... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Streda, 26. Marca 2014, 23:14

sorry stary že to tak napíšem, zo začiatku si sa mi zdal ako normálny chlap, že sa v starých nafťákoch ako tak vyznáš to uznávam, ale inak musíš byť jeden megakokot :wink:

na margo M57, ak si myslíš že stačí že motor dostáva naftu, žhaviče a turbo sú OK a hotovo tak si len ži vo svojich snoch
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Streda, 26. Marca 2014, 23:23

No teda viktorko, trochu sebakontroly? :crying:

Inac ja neviem co take strasne som napisal v tom prvom prispevku, ze si sa takto musel znizit, opravit diesel je proste jednoduchsie, sice to byva casto nakladnejsie, ale ide to vzdy, a jednoznacne, tu sa clovek proste trapi, meni hadam vsetko vylucovacou metodou ci to pomoze.. nepravda? Ja tu nevediem ziadne spory ci je lepsie to alebo to, kazde ma svoje, a zvlast V8 ma viac nez sadze, tak neviem ci ste vstavali zlou nohou... Niekedy sa treba povzniest, a vycitit humor, Darklord to vie dobre s jeho hlaskami antidechtovymi, berte inspiraciu.
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Štvrtok, 27. Marca 2014, 00:42

Meni sa vsetko, ak clovek nema po ruke schopneho cloveka, ktory ma skusenosti a poradi. Vzdy sa najde fanda v8, r6 a pod., ktory danemu motoru rozumie. Menit vsetko a skusat donekonecna je trocha pritahnute za vlasy. Treba ist na problem logicky.

Ja len uvediem priklad, mal som kamosa, ktoremu davalo misfire na prve 3 valce a skapinalo mu to po starte. Menil sviecky, cievky, cidla, lambdy a neviem co vsetko. Poradil som mu, nech pozrie odvetranie (separator) - bum, auto jazdi druhy rok bez problemu. Asi 3 tyzdne dozadu mal kamos odstavenu m52b28. Rok mal problem a 3 mesiace mu auto stalo pred barakom. Ked bol uz bezradny, dosiel som, dali sme hlavy dokopy a opravili sme to za 4 hodiny a tiez tam menil asi 5 veci, co financne vyslo dost nakladne. Pritom stacilo mat okolo seba niekoho, kto sa vyzna a auto mohlo spokojne jazdit. Takze je to o tom mat s danou motorizaciou skusenost. Preto sme tu, preto tu mame forum, aby sme si pomahali a vyhli sa takymto veciam ako je vymena vsetkeho mozneho.

Ja osobne nevidim do dieslov, ani do v8 ale dokazem si hravo poradit s m54 a m52. A zas tie motory niesu az tak odlisne, vzdy sa ta schema opakuje. Cidla, podtlaky, zmes. Vzdy je to nieco okolo toho. Zmes, vzduch, palivo alebo elektrika.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Štvrtok, 27. Marca 2014, 07:06

vieš čo stary, mám M62TU, 2x camshaft sensor, crankshaft sensor, váha, 4x lambda, 2xvanos, 8x cievka, je tam toho hodne čo sa môže posrať, ale vystačím si s inpou a káblom za 25€, treba trochu porozumieť tým hodnotám čo to ukáže a hneď sa vie čo je v ťahu, avšak ak niekto nemá schopného mechanika poblízku a nemôže si robiť diagnostiku keď sa mu zachce alebo hneď keď sa závada objaví, tak je problém odstrániť chybu

diesel opravíš ľahko a rýchlo, no len, ktoré sú tie 4 kľúčové veci u M57? naozaj sa tam nič iné nemôže posrať?
že zabrbleš p*čovniu OK, ale potom sa to snažíš ešte aj obhájiť
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
MaTuloo
Autor témy
Príspevky: 619
Registrovaný: 22.4.2011
Kraj: Prešovský

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Sobota, 29. Marca 2014, 22:46

Takže chalani vymenil som sviečky dal som ta NGKBKR6EQUP čiže prestne také ako tam majú byť. Problém prestal na 2 dni, auto štartovalo za studena aj za tepla bez problémov. Po dvoch dňoch som auto zohrial šiel som si niečo vybaviť a asi po pol hodine štartujem a úplne vpohode. Potom som priešiel domov a asi po pol hodine som štartoval a zase dlho točil, skúšal som aj meniť ten snímač kľuky za nový a stále nič :cry: Takže po výmene sviečok šlo auto určitú dobu bez problémov takže snímače vačky ani meniť nebudem a zamerám sa na zapaľovacie cievky. Skúsim poprehadzovať cievky medzi sebou a skontrolovať sviečky či po štarte ako je zohriaty motor nebudú zaliate. Potom uvidíme čo bude ďalej.
 
MaTuloo
Autor témy
Príspevky: 619
Registrovaný: 22.4.2011
Kraj: Prešovský

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Nedeľa, 30. Marca 2014, 23:11

Dnes sa trochu popracovalo a poprehadzoval som cievky, tie cievky som neskúšal lebo som na to už nemal nervy a zase to ide na piču, teda po zohriatí a postatí cca 15 minút to štartuje dobre, pred tým to robilo problém už po piatich minútach, ale keď to teraz postojí hodinu tak zase to točí dlho. Ono totiž dnes som to po hodine štartoval točil točil pustil som kľuč motor chytil možno na 3 valce, a hneď na to začali stúpať otáčky a chytil na všetkých 8 valcov. Neviem už fakt čo tomu môže byť a už ani nemám na to vôbec nervy sa s tým jebať, ak sa nájde nejaký dobrý mechanik/diagnostik/manik čo má tie V8 v malíčku tak som ochotný zaplatiť za vyriešenie môjho problému, ak sa nenájde vysmiaty sa vozím ďalej až dovtedy pokiaľ to nebudem musieť štartovať za tepla. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Tie čidlá na vačky kupovať nemienim pokiaľ viem že moje sú 100%. Ak si niekto trúfa na môj problém tak kľudne píšte ss.
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Pondelok, 31. Marca 2014, 08:57

Nazdar.
Palivovy filter si daval aky, aku znacku?

Ja som mal pri M54 velmi zlu skusenost s Alco. Sucastou filtra je aj regulator tlaku paliva (da sa kupit aj samostatne), ktory prepustal a stacilo, ze som chvilu stal a motor nechcel naskocit. Niekedy naskocil a hned skapal, na druhykrat chytil a chvilu sa triasol, nez sa to ustalilo. Potom som startoval uz tak, ze som podrzal kluc v II. polohe kym dotlacila pumpa a az tak startoval.

Kupil som naraz 2 filtre Alco (kedze som mal v tej dobe 2 auta) a v oboch filtroch boli tie regulatory tlaku vadne. Zistil som to tak, ze som z filtra odpojil vratne vedenie do nadrze, nechal natlacit pumpu, vypol a pozeral co to robi. Tie regulatory netesnili a pekne to vycuralo vsetok tlak do spiatocky, takze pri dalsom startovani trebalo pockat na nabeh tlaku v liste. Tie regulatory sa prejavili az po par dnoch po vymene, ked som ich nahodil, tak tesnili ale po tyzdni uz stali. Nastastie mi ich vyreklamovali, tak som objednal MANN, ktory uz bude hadam dobry (este som sa k tomu nedostal, vymenim to tento tyzden spolu s naplnami)...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Pondelok, 31. Marca 2014, 09:11

Dobry postreh pelo, o tomto som este necital / nepocul. Ale uz ked sme pri tom, tak by chalan mohol pozriet, ci mu tam vobec ide ta hadica na podtlak. Ak sa nemylim, ide z hadice za vahou (F-kovy konektor a dlha tenka hadicka).

Ale na druhej strane, on ma iny motor a na tych starsich to bolo riesene zas inak (aj na m52)
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Pondelok, 31. Marca 2014, 09:52

michaltt napísal:
Dobry postreh pelo, o tomto som este necital / nepocul. Ale uz ked sme pri tom, tak by chalan mohol pozriet, ci mu tam vobec ide ta hadica na podtlak. Ak sa nemylim, ide z hadice za vahou (F-kovy konektor a dlha tenka hadicka).

Ale na druhej strane, on ma iny motor a na tych starsich to bolo riesene zas inak (aj na m52)


Pozeral som ETK a M62 ma taky isty system palivoveho filtra ako M54 (M52 ma regulator tlaku az na palivovej liste).
Podtlakova regulacia by to robit nemala, ta pri zvysenom podtlaku v sani znizuje tlak v palivovej liste, v tomto pripade by to maximalne tak jemne zvysovalo davku paliva ale motor by startoval.
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
MaTuloo
Autor témy
Príspevky: 619
Registrovaný: 22.4.2011
Kraj: Prešovský

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Pondelok, 31. Marca 2014, 11:35

Ten filter som daval BOSCH, na M62TU je ten ventil na palivovom filtri, na M62 bex vanosu v palivovom filtry nieje.Mam teraz zhodene plasty okolo filtra tak pozriem tu podtlakovu hadicku co ide s toho palivoveho filtra




pelo napísal:

Pozeral som ETK a M62 ma taky isty system palivoveho filtra ako M54 (M52 ma regulator tlaku az na palivovej liste).
Podtlakova regulacia by to robit nemala, ta pri zvysenom podtlaku v sani znizuje tlak v palivovej liste, v tomto pripade by to

maximalne tak jemne zvysovalo davku paliva ale motor by startoval.
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Pondelok, 31. Marca 2014, 15:33

Ked je motor zohriaty a ma problem so startovanim, necitit pod kapotou plyn alebo benzin? Ci nepusta za tepla niektory vstrek a neprechlastava ho. Skus pred startovanim otvorit kapotu ci nebude citit smrad.

Dalej by som sa zameral na vylucenie LPG. Jednoducho mas tam momentalne veci naviac, ktore mozu robit problem. Isiel by som na to tym sposobom, ze by som natankoval plnu nadrz benzinu, cez diagnostiku VYMAZAL ADAPTACNE HODNOTY a jazdil len na benzin, neprepinal by som to na plyn. Tym by sme vylucili problem v LPG (pokial teda nepusta niektory z LPG vstrekov ako som pisal vyssie). Dolezite je vymazat tie adaptacne hodnoty, pretoze RJ LPG do istej miery odrbava DME, takze sa moze stat, ze DME si nacita dlzky vstrekov pri jazde na LPG, ktore ale nie su vhodne pri jazde na benzin, co moze nasledne sposobovat problemy so startovanim a volnobehom na benzin.

Dolezite je vzdy v takejto kombinacii odhalit, ci povodcom problemov nie su dodatocne montovane systemy...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
MaTuloo
Autor témy
Príspevky: 619
Registrovaný: 22.4.2011
Kraj: Prešovský

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Pondelok, 31. Marca 2014, 18:54

Tiež ma napadlo či nepopúšta nejaký vstrek, prípadne zo zmiešavača či nepúšta plyn do sania. Tak som zavrel prívod plynu naštartoval motor a nechal vypáliť plyn. Čiže nikde v systéme nebol žiaden plyn a skúšal som jazdiť s odstaveným plynom. Pred tým som bol na revízií v Korejovciach a tam mi bolo povedané že vstreky sú dobré že neprepúšťajú. Keď som menil benzínové vstrekovače a odpájal som tie plynové nebolo cítiť vôbec žiaden plyn čiže vstrekovače neprepúšťajú a a keď som mal úplne odstavený plyn tak žiadna zmena. Čiže LPG som vylúčil úplne. Ťažko povedať čo to môže byť, ale podľa najnovších špekulácií si myslím že môži byť problém v bohatosti zmesy paliva. Totižto keď je studený tak aj keď je bohatá zmes tak naštartuje lebo potrebuje bohatú zmes ale keď je zohriaty tak potrebuje chudobnejšiu zmes. Ak sú ešte nejaké nápady rád ich privítam.


pelo napísal:
Ked je motor zohriaty a ma problem so startovanim, necitit pod kapotou plyn alebo benzin? Ci nepusta za tepla niektory vstrek a neprechlastava ho. Skus pred startovanim otvorit kapotu ci nebude citit smrad.

Dalej by som sa zameral na vylucenie LPG. Jednoducho mas tam momentalne veci naviac, ktore mozu robit problem. Isiel by som na to tym sposobom, ze by som natankoval plnu nadrz benzinu, cez diagnostiku VYMAZAL ADAPTACNE HODNOTY a jazdil len na benzin, neprepinal by som to na plyn. Tym by sme vylucili problem v LPG (pokial teda nepusta niektory z LPG vstrekov ako som pisal vyssie). Dolezite je vymazat tie adaptacne hodnoty, pretoze RJ LPG do istej miery odrbava DME, takze sa moze stat, ze DME si nacita dlzky vstrekov pri jazde na LPG, ktore ale nie su vhodne pri jazde na benzin, co moze nasledne sposobovat problemy so startovanim a volnobehom na benzin.

Dolezite je vzdy v takejto kombinacii odhalit, ci povodcom problemov nie su dodatocne montovane systemy...
 
MaTuloo
Autor témy
Príspevky: 619
Registrovaný: 22.4.2011
Kraj: Prešovský

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Citiť tam zlepšenie..

Streda, 2. Apríla 2014, 19:55

Dnes sa opäť pracovalo a to vymenil som čidlo teploty na termostate + vymenil som čidlo teploty chladiacej kvapaliny. Po výmene pri zohriatom motore začalo vždy púštať vetnilátor klímy (klímu som mal samozrejme vypnutú). Takže niečo to ovplyvnilo. Potom asi po 2 hodinách som to bol naštartovať a točilo to dlhšie. Tak som pri naštartovanom motore odpojil váhu vzduchu padli trocha otáčky a potom sa ustálili na voľnobehu. Pozerám teplotu nasávaného vzucu cez OBC a ukazuje 19,5 stupňa, pritom čidlo teploty nasávaného vzduchu je vo váhe :-k a neviem ako sú v RJ nastavené fabrické hodnoty takže neviem overiť správnosť údaju. Tak som to šiel vyskúšať. Auto šlo rovnako avšak v nižšom spektre otáčok tak do 2500cca trocha lenivšie, a pri podradení z 3 do 2 mi s ním asi 2krát cuklo (nie za sebou, boli to v 2 prípadoch), ďalší poznatok ze že pri pridaní plynu na voľnobehu tak do 3500 - 4000ot s motorom zatriaslo na silentblokoch (podobne ako staré americké V8). S pripojenou váhou to zieť trocha zatrasie ale nie tak citelne. Tak som pripojil váhu späť, šiel som to trochu prevetrať a zdalo sa mi že auto od spodu lešpie ťahá ale vo vyšších otáčkach to bolo málinko horšie. Samozrejme auto šlo či už zo zapojenou/odpojenou váhou stále dobre nemalo nejaké enormné straty výkonu. Celé sa mi to zdá divné s tou váhou, veď ak by bola dobrá tak by malo hneď zdochúť po odpojení. Ďalšie anomálie čo som spozoroval sú že niekedy ak vyrádím rýchlosť tak mi zakolíšu otáčky v rozmedzí možno 100 - 150ot/min len pri zohriatom motore (napadol ma voľnobežný ventil ale vraj V8 ho nemajú majú to nejak inak vyrišené. A taktiež po dlhšej jazde pri pridaní plynu na voľnobehu na nejakých 900ot/min mi kolíšu v rozmedzí 70-100ot/min. Po zohriatí motora s odpojenou váhou som ho vypol a hneď na to som ho skúsil naštartovať a skočil na brnk. Nejaké nápady? :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Citiť tam zlepšenie..

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 23:39

Nechcem ta nijak strasit. Ale asi by som zmeral tlaky... Lebo mi to daco pripomina (moj byvaly M50) ktoremu som pomenil vsetko co ma napadlo, pretesnil vsetko co slo. A nakoniec valce vydrate jak na starom zigulaku...
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
MaTuloo
Autor témy
Príspevky: 619
Registrovaný: 22.4.2011
Kraj: Prešovský

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Citiť tam zlepšenie..

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 23:56

Problém som už vyriešil takže ma veľmi nepostrašíš a čo sa týka tlakov tak to by mi štartoval aj pri vonkajšej teplote napr. -5 stupňov dlho, a pri tom keď bolo vonku chladno tak to štartovalo aj za tepla na brnk. Môj problém by nedokázala odhaliť ani najlepšia diagnostika sveta takže nestačí pichnúť auto na diagnostiku a hneď ukáže chybu :thumbup: Každopádne bol problém s palivom. Avšak ak som vymenil tie čidlo teplotu termostatu + čidlo teploty chladiacej kvapaliny tak mi stále fúka ventilátor klímy s čoho niesom veľmi nadšený tak ak to neprestane robiť prehodim späať moje pôvodné čidlá. Skúste tipnúť čo to bolo :mrgreen:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných