Serus,
tak updejt ziadny, ale utorok som sa zucastnil na Pure drive experience v NR.. tak nejake pocity z toho celeho, par srackovych fotiek
co ma hned na zaciatku prekvapilo, po prichode v salone bola aj private room, nevedel som najprv co tam bude, lebo som nemal vedomost o tom ake auto by mohli mat este nepredstavene a tesne pred vyrobou, ale potom som zistil, 8 series Gran Coupe.
par zaujimavosti o tomto kusku, je myslim ze o 24cm dlhsi jak coupecko, a je aj vyssie to auto, vnutri vzadu o dost viac miesta, mam necelych 180cm a sadol som si sam za seba bez problemov, s tym ze tak 10-12cm pred kolenami este priestor.. fakt paradne pre 4 ludi. a co ma najviac zaujalo, cenovka je nizsia oproti coupecku, ma zacinat okolo 94k.
takze dve skupinky boli, v prvej 3er, Z4 a X5
v druhej 7er LCi, X7 a 8
prva skupinka sa mi podarila, kedze v prvom rade som na tuto akciu isiel aby som si vyskusal G20 v benzine :-O ale najprv som isiel G05 40i

co sa tyka X5ky, auto je fantasticke, obrovsky pokrok oproti tomu ako jazdila F15, na priecnych nerovnostiach ked clovek ide napriklad do alebo z kruhaca ktory ma vyjazdene kolaje, tak auto sa nenaklana jak sikma veza v pize, ale je relativne kludne a nehadze to s vami vnutri, co bolo pre mna velke prekvapenie, lebo toto ziadne SUV doteraz nevedelo. posed za volantom paradny, interier absolutna spicka, perfektne zmontovany, kazdy milimeter mi pripadal ze je pevny bez vrzgania aj ked som to potlacil na roznych miestach.. co sa tyka mtora, 40i v tom aute nieje rozhodne pomaly, ale nieje to ani ziadna strela, prejav ma taky dost tlmeny, v sport rezime by som cakal trocha viac aspon z tych reprakov, vyfuk uplne ticho. co sa podla mna ale vymyka standardu je ten vzduchovy podvozok, toto fakt odladili neskutocne, v zakrutach to drzi paradne, celkom slusne to maskuje vahu a netaha to po predku tak ako napriklad aj F95, a s kolegom ktory isiel so mnou a potom druhu polovicu trate, sme sa akurat bavili ze tam budu asi max 19" obute, lebo v sport rezime to bolo cely cas a fakt to posobilo velmi pohodlne (takze comfort som ani neskusal, ale bude urcite este pohodlnejsi), a prekvapko ked som vystupil, na aute obute najvacsie 22"ky

takze toto by bola kombinacia ktoru by som urcite riesil, vzduch + 22" funguje a funguje vyborne aj na nasich cestach. a este k vzhladu, auto vyzera naozaj paradne, agresivne, a v spataku je to cisty netvor a clovek sa snazi utiect alebo sa uhnut ked ho zbada :-)

no a potom prislo to, kvoli comu som tu bol :-) G20 330i,auto bolo v msport vybave a predpokladam ze s adaptivnym msport podvozkom. prislo par prijemnych prekvapeni, ale aj par sklamani.. K tym sklamaniam patri zvuk.. absolutne nepocut vyfuk v tom aute, kazdopadne toto sa da vyriesit jednoducho s mperformance koncakom a vsetko bude vybavene. dalsie sklamanie bolo, netusim preco to spravili, ale auto vobec nekope pri manualnom radeni v sport rezime (ani v X5), co sa mi zda velka skoda lebo aspon mne sa to velmi pacilo a posobilo to auto trocha agresivnejsie, ale asi si to setria pre mperformance modely mam ten pocit.. a este jedno finalne sklamanie, rovnako ako pocit ktory som mal ked som v tom sedel v salone pred dvoma tyzdnami, je to vnutri uzsie ako F32, ale iba zo strany dveri, cize to bude pravdepodobne zato, ze F32 ma dlhe dvere a je tam viac miesta do sirky kedze tam nemusi byt B stlpik. kazdopadne toto bude asi rozhodovaci bod u mna pri kupe dalsieho auta, a v G3x sa mi proste sedi ovela ovela lepsie :-) co ale sklamanie nebolo, skor prekvapenie, je, ze jak to auto s tym motorom chodi.. :-O v prvom rade, s G05 40i som proste nestihal za nim ani s podlahou a vytocenymi rychlostami, vzdy mi seriozne utekal na vyjazdoch (isiel predomnou), plus ked som isiel ja, tak predomnou bola Z4 M40i a ta zase az tak neutekala jak by som cakal.. mam pocit ze to auto je o troska rychlejsie a ma o troska viac koni jak prezentuje bmw :-) co sa mi tiez velmi pacilo je zvuk motora v kabine, troska az priliz hlucny ale vyborny, fakt k tomu celemu dojmu uz chyba len strelba z vyfuku a tie prdy pri preradeni a je dojem absolutne perfektny. Po presadnuti z G05 sa clovek citi jak v motokare, este aj tym priestorom trocha mensim, volant perfektny, interier je velmi velmi kvalitny a o dva levely vyssie jak F30, nova radiaca paka o hodne lepsia jak povodna, toto sa im podarilo a bude v kazdom modeli a som rad, stara uz vyzerala staro :-) no a co sa tyka jazdy, absolutne paradne, ten adaptivny podvozok jazdi famozne, drzi to v zakrutach jak priklincovane ale filtruje nerovnosti nehoraznym sposobom, rovnaky podvozok mam v 4ke, akurat o generaciu starsi a je tam obrovsky pokrok v pohodli, hlavne na priecnych nerovnostiach a na tych flakoch na cestach co su opravovane slovenskymi cestarmi.. dialnicu sme neskusali, ale aj ten hluk od kolies som mal pocit ze je mensi.. co sa mi ale extremne nepacilo (rovnako to bolo aj v G05) je asistent jazdy v pruhoch.. ten kokot takym sposobom zasahoval do riadenia ze som myslel ze pridem o nervy, z jednej aj druhej strany to vracia samo volant do vasho pruhu a bijete sa s elektronikou, takto si pomocnika nepredstavujem. hlavne naco to robi ked som v sport rezime?? ked idem dochodcovsky v comforte, tak nech sa lubi. ale nie v sport, ked si to uzivam a on mi to cele kurvi.. takze odporucam to mat zapnute IBA na dialnici. nikde inde to aspon pre mna nefunguje, na tych nasich okreskach rozhodne nie. mensi problem som mal s digi kokpitom, lebo niesom v nom vobec zorientovany, takze som si nepozrel spotrebu.. tiez sa mi nepaci ze v sport displeji aky maly je ukazovatel rychlostneho stupna, aj v manualnom rezime, musel som to hladat a bolo to schovane niekde pri otackomeri :-/ v strede ani neviem co bolo, ale nieco o dost menej podstatne ako ktoru rychlost mam zaradenu.. aby som to uzavrel, G20 je famozne auto, konkurencia to bude mat velmi tazke, jazdi to perfektne, interier je fakt vysoka kvalita, uz len tapaciry a stropnica co na mojom aute ked potlacim tak sa ohne, tuto je to pevne a mozem sa na to aj postavit a drzi to tvar a nevrzga.. motor uz v F3x boli tie motory super, takze tam nieje co riesit, je to lahsie, takze aj dynamickejsie a uspornejsie a hlavne necitit a nevidiet tu usporu vahy nikde v interieri. skoda len ze to nieje o kus sirsie

ale to by liezlo velmi do zeli G30ke..
dalsi "turnus" nebol taky uspesny, velmi som si chcel skusit M850i (ktora bola mimochodom jediny benzinak z tejto partie, co som celkom nepochopil preco, ale asi luxusnejsim zakaznikom sa snazia potlacit dizle.. kedze tam boli ludia ktori utekali k autam jak splaseni a ja to teda rozhodne nebudem robit, tak som sa nedostal ani do jednej osmicky :-/
jazdil som teda G11 LCi a G07.
prva bola G11 730d, o ktorej velmi nemam co pisat, kedze som odjazdil dost motorizacii vratane V12, akurat k tomu tolko, ze po presadnuti z tej 40i a hlavne 330i mi prisla velmi leniva

idealny motor asi bude 740d v tom aute.. a co sa tyka vzhladu, bola tam 740d v brutalnej kombinacii a podla mna to auto vyzera absolutne famozne a dokonca by som zasiel tak daleko, ze pre mna lepsia jak predfacelift. zadok rozhodne, ten pasik cez cely kufor je uplne bombasticky a tie pasiky zerem aj na porsche alebo audi.. dufam ze ich bude v bmw viac. takto nakonfigurovane to vyzera fakt strasidelne nazivo, a vzbudzuje to velky respekt :-)
no a vo finale G07 M50d. v prvom rade ma velmi prekvapilo po presadnuti, ze uz bola znicena soferova sedacka, ale predpokladam ze to bol nejaky kokotko s octaviou ktory netusi ze stehnova opierka sa v comfortsitze vytahuje tlacitkom na boku sedaciek a nie rucne do kokota. takze cela ta spodna predna cast vankusika na ktorom mate stehna bola vytrhnuta von..

ale nemyslim si ze to bola chyba auta. Co sa tyka auta ako takeho, nazivo je to este viac honosnejsie a mohutnejsie jak G05, co je logicke kedze je to vyssia rada, kazdopadne vnutorny priestor pre sofera a spolujazdca velmi vacsi nebol, co sa mi ale nepacilo bola pozicia za volantom, citil som sa jak keby som sedel v kuchyni za stolom nie v aute, nohy som mal skoro rovno dolu, oproti X5 to bolo ovela menej sportove a ovela viac "sedim na aute, nie v aute".. Prekvapenie nastalo ked som nastartoval a rozbehol sa, ten zvukovy prejav vyladili extremne zaujimavo a necakal som ze z dizloveho bmw vyleze takyto zvuk :-O pri nizkych otackach v pomalych rychlostiach to ma zvuk jak V8, a islo to z vyfuku nie z reprakov.. neznelo to kazdopadne jak ten smiesny MIDI reprak v tlmici v audi, z ktoreho sa musim len smiat ked to pocujem.. co sa tyka jazdy, tu sa mi potvrdilo co dufam ze nebude pravda, prevodovka v M performance verzii kope pri preradeni

auto s tym motorom chodi celkom slusne, podvozok je ale ovela plavnejsie naladeny jak pri G05, a celkovo to auto nieje vpodstate vobec sportove, nehovorim ze nezvlada zakruty, ale nieje v nich az tak doma a citit z neho trocha tu vahu a velkost a tazkopadnost. ale to bol asi ciel bmw, a kazdy si teraz moze vybrat co chce..
takze asi tolko v skratke

mrzi ma len to ze som sa nedostal do tej 850ky

ale co uz, nabuduce :-)