este sme vymenili olej v diferaku, ktory nastastie bol celkom v peknom stave, takze tam by to malo byt bez problemov..
tu je zhruba kompletny zoznam veci co sa robilo na aute, neviem mozno mi vypadlo nieco, ale vacsina tam urcite je..
- Tesnenia pod vekami
- Tesnenia pod prsiami rozvodov
- O kruzky vsetky ktore boli po ceste
- Tesnenie pod vanou
- Novy olej, filter, preplach
- Novy hydro olej
- Nova chladiaca
- Novy olej v diferaku
- Repas svetiel svitlip
- Cistenie od karbonu a oleja zapeceneho
- Novy alternator
- Nove remene
- Nova napln klimy
- Vymenene membrany odvetravania ccv
cakom prask ma to vyslo okolo 1700€ robota material posta vsetko dokopy, este som ale neskoncil.. auto musi ist do dunajskej k marekovi, tie svetla nesli preto, lebo z nejakeho dovodu je niekde na soferovej strane asi poskodena kabelaz a preto to blblo predtym, aj teraz bol problem s kodovanim tych jednotiek, ale marek povedal ze to bude v kabelazi, kazdopadne spravil to a funguje to teraz, tak uvidime dokedy..
a este jeden vanos tam nebol dobre namontovany, dufam ze problem bude iba v tom, a nevedel ho nastavit cez pocitac, auto ide, na nizsi vykon, s volnobehom na 700rpm, takze toto tiez budem riesit..
zatial mam na tom 1600km za dva vikendy, este 1500-2000 a budem zase menit olej, nech je tam uplne cisty + mam oil booster od protecu, a budem menit kazdych 10 000km olej, nech sa to precisti vnutri poriadne..
p.s. toto je prvykrat co klima chladi tak, ze mi je v aute fakt zima, a to som doteraz vo vsetkych autach maval klimu na minimum zapnutu.. tuto po naplneni musim pridavat teplotu aby som neodmrzol..
