... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
Max-Max napísal:ja len poznamenam, ze bmw benzin motor zvykne mat nominalny tlak oleja pri cca 2000rpm... cize jazdit pod to, ci studeno ci teplo, je nicenie motora.
luky2208 napísal:ak mam 2000 ot. a preradím na vyššiu rychlosť otačky klesnú na 1400-1500. Samozrejme že to robým len po rovyne,do kopca to trošku potiahnem aj ked je to studené ale nie na viac ako 2500ot. Myslým že najkrytyckejší okamyh pre diesel nastava v takejto zime pry prvom otvorení termostatu,ked uplne ladová -15stupňová voda vbehne do +85stupnového motora. Na toto si davam obzvlašť pozor
 Ale keď sa zohreje tak šup sem šup tam rýchlosti a všade som prvý. Preraďujem? = podľa situácie. Skôr počúvam motor a cítim ťah - nepozerám moc na čísla. Noekedy na 2.500 ot a niekedy pri 6.000
  Ale keď sa zohreje tak šup sem šup tam rýchlosti a všade som prvý. Preraďujem? = podľa situácie. Skôr počúvam motor a cítim ťah - nepozerám moc na čísla. Noekedy na 2.500 ot a niekedy pri 6.000  
  
Mimo napísal::roll: no ano, je rozdiel zohriaty olej a zohriata voda...
max-max... ty ako preraďuješ?
 On ten tlak oleja je dolezity viac pre vacky a hlavu, ako pre kluku, pretoze salky kluky dhsie udrzia ol. film ako tenka stycna plocha na vacke. Takisto rozptyl oleja v sprche je nastaveny na nejaky nominalnyu tlak, takze preto tych mojich 2000rpm.
  On ten tlak oleja je dolezity viac pre vacky a hlavu, ako pre kluku, pretoze salky kluky dhsie udrzia ol. film ako tenka stycna plocha na vacke. Takisto rozptyl oleja v sprche je nastaveny na nejaky nominalnyu tlak, takze preto tych mojich 2000rpm.

R0nnIe napísal:to kedy otvara termostat je na nom napísane. benzin a diesel bude asi rozdiel.Na ručičke to nespozoruješ,lebo nebehá tak citlyvo ako na škode 120Kedy sa otvara termostat? A ako sa to da spozorovat, ze teraz sa otvoril? To ochladenie podla mna nie je az take rapidne, lebo je pravda ze voda v chladici ma napr. -15 ale ta v motore je uz horuca, oni sa pomaly zmiesavaju.
 ma kusok zotrvačnosť. Aj ked maš pravdu že sa to nezmieša tak prudko,tak aj tak je rozdiel ked sa pootvorý termostat pry 3500ot alebo pry 1500ot ten kolobeh vody je preca slabší pry nižších otáčkach a aj to premiešanie teplôt motor-chladič nieje až tak drastycké
  ma kusok zotrvačnosť. Aj ked maš pravdu že sa to nezmieša tak prudko,tak aj tak je rozdiel ked sa pootvorý termostat pry 3500ot alebo pry 1500ot ten kolobeh vody je preca slabší pry nižších otáčkach a aj to premiešanie teplôt motor-chladič nieje až tak drastycké 