... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

Pri akých otáčkach radíte vyššiu rýchlosť? (studený motor)

menej ako 1500
3 (3%)
1500-1600
2 (2%)
1600-1800
9 (10%)
1800-2000
15 (16%)
2000-2200
25 (27%)
2200-2400
10 (11%)
2400-2600
13 (14%)
2600-2800
4 (4%)
2800-3000
5 (5%)
3000 a viac
7 (8%)
 
Celkom hlasov: 93
mmracing.sk
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Štvrtok, 1. Januára 2009, 21:44

neviem no... kazdy nech radi ako chce ;)... ja som v meste chodil v 5-ke pri 60ke to bolo v pohode na udrzovanie rychlosti.. otacky okolo 1200-1300.... akonahle som chcel zrychlit, tak som podradil ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Štvrtok, 1. Januára 2009, 21:49

:wink: preto som chcel nech sa mi ludia vyjadria ako preraďujú..
čo je dobré a čo nie... lebo autu fakt nehccem zle :oops: preto ma zaujímajú názory iných :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Štvrtok, 1. Januára 2009, 23:42

Mimo napísal:
ísť ide, ale ten zvuk sa mi nepáči :shock: omg, pripadá mi to ako týranie :oops:


nebude to privelky plyn? hmm, ale to zas asi ne... ja s mojim 4-valcom nemam problem na nizkych otackach na udrziavanie rychlosti, samozrejme, zrychit=podradit...
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Piatok, 2. Januára 2009, 00:12

ako som písal.. ono to ide.. aj sa dá udržať rýchlosť ale ten zvuk, no neviem, mne sa to zdá ako trápenie :roll:
ale neviem... ak mi tu pár ludí napíše,že jazda v 1500 otáčkach je v pohode tak tak budem chodiť. :roll: alebo ak mi napíšu,že 2500 je už dosť tak preradím skôr no :oops: som z toho jeleň
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Piatok, 2. Januára 2009, 01:32

no za studena to moze mat myslim taky dunivejsi zvuk, koli syticu. bohatsia zmes a tak..
mne trapenie pride do 1300 rpm, dokonca som uz isiel aj na 5tke 40, ale to som psychicky nevydrzal... musela tam ist 4ka alebo 3ka..
ja to berem tak ze do 1500 nema zmysel chodit, ani na spotrebu, vtedy uz elektronika automaticky pridava trosicku zmes (aspon mne)..
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Piatok, 2. Januára 2009, 02:00

ja len poznamenam, ze bmw benzin motor zvykne mat nominalny tlak oleja pri cca 2000rpm... cize jazdit pod to, ci studeno ci teplo, je nicenie motora.
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Piatok, 2. Januára 2009, 03:41

Max-Max napísal:
ja len poznamenam, ze bmw benzin motor zvykne mat nominalny tlak oleja pri cca 2000rpm... cize jazdit pod to, ci studeno ci teplo, je nicenie motora.

ale zase je rozdiel ist 1800 rpm dole miernym kopcom, ked plyn len hladkas a 1800 rpm pri strmom kopci ked mas plyn na podlahe a nezrychlujes. V prvom pripade to nie je nicenie motora, v druhom ano
 
Jirka M
Príspevky: 13
Registrovaný: 29.12.2008
Bydlisko: CZE, zapadni cechy

Piatok, 2. Januára 2009, 15:02

Je to asi individualni a zavisle na typu motoru a vykonu, ale ja studeny motor v zime 1800-2000. Motor zahraty na provozni teplotu v zime 2200-2500. V lete studeny motor 2000-2200 a lete zahraty motor dle stylu jizdy 2300-3500.
BMW NEVER DIE 318i touring r.v.97
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Piatok, 2. Januára 2009, 15:34

Ked je motor zahriaty tak si myslim ze vobec nezalezi ci je teplo alebo zima, tocit sa moze tak ci tak, len hlavne musi byt teply. Dokonca ked dost mrzne tak sa dostava do valcov viac vzduchu, len by ma zaujimalo ci je to citit na vykone. Ked je motor total na cencul tak sa bojim potocit aj nad 2000. S pribudajucov teplotov pribuda spektrum otacok. Viem ze nove trojky maju okolo otackomera taky ukazatel.
A to ze BMW motory mazu ako maju od 2000ot ma dost zaujalo.
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Piatok, 2. Januára 2009, 15:35

luky2208 napísal:
ak mam 2000 ot. a preradím na vyššiu rychlosť otačky klesnú na 1400-1500. Samozrejme že to robým len po rovyne,do kopca to trošku potiahnem aj ked je to studené ale nie na viac ako 2500ot :wink: . Myslým že najkrytyckejší okamyh pre diesel nastava v takejto zime pry prvom otvorení termostatu,ked uplne ladová -15stupňová voda vbehne do +85stupnového motora. Na toto si davam obzvlašť pozor :wink:

Kedy sa otvara termostat? A ako sa to da spozorovat, ze teraz sa otvoril? To ochladenie podla mna nie je az take rapidne, lebo je pravda ze voda v chladici ma napr. -15 ale ta v motore je uz horuca, oni sa pomaly zmiesavaju.
 
Užívateľov profilový obrázok
GOOSE
Príspevky: 3255
Registrovaný: 15.8.2007
Auto: BMW E34 525i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wilson's city

Nakj

Piatok, 2. Januára 2009, 16:20

Ráno čakám tak max 30 sekúnd a potom vyrážam. Kým je studený jazdím normálne = žiadne nakladačky ani podkladačky :lol: Ale keď sa zohreje tak šup sem šup tam rýchlosti a všade som prvý. Preraďujem? = podľa situácie. Skôr počúvam motor a cítim ťah - nepozerám moc na čísla. Noekedy na 2.500 ot a niekedy pri 6.000 :twisted: :lol:
BMW E34 M5 / BMW E34 525i / E36 316i coupe / Ex: BMW E34 535i, E39 2,8i individual, E36 318i, E30 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Piatok, 2. Januára 2009, 18:08

to ze je teplota vody v polovici neznamena ze je motor zohriaty, pani.

co olej v motore?
co olej v skrini a diffe?

zahriatie komplet motora a prevodov sa da povazovat po cca 15-20km.
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Piatok, 2. Januára 2009, 18:28

:roll: no ano, je rozdiel zohriaty olej a zohriata voda...
max-max... ty ako preraďuješ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Piatok, 2. Januára 2009, 18:39

Mimo napísal:
:roll: no ano, je rozdiel zohriaty olej a zohriata voda...
max-max... ty ako preraďuješ?


nikdy nejdem pod 2000, za studena davam hore pri 3000, za tepla zohriaty je to jedno, podla jazdy. Ale vacsinou davam hore pri normalnej jazde taka pohoda okolo 2500-3500. A obcas ho podrzim v otackach pod zatazou a vypalim karbon z vyfuku. :smile: On ten tlak oleja je dolezity viac pre vacky a hlavu, ako pre kluku, pretoze salky kluky dhsie udrzia ol. film ako tenka stycna plocha na vacke. Takisto rozptyl oleja v sprche je nastaveny na nejaky nominalnyu tlak, takze preto tych mojich 2000rpm.

dokonca, stare navody co mam k autu hovoria, nastartovat, mozno nechat cca 1min na volnobeh, potom vytocit kratko na 2500 (preslapnut plyn) a plynulou kludnou jazdou zohriat motor na prevadzkovu teplotu. Robim to s kazdym mojim autom, nielen bmw a vsetky ziju bez problemov.

jedno ma ale zaraza, nova e90 nema budik teploty, tak je to presne v duchu toho, ze vodic jeln babka v rukach elektroniky, nemusi sa starat o nic, len kazdych 5 rokov kupit nove auto. :roll:
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Piatok, 2. Januára 2009, 19:51

R0nnIe napísal:
Kedy sa otvara termostat? A ako sa to da spozorovat, ze teraz sa otvoril? To ochladenie podla mna nie je az take rapidne, lebo je pravda ze voda v chladici ma napr. -15 ale ta v motore je uz horuca, oni sa pomaly zmiesavaju.
to kedy otvara termostat je na nom napísane. benzin a diesel bude asi rozdiel.Na ručičke to nespozoruješ,lebo nebehá tak citlyvo ako na škode 120 :lol: ma kusok zotrvačnosť. Aj ked maš pravdu že sa to nezmieša tak prudko,tak aj tak je rozdiel ked sa pootvorý termostat pry 3500ot alebo pry 1500ot ten kolobeh vody je preca slabší pry nižších otáčkach a aj to premiešanie teplôt motor-chladič nieje až tak drastycké :wink:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných