... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 12. Mája 2014, 14:49

kam sa hrabe zima... minuly tyzden tuna v rakuskom vidlakove na bocnej ceste zabudli hodit znacku "pozor olej" ("Ölspur") na cestu kde sa par hodin pred tym vyliala asi hydraulicka kvapalina z nejakeho bagra/traktora. (stal nedaleko) Mierne cez horizont a ked som to zbadal (olej posypany tym sajrajtom co to nasava) tak bolo neskoro nieco vymyslat, proste brzda pokial sa dalo, zo 110 to kleslo tak na 80 a potom s hypnotizovanim krajnice a prednymi kolesami v smyku som to len tak tak udrzal na ceste. :-"
Den na to to uz bolo pooznacovane zhora zdola a aj obmedzena rychlost...

Este aj o 100km bolo citit ze kolesa stranovo nedrzia ako pred tym, jak boli furt od oleja...
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
msakac33

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 12. Mája 2014, 15:06

salat napísal:
na bocnej ceste zabudli hodit znacku "pozor olej".....zo 110 to kleslo tak na 80 a potom s hypnotizovanim krajnice a prednymi kolesami v smyku som to len tak tak udrzal na ceste.


heeej? tam bola povolena rychlost 110 km/h? :mrgreen: :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 12. Mája 2014, 15:51

kedze to bolo v AT, bola tam povolena 100km/h ;) 10km/h je +/- tolerancia tachometra :DDD
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
msakac33

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 12. Mája 2014, 15:58

salat napísal:
kedze to bolo v AT, bola tam povolena 100km/h ;) 10km/h je +/- tolerancia tachometra :DDD


tak to je teda pekna nezodpovednost neoznacit takuto vec nejakou docasnou doprevnou znackou ](*,)
napriek tomu, statisticky vzate, aj 10 km/h plus môze byt rozdiel medzi zivotom a smrtou :cry:
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 12. Mája 2014, 17:57

msakac33 napísal:
napriek tomu, statisticky vzate, aj 10 km/h plus môze byt rozdiel medzi zivotom a smrtou :cry:

krasne povedane =D>
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Piatok, 20. Júna 2014, 08:38

Inak tu je riadna trmavrma ohladom pohonu tak skusim prispiet :)


Myslim ze som sofer ktory premysla o aute a poznam minimalne v teoretickej rovine co ako funguje a co to som si aj poskusal na parkoviskach a podobne...
Teraz mozno sa podaktori zasmeju ale mam odohratych dost pocitacovych hier co sa tyka rallye a podobne.... sice to nie je realita ale tie auta v hre su programovane aspon akotak z fyziky :mrgreen:
Clovek aspon pochopi ako asi co funguje..... a ono to sedi aj v praxi... som sofersky typ... a preto som mal pred tym mazdu 6 2.0 benzin.
Je to sice predohrab ale!!!!!!!!!!!!!! Zatacala ako ziletka!! Nedotacavost????? Co to je ???? No teraz vazne to auto sa vyslovene zahryzavalo a vykruzilo vsetko.
Jednak samozrejme vaha, lahky bezninovy motor vpredu, preslavene jazdne vlastnosti mazdy a komunikacia vo volante.... proste pecka.
Potom som si kupil 530de39... takze viem porovnat.... Co sa tyka jazdnych vlastnosti celkovo Mazda vyhrava lahkostou, obrovskou chutou zatacat ako o zivot.
Fakt si napamätam ze by niekedy mala tendenciu ist rypakom von, vakt vazne to uz musel total extrem samovrazda kde by nosom slo von aj bmw.
Rozdiel s BMW oproti mazde je prave zadny nahon, kedy sa hlavne v zakrutach sprava inak, nemyslim si ze extra zabavnejsie ako mazda 6 ale inak.
Je citit ze zadok auto tlaci a mierne sa sunie von, ale vlastne doplna predok a dopomaha drzat smer a vykruzit polomer zakruty so ctou. So ctou pisem preto, lebo oproti lahkej a mrstnej Mazde je bawo tazky remorker ale jeho koncepcia mu umoznuje drzat sa so ctou... co sa tyka vykonu jasne, mazda 150k, tu nie je o com, ale chcel by som si pozriet seriu tocivych zakrut kde vykon nehra rolu a postavit oproti sebe mazdu 6 a bmw ale bez m paketu skratka klasiku ako by to skoncilo.
Takze suma sumarum pre mna postreh ze zadny nahon sa mi paci viac lebo citim ze ta rit chce robit svoje a je treba sa s tym zapodievat viac ako s mazdou kde kam som pozrel chladnokrvne zatocila ze som mal pocit ze vyletim aj s bocnymi dverami a mazda sa spravala ze co? to bola zakruta ci co?
Takze ano.... radost z jazdy, v mojom porovnavi mazda radost z jazdy a lahkost versus bawo radost z jazdy a hej bacha a venuj sa mi lebo ta vykotim ked sa o mna nezaujimas.
Este jeden postreh: prvy mesiac som mal pocit ze je nieco s riadenim, slo to akoby som mal kolesa vo vzduchu kedze do predku nesiel ziadny tocivy moment mal som pocit ze mi chyba tyc riadenia... na to si treba zvyknut... co sa tyka zimy a stabilizacneho systemu... nekroti az tak dokonale, lebo ked tomu clovek stupi na krk a je to zladovatele tak ritou auto hodi a stabilizacia tu prvu sekundu nestiha a zblokuje mozno 90% vykonu, ale uz tych 10% staci na dverami vpred takze clovek musi byt opatrni.

PS: prihoda.... sachticky nad BB, cesta k hotelu asi 4 km stupak, cerstvo napadany sneh.... Mazda 6 ako jedina so mnou vysla hore!!!!!!!! Vsetko dole ostalo stat, dokonca 4x4 mali vazne problemy vyliezt.... doteraz nechape nikto z kolegov a ja tiez nie... bol som za hviezdu :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 3024
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Piatok, 20. Júna 2014, 09:30

tomikadze napísal:
mam odohratych dost pocitacovych hier co sa tyka rallye a podobne.... sice to nie je realita ale tie auta v hre su programovane aspon akotak z fyziky :mrgreen:


:lol: :lol:

Inak neviem co mas s DSC, ale v zime na sneho so zapnutym DSC sa mi to nepodarilo urvat ani za nic. A to, ze to trochu hodi....vsak musi to koleso preklznut, aby ten system zareagoval, tiez nevie vestit. Ja to kvitujem, ze to nie je uplne priposrate a cloveku to daco dovoli. Pokial ide clovek zakrutu s konstantnym plynom a jemne piskajucimi gumami tak DSC neblikne, skor reaguje, ked v zakrute clovek stupi poriadne na plyn. Keby mi to brblalo do kazdej rychlejsie prejdenej zakruty tak ma to asi stve. Napr. taky Golf 6 to ma citlivejsie, tam to blika furt, aj ked clovek parkuje pomaly. :mrgreen: :mrgreen:
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: BMW - zadny nahon

Piatok, 20. Júna 2014, 10:48

v zime mi často tie stabilizácie aj vadia, napr. keď sa potrebujem niekde vyškrabať po zľadovatenej ceste, ono to uberá aby neprehrablo a neposúvam sa dopredu len pekne pomaly do boku lebo ani korigovať sa vtedy nedá poriadne, s vypnutým DSC s citom v pravej nohe a s menším hrabaním vyjdem tam kam je to s DSC problém
samozrejme má to svoje limity, keď sa nedá tak sa nedá, na strmé kopce po ľade len subaru s poriadnymi zimákmi
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabo10
Príspevky: 1314
Registrovaný: 13.7.2013
Auto: E39 530iA
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Lučenec

Re: BMW - zadny nahon

Piatok, 20. Júna 2014, 11:12

tomikadze napísal:
bawo radost z jazdy a hej bacha a venuj sa mi lebo ta vykotim ked sa o mna nezaujimas.

hned prvá strana
Napísal: Sob Jan 31, 2009 12:20
alfi666 napísal:
1, BMW (aj ostatne zadokolky) je auto pre ludi co VEDIA jazdit... opakujem.. nie premiestnovat sa z bodu A do bodu B, ale pre takych co VEDIA jazdit


ved práve v tom je BMW krásne podľa mna :D že musíš sem tam premýšlať najmä na snehu či si môžeš dovoliť pridať alebo nie :bmwball: viac ťa to prepojí s tým autom ... držať plyn a točiť volantom vie aj 10 ročný chlapec


ku tomu DSC sú tu ľudia čo jazdia celú zimu bez toho vrátane mna ... momentálne mám iba ASC síce ale zapínam to iba mimo mesta aj to iba kvôli tomu že raz ma to v 90tke rozhádzalo z pruhu do pruhu výrazne a nepotrebujem si rozbiť auto
Ľudia, ktorí tvrdia, že sa nedá, nemajú zavadzať ľuďom, ktorí veria, že sa dá.....
[E39 530iA] Daily car
[E39 530D] socialne presúvadlo EX
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Piatok, 20. Júna 2014, 19:54

ja ani neviem ci mam dsc alebo asc.... asi skor asc a hodit hodi a pekne!!!
otestovane na snehu.... presne ako pises musi preklznut aby system zistil ze ma krotit, ale to preklznutie ak je pod plynom staci na dost vazny drift!!!!! a to aj za mokra... daco sa skratka obcas "stretne" ak zadari sa... mne sa to stalo na kruhaci..... tocil som sa o 180 stupnov, kruhac bol vlastne v kopci a bol dost maly polomer... zamerne som prehnal rychlost a trochu sklbol autom a zatlacil plyn a to ani nie polovicu a auto sa smyklo a nie malo... skratka hodilo riadne zadkom... jednoducho povedane sa zrovnalo ked som bol v polovici kruhaca takze rit vybehla 45 stupnov von chcelo to riadnu kontru... vedel som co robim samozrejme bolo to v malej rychlosti ale s plynom...tym chcem povedat ze asc zacne blikat ale az ked zisti preklz.. ale za tu sekundu stihnem spravit dost "parady"....neviem ci dsc je o niecom inom
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Piatok, 20. Júna 2014, 19:57

ROKI49 napísal:

:lol: :lol:

Inak neviem co mas s DSC, ale v zime na sneho so zapnutym DSC sa mi to nepodarilo urvat ani za nic. A to, ze to trochu hodi....vsak musi to koleso preklznut, aby ten system zareagoval, tiez nevie vestit. Ja to kvitujem, ze to nie je uplne priposrate a cloveku to daco dovoli. Pokial ide clovek zakrutu s konstantnym plynom a jemne piskajucimi gumami tak DSC neblikne, skor reaguje, ked v zakrute clovek stupi poriadne na plyn. Keby mi to brblalo do kazdej rychlejsie prejdenej zakruty tak ma to asi stve. Napr. taky Golf 6 to ma citlivejsie, tam to blika furt, aj ked clovek parkuje pomaly. :mrgreen: :mrgreen:


na golfe to blika lebo je to golf... takze pribornik s kolesami :mrgreen:
na mazde 6 to bliklo tak tri krat za rok a aj to v takych prejazdoch zakrut ze normalny jedinec by vrieskal ze sa prevratime
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 14. Júla 2014, 07:28

Chalani spomenul som si na debatu ohladom zadneho nahonu.
Takze upresnujem ze mam ASC a zrovna vcera po dazdi, teda vlhka cesta som vo vacsom kruhaci zamerne prehnal rychlost a slapol na to.
ASC zaspnute ale verte skoro to dopadlo zle. Necakal som az taky drift. Fakt to uz vyzeralo na hodiny, v poslednej chvili som to zvladol ale aj to
len kvoli okamzitemu ubratiu plynu.
Takze neviem ci ASC je o tolko horsie nez DSC kedze tu daktori pisu ze to nedokazu urvat s DSCckom....
Pripominam ze ASC mam funkcne
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 14. Júla 2014, 07:45

asc+t je system ktory ti vyhodnoti len pocet otaciek na kolese a pribrzdi "nadlahcovane"... je autu jedno ci ides rovno alebo do zakruty... dsc reaguje podla natocenia volantu cize ta viac "drzi" ASC ta pusti kludne aj pol otacky auta kym zasiahne... dsc v momente pusta plyn a prbrzda koleso
 
Užívateľov profilový obrázok
jkk
Príspevky: 2867
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 14. Júla 2014, 07:58

tak si skontroluj pneu lebo hoci mam aj samosvor tak s ASC on to neviem urvat, proste ked mi zacne brat zadok hned ho sekne a idem rovno...to ze by som to na mokrom vedel otocit o 360 je jasne ale ta rychlost by musela byt odost vacsia ako clovek jazdi aj ked sa ponahla...
EX: E91 330xd `08
EX: E46 330i `00
EX: E46 323i `99

Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 14. Júla 2014, 08:47

jkk napísal:
tak si skontroluj pneu lebo hoci mam aj samosvor tak s ASC on to neviem urvat, proste ked mi zacne brat zadok hned ho sekne a idem rovno...to ze by som to na mokrom vedel otocit o 360 je jasne ale ta rychlost by musela byt odost vacsia ako clovek jazdi aj ked sa ponahla...


no tu je viac premennych asi....
pneu michelin primacy 225/55/16 vo vybornom stave.

ale... dlhy kombik s velkou ritou a 3.0d co tahne vocpoda voe.... takze podla mna to urobi dost pretoze ak tomu slapnes
okolo 2000ot tak vtedy spravidla nastupuje turbo a auto vyraza... ale hlavne si myslim je dlzka auta a ak trochu prezenies najazdovu rychlost
tak ta odstredivost spravi svoje.
neviem ake mas pneu a rozmer, ale dovolim si tvrdit ze keby som neubral tak ma otoci.
Totiz mam pocit ze prave pri vyssej najazdovej rychlosti sa dost vytlaca zadok a ked tomu pomozem s plynom ASC to nestiha usledovat a zasiahne uz ked
sa auto vali bokom a kedze je rychlost trochu vyssia tak fyzika nepusti

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných