... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4171
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 8. Mája 2017, 11:51

Fuxxo ty pri veľmi dávaš na testy a pod.. Aj minule keď sa tu rozoberala Gulia si sa odvolával na to, že sa JC zmienil, že má malé dvere. Podľa mňa keby sa o tom nezmienil ani by si si to nevšimol, respektíve neuvedomil. Auto môže byť v realite úplne iné ako v teste.

Veď aj s takej x5/6 si robil srandu, že nevynde do kopca po mokrej tráve, a že RR s tým problém nemal. Pritom na x pneu široké, nizkoprofilovky a RR mal užšie pneu s vyšším prifilom. S rovnakými pneu není ani x5/6 zrazu taká hrozná
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12064
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 8. Mája 2017, 20:10

mexican: tak ako vedel by som si tam naklikat urcite :-D ale vedel by som si aj odpustit asi, napriklad ta hneda koza, stacila by aj alcantara a usetrim 2000 ci kolko, comforty som si povedal ze pre moju objemnejsiu postavu v buducnosti uz by boli must, ale aj sportsitze v 5ke budu sirsie ako tie v 3/4 (uvidime piatok :-D), takze by som vedel ist este dole.. ale keby mi vedeli dat dolu tych 18 za cenu vybavy jak pri 4ke, tak tych 60 volaco by bola celkom super kupa a myslim si ze aj kupitelne by to bolo.. :-)

blesk: suhlasim no, ale s tou poslednou vetou, nebude to skor tym, ze konkurencia sa viac dotiahla? ako naopak? aj ked je to take diskutabilne no, hlavne vdaka tomu ze vsetko sa elektrizuje, servo, podvozky, a podobne vychytavky, plus V8 s dvoma turbami oproti V10 nema sancu na zazitok z jazdy nikdy :-D takze to sa tazko dotahuje. a nova generacia, no som zvedavy, ked to ma byt xdrive, tak to asi zas bude "o nieco horsia" M5 aj ked bude rychlejsia..
s tou cuprou je to take vseobecne pravidlo, to je celkovo VAG.. na megane RS som velmi zvedavy, jazdil som novy megane GT, s 1.6kou 200 konovou a dvojspojkou a bol som velmi milo prekvapeny jak to chodi s tym motorcekom :-O az na ten torque steer :-D mal by som mat na chvilocku aj RS ked bude tak som zvedavy.. teraz tam ale zase troni koncern nie? s gti clubsport..

pistacik citaj prosim ta medzi riadkami a nechytaj ma za slovicka.. ja na testy vobec nedavam, debatujeme tu nie? keby som auto isiel kupovat, tak si ho vyskusam a kupim ho alebo nie. mne je uplne jasne ze tie testy v top geare / grand toure hlavne su proste na zabavu, urcite nic co je 100% vytesane do kamena.. nikdy som nenapisal ze jeremy povedal toto tak to musi byt 10000% pravda. a blesk tiez napriklad zmienil sutcliffa a harrisa, jemu na to nepovies nic? :-D =;
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 8. Mája 2017, 21:28

Našiel som ešte v druhom browseri link na tú konfiguráciu, čo som si ja robil.

https://www.bmw.sk/sk/ssl/configurator. ... A/summary/

Aby som bol ešte spokojnejší, tak by som si vedel k tomu všetkému predstaviť naviac
- B&W audio
- sedačky s masážou

A to tam stále nie sú kokotiny typu odvetrávanie prdov, diaľkové parkovanie, night vision, webasto a podobné
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Nova 5er - G30

Utorok, 9. Mája 2017, 05:38

moj nazor je ten ze ja osobne by som za sucastneho stavu nedal za "autonomne" funkcie ani cent. Jedine adaptivny tempomat. Ostatne su vyhodne e prachy a dal by som ich inde, urcite radsej do ventilovanych sedaciek ked uz je kozka.
Skusal som to "adaptivne" riadenie aj prave v G30 a je to taka skor hracka ako na nieco realne pouzitelne. Treba sa lahko chytit volantu kazdych asi 15s aby to nevyplo, chodi to niekedy tak od ciary po ciaru ze mam pocit ze to uz vyplo, ked zmiznu ciari slebo su premalovane tak to vacsinou zblbne uplne a moze to byt este nebezpecne. Celkovo to vobec nic neriesi.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Nova 5er - G30

Utorok, 9. Mája 2017, 07:32

Udržiavanie v jazdnom pruhu funguje aj u mňa v A6 podobným spôsobom. T.j. keď pustím volant a auto "narazí" na čiaru na ceste, tak sa od nej ako keby "odrazí". A keď to urobí viac razy po sebe s tým že sa nedržím volantu, tak sa ozve gong s varovaním aby som prevzal kontrolu nad vozidlom. Ale stále tieto pičovinky beriem nie ako autonómne riadenie ale ako pomocníka, ktorý mi môže zachrániť prdel v situácii kedy sa napr. hrabem v MMI/iDrive a na chvíľu odpútam pozornosť od diania na ceste. S pribudajúcim entertainmnetom na palube je totiž šanca odpútania pozornosti stále väčšia.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Nova 5er - G30

Utorok, 9. Mája 2017, 17:04

podla mna cokolvek co ti len upozornuje ale realne nicomu nezabrani je viac na skodu ako na osoh, klesa pozornost vodica a mysli si ze ho nieco chrani tak cita, pise, hrabe sa v niecom a potom niektori aj buraju. Ja v tom mam jasno. Kym to neni plne autonomne povazujem to za hracku a vyhodene peniaze (priam az picitko). Vodic sa ma koncentrovat na jazdu. Potom mozem chodit vlakom alebo sa nechat vozit a nepotrebujem "soferske" auto. Pre mna je soferovanie aspon na dlhsie cesty zaroven chvila ktoru mam sam pre seba a mozem sa jazdou aj trochu odrelaxovat. Keby som mal kazdy den dochadzat a travit cas v kolonach tak to mozno vidim inak, ale kolony su podla mna stale rovnako nebezpecne, lebo vzdy sa najde pacient ktory urobi nieco na co tie z mojho pohladu nedokonale poloadaptivne funkcie aj tak nedosiahnu (ci nahla zmena pruhu niekoho tesne pred vami alebo motorkar iduci sprava). To je moje rozhodnutie a nazor na to
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Nova 5er - G30

Utorok, 9. Mája 2017, 17:33

Ono sa na to celé dá pozerať z viacerých strán.
Súhlasím s tým, že vodič sa má v prvom rade koncentrovať na jazdu a až potom na všetho ostatné. Na druhej strane vysoká koncentrácia udržiavaná dlhú dobu zvyšuje únavu, čo možno pri krátkej jazde nepocítiš, ale pri dlhej áno.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Nova 5er - G30

Utorok, 9. Mája 2017, 17:55

neviem no v M3 dokazem ist na otocku Humenne tam absolvovat 2 hodinove rokovanie ist a naspat do BA v jeden den a pridem tak ze dokazem este konverzovat:-) Ked som to chodil s Octaviou RS tak som prisiel domov vybaveny. Podla mna cim ta viac auto cicika a cesta je nudnejsia tym si po dlhej dobe unavenejsi. Podmienkou je samozrejme byt fit a mat dobre sedenie.
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3968
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: Nova 5er - G30

Utorok, 9. Mája 2017, 18:06

mexican napísal:
Udržiavanie v jazdnom pruhu funguje aj u mňa v A6 podobným spôsobom. T.j. keď pustím volant a auto "narazí" na čiaru na ceste, tak sa od nej ako keby "odrazí". A keď to urobí viac razy po sebe s tým že sa nedržím volantu, tak sa ozve gong s varovaním aby som prevzal kontrolu nad vozidlom. Ale stále tieto pičovinky beriem nie ako autonómne riadenie ale ako pomocníka, ktorý mi môže zachrániť prdel v situácii kedy sa napr. hrabem v MMI/iDrive a na chvíľu odpútam pozornosť od diania na ceste. S pribudajúcim entertainmnetom na palube je totiž šanca odpútania pozornosti stále väčšia.

Úplný súhlas :thumbup:

Blesk, prave že asistenti ti reálne dokazu zachrániť prdel. Mne už raz 7 zachránila tým že mi zahucala, trhla ma pasom a predtlakovala brzdy ihneď som sa začal venovať riadeniu kde hrozila kolízia s mojej viny.. A stačila chvíľka že nečakane zabrzdili auta predomnou. Žiaľ ako píše Mexican či viac obrazoviek a podobne máš v aute tým to to na sekundy môže odpútať a niekedy to stačí na haváriu. Ja som myslím hľadal akurát telefónne číslo v iDrive na sekundy len. Priznavam moja chyba. A myslim Audi A8 ti sama v kolízii aktivuje brzdy keď nereagujes, rovnako ti začne zatvárať okna ak máš otvorené, sedačku ti začne posúvať čo najviac dozadu ešte pred nárazom aby si bol čo najďalej od nárazu atd.. Už v dnešnej dobe aj keď auta nie sú autonómne su dosť z môjho pohladu vyspelé a vďaka asistentom bezpečnejšie.
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Nova 5er - G30

Utorok, 9. Mája 2017, 19:06

ja som svoj nazor povedal robte si so svojimi financiami co uznate za vhodne. len kazdy Slovak chce mat "fullku" ale ked si to nasetupuje tak si kupi jazdenku ci auto "s dusou" a ked zisti ze to je 3 x stocena zapalka, alebo to vyzaduje drahy servis tak to "potichu" preda casto este so ziskom ako fulku len akosi obcas "zabudne" uviest niektore skutocnosti. Ja si radsej kupim rozumny setup nove aby som sa nemusel vysporiadavat s tym co sa dialo s autom predtym a budem riesit veci radsej v ramci zaruky a nebudem tam chcet mat aj to co podla mna realne je viac hracka ako realne nutna vec. Lebo ma aj negativny vplyv (stresne sa mi paci ale v zivote by som si to do M-ka kvoli kilam a tazisku nedal) v X1 to mam lebo to je inak zamerane auto. Taktiez asistentov v M-ku sa tesim to auto soferovat a ked si navolim tlavitkom M2 na volante - vsetko vypnute, drzim sa volantu oboma rukami a venujem sa len soferovaniu. Robim to ale aj v inych autach tak. Tolko bazime po autach "s dusou" ktore zo sucastnej vybavy mali maloco, casto sotva to ABS ci ESP. Preco chceme mat stale viac? Potom ked to ludia kupuju tak tam toho vyrobcovia cpu stale viac a inde zas musia setrit, to si neuvedomujeme? Ja som zastanca ze auta by nemali poskytovat stale viac a viac. Viac vykonu, viac asistentov... a najlapsie lacnejsie ako predchadzajuca generacia alebo aspon za rovnaku cenu. Potom sa stazujeme ze sa niekde setri... Nekupim si 4 klobuky (aj ked nenosim ani jeden) len preto ze mozem a nebudem sa hrabat v infotainemnte lebo viem ze nejaky asistent mi pomoze az bude treba
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Streda, 10. Mája 2017, 08:49

Blesk, neberiem Ti Tvoj nazor, ale ako odznelo vyssie, na vec je skutocne viac pohladov
ja som, pokial ide o daily car (v ktorom castokrat aj trochu "pracujem" - minimalne tym, ze telefonujem), zastanca modernych "hraciek", ktore IMHO vyrazne ulahcuju soferovanie a zvysuju bezpecnost, je samozrejme nesporne, ze clovek sa ma na ceste v prvom rade sustredit na soferovanie, ale uprimne, kto z nas je vzdy a za kazdych okolnosti sustredeny na 1000% na cestu?!
lane change warning osobne nepouzivam, lebo mi lezie na nervy, ked mi trasie volantom len co sa priblizim k stredovej ciare, ale lane assistent pouzivam a uz parkrat ma na dialnici upozornilo na auto v slepom uhle, ktore som nevidel...
ACC som spociatku povazoval za milu somarinku, ale teraz mi uz viackrat zachranilo prdel a jazda po dialnici (a najma v suvislej kolone pred/v BA) s tym je pre mna ovela prijemnejsia a menej stresova.... ACC som prvy raz vyskusal na Audine A8 D3 a bol som z toho dooost sklamany, v A6 C7 sa spravanie ACC vyrazne zlepsilo a v F10 5er funguje na 85% tak ako by som si predstavoval, G30 5er som mal v rukach prilis kratko na to, aby som to vedel objektivne posudit, ale myslim, ze je lepsie ako v F10... kazdopadne dalsie auto bez ACC by som uz nechcel
aktivny asistent jazdy v pruhoch som po prvy raz vyskusal (velmi kratko) v G30 a pravdupovediac bol som trochu sklamany, ze to lieta od pruhu k pruhu a zdaleka to nie je spolahlive, ale myslim, ze vyvoj tejto ficury bude rovnaky ako pri ACC a casom sa to urcite zlepsi, sympaticke mi bolo, ze aj ked "nevidi" ciary vie sa to drzat auta vpredu...
o HUD odmietam diskutovat, to je absolute must-have....
ono podla mna vsetky tie "somarinky" suvisiace s autonomnou jazdou su v prvom rade urcene do preplnenych miest a maju umoznit, aby som si pri posuvani sa v zapche od semaforu k semaforu mohol v klude precitat noviny :mrgreen: (joking)
ale aby som sa moc nerozpisoval, resume: do auta na denne pouzivanie rozhodne asistencne ficurky patria a podla mna maju svoje opodstatnenie, lebo casto vyrazne pomahaju aj v situaciach, ked nespravim chybu ja...
ina situacia je pri aute pre zabavu (M-ko :mrgreen:), tam samozrejme tolko asistentov netreba a kedze v takom aute sa jazdi pre potesenie, predpoklada sa, ze clovek sa na jazdu sustredi (kedze moja "bestia" je trochu starsieho data a nema nic z vyssie uvedenych ficur (co nevidiet uz bude mat dusu :lol:), tak tato otazka je pre mna skor teoreticka), ale zase nie kazdy je taky purista ako Ty a nepocita kazde kilo naviac... naviac nehanbim sa priznat, ze viac ako 400k je (pre mna) vykon viac nez dostatocny a v beznej premavke proste nemam gule na to, aby som vsetko vypol.... benevolntnejsie nastaveny ESP "strazny anjel" povazujem takmer za nutnost... rovnako ako HUD (ak sa da), ktory umoznuje, ze nemusim oci odtrhnut od cesty a dostavam vsetky potrebne info....
proste "show must go on" a vyrobca vie, ze ak by neponukal to co ma konkurencia, asi by toho vela nepredal.... budme radi, ze mame moznost si veci, ktore nechceme / nepotrebujeme jednoducho neobjednat, resp. vypnut... ruky by som dolamal tomu ch*jovi, ktory navrhol / donutil BMW strkat do vsetkych aut, ale hlavne do M-modelov start-stop system, ale to sme uz inde...
a este posledna veta: oprav ma, ak sa mylim, ale nepamatam sa, ze by akykolvek novy model nastupoval na trh s nizsou cenou a horsou vybavou ako ten predchadzajuci... to je iba zbozne prianie, ktore sa asi nikdy nevyplni
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3968
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: Nova 5er - G30

Streda, 10. Mája 2017, 09:07

Blesk veď hej každý nech si robí s peniazmi čo chce ale mi tu neriešime ojazdené auto vs nové (to je na iné debaty) ale prínos asistentov do bezpečnosti. Každý môžme mat vlastný názor na to ale fakt je že auta vďaka asistentom a moderným technológiam (či už laser svetla, NV, kamerám spolupracujúcimi s ACC atd) su oveľa bezpečnejšie ako kedykoľvek predtým. A nie len pre posádku ale aj chodcov pripadne zvieratá. A tieto technológie si určite nájdu cestu aj do lacnejších aut časom a ja to jednoznačne schvaľujem. Nič dôležitejšie ako zdravie v aute nie je.
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Nova 5er - G30

Streda, 10. Mája 2017, 09:41

chalani urcite mate pravdu ze mnohe tie veci vedia pomoct. Ja mam zatial vyhrady len k "poloatonomnemu" riadeniu (drzanie v pruhu) adaptivyn tempomat, sledovanie mrtveho uhla, su fajn mat. HUD pokial je uz s premieta im na sklo povazujem tiez uz HLAVNE v aute na zabavu za must have. Pri ostrej jazde vidiet otacky a rychlost je super a ostatne informacie su kvoli bezpecnosti tiez fajn (zobrazenie Navigacie...)
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12064
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Nova 5er - G30

Streda, 10. Mája 2017, 16:25

blesk napísal:
podla mna cokolvek co ti len upozornuje ale realne nicomu nezabrani je viac na skodu ako na osoh, klesa pozornost vodica a mysli si ze ho nieco chrani tak cita, pise, hrabe sa v niecom a potom niektori aj buraju. Ja v tom mam jasno. Kym to neni plne autonomne povazujem to za hracku a vyhodene peniaze (priam az picitko). Vodic sa ma koncentrovat na jazdu. Potom mozem chodit vlakom alebo sa nechat vozit a nepotrebujem "soferske" auto. Pre mna je soferovanie aspon na dlhsie cesty zaroven chvila ktoru mam sam pre seba a mozem sa jazdou aj trochu odrelaxovat. Keby som mal kazdy den dochadzat a travit cas v kolonach tak to mozno vidim inak, ale kolony su podla mna stale rovnako nebezpecne, lebo vzdy sa najde pacient ktory urobi nieco na co tie z mojho pohladu nedokonale poloadaptivne funkcie aj tak nedosiahnu (ci nahla zmena pruhu niekoho tesne pred vami alebo motorkar iduci sprava). To je moje rozhodnutie a nazor na to

pod toto sa uplne podpisem, preto by som tie veci neriesil.. maximalne sledovanie jazdnych pruhov este moze byt celkom ok, ked nahodou mikrospanok na dialnici alebo tak, to berem. ale tie ostatne veci, moze byt ze to pomaha, ale nieje to este 1000%, takze do auta to pojde, ked to bude v zakladnej vybave :-) tak za 10-15 rokov..
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4171
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: Nova 5er - G30

Streda, 10. Mája 2017, 16:53

Ja mám na tie hračky taký názor, že to iba znižuje schopnosti vodiča. Acc, samé kamery kolo auta, rôzne stabilizácie, že človek bez parkovacích senzorov a kamery už ani nenacúva medzi dve autá bez toho aby sa tam točil ako s kamionom. Ako občas to dokáže zachrániť prdel, ale zase zväčša len vtedy, keď sa človek nevenuje tomu čo má, alebo sa lepí na auto pred sebou (hud, sledovanie mŕtvych uhlov do toho nerátam, tie vedia byť užitočné aj keď aj tak vždy radšej otočím hlavu či nemám niekoho vedľa)
A k mikrospanku, ak si unvený tak radšej zastav na najbližšom odpočívadle pospí 10-20 min alebo sa prejdi a ideš ďalej. Veď ten nedostaneš len tak, ale telo ťa pred tým ešte pár krát varuje.

Bruno a ak sa bojíš vypnúť ESP na emku, tak na čo ti je emko? Nehovorím, že treba driftovať v každej zákrute (tiež to nerobím), ale ak človek vie tak mu ten zadok neuletí.
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 219 neregistrovaných