... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
dcm
Autor témy
Príspevky: 39
Registrovaný: 24.4.2011
Kraj: Bratislavský

otazka ohladom viskospojky + vykon

Pondelok, 6. Júna 2011, 19:54

Chcem sa spytat, spravil som si novinovy test, viem viskospojku zastavit ked je studeny motor (323i s vanosom)

Akonahle sa zohreje, zastavit ju uz neviem. Co ma ale trapi je, ze ked idem po dialnici a dupnem na 150 tak mam pocit ze mi ventilator prerazi palubovku a odtrhne hlavu. Je to normalne ze sa toci s otackami motora ? Pokial viem, visko ma udrziavat konstatne otacky vrtule.

edit : takisto sa mi zda ze auto po doliati motora stratilo vykon. motor stichol, ide krasne hladko ale ked dam kickdown na podlahu tak sa akokeby vliekol, tak lenivo. troska som sa v tom sprtal a nasiel ze mam zapnuty speedometer obmedzovac na 180. V tom by som problem nevidel ale ked som ho vypol tak kickdown dal pekny zatah do sedacky. Tazko povedat no...zda sa mi ze ide lenivsie. Jazdim vacsinou mesto, niekde som cital som ze automaticke prevodovky su adaptivne. Moze byt ze ked to dam na podlahu, neskoro mi prehodi stupen koli tomu ze sa povacsine plazim po meste ?
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Pondelok, 6. Júna 2011, 20:59

To by zaujimalo aj mna 8)
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Pondelok, 6. Júna 2011, 21:17

visca nemá udržiavať konštantné otáčky ale skôr konštantnú teplotu :) ked je motor zohriaty je normálne, že sa točí podla otáčok motora. tak aspoň vieš,že ti visca funguje :)
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Pondelok, 6. Júna 2011, 21:35

no a ked to prasknem na 170 po dialnici ? Asi by som vrtulu pocut nemal, ved tie lopatky z umeleho hmoty neznesu 5000otacok alebo ? Zaujimave je ze ja som mal po kupe auta visko s bimetalom, teraz mi tam chalani dali visko bez bimetalu, vraj to funguje trosku inak. Preto sa aj ja pytam, nejak sa mi to nezda. Asi kupim novu pre istotu, nechcem ostat niekde s rozmlatenym motorom na dialnici :-&
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Utorok, 7. Júna 2011, 07:00

Daj za chladic elektricku vrtulu, do chladica cidlo a mas vybavene...
Pokial Ti vibruje, je mozne, ze je zle vyvazena. Poznam magora, ktory ked cistil interierovy ventilator, tak dal dole vyvazovacie pliesky, vsak vaco to tam je...v tom aute sa nedalo vydrzat... :lol:
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Utorok, 7. Júna 2011, 11:17

nemusis ani velmi vymyslat, e46 mala uz elektricke vrtule, co som robil jednu 328 tak tam bola vrtula elektricka, takze vydovolat to z nejakej e46 a prerobit ;)

btw to co opisujes je z casti automat, ale na druhu stranu by to mohol byt aj unaveny vanos.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Utorok, 7. Júna 2011, 11:22

ja mam 325i a vrtule su 2. Jedna za ladvinkami a druha pred motorom. Mam tam visko bez bimetalu ako som hovoril , preto trochu pochybujem o jej funkcnosti...i ked novinovy test dopadol OK.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
Bmw666
Príspevky: 332
Registrovaný: 12.10.2008
Auto: Tatra
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Streda, 8. Júna 2011, 09:44

pelo napísal:
Daj za chladic elektricku vrtulu, do chladica cidlo a mas vybavene...
Pokial Ti vibruje, je mozne, ze je zle vyvazena. Poznam magora, ktory ked cistil interierovy ventilator, tak dal dole vyvazovacie pliesky, vsak vaco to tam je...v tom aute sa nedalo vydrzat... :lol:


.. vyvazena visco ci vlastne vrtula to uz som odpadol.. a to cidlo a elektricka vrtula popici :thumbup: nefetuj
Blbost je velký dar prírody. Robí človeka šťastným
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Streda, 8. Júna 2011, 10:24

Bmw666 napísal:
[
.. vyvazena visco ci vlastne vrtula to uz som odpadol.. a to cidlo a elektricka vrtula popici :thumbup: nefetuj


"Elektrickou vrtulou" som myslel normalnu "saharu," co sa davala na niektore modely namiesto vrtule s viskospojkou.
"Cidlo do chladica" je normalne original cidlo 82/88 °C, ktore je zasrobovane na lavej strane chladica.
To plati pre e36, nakolko chlapec ani len nenapisal, o ktory model sa jedna. Alebo sa treba zakazdym hrabat ludom v profile a starych prispevkoch, aby si dosiel na to, na co sa vlastne pyta? [-X

A ked uz sa tu smejes nad vyvazenou vrtulou, skus odlomit kusok z 1 lopatky tej vrtule, co to bude robit...bude krasne vibrovat... Potom este vyber ventilator kurenia, daj dole z neho tie male vyvazovacie pliesky a posli ich v obalke do Mnichova, ze ci su kokoti, naco Ti tam dali take chujoviny... :thumbup:
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
maiki
Príspevky: 4229
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: 02" E46 320d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Streda, 8. Júna 2011, 12:03

a nefunguje visco nahodou tak ze kym sa motor nehreje, tak sa zotrvacnostou toci a ked sa zacne hriat tak sa zopne a toci podla otacok motora?
resp. takto nejak to fungovalo na E30 , alebo tak nejak ja chapem princip

preto je rozdiel ked povedzme na neutraly zoslapnem plyn za studena, otacky vyletia ale vrtula sa toci rovnako a ked je motor zohriaty a zoslapnem tak sa zvysenim otacok zvysuju aj otacky vrtule...

ci? :-s
Your car. Your story. So don't let someone else write the book.
E46 320d 02"
ex E36 323i 96"
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Streda, 8. Júna 2011, 12:11

no však ano, tiež to tak chápem. pri úplne zohriatom motore to robí dosť hukot :D
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Streda, 8. Júna 2011, 13:32

ano maiki aj ja si myslim ze ked visco zopne toci sa podla motora .. ono to je vlastne aj logicke :roll:
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Streda, 8. Júna 2011, 13:39

visko sa nezopina z 0 na 1
je tam obycajny bimetal, ktory sa teplom zoviera a tym sa zvacsuje trenie osky na zbytok, cim vacsia teplota tym viac sa zoviera.
Cize za studena je zovreta minimalne, preto sa vam zdaju konstantne otacky aj ked pridavate (ano je to tak lebo vrtula prietokom vzduchu kladie odpor a viska nedokaze tento odpor pretlacit na vyssie otacky) Lenze ak zacne teplota stupat a postupne sa zacne privierat, tak zacne nadobudat vecsiu silu, cize dokaze ten odpor vrtule pretlacit a zacne zvysovat otacky no stale nie sumerne s motorom.. vzdy sa musia vyrovnat sily medzi bimetalom a odporom vrtule.
Cize nie, pri 6000rpm nebude mat vrtula rovnake otacke ale mozno len nejakych 2-3000. Malokedy ti viska privre tak ze ti to ide do 5000 subezne s motorm, vtedy momente ochladne a opet otacky klesaju (aj ked motor pridava)

takze ak niekomu ide viska za jazdy subezne s motorom, tak odporucam kupit novu.
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Streda, 8. Júna 2011, 14:54

Mimo napísal:
no však ano, tiež to tak chápem. pri úplne zohriatom motore to robí dosť hukot :D


nahodou, mne sa to lubi, to ked vlete pridam na krizovatke, ako keby sa kombajn rozbiehal :lol:
 
Thorien
Príspevky: 506
Registrovaný: 17.7.2008
Kraj: Košický

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon

Streda, 8. Júna 2011, 15:09

Jannci napísal:

nahodou, mne sa to lubi, to ked vlete pridam na krizovatke, ako keby sa kombajn rozbiehal :lol:


jj mne to robi zvuk jak keby kompresor som mal :) ..taky hvizdavy zvuk :)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných