... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Streda, 18. Septembra 2013, 07:22

skús tú vodnú pumpu,
po pár metroch to znamená čo presne? lebo po pár metroch to ani kúriť nezačne
keď to bolo po pár kilometroch, že ručička do červeného a prestalo kúriť tak to môže byť zlá vodná pumpa, alebo potom tesnenie hlavy, hlava alebo blok

inak druhý motor je najjednoduchšie riešenie, ale najlepšie tak keď ho vieš pred kúpou vyskúšať, cenovo budeš na tom +- rovnako ako za opravu pri výmene tesnenia, a ostane ešte kopa náhradných dielov
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Streda, 18. Septembra 2013, 12:38

No neviem ci poznas...v bratislave z rače na rendez to moze byt tak kilometer a pol maximalne..pri rampach uz bola rucicka v cervenom ale motor bol prakticky studeny takze nerozumiem. Potom rano som pozrel vodu a-nebola tam skoro ziadna voda ani teda nestriekala z toho hrdla pri nastartovanom motore. Tak som dolial 3L vody a po dalsom kilometri bola fuc. Kolko cca L vody ide do chladiaceho systemu ako celkovo? Pretoze mne ta voda nikde nevytiekla von...ale straca sa hyperrychlostou. No lenze potom som si vsimol ze vrchna hadica co ide do chladica pri expanzke, ta hruba, neni dobre uchytena do chladica lebo tam mam zlomene to plastove hrdlo co ide na chladic cize ta hadica sa nedala az tak dobre pripevnit, trosku z tade kvapka cize system asi neni natlakovany a to moze byt ten problem ze??
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Streda, 18. Septembra 2013, 13:26

sice v rači už rok bývam ale neviem čo to je rendez :oops:
odsleduj si či tá voda len kvapká alebo poriadne tečie, ale keď ti tade vytiekla voda tak sa to zavzdušní, prestane kúriť, začne sa prehrievať
do expanzky je vratná hadička vedená z hornej časti chladiča - to je jedno z najvyšších bodov chladiaceho systému, keď ti chýbali 3litre vody tak v tej hadičke je len vzduch,
v systéme je cca 11l vody, a tri litre na tom kilomeri zožrať nemohlo, to by musela byť hlava brutálne prasknutá a ani by si nenaštartoval,
ja by som postupoval takto: 1. vymeniť chladič, uistiť sa, že nikde nič netečie a chladiaci systém je OK (pozrieť pre istotu aj vodnú pumpu)
2. keď sa to stále prehrieva, aj voda sa tratí, tak máš jasné že tesnenie alebo hlava KO
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Streda, 18. Septembra 2013, 14:34

Si z race a vyznas sa, to je super :thumbup: :mrgreen: :mrgreen:

No teraz sme isli na otocku do krasnan (to snad vies kde je, je to v podstate este raca, kde je jednota a kde stavaju lidl), pred tim som dolial nejake 2l vody po vrch expanzky skoro a ked som sa vratil spat do race (cca 3km dokopy) tak uz zas sa voda stratila, ked stlacim tu najvrchnejsiu vratnu hadicku tak trosku z nej vystrekne voda ale aj vzduch ako by, je dost ale horuca, neni natlakovana. Neviem ci to je taka spinava expanzka alebo je z dolnej strany cierna ale zda sa mi ze sa dost rychlo zaspini aj to male mnozstvo vody co tam ostane. Cestu do krasnan a spat sa drzala rucicka v strede az ku koncu zacala zas stupat. Takze ked som potom zas pozrel tu vodu zas tam skoro nebola. A z tej hrubej hadice ktora tam teda nesedi koli tomu zlomenemu hrdlu na chladici, len trosicku kvapka ta voda no urcite nevytecie odtial 3l vody za par metrov jazdenia :( aspon teda na volnobehu len trosicku kvapka a nemyslim si ze za jazdy to tecie...inac je aj ta dost horuca ale nie je natlakovana, je normalne stlacitelna. A auto zase kuri :D neviem uz co mam kontrolovat. To auto sa tak sprava po vymene toho termostatu ale mam skor pocit ze to bude tou neutesnenou hrubou hadicou co ide do vrchu chladica (ta hruba). Mozem ju nejakym silikonom pripevnit o ten plast alebo tak nejak? Lebo ked ju nasadim na to neuplne (zlomene) hrdlo a zatiahnem aj tou svorkou co je tam original, tak to nedrzi bohvie ako..pred tim nez som to dal dole bolo tam nejake cervene tesnenie (tekute..nieco ako to co je na hlave valcov)

a este som chcel ze..11L som tam asi este nedal dokopy ale neni som si isty, je mozne ze to treba este doplnit?

diikkkiiiiiiiiiiiiiiii MOC
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Streda, 18. Septembra 2013, 16:30

krasňany poznám, do terna to mám asi 50m :D

silikón, ani dvojzložkové lepidlá tam nedržia, skúšal som to, nakoniec som menil chladič . . .

termostat môže byť vadný, ja som dal nový, značkový najdrahší čo bol v obchode, a neotváral sa správne, dal som druhý, lacný a ten už bol OK
skús popridávať plyn na voľnobehu - tým zvýšiš otáčky vodnej pumpy možno ti to bude tlačiť viac vody pri chladiči, keby to všetko žral motor, tak by si za sebou ťahal bielu dymovú clonu, hlavne teraz čo je také blbé počasie
že to na voľnobehu kvapká môže byť preto že tam v tej hadici máš málo vody a je plná vzduchu, lebo po doliatí vody sa chladenie správne odvzdušní až po jazde, ale zas kým zastavíš už máš zas málo vody
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Streda, 18. Septembra 2013, 21:10

vyber pumpu von, niektore maju plastovy rotor, a ten sa oddeli od hriadele, potom sa pretaca, a tlaci prd.. mas to na 4 srobky, zhodit visco, a remen.. 30 minut.. chladic kup novy, nema zmysel spravovat, raz som menil po niekom co to opravil epoxidom, stale to slzilo, a nakoniec aj strelilo, po miernom dotyku.. Ale podla mna jej tvoj problem vzduch, voda z hadicky nepojde ak je na vrsku chladica obrovska bublina, ktora zaroven blokuje tok vody, a preto to aj vari, a nekuri.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Štvrtok, 19. Septembra 2013, 21:48

No obavam sa toho ze ten chladic budem musiet menit aj ja..koli blbemu zavytu :| mozno este nad tim podumame ako by sa to tam dalo riadne upevnit. A to s tim kvapkanim neviem ci sme sa dobre pochopili alebo ci som to dobre opisal...vysvetlim to obrazkom.

1.Odtialto to kvapka pretoze ta hruba hadica z motora nedrzi dobre na chladici, pretoze je to tam ulomene a nemam to ako utesnit ani upevnit timi kovovymi paskami :| , dali sme tam take tesnenie tekute co som daval na motor ked som robil GO motorky (malej) ale to zrejme je len do urcitych stupnov ktore toto miesto presahuje, pretoze netesni a ta hadica si chodi hore dole, tesnenie je rozleptane.. a je celkom horuca

2. Z tejto hadicky nestrieka voda do expanzky (v tom hrdle) iba ked ju zmacknem tak trosku z toho vyprskne, a je celkom horuca

3. V expanzke sa straca velmi rychlo voda (neviem ci som tam nalial az 11L po vypusteni) a nezda sa mi ze by vytiekla von. Viecko od expanzky sa odtahuje velmi tazko ale nefukne (ako by tam nebol ten podlak)

Dakujem za rady a skusim to cez vikend nejak poriesit tu hadicu aby to tesnilo a ked to aj potom bude robit blbosti, skusim este tu pumpu. ale uz asi mam rovno riesit tu hlavu ze?
Prílohy
motor525tds.jpg
motor525tds.jpg (64.75 KiB) 1718 zobrazení
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Piatok, 20. Septembra 2013, 14:08

Mozem pouzit uz pouzivany chladic z tdsky na diely? V pripade ze by som ho vyskusal napriklad tim, ze pustim do neho prud a vytekat bude iba dole z vypustacieho, tak je ok? Alebo radsej novy?
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Príspevky: 445
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Piatok, 20. Septembra 2013, 22:27

Ja by som to neriskoval. Radsej novy. Z polska sa daju zohnat za dobre grose, a funkciu plnia tak isto dobre.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 21. Septembra 2013, 21:43

Da sa ozivit aj pouzivany, prelial som cez to 3L vriaceho octu, par desat litrov vody, a bol cisty ako novy (preveril som si to tym ze som ho rozbil na stranach). Ale to urcite neplati pre vsetky no, ak je zapchaty niecim inym nez vodny kamen, tak s tym nehnes, ako hovri Suit, chladic na E39 som z polska kupil za 58€, spracovanie perfektne.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Štvrtok, 26. Septembra 2013, 10:07

neposluchol som :D kupil som pouzivany behr (rocny, od "bavorista", vyzera v slusnom stave, nic polamane (kupoval som ho koli tomu ze na mojom povodnom som mal zlomenu tu cast, na ktoru ide hadica cize preto sa aj zavzdusnoval ako som spominal). Za pekny peniaz, preplachol som ho teda vriacim octom (1l octu a 1l vody), nechal to tam nejaky cas, preplachol potom vela krat. Takto s mensim tlakom netecie nikde takze dufam ze s nim problem nebude :thumbup: az na to ze neviem dat dole ten povodny niekde mi tam drzi a zaboha neviem prist na to kde :mrgreen:
Tak som zvedavy co to spravi.potom dam vediet


Inac mam zaujem o:

http://auto.bazos.sk/inzerat/29672455/predam-hlavu-valcou-na-bmw-525tds.php
http://www.fifoautoshop.sk/versiune/5053/tree/10474/articol/3647307/piesa/nahradne-diely-525-tds_Tesnenie-pod-hlavu.html#focus
http://www.fifoautoshop.sk/versiune/5053/tree/10478/articol/2914646/piesa/nahradne-diely-525-tds_Skrutky-hlavy-valcov.html#focus

Stacilo by to na vymenu hlavy? S tim ze hlavu by som dal zarovnat. A vedel by som si to vymenit aj sam? Nie som moc znalec, tatko by mi s tim pomohol a ten sa celkom vyzna, len ma zaujma ci si to spravi bezny smrtelnik samovolne v garazi s ako tak slusnym naradim?

este jedna otazka. tecie mi olej, v servise mi povedali ze to je z oblasti rozvodu, je mozne dat bez problemov viko rozvodu bez toho aby sa tam nieco posralo? Myslim to tak, ze viko len zhodim dole, dam nove tesnenie a zatiahnem a je vyriesene? Ale to asi nebude take lahke ze? Ak ano, da sa niekde samostatne kupit to tesnenie? Nenasiel som ho


dik
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Štvrtok, 26. Septembra 2013, 11:45

Rozvod je retazovy. Výmena hlavy ako taká nie je problém pre bežného človeka. Avšak zložiť správne rozvod to už môže byt problém. Videl som tu nejaké témy aj s nakresom aretacneho prvku na vacku v kategórii s fotonavodmi. Pozri to tam a uvidis či to je v rámci vašich možnosti. Olej ti môže presakovat medzi hlavou a retazou zdá sa mi že tam je na kraji olejovy kanál ale to som si neni istý - treba overiť alebo zistiť od niekoho kto sa 100% vyzna. Hlavu vieš vymeniť aj bez toho aby si dal predný kryt rozvodu dole ale musíš vedet povoliť napinak na retaz cez otvor (neviem či presne) nato určený.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Štvrtok, 26. Septembra 2013, 14:30

:D akurat, ze ta hlava z linku nieje na M51.. nepredbiehaj, ked zhodis svoju, tak uvidis ci je prasknuta, pripadne nechas pretlakovat aby bola istota (odporucam), kupovat hlavu z netu je pekna loteria, rozny smelinari rozoberaju motory na srotovisku, hlavu jebnu za lacnu slivovicu vencovi na zrovnanie, a uz je na bazosi krasne repasovana hlava, ready to go.. Ked som zhanal, tak hlava, skutocne testovana, a "repasovana"-vymene co bolo nutne, stala dobrych 250€ s tym ze stara hlava sa im musela dat ako proti hodnota. Rovnanie, a tlakovanie tvojej hlavy vide na 100€ max. pricom mas zaruku ze je dobra, alebo zistia ze je zla, ale vies na com si.. Hlavu prehodis aj doma, ale rozvody uz dokopy nedas, mozes to postavit na znacky od fixy ktore si tam narobis, no to ta sklamem, pretoze uz vtej dobe mas rozvod nastaveny zle, +tam zanesies chybu skladanim, a je to cele na picu, videl som x-krat rozne farebne znacky, alebo buchnutia po uderniku, po nastaveni pripravkami som sa musel ticho smiat.. :mrgreen: Olej ti moze tiect z pod krytu rozvodu, alebo z pod gufera kluky, alebo kdekolvek v predu, vakuovka, 2 sroby s O-kruzkami.. to treba presnejsie lokalizovat, pretoze na to aby si dal dole ten kryt musia ist prec vsetky remenice, zvlast remenica kluky je celkom oriesok, je zatiahnuta monumentalnym momentom, a nakoniec zostis ze to tieklo z loziskoveho srobu napinacej listy, kde je O-kruzok za 3 centy..
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 04:52

No tak chladic vymeneny, vsetky hadice pekne tesnia, netecu, novo naliata voda+nemrznuca, system odvzdusneny, termostat vymeneny (funkcny-doma odskusany, otvara sa). Vsetko som zlozil, nastartoval a nechal bezat, aby som odvzdusnil tak som si trosku pojazdil pri garazach, moc netrebalo ani dolievat, dost rychlo sa odvzdusnil. Z hadicky ktora ide z vrchu chladica do expanzky tecie len voda (bez vzduchu) pekne plynulo, voda sa nestraca. Nechal som to bezat zo 5 minut, potom pojazdil kolecka, zas nechal bezat, zas pojazdil a zas nechal bezat. Cely cas bola vrchna hadica z MOTORA do CHLADICA dost tepla ale volne stlacitelna! Spodnu som neskusal ale zrejme to iste. Rucicka teploty vybehla zo studeneho stavu do "stredu" behom dvoch-troch minut volnobehu [-( , po jazdeni plyn brzda len pri garazach sa teplota nedostala za polku, az potom po dlhsom stati a pridavani otaciek vybehlo na tristvrtku, potom znova kleslo dole trosku a znova na tristvrtku, po rozbehnuti isla zas na polovicu. Akonahle som vypol motor a zas otocil klucik tak hned vybehla na tristvrtku a zas klesla tesne za polovicu behom 30 sekund, teplejsi start bol uz trosku obtiaznejsi no naskoci tak do 3-4 sekund...za studena nakopol hned. Do "cerveneho" sa rucicka nedostala, no asi to bude aj koli chladnejsiemu pocasiu. Voda nevrela ale po otvoreni viecka expanzky isiel z vody dym, ale to skor koli chladnemu pocasiu a horucej vode.. Teraz mi ide o to, ze co? Ved ked by to bola prasknuta hlava, tak sa prehreje hned nie? A neboli by stlacitelne tie hadice? A stracala by sa voda nie?
Takze:

Stracanie vody v expanzke - NIE
Tlakovanie hadic - NIE (stlacitelna az na doraz dvoma prstami aj pri zohriatom motori)
Viecko od expanzky ma zospodu take kvapky ako by tam bolo trosku oleja(neviem na 100%) - ANO
Prehrievanie motora - ANO aj NIE (jazdit sa s tim bez problemov da, pri jazde rucicka nejde za polovicu, v tejto zime uz toboz nie, az pri velmi velmi velkej zatazi ako dlhy kopec hore atd, ale to bolo este teplo ked som tak isiel)


Mohlo by to byt len tesnenie? Jednoznacne uz sa musim pustit do tej hlavy, uz to zrejme nema byt co. Keby dam zarovnat hlavu, kupim nove skrutky a tesnenie, dam to pretesnit, nestacilo by to? Rozmyslam nad tou tlakovou skuskou ale ozaj mi pride zbytocne vyhdit 80e za to, keby mi nahodou povedali ze ano, hlava je zla. To uz radsej zapatim dalsich xy a kupim funkcnu hlavu, takze teraz fakt neviem.

Dakujem za rady
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Nedeľa, 6. Októbra 2013, 10:20

Kedze to netlakuje, tak s hlavou, ani tesnenim nemas nic. Ale tie hadice by pri horucom motore mali byt tvrdsie, nie ako handra.. ked tam nieje tlak, nezvysuje sa bod varu..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných