Blesk, neberiem Ti Tvoj nazor, ale ako odznelo vyssie, na vec je skutocne viac pohladov
ja som, pokial ide o
daily car (v ktorom castokrat aj trochu "pracujem" - minimalne tym, ze telefonujem), zastanca modernych "hraciek", ktore IMHO vyrazne ulahcuju soferovanie a zvysuju bezpecnost, je samozrejme nesporne, ze clovek sa ma na ceste v prvom rade sustredit na soferovanie, ale uprimne, kto z nas je vzdy a za kazdych okolnosti sustredeny na 1000% na cestu?!
lane change warning osobne nepouzivam, lebo mi lezie na nervy, ked mi trasie volantom len co sa priblizim k stredovej ciare, ale lane assistent pouzivam a uz parkrat ma na dialnici upozornilo na auto v slepom uhle, ktore som nevidel...
ACC som spociatku povazoval za milu somarinku, ale teraz mi uz viackrat zachranilo prdel a jazda po dialnici (a najma v suvislej kolone pred/v BA) s tym je pre mna ovela prijemnejsia a menej stresova.... ACC som prvy raz vyskusal na Audine A8 D3 a bol som z toho dooost sklamany, v A6 C7 sa spravanie ACC vyrazne zlepsilo a v F10 5er funguje na 85% tak ako by som si predstavoval, G30 5er som mal v rukach prilis kratko na to, aby som to vedel objektivne posudit, ale myslim, ze je lepsie ako v F10... kazdopadne dalsie auto bez ACC by som uz nechcel
aktivny asistent jazdy v pruhoch som po prvy raz vyskusal (velmi kratko) v G30 a pravdupovediac bol som trochu sklamany, ze to lieta od pruhu k pruhu a zdaleka to nie je spolahlive, ale myslim, ze vyvoj tejto ficury bude rovnaky ako pri ACC a casom sa to urcite zlepsi, sympaticke mi bolo, ze aj ked "nevidi" ciary vie sa to drzat auta vpredu...
o HUD odmietam diskutovat, to je absolute must-have....
ono podla mna vsetky tie "somarinky" suvisiace s autonomnou jazdou su v prvom rade urcene do preplnenych miest a maju umoznit, aby som si pri posuvani sa v zapche od semaforu k semaforu mohol v klude precitat noviny

(joking)
ale aby som sa moc nerozpisoval,
resume: do auta na denne pouzivanie rozhodne asistencne ficurky patria a podla mna maju svoje opodstatnenie, lebo casto vyrazne pomahaju aj v situaciach, ked nespravim chybu ja...
ina situacia je pri
aute pre zabavu (M-ko

), tam samozrejme tolko asistentov netreba a kedze v takom aute sa jazdi pre potesenie, predpoklada sa, ze clovek sa na jazdu sustredi (kedze moja "bestia" je trochu starsieho data a nema nic z vyssie uvedenych ficur (co nevidiet uz bude mat dusu

), tak tato otazka je pre mna skor teoreticka), ale zase nie kazdy je taky purista ako Ty a nepocita kazde kilo naviac... naviac nehanbim sa priznat, ze viac ako 400k je (pre mna) vykon viac nez dostatocny a v beznej premavke proste nemam gule na to, aby som vsetko vypol.... benevolntnejsie nastaveny ESP "strazny anjel" povazujem takmer za nutnost... rovnako ako HUD (ak sa da), ktory umoznuje, ze nemusim oci odtrhnut od cesty a dostavam vsetky potrebne info....
proste "show must go on" a vyrobca vie, ze ak by neponukal to co ma konkurencia, asi by toho vela nepredal.... budme radi, ze mame moznost si veci, ktore nechceme / nepotrebujeme jednoducho neobjednat, resp. vypnut... ruky by som dolamal tomu ch*jovi, ktory navrhol / donutil BMW strkat do vsetkych aut, ale hlavne do M-modelov start-stop system, ale to sme uz inde...
a este posledna veta: oprav ma, ak sa mylim, ale nepamatam sa, ze by akykolvek novy model nastupoval na trh s nizsou cenou a horsou vybavou ako ten predchadzajuci... to je iba zbozne prianie, ktore sa asi nikdy nevyplni