Zdravím chalani, založil som tému ohľadom môjho problému už v E39 fóre ale nechodí tam každý tak to skúsim tu. Ak by s tým mal nejaký admin problém tak to zmažem. Ale teraz k veci. Mám BMW E39 540i, kod motora M62B44TU čiže vanos, auto mám na LPG a mám nasledovný problém. Auto vždy štartuje na benzín. Auto štartuje za tepla dlhšie cca 3 - 5 sekúnd, keď je vonku horúco tak možno aj 7 sekúnd, ide ako by malo ide normálne nekolíšu otáčky, necuká nevynecháva ani nič podobné. Čím je vonku teplejšie tým auto dlhšie štartuje a problém pretrváva aj keď auto prepnem na plyn a potom ho štartujem alebo aj keď ho prepnem na benzín a potom ho štartujem. Ak je motor studený alebo ak ho zohrejem na prevádzkovú teplotu a po dlhšom čase po cca 4 hodinách keď schladne tak štartuje bezproblémovo, alebo ak je motor zohriaty, vypnem ho a do 3 minút po vypnutí štartuje bez problémov. Ale ak je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu a postojí cca pol hodnu a viac tak potom dlhšie štartuje. Asi 2 krát sa mi dokonca stalo že som štartoval dlhšie za tepla a po naštartovaní mi auto skapalo ale to sa stalo možno 2 krát za pol roka a aj to som stál s autom v kopci, ako neviem či to s tým má nejaký súvis ale popíšem to do detailov.
Toľko k môjmu problému a do teraz som postupoval takto:
Bol som viac krát na diagnostike, BMW scanner, DELPHI, INPA jediná chyba bola snímač teploty na termostate ale neopvlyvňuje štart. Taktiež som pozeral cez INPU grafy jednotilivých systémov čiže lamdby, ako odpaľujú valce (tým som vylúčil vadné sviečky), ako sa zohrieva a podobné veci a výsledky boli veľmi dobré. čiže ak to zhrniem diagnostika neukázala nič. Takže som začal za radom meniť veci ktoré s tým môžu mať súvis a to
Snímače vačiek
Snímač kľuky
váha vzduchu ktorej je súčasťou aj snímač teploty nasávaného vzduchu
snímače sú použité ale dobré, ďalej
nová 95Ah batéria
zapaľovacie cievky tiež použité ale dobré
Ešte ma napadá skonrolovať:
Ukostrenie motora prečistiť vymeniť tie drôty na ukostrenie a priskrutkovať to na iný závit lebo ten pôvodný to už má za sebou
Skontrolovať konektory na snimače vačky a kľuky či niesú zaoxidované
skontrolovať konektor na palivové čerpadlo či nieje zaoxidované a prečistiť ho
prípadne vymeniť palivové čerpadlo aj keď v tom problém asi nebude
vymeniť palivový filter ktorý to už má za sebou ale či to ovplyvňuje teplé štarty tak neviem.
Neviete mi niekto povedať ako pokračovať ďalej čo skontrolovať/skúsiť vymeniť, nemusí sa to týkať konkrétne toho motora ale kľudne aj iného, samozrejme okrem dieslového tam môže byť aj niečo so vstrekovacím čerpadlom a to ja nemám.
Každá užitočná rada je vítaná a možno pomôže aj niekomu inému
