Sobota, 23. Februára 2013, 19:32
Ahojte,
takže zhruba po mesiaci od kúpy autíčka som sa dokopal k napísaniu pár riadkov. Jedná sa o tu na fóre známy voz, je to E39 525dA Individual ročník 2003. Keďže je to moje prvé auto a s kúpou som nemal skúsenosti tak považujem za šťastie, že som narazil na seriózneho predávajúceho, ktorý mi o všetkých vadách, o ktorých vedel povedal a mal takisto aj veľmi seriózny prístup. Auto som sa chystal kúpiť už pol roka, ale na slovenskom trhu je to ťažké, bál som sa ojebov a stočeníc, prípadov poznáme asi všetci dosť. Pri tomto som sa toho bál o dosť menej, keďže nič nenasvedčovalo, že údaj na tacho by nemal byť reálny. Auto je dovoz z Nemecka v roku 2007 od jednej tety (dakde pri manuáloch je ešte jej meno), ja som štvrtý majiteľ, predošlí dvaja na Slovensku boli tiež klubáci. Takže z tohto hľadiska sa mi inzerát zdal ako jeden z tých lepších na trhu.
Takže zmluva podpísaná, peniaze vyplatené a ide sa domov. Samozrejme na začiatok rešpekt k autu, predsa len väčšinou som jazdil na autách triedy fabia a Golf s výkonom okolo 100k. Schádzam od KE z kopca na diaľnici smer PO, miniem ľavotočivú zákrutu kde je 60ka, pedál takmer na podlahu a v tej chvíli pre mňa nič iné neexistovalo. Som človek vychovaný na štvorvalcových nafťákoch od koncernu, takže toto bola pre mňa úplne iná liga, vlastne úplne iný šport. A to hlavne ten zvuk. Zvyšok cesty úplne v kľude 120, vychutnávanie si pohodlia, výsledná spotreba v cieli 5,8. Vcelku potešujúce. Nasledovala byrokracia.
Ako to už býva, keď sa človek z niečoho veľmi teší, tak mu život just kladie prekážky do cesty. Po týždni od kúpy idem auto prihlásiť, jeb, problém. Na aute nebol váhový štítok, smola. Našťastie predošlý majiteľ bol veľmi ochotný a štítok mi objednal v BMW. Seriózne jednanie sa dneska moc nenosí, ale výnimky našťastie sú. Keďže pracujem pol republiky od bydliska, vybral som sa bez auta, nechcel som to siliť a jazdiť na cudzích značkách. Nasledovalo najhorších 10 dní za posledné roky – čakanie na štítok. Ten po 8 dňoch prišiel, takže na piatok dovolenka a zase cestovať. V piatok prídem pred políciu a tam v prdeli skrytý papier, že celý týždeň nerobia, lebo sa sťahujú do inej budovy. No myslel som, že ma jebne a že auto utopím v dákom jazere. Našťastie v pondelok už veľavážení Orgáni pracovali a auto sa podarilo prihlásiť. Stalo ma to 3 dni dovolenky, takže teraz keď ich vidím, hneď mi vyskočí žila na cele.
Teraz konečne k autu:
E39 525dA Individual ročník 06/2003, 219 000 km, chip na +/- 150 kW, neviem presne, keď bude dáka akcia dám to zmerať.
Výbava:
Plnka to nie je, ale v rámci E39 je to určite to lepšie. K tej plnke chýbajú napr. elektrické sedačky s pamäťou, dažďový senzor, vonkajšie zatmavovacie a sklápateľné zrkadlá, elektricky nastaviteľný volant a roletky na bočných zadných oknách. Určite by znalci ešte dačo našli čo chýba. Každopádne sú to veci bez ktorých sa dá žiť (aj tak nemám na výber). Auto ma komplet Mpacket, okrem spätných zrkadiel, teda aj podvozok. Čo na aute ale zaujme najviac je interiér, najmä farba kože. Dám ešte Pityho foto, ja som zatiaľ introš nefotil. Pri vonkajšej foto mi odpustite tú špinu, ale v tomto období by to umýval len blázon. Aspoň bude na jar vidno zmenu.
Na aute treba pár veci porobiť, väčšie či menšie, je to predsa len 10-ročné auto, takže dokonalé nie je. Zatiaľ som len vyčistil CD-menič, stále písalo NO DISC, našťastie sa prebral.
Ďalej by som chcel riešiť tieto veci:
- absolvovať STK a EK v marci
- vytrhať swirl flaps
- výmena oleja a všetkých filtrov )
- výmena žhavičov na jeseň
- opraviť ľavý zadný reprák a oživiť AUX vstup
- skontrolovať podvozok + celý spodok auta
- geometria
- ošetriť kožu, prístrojovku a zvyšok interiéru
- dať vyčistiť klímu ozónovým čistením
- striekanie kufra – bublinkuje to tam
- výmena odrazového skla spätného zrkadla
- kúpiť 4 PDC senzory a spojazdniť to – sú ujebané dákym dobrákom
- oprava vypadaných pixelov – od +1° však idú dobre
- nalakovať tie plechové kryty na vonkajších speťákoch
- výmena predného držiaku na poháre
- kúpiť novú koncovku výfuku
- výmena oleja v diffe
- na jeseň opraviť webasto – vodná pumpa KO
- časom dať vyčistiť vstreky
- dať vyleštiť skla predných svetiel
- vymeniť zadný znak
-
Prílohy
-

-

-

- img0176xm.jpg (221.4 KiB) 16870 zobrazení
-

- 74174_272062452923337_351992800_n.jpg (99.62 KiB) 16870 zobrazení
Naposledy upravil/-a
ROKI49 v Pondelok, 25. Júna 2018, 13:09, upravené celkom 29 krát.