... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Príspevky: 445
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 12:12

miskopisko napísal:
Mohlo by to byt len tesnenie? Jednoznacne uz sa musim pustit do tej hlavy, uz to zrejme nema byt co. Keby dam zarovnat hlavu, kupim nove skrutky a tesnenie, dam to pretesnit, nestacilo by to? Rozmyslam nad tou tlakovou skuskou ale ozaj mi pride zbytocne vyhdit 80e za to, keby mi nahodou povedali ze ano, hlava je zla. To uz radsej zapatim dalsich xy a kupim funkcnu hlavu, takze teraz fakt neviem.

Dakujem za rady


Ja som mal prerazene a tie hadice boli uplne tvrde, nedali sa stlacit ani kusok. Vyzera, ze to mas v poriadku, kedze to netlakuje, cize by som do toho nerypal a hladal chybu inde. Skus to ist riadne prebehnut. Zohrej ho kludnou jazdou, a potom si poskusaj kludne 0-100 :D alebo riadna zataz do kopca, pojazdi v okoli 4-5 tisic otacok a potom zastan, a pozri hadice, ak su makke a nemas netesny chladiaci okruh, tak je urcite tesnenie aj hlava v poriadku.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 12:15

Tak ja uz neviem ze co :( keby bolo nieco s hlavou/tesnenim, ako rychlo by tie hadice stvrdli a ako rychlo by sa dostala rucicka na "cervene pole" ? Skusim teda tu ostrejsiu jazdu po zohriati a dat motoru zabrat a uvidim.

K tim hadiciam, neviem to opisat ako sa daju stlacit, no jednoznacne to nejde tazko ale samozrejme ani uplne lahucko. Je tam citit isty tlak..co by to tim padom mohlo byt ine?
Inac spominal som tu dost casto to extremne rychle zohriatie motora na prevadzkovu teplotu (cize rucicka v strede), no nikto sa nad tim nepozastavil, cize jeto OK? Doteraz co som mal dieslove motory a teda aj vseobecne je tusim dieslovy motor taky, ze sa dlhsie zohrieva nie?

ps:je to automat, aj ked dam sport jazdu tak mi to pri tich 3500-4000ot asi preradi, popripade da sa timi 2 a 3 stupnami "radit" ? Ze mi to nepreradi ? Lebo takuto vec ozaj na automate teda vyskusanu nemam :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 13:09

keď pri jazde bola teplota OK a keď si pridával na mieste tak sa teplota zvyšovala tak možno ešte viscospojka vrtule chladiča, keď je zlá tak sa vrtula točí len zotrvačnosťou a nechladí, za jazdy máš nápor vzduchu ktorý to uchladí
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 13:38

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 13:59, upravené celkom 1 krát.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 16:10

ze by ta visco? no z toho co pisete mam pocit ze ked sa pridaval plyn a ja som stal pri motore, tak vrtula sa netocila viac, iba tak normalne ako pri volnobehu.. (ta vrtula ktora je prichytena na tej visco, cize ta vrtula ktoru som musel davat dole pri vymene termostata, je to ona??) Ja to coskoro pozriem, ale nie som si isty.zas dost to hulaka pri velkych otackach (akoby sa tam ta vrtula tocila a rozprudila vzduch..no jednoznacne to musim pozriet!

cize zistil by som to tak, ze pri pridavani plynu by sa mali zvysovat otacky vrtule? Pretoze za jazdy mi to proste nikdy neprehrialo (no ano ked boli 40tky a vosiel som do zapchy tak to ano) respektive ked som uz mal po jazde a popri pomalom parkovani sa to tiez zvyklo prehriat, dokonca raz to aj skapalo ako som spominal, to boli tiez brutalne teploty.

a ano mam to radenie tak klasicky, dik za typi :thumbup:



PS: inac tuto na fore som cital v teme pri tej viscospojke ze musi byt aj nepolamany ten plast okolo tej vrtule, ale to asi nebude taky problem ze? mam ho jemne dole polamany..
Naposledy upravil/-a miskopisko v Nedeľa, 6. Októbra 2013, 16:27, upravené celkom 1 krát.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 16:25

To tam nemas elektricku vrtulu pred chladicom?
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 16:28

kde myslis teraz? ja som myslel ze sa jedna o tuto spojku - http://bbautodiely.sk/sk/bmw-5-e39-12-95-8-03-chladice-sahary-radiatory/31115-bmw-5-e39-12-95-8-03-visco-spojka-525td-525tds-.html na ktorej je uchytena plastova vrtula. Ale samozrejme je este jedna vrtula uplne v predu pred chladicom ale to je na klimu ci nie? Toto naozaj neviem :D
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 16:32

No je na klimu, ale ked chladiaca zmes presiahne asi 98°C, mala by sa zapnut, je to ako dochladenie motora, a aj zalozne riesenie pre zlyhanie tej visco spojky.. ked hovoris ze ti nikdy nejde, tak rovno kupuj novu, ked ide, tak to auto huci ako liazka, to by si snad poznal, ked sa ti tam len tak toci naprazdno, z toho nic. A mas ten plast okolo vrtule na motore?
Obrázokč.3
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Príspevky: 445
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 19:26

miskopisko napísal:

K tim hadiciam, neviem to opisat ako sa daju stlacit, no jednoznacne to nejde tazko ale samozrejme ani uplne lahucko. Je tam citit isty tlak..co by to tim padom mohlo byt ine?
Inac spominal som tu dost casto to extremne rychle zohriatie motora na prevadzkovu teplotu (cize rucicka v strede), no nikto sa nad tim nepozastavil, cize jeto OK? Doteraz co som mal dieslove motory a teda aj vseobecne je tusim dieslovy motor taky, ze sa dlhsie zohrieva nie?


Ked mas odstate auto, hadice musia byt uplne makke. Po jazde, a to je jedno akej, musia mat trosku tlak (cize budes citit odpor, ale daju sa v pohode stlacit naskrz).

Rucicka teploty sa na tdsku oproti ostatnym dieslom hybe velmo rychlo. Ja prejdem na mojom 1 - 2 km a uz mam rucicku v strede (nas focus sa zohreje na stred asi po 8km). To ale neznamena ze motor je zohriaty. Hlava je hlinikova, zohreje sa ovela skor ako blok, ktory je liatinovy. Treba este aspon zo 7-8km pojazdit kludne, kym sa zohreje aj olej.

Pokial sa ti to teda hreje, bolo by vyskusat tu visco vrtulu, ci ju pri teplote zopina. Ja napriklad mam uplne zadretu elektricku vrtulu, ale mam dobru visco, a ani v lete v horucavach som nemal problem, ze by teplota liezla co i len 1mm za stred.

Da sa vyskusat tak, ze ked motor nastartujes studeny, otvor kapotu a skus tu vrtulu zastavit. (Preistotu pouzi dake noviny alebo nieco, aby si si nedojebal ruky). Ked sa motor zohreje, cize pojazdis par km, rucicka vyjde pekne k stredu, znova otvor kapotu a skus ju zastavit. Ak ti pojde zastavit bez problemov ako za studena, urcite je zla.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Pondelok, 7. Októbra 2013, 05:50

keď ti začne stúpať teplota skús zastaviť tú vrtulu nejakými novinami napr., keď sa ti to podarí tak problém, keď ti to rozdrape noviny tak je OK
(el. vrtula pred chladičom nefunguje na každej druhej e39)
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Pondelok, 7. Októbra 2013, 10:53

starynovy - Takze ta vrtula co je uplna prva, pred chladicom (na klimu), mi este nikdy nesla myslim, ani ked bol zohriaty motor (aj v cervenom) ale pre istotu to okontrolujem. Ak by teda vobec nebol funckny, co sa tam mohlo pokazit? Mam ho teda vymenit? pomoze to? A keby ho dam na vypinac, myslim to tak, ze proste ho napojim na baterku s tim, ze navediem do vnutra vypinac a pri vacsej teplote si ho ja zapnem kedy chcem + vymenim tu viscospojku a mohlo by to byt uz OK..

suit - hadice su ako vravis, pri zohriatom ich stlacim a citit jemny tlak. Skusim ich este raz prekontrolovat pri "skoro prehriatom" motore, ak sa mi ho tak podari prehriat v tejto zime. Presne tak sa mi to zohrieva, po 1km (ak nie skorej) mam uz rucicku na polovici a drzi sa tam pri jazde uplne v pohode. Viscospojku vyskusam ako mi radite :thumbup:

viktor - a ked teda ta el.vrtula pred chladicom casto nefunguje, nerobi to sarapatu?

dik :thumbup:
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Pondelok, 7. Októbra 2013, 15:02

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 13:59, upravené celkom 1 krát.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Pondelok, 7. Októbra 2013, 16:58

Ak ti nejde tak sa na nu vykasli, ako bolo povedane pri zapnutej klime sa toci vzdy, a toci sa aj pri prehriatom motore. No ak je dobra visca, ktora ma rodovo vacsi vykon nez ta elektricka, ten motor sa neprehreje nikdy.. raz som ju skusil dat prec, a za 10 minut statia to uz liezlo do 3/4, po pohnuti hned schladol.. takze skus ten "novinovy" test, no myslim ze je to jasne, ked si ju este nikdy nepocul.. ja som ju v lete pocul pravidelne, pri pomalej jazde po meste, ale bo stati s nastartovanym motorom, niekolko sekund hucala.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Pondelok, 7. Októbra 2013, 17:16

aj klíma sa uchladí bez tej vrtule za jazdy, len keď stojíš na mieste a je hic 35+ stupňov tak ti môže kvôli tlaku klímy prdnúť chladič alebo niečo iné
na e39 čo ja viem tak ručička teplomera funguje tak že od cca 60-70 do nejakých 100 sa ručička drží v strede, je to tak spravené aby toľko ručička nelietala, takže keď je vonku teplo 20+, tak pojazdi kľudne aspoň 5km, keď je chladnejšie tak aspoň 7-8km, keď mrzne tak cez 10 predtým ako tomu začneš šlapať viac na krk
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Pondelok, 7. Októbra 2013, 20:57

sinedko - mozes napisat cenu z autokelly prosim ta? Z tej ceny si potom mozem odratat dalsich 30% keby to kupim v inom shope asi ze? :D



starynovy - ok, takze skusim zajtra rano ten test, a dam sem vediet. Iba by ma zaujmala vlastne ta funkcia tej vrtule ktora je na viscospojke, ako to ze tak pomaha a ochladi motor, ked hovoris ze si ju dal dole a hned sa motor prehrial a s nou sa prakticky neprehreje, ked v podstate v priestore kde je ta vrtula na visco, prudi len tepli vzduch a roztocenim tej vrtule sa akurat rozprudi viac ten horuci vzduch od motora nie? Nerozumiem tomu moc ako to funguje

viktor - no o klime ani neviem povedat ci funguje, po kupe isiel po zapnuti klimi vzduch teply alebo teda normalny, neviem ci je vypustena alebo je nieco defektne v klime. Moc to neriesim zatial ale po opraveni auta urcite klimu naplnim aj tou tekutinou vdaka ktorej uvidim ci fuci
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných