... všetko o BMW ...


pegass325 napísal:Prečo by som sa nejebkal do rána s budíkmi keď môžem, nie?
Od kúpi ma stále podvedome rozčuľoval zdochnutý displej (kilometre, počítadlo, intervaly). V letnom období tam nebolo vôbec nič vidieť a teraz keď je zima tak aspoň kým sa to nezohrialo sa dalo po otočení kľúča narýchlo niečo vyčítať, ale inak tma. Teda v tom najlepšom prípade to na chvíľu vyzeralo takto:
Ako prvé mi napadlo...žiarovka. Bola prepálená, ale to moc nepomohlo, takže čo iné ako ten úžasný flexi kábel čo spojuje displej s doskou. Kábel samotný sa kúpiť nedá a set s displejom za 40€, veď nie zas tak veľa ale... A tak som dostal strelený nápad, že si flex kábel vyrobím sám
. Všetko som si najprv vyskúšal na druhých budíkoch, čo som kúpil na ND.
Ingrediencie:
Alobal z čokolády, lepiaca páska, plechovka z piva, veľa trpezlivosti a zničená krčná chrbtica.
Z alobalu som rezal tenké plátky a prikladal ich lepavú stranu lepiacej pásky, pod ktorou bol ako predloha (aby som dodržal medzeri) pôvodný flexi kábel:
Hotový home-made kábel:
Výmena:
Displej som vymenil z druhých budíkov...bol nejaký celý rozpadnutý:
"Nový" kábel nahodený. Ten plátok, čo trčí mezi káblom a tým plieškom na zaistenie je výstrižok z plechovky. Bez toho to dotláčalo len bodovo a displej vynechával.
ide na jedničku, nevynecháva a snáď na dlhšie pokoj.
BTW, aby som nemusel ako trt chodiť skúšať hore dole do auta, tak stačilo napojiť vzadu pin 18 (zem) a pin 25 (+12V) na žltom konektore, čím sa aktivovala časť budíkov s displejom...ešteže existuje ETM pre tieto stariny.
Celkovo som tých káblov spravil až 5, prvý bol testovací, ďalšie tri mi trvalo, kým som prišiel na ten fígeľ s výstrižkom plechovky a piaty šiel na istotu
, trysky už nie sú len na okrasu, ale plnia svoju funkciu. Na všetko už bola predpríprava (osadené pozícia pre relé, naťahaná kabeláž). Samozrejme to nešlo úplne hladko. Spätné ventily (zasúvajú sa do trysiek, v červenom krúžku na foto) boli už vnútri časom asi nejaké zpuchnuté či čo, proste ani origo čerpadlo to nevládalo poriadne pretlačiť. Tak som to otvoril, vybral pružiny, upravil tesnenie a spravil z toho prechodku. Miesto toho som do vedenia použil iný spätný ventil (pre škodovice) s rozdvojkou, konkrétne toto:Bel037 napísal:mne tie piny nejduuu. a nevies kde moze byt problem
adapter je 1000%dobry pegass325 napísal:
No tak to neviem, skúšal som to na dvoch rôznych budíkoch z TDSa a šlo to, tak ako som písal: pin 18 (zem) a pin 25 (+12V) na žltom konektore: