... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E90 330i] Japanrot&Black

Streda, 17. Septembra 2014, 08:57

Ja som dal prave tento olej a potom mi bolo povedane ze origo olej je Magnatec. Takze este z neho spravim preplachovy par km a pojde Millers na skusku :mrgreen:
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Autor témy
Príspevky: 794
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: [E90 330i] Japanrot&Black

Streda, 17. Septembra 2014, 09:14

Presne tak. Ja som mal podla faktur vzdy len Castrol Magnatec, SLX alebo BMW olej. A nebolo by odveci ho precistit, len som to nechcel robit preplachmi, keby toho bolo vela tak nech sa to neupcha, poznam par ludi, ktori si tymto narobili zlobu...Radsej tam dam teraz Millers a kludne vymenim olej aj po 5000km, to mi je jedno a po 2 vymenach to bude ciste.. :smile:
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Autor témy
Príspevky: 794
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: [E90 330i] Japanrot&Black

Streda, 24. Septembra 2014, 15:02

Pretesnenie vanosov, olejoveho filtra atd. nepomohlo, tieklo to inde, ako sme si mysleli - cez jeden srob, ktory ti KOKOTI v AutoMotive strhli. Keby to nebol hlinikovy srob, tak by ho tocili az kym by to neprasklo..Uplna paradicka, povodne to bola M8 ale ta v tom lietala s dost velkou volou, takze cele zle. Muselo sa to prerezat na M10. Chvalabohu to nakoniec islo ovela lahsie ako sme si povodne mysleli a vyzera to tak, ze uz to je OK. Nevyhoda je ta, ze kvoli tomu, ze sa rezal novy zavit sa minipiliny dostali do oleja. Pan, kt. robil zavit mi hovoril, ze toho nech sa nebojim, ze jednak su to hlinikove piliny a aj tak by si mali sadnut na dno vane. Do motora by sa nedostali, lebo pri tom mieste uz olej stekal dole do vane. Ja ale nemam rad taketo veci "malo by", takze cez tu dierku, kde bol srob pretlacit olej, aby na 100% kazda ciastocka padla rovno do vane, vypustit novy olej (200km mal nabehane #-o ), liter este preliat zhora na preplach (tiez Millers) a napustit novy. 14l Millersa dokopy, z toho 7,5 litra sa vylialo. AutoMotiv, dakujem. :thumbup: Dufam, ze ked pojdem na kontrolu zajtra alebo pozajtra, tak to uz bude OK a mozem sa s kludom vozit. :smile:

Co z toho vyplyva? Nedajte auto do servisu, pokial tam nepoznate ludi, ktori vam auto servisuju. Ludia su kurvy. :smile:

Do konca roka este mozno vymenim brzdy...kukali mi ich a vraj su este OK a kotuce by zvladli este jedny platnicky. Auto ale neplanujem predavat, robim si ho pre seba a chcem ho mat v dobrom stave, tak si ich vymenim skor a mam zas pokoj :smile: platnicky este vydrzia asi 10.000km+, takze ma to netlaci, mali by mi vydrzat s mojim najadzom este pol roka, takze ked budem mat vela casu a nebudem vedet co s nim (take sa u mna nestava :-s ) tak to poriesim..Pojdu tam ATEcka ako mam aj vzadu.
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Autor témy
Príspevky: 794
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: [E90 330i] Japanrot&Black

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 00:45

Zhrnutie prvého roka:

Super. Som s tym autom spokojny, nemenil by som. Ak ano tak jedine za 335i alebo V8. Za ten rok som spravil nejakych 18.000km. Krátka recenzia:

330i je super volba ako na bezne vozenie, tak na obcasnu zabavu. V beznej premavke netreba tocit viac ako 2500ot., motor je tam tichy, automat si radi tak, ze pri 50tke, 60tke ma 1500ot. a v aute je ticho. Motor skoro nie je pocut ani zvonku ani zvnutra. Ked tomu ale slapnete od 4000ot. vyssie, ma charakteristicky kovovy zvuk a kazdy kuka ze odkial to ide a co to ide. Vykon rastie uplne linearne a krutak uplne staci aj tych 300Nm. V premavke sa najde fakt malo aut, ktore su rychlejsie. Nevyhoda je, ze ja som sa uz toho vykonu uplne nabazil za ten rok a chcelo by to uz 300+ HP..Ale tak to sa stane asi kazdemu :smile:
Manual vs. automat - nechcel by som uz manual. Mozno 10% casu jazdy placem, ze by bol lepsi manual, ale 90% casu si uzivam to, ze po meste nemusim radit. Da mi tolko komfortu, ze manual mi to sportovostou nema sancu vyvazit. Pre mna je jednoznacne automat +. Ked chcem, dam ho do manual rezimu a ochotne podradzuje a robi vsetko co potrebujem.
Spotreba - podla mna vzhladom na objem motora a vykon super. Ja som mal okolo 11l, a to jazdim kazde rano a vecer cez pol BA po obchvate v zapche. Vacsinu casu teda mesto. Mimo mesto sa da ist kludne aj za 7 a kto sa moc snazi tak aj menej. Nemam uplne presny prehlad toho, kolko co kedy jako zere, lebo som si nulvoal spotrebu asi len 2x za rok..Ale priemer som mal 11l/100km.
Podvozok je skor sportovy ako komfortny, a to nemam ani Mpacketovy, kt. je este o nieco nizsi. Ako pisal niekde Martin46, tieto podvozky su uz seriovo sportovo naladene. Dobra citatelnost, nestane sa, ze by ustrelil zadok ked to necakam. Oproti inym autam je ale na R18 225/40 a 255/35 dost tvrdy. Na zimakoch mam 225/45 R17 to je akurat. Pri sportovej jazde citit, ze mu chyba samosvor...(ako kazdemu autu, ktore nema samosvor :lol: ). Velmi malo sa naklana a vdaka 255kam vzadu drzi velmi dobre. Mam tam relativne makku zmes a teraz je to ovela lepsie ako predoslych 225kach na 17tkach.
Brzdy su velmi dobre, silnejsie ako vacsine aut. Vpredu 330mm, vzadu 336mm, takze asi 13 palcove kotuce..Co sa cudujem, tak vydrzia aj opakovane brzdenie a aj ked sa zohrievaju tak dlho trva, kym zacnu vadnut.
Praktickost, pohodlie - vacsinu casu jazdim v aute sam, alebo max +1 osoba. A na to mi staci uplne v pohode. Kufor akurat, nakupy v tom zoberem. Na prevazanie skrin to ale nie je, nakladaci otvor je maly. Co mi chyba v mojej vybave su drziaky na pohare. Obcas mam dost nervy, ked neviem, kam mam dat flasu. Ako som spominal vyssie, podvozok je relativne tvrdy a nie je to 7mica plavajuca na ceste. ALE vynadhradzuje si to sedackami. Vzdy ked sedim v inom aute, placem nad sedackami, ake su zle. Tu su sedacky perfektne, dobre drzia telo, sirku maju akurat a maju dofukovatelne bocnice. Takze ak chcem ist rychlejsie, dofuknem ich za 5 sekund a som v nich uplne napasovany a ked jazdim po meste tak ich o trocha sfuknem a su pohodlne. Jazdil som 3er s kozenymi zakladnymi sedackami - tie bez dofuku a bocnic. To je ako za trest na tom sediet. Nedrzia vobec, na kozi v tom lieta rit zo strany na stranu. Podla mna zle. 3er bez sportsitze by som nechcel. Iba ak by som mal velku rit, ktora by sa nezmestila do sportovych a jazdil by som vela dialnice, kde mi to je jedno. Jediny nevyhoda je to, ze sa v nich v lete poti chrbat, ale s tym sa neda nic robit, do 3er sa nedavali ventilovane sedacky..Taktiez by som nechcel trojku bez bixenonov. Troska mi chyba natacanie, ale neviem, ci sa vobec do predfaceliftovych trojek davali aj take svetla..
Interier je ergonomiou super, nemusim na nic kukat, ked chcem nieco nastavit. Vsetko vzdy najdem podla hmatu. Vela ludi hovori, ze im vrzga interier na 3er. Mne nie, je tichy.
To je v skratke asi vsetko dolezite.

Urcite kazdeho, kto by rozmyslal nad 330i budu zaujimat aj naklady. Ja som ich mal relativne velke si myslim. Ale - mal som zaplatenu aj havarijku, ktoru vacsina ludi uz asi na autach co maju cez 8 rokov nema (800E). Okrem toho som vzdy servisoval co sa tyka mechaniky totalne vsetko a riesil som kazdu kravinu, ze uz zo mna servisaci mali aj hlavu v smutku, ked ma videli a mali hladat zvuky, ktore som pocul iba ja :lol: Preto mam teraz auto v 100% stave, jedine co budem teraz menit su ulozenia predneho stabika. Mam vymenene vsetky naplne, preplachnuty automat s novym olejom, brzdovka, olej v motore, diferaku atd. To su vydavky, kt. by mal dat kazdy, kto si kupi hocijake auto. Uprednostnujem stav mechaniky pred upravami stylingu. Servis a mechaniku som si porobil, popritom som riesil aj styling a po roku to auto vyzera podla mna o 2 levely lepsie. Za ten rok som dal do auta na servis a upravy 3000EUR.
Servis v podstate len klasika spotrebne veci, neprekvapilo ma nic. Az pred mesiacom ked mi zacal kvapat olej cez jeden srob vdaka "odbornosti" ludi z autorizaku AutoMotiv. Cely cas som auto servisoval bud v Tempuse, kde som poznal ludi a vedel som, ze co robia, tak robia poriadne, alebo u Pata v Driftgarage, kde to budem po pade Tempusu servisovat aj nadalej.
Obcas som premyslal aj nad tym, ze dam performance packet, komplet stelovak BC alebo Bilstein, R19, celolak a pod. Teraz to vidim inac. Plasty riesit nebudem, aj ked mam uz Mpacket predny doma..kupim maximalne lipko na predny naraznik a na kufor. Znizovat by som aj chcel o nejake 3cm, ale ked idem doma do vjazdu, mam naraznik tak 2cm od zeme, takze by som ho suchal. Na chatu sa nedostanem pri zlom pocasi a zlej ceste uz teraz ani pri serii, so stelovakom uz vobec nie. Takze ostane seria. Ak by som casom musel menit tlmice, dal by som Mpacket. To je take znizenie, s ktorym sa dostanem do vjazdu..
R19 sa nebudu konat. Jazdil som na 3er s R19 a je to uz fakt dost tvrde na mna a uz teraz mi lezie na nervy, ako musim na nasich cestach davat pozor na vsetky jamy a s 19tkami by to bolo este horsie. Planujem ale ine disky. Pravdepodobne tie Breytony, ktore som chcel uz dlho. Keby nie, tak asi styling 260m z M3. Dnes som nahodil iny volant, tento ma cierny dekor a bicepsy. Vadil mi na povodnom ten strieborny dekor a tento sa drzi o dost lepsie :thumbup:

Nejake foto za posledny mesiac:
Prílohy
DSC_0060.JPG
Photo 7.11.2014 8 22 16.jpg
Photo 5.10.2014 17 25 36.jpg
Photo 5.10.2014 17 25 36.jpg (184.31 KiB) 1621 zobrazení
Photo 3.11.2014 17 04 13.jpg
Photo 3.11.2014 17 04 13.jpg (118.08 KiB) 1621 zobrazení
DSC_0074.JPG
DSC_0065.JPG
DSC_0028.JPG
DSC_0024.JPG
Naposledy upravil/-a cayman v Nedeľa, 23. Novembra 2014, 01:35, upravené celkom 2 krát.
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Dusinas
Príspevky: 49
Registrovaný: 10.1.2013
Auto: E36 318iS
Kraj: Nitriansky

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 00:58

tie zvuky mozem potvrdit :D sa ti musi o nich aj snivat podla mna. furt sa ti nieco nezda, uplna paranoja :D
 
Užívateľov profilový obrázok
Miloš_330i
Príspevky: 1140
Registrovaný: 2.7.2011
Auto: 335xi
Kraj: Trenčiansky

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 11:10

Pekná je ta 330ka :) Hlavne motor je naozaj vďačný a za minimálne náklady na údržbu. Jediný problém je ako si spomínal, že keď sa nabažíš výkonu nemáš sa kam posunúť. Jedine druhé auto.

Cayman: Dobre sa staraj o tvoje auto, ked ho raz budes predavat, mozno skonci u mna :D
Naposledy upravil/-a cayman v Nedeľa, 23. Novembra 2014, 01:42, upravené celkom 4 krát.
IN - AUDI RS4 B7 4.2 V8 , BMW E92 330xi , VW GOLF V GTI
EX - BMW E90 325xi
EX - BMW E92 335xi - príbeh
Ex - VW GOLF VI GTI
Ex - BMW E92 330i - príbeh
Ex - BMW E90 330i - príbeh
Ex - Audi A3 8l 1.8T
 
Užívateľov profilový obrázok
jkk
Príspevky: 2867
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 15:22

=D> pekne napisane...uplne sa stotoznujem s tym vykonom, zial :(
EX: E91 330xd `08
EX: E46 330i `00
EX: E46 323i `99

Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.
 
Užívateľov profilový obrázok
Miloš_330i
Príspevky: 1140
Registrovaný: 2.7.2011
Auto: 335xi
Kraj: Trenčiansky

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 19:34

Jasne, že sa budem starať. Na predaj niekedy bude ale zatiaľ som naozaj spokojný. :)
IN - AUDI RS4 B7 4.2 V8 , BMW E92 330xi , VW GOLF V GTI
EX - BMW E90 325xi
EX - BMW E92 335xi - príbeh
Ex - VW GOLF VI GTI
Ex - BMW E92 330i - príbeh
Ex - BMW E90 330i - príbeh
Ex - Audi A3 8l 1.8T
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 19:50

super recenzia... výkon je možné posunúť o cca 20kW-25kW, ale za cenu odstránenia katalyzatorov + chiptuning v DE (alebo mozno zakazkovy v MM racing?)

- držím palce, ešte doplním, že ja som do 330i s manuálom investoval do mechaniky fakt minimálne, celkovo je to na údržbu oveľa vďačnejšie auto ako 5kové a 7mičkové rady :)

- prajem veľa štastných km
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Autor témy
Príspevky: 794
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 22:40

Nema zmysel posuvat podla mna niekde vykon, lebo pomer cena/pridany vykon je dost zly. Ovela viac sa oplati kupit 335i a tam ma ovela vacsi zmysel to auto upravovat, lebo tam to ide ovela lepsie.. :smile:
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 22:46

je to tak ako hovoríš, v každom prípade 330i má podľa mňa TOP zvuk zo všetkých 6 valcových e90 :))
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 23:17

treba obcas na chvilku presadnut do nejakej lenivej fabie a uvidis ten navrat "povodneho" vykonu :D po presadnuti naspat
 
Užívateľov profilový obrázok
snake.mino
Príspevky: 141
Registrovaný: 5.3.2013
Auto: X5 E53
Kraj: Trenčiansky

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Pondelok, 17. Novembra 2014, 12:37

pekna recenzia... :-D inak ty tam mas ten motor M54 170kw? ci uz ten novsi, silnejsi trojliter?
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 87839.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na predaj mechanizmus stahovania zadneho laveho okna e53 VALEO cisto novy za symbolicku cenu - SS
 
Užívateľov profilový obrázok
kiwi69
Príspevky: 363
Registrovaný: 2.1.2008
Auto: e91 330i LCI
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Lucenec

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Pondelok, 17. Novembra 2014, 12:55

N52 190kw
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/topic-t79668.html
Obrázok
e91 330i MT karmesinrot LCI (ex)
e92 320i MT schwarz II (ex)
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: [E90 330i] Japanrot&Black - Zhrnutie prveho roka+review

Pondelok, 17. Novembra 2014, 15:10

do e9X sa uz m54ka nedavala, benzin sestvalce iba n52/n53/n54/n55

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných