Neviem no, vidim tam par nezmyslov, ako napr. ta riadiacka za 650e je nepouzitelna, kedze je pre 4 valec, a nema ani vystupy napr. na 6 vstrekov, ale iba na styri ...
Taka prva normalna, pouzitelna na 6 valec, ktora vie ovladat elektronicke cievky, teda zapojit cely motor je najlacnejsia ta Challenger6, ktora bratru stoji aj s kabelazou
1200e bez postovneho.
Ta veta so zvysenim kompresneho pomeru pomocou 1mm tesnenia ma zabila, prepac musel som sa smiat, tadial cesta ozaj nevedie, a ked potrebujes viac, das dve tesnenia, alebo ako?

K tomu sa vyjadrovat nebudem.
Takze ked si vezmem, ze len riadiacka stoji 1200e a to turbo konkretne som nasiel na nete okolo 300e, tak 1500e ma len turbo s ecu a kde su ostatne veci, najma ladenie? Nehovorim, ze svojpomocne sa to neda, ked ma aj znamych, ktori mu pomozu, najma v oblasti ladenia - lebo to byva velmi velka polozka.
Inak je pekne, ze tu splietas ameriku, kde su moznosti a najma CENA trosku uplne ale uplne inde v porovnani s europou a toboz s nami. Kde su moznosti take, ze doslova vecer kliknes na kosik a rano ti zvoni dorucovak s turbom v ruke za par dolarov v porovnani s nami. Tam su nizsie ceny na vsetko, aj na sluzby, moznosti uplne inej dimenzie, kde je vela ludi, ktori sa specializuju len na to, takze aj cena je lepsia v porovnani s nami.
+ samozrejme nehovorim o tom, ze motor, na ktory sa chystaju upravy, co i len 30% navysenia vykonu, alebo nebodaj oturbit, by sa na zaciatku projektu mal dat do 100% stavu, aby nieco vydrzal - tzn, komplet vsetky loziska, idealne prevazit ojnice, prekruzkovat, GO hlavy, rozvody, pozriet vacky a pod... A uz len toto ked si robis svojpomocne doma, tak len to musi stat material 200e-1000e, preto tak velky rozsah, lebo zalezi ake kvalitne diely motoru doprajes.
EDiT: tak som pozrel to bimmer forum ako si povedal, a tam som nasiel odkaz rovno na toto, ze slusny zaklad:
http://www.bmwforums.info/bmw-projects/ ... post144082tak majitel pise, ze ho to stalo viac ako 10 tisic LIBIER, co je skoro 12litrov euro, ale samozrejme ma iny setup a vela veci kupovanych, co si tuto typek doma vyraba, ale sam pise, ze keby ma moznost dat niekomu tie peniaze, tak mu ich radsej da, lebo tolko casu, penazi co do toho dal, ze si az vlasy skoro vytrhal. A to tam pise, ze ladenie mal neviem ci zadarmo, alebo za kamaratsku cenu od typka, pri ktorom sa ucil nejake veci, co ladi tie motory. Toto, tych 12.000e sa trosku k realite priblizuje viac ako mat za 2000e v aute skoro 500koni z povodnych 200
