... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Príspevky: 445
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Štvrtok, 16. Januára 2014, 20:51

A ako je na tom vodna pumpa? Moholo sa stat ze sa uvolnili lopatky z osky a toci sa naprazdno.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Piatok, 17. Januára 2014, 00:11

To neviem, ale tu ste mi pisali, ze ak funguje dobre obeh vody (ze teda strieka z tej tenkej hadicky prud do expanzky) takze je to OK, a aj to OK je, funguje to ako ma. Hmmm alebo mam vyskusat este tu vodnu pumpu vymenit?

Mne hlavne nejde do hlavy to, ako extremne ale naozaj EXTREMNE rychlo sa ten motor zohreje na tu prevadzkovu teplotu. Priznam sa ze tie nove snimace teploty mi este lezia v garazi, nevymienal som ich tak este neviem povedat ci to nie je tim, ale skor asi nie ci? Totizto po 1km mam uz rucicku v strede a uz aj dost slusne kuri, co mi sice v zime vyhovuje :D ale tak...no takze ja s tim autom jazdim bezne, ako teraz v zime sa to fakt len obcas malokedy stane ze mi vybehne rucicka za polku, vacsinou ked tomu nakladam, ale znepokojuje ma to rychle zohriatie motora. Lebo aj ked je to sice od nejakej teploty po nejaku, ten stred, tak aj ked otvorim motor a dajme tomu odsrobujem expanzku, uz sa z nej dost dymy co by som povedal ze uz ma dost velku teplotu akosi mooooooc rychlo..
 
Užívateľov profilový obrázok
dufusko
Príspevky: 154
Registrovaný: 7.1.2011
Auto: E39 Touring
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Žiar nad Hronom

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Piatok, 17. Januára 2014, 09:26

no ja neviem , ale ja ho tiez mam zohriaty velmi rychlo.Tiez do cca 1km mam na rucicke prevádzkovu teplotu ,ale este mu nenakladam-liatinovy blok ma iny tepelny opor ako Al hlava. hadice netlakuje. Skus si zohnat nejaky bezdotykovy merač teploty http://www.celzius.sk/infracerveny-teplomer-scantemp-380 a zistíš,či ukazuje spravne. Mozno sa len niekto pred tebou zabaval s budikmi a mal dole ručičky a netrafil :-)

miskopisko napísal:
To neviem, ale tu ste mi pisali, ze ak funguje dobre obeh vody (ze teda strieka z tej tenkej hadicky prud do expanzky) takze je to OK, a aj to OK je, funguje to ako ma. Hmmm alebo mam vyskusat este tu vodnu pumpu vymenit?

Mne hlavne nejde do hlavy to, ako extremne ale naozaj EXTREMNE rychlo sa ten motor zohreje na tu prevadzkovu teplotu. Priznam sa ze tie nove snimace teploty mi este lezia v garazi, nevymienal som ich tak este neviem povedat ci to nie je tim, ale skor asi nie ci? Totizto po 1km mam uz rucicku v strede a uz aj dost slusne kuri, co mi sice v zime vyhovuje :D ale tak...no takze ja s tim autom jazdim bezne, ako teraz v zime sa to fakt len obcas malokedy stane ze mi vybehne rucicka za polku, vacsinou ked tomu nakladam, ale znepokojuje ma to rychle zohriatie motora. Lebo aj ked je to sice od nejakej teploty po nejaku, ten stred, tak aj ked otvorim motor a dajme tomu odsrobujem expanzku, uz sa z nej dost dymy co by som povedal ze uz ma dost velku teplotu akosi mooooooc rychlo..
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Piatok, 17. Januára 2014, 12:13

By ma zaujimalo co je podla vas, "mat ho na prevadzkovej teplote po 1km", to akoze rucicka je niekde medzi tymi dvoma ciarkami? E34 ma este normalny teplomer, a v meste to trva asi 15minut, mimo mesta cez 5km, aj to este nema 80C, skor 70 aj cosi.. a olej 40.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Piatok, 17. Januára 2014, 12:23

mal som všetko čo sa týka chladenia nové na TDS, fungel nový termostat a motor nebol zahriaty po 1km ani v lete pri 30st., to sa jednoducho nedá, jedine že prvý kilometer spraviť na jednotke-dvojke na obmedzovači
bežne v týchto teplotách potrebuje ten motor 5-6km aby sa zahrial podľa budíku na prevádzkovú teplotu, a min. ešte raz toľko aby sa poriadne zohrial aj olej a všetka voda aj v chladiči a tak
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 18. Januára 2014, 12:10

takze? :D mam to presne tak ako pise dufusko, 1km a rucicka v strede, ale pokial si dobre pamatam, pisali ste tu ze rucicka na e39 ked je v strede, je to od nejakej teploty po nejaku, cize nie rovno prevadzkova.. ze sa hybat nebude kym sa dostane naozaj na tu prevadzkovu teplotu, ale v strede bude, ak si dobre pamatam, tusim od 60stupnov? tak neviem. Aj keby...po tak kratkom useku aby sa zohrial motor na 60stupnov? Nechcem to porovnavat s inymi motormi,prevodovkami a rovno autami, ale na mojej byvalej vectre 2.2dti mi trvalo riaaaadne dlho kym sa naozaj dostal na tu prevadzkovu na ktorej ostaval, a na 1.9cdti ani nehovorim..to sa mi casto krat ani nezohrialo ked som isiel iba do centra..

dufusko-tak isto mi hadice netlakuje, mam novy termostat, novy chladic (zanovny, ale funkcny), novu visco.......ako sa ti to auto sprava v lete? dostane sa ti niekedy palicka aj za polovicu resp. za tristvrte alebo rovno do cerveneho pola? :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
dufusko
Príspevky: 154
Registrovaný: 7.1.2011
Auto: E39 Touring
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Žiar nad Hronom

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 18. Januára 2014, 13:25

miskopisko- no nikdy som nemal rucicku na inych miestach ,ako uplne vlavo a v strede. Tomu mojmu "hajzlovi" je v tomto smere jedno, ci je zima alebo leto, nikdy mi rucicka nevystupila vyssie ako na stred. Chcel som to overit cez skryte menu ,ale mam vypadane pixely :(


miskopisko napísal:
takze? :D mam to presne tak ako pise dufusko, 1km a rucicka v strede, ale pokial si dobre pamatam, pisali ste tu ze rucicka na e39 ked je v strede, je to od nejakej teploty po nejaku, cize nie rovno prevadzkova.. ze sa hybat nebude kym sa dostane naozaj na tu prevadzkovu teplotu, ale v strede bude, ak si dobre pamatam, tusim od 60stupnov? tak neviem. Aj keby...po tak kratkom useku aby sa zohrial motor na 60stupnov? Nechcem to porovnavat s inymi motormi,prevodovkami a rovno autami, ale na mojej byvalej vectre 2.2dti mi trvalo riaaaadne dlho kym sa naozaj dostal na tu prevadzkovu na ktorej ostaval, a na 1.9cdti ani nehovorim..to sa mi casto krat ani nezohrialo ked som isiel iba do centra..

dufusko-tak isto mi hadice netlakuje, mam novy termostat, novy chladic (zanovny, ale funkcny), novu visco.......ako sa ti to auto sprava v lete? dostane sa ti niekedy palicka aj za polovicu resp. za tristvrte alebo rovno do cerveneho pola? :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
dufusko
Príspevky: 154
Registrovaný: 7.1.2011
Auto: E39 Touring
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Žiar nad Hronom

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 18. Januára 2014, 13:27

Ale da,treba mat funkcne EGR a nie zaslepene.....


ViktorDDD napísal:
mal som všetko čo sa týka chladenia nové na TDS, fungel nový termostat a motor nebol zahriaty po 1km ani v lete pri 30st., to sa jednoducho nedá, jedine že prvý kilometer spraviť na jednotke-dvojke na obmedzovači
bežne v týchto teplotách potrebuje ten motor 5-6km aby sa zahrial podľa budíku na prevádzkovú teplotu, a min. ešte raz toľko aby sa poriadne zohrial aj olej a všetka voda aj v chladiči a tak
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 18. Januára 2014, 21:21

Coze? :lol:
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 18. Januára 2014, 21:52

starynovy ked narazaz na tu vec s egr tak eger naozaj ohrieva vodu. teda aspon na novych vozoch, na 3,0d som to videl urcite. ci na vraku akym je tds neviem
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 18. Januára 2014, 22:34

Nie, vodu skutocne neohrieva ani na M57, naopak voda chladi vyfukove plyny. Akurat zavadza za studena teply vzduch, nie horuci, spat do sania, ale na druhu stranu znizuje teplotu horenia, takze vysledok je nemeratelny v realnej prevadzke. +EGR funguje len v lahkej zatazi (ustalena rychlost bez pridavania plynu), a na volnobehu, od urcitych otacok je vypnute.. takze je to proste blbost. A vyjadruj sa slusne o otcovi "noveho" motoru, ktory je novsi o 5 rokov..
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 18. Januára 2014, 23:57

Áno primárne je určený na chladenie. To aj vymennik voda olej má voda chladit olej. Ale kým neni všetko zohriate to funguje práve naopak podľa mna. Tj egr ohrieva vodu a voda ohrieva olej. Alebo je to osetrene aby to naopak nefungovalo? Aj keď neviem aký by to malo význam veď to chcú všetci čo najskôr teplý motor. Či to má však vplyv že s egr mám vodu teplu za 1km a bez neho za 5km pochybujem.

Podme do detailov a zistíme že všetky tie motory sú len upravovane 24d :D a oprav má keď sa mýlim ale M51 sa používa od 91 a M57 od 98 tak je to predsa viac ako 5 rokov čo sa nasadenia do predaju tyka
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 19. Januára 2014, 00:05

Staci ist do fyziky a pozret sa na tepelnu kapacitu vody, a vzduchu, tam moc ohrievania neprebehne. V podstate ano, po mechanickej stranke, technologiou pripravy paliva je to ako hrusky, a jablka.
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 19. Januára 2014, 10:24

Ok. Ked to takto povies nieco na tom naozaj bude.

No tam je jasne že komorka a common rail je niekde úplne inde. :)
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 19. Januára 2014, 20:54

dufusko napísal:
Ale da,treba mat funkcne EGR a nie zaslepene.....




a možno tak s webastom, inak neexistuje aby si to za 1km zahrial na prevádzkovú teplotu

inak, stalo sa aj to že po nejakej oprave som zabudol vrátiť plech na zaslepenie do EGR ventilu a tým pádom bolo EGR na 1deň v prevádzke, ale nezdalo sa mi že by sa motor ohrieval skôr :wink:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných