... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
dethXtreme
Príspevky: 2574
Registrovaný: 26.11.2008
Auto: e36 323i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 22. Februára 2012, 14:39

s tym, ze rozbehnutie do kopca s autom so zadnym nahonom a rozlozenim hmotnosti 50/50 je problem, NESUHLASIM!!logika to nepusti...je to obycajna fyzika...v kopci sa tazisko auta presunie viac do zadu...teda je na zadnu napravu vacsi pritlak...tak isto zalezi kolko mas v nadrzi PHM a v akom stave mas gumy...naopak, pri prednom nahone sa auto v kopci odlahsi a pritlak na hnanu napravu je mensi...ako pisali viaceri...nie je to ani tak o aute ako o medzikuse medzi volantom a kolesami...

( vlastna skusenost...toto je moje prve auto, mam ho tretiu zimu a zatial som sa dostal vsade kde som potreboval :) )
e36 318i saloon "škaredé káčatko" :)
e36 323i touring "obláčik"

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318i-pribeh-skaredeho-kacatka-nove-foto-t28693.html
 
Užívateľov profilový obrázok
naftaman
Príspevky: 366
Registrovaný: 9.12.2011
Auto: BMW E46 330d 135kw
Kraj: Trnavský

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 22. Februára 2012, 14:40

mexican napísal:
Staré škodofky to bola iná káva. Zadný náhon, motor vzadu a všetko čo mohlo si sadlo na zadné sedačky. Potom sa mohlo chodiť na lyžovačku bez zimného obutia :-) Ani presne neviem, čo tam väčšina ľudí mala obuté. Či niečo celoročné alebo aký fras.
hej a potom bol skorej problem dole tym kopcom :D
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 22. Februára 2012, 20:53

dethXtreme napísal:
s tym, ze rozbehnutie do kopca s autom so zadnym nahonom a rozlozenim hmotnosti 50/50 je problem, NESUHLASIM!!logika to nepusti...je to obycajna fyzika...v kopci sa tazisko auta presunie viac do zadu...teda je na zadnu napravu vacsi pritlak...tak isto zalezi kolko mas v nadrzi PHM a v akom stave mas gumy...naopak, pri prednom nahone sa auto v kopci odlahsi a pritlak na hnanu napravu je mensi...ako pisali viaceri...nie je to ani tak o aute ako o medzikuse medzi volantom a kolesami...


ale prestante uz s tymto nezmyslom, ked rozumies fyzike tak nenapises toto. odkial ma ma mat zadokolka vacsi pritlak, ked pohanana zadna naprava musi vytlacit vlastnu vahu a aj vahu prednej napravy? to ze sa troska nakloni pri pomalom rozbiehani je nic.

predokolka: predna pohanana naprava ma vacsi pritlak lebo nan tlaci aj motor, nikdy sa nezdvihne pri rozbiehani natolko zeby mala vacsi problem nez zadokolka! a predokolka taha a teda neuhyba zadok, tak ako pri zadokolke

P.S.: tiez som nikdy nezapadol so zadokolkou tak, ze ma museli tlacit, vzdy som sa nejako vyhrabal.
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 22. Februára 2012, 21:25

Počuj,ty fyzik!Ak má auto rozloženie váhy 50/50 ktorá náprava je viac zaťažená?Tvoj argument s tlačením ťažkého motora je v tomto prípade trochu divný.Zvyšok auta neváži nič?
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 22. Februára 2012, 23:19

Rudo ZM napísal:
Počuj,ty fyzik!Ak má auto rozloženie váhy 50/50 ktorá náprava je viac zaťažená?Tvoj argument s tlačením ťažkého motora je v tomto prípade trochu divný.Zvyšok auta neváži nič?


z hladiska trakcie su vacsie naroky na zadnu napravu, je to take tazke pochopit? to je jedno ako to nazveme tazky predok ci nejak inac. zadna naprava musi tlacit vlastnu vahu a aj vahu predku. ako vsetci viete o com hovorim, a presviedcate samich seba ze to tak nie je! hawk

sam mam dve BMW, a aj dalsie auto bude BMW ale neglorifikujme do nebies to co nie je pravda.
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
naftaman
Príspevky: 366
Registrovaný: 9.12.2011
Auto: BMW E46 330d 135kw
Kraj: Trnavský

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 22. Februára 2012, 23:44

na snehu nieje prenos váhy dozadu taký výrazný pretože zadné kola stratia trakciu skorej ako sa stihne tento efekt využiť, na suchu keď máš dobrý grip je vidieť ako auto sadne a vyrazí vpred.
To máš jak keď si na suchu a uplne to preženieš s rozjazdom, zadné kola sa ti točia ostošesť a skoro stojíš...
Neni to lahké vysvetliť...
to je taký pohlad ako keď niekto povie že je dobré v zákrute brzdiť pretože dopredu ide viac váhy a tie predné kola majú viac prilnavosti, pre niekoho to má logiku... lenže tá guma jednoducho nedokáže tolko trecích síl preniesť a auto ide nosom von...
chod von na zamrznuté jazero a vyštartuj ako šprinteri na 100 metrov, celá váha sa prenesie na tú jednu nohu a určite ti to nepomože skor si rozbiješ hubu :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 22. Februára 2012, 23:47

naftaman napísal:
na snehu nieje prenos váhy dozadu taký výrazný pretože zadné kola stratia trakciu skorej ako sa stihne tento efekt využiť, na suchu keď máš dobrý grip je vidieť ako auto sadne a vyrazí vpred.
To máš jak keď si na suchu a uplne to preženieš s rozjazdom, zadné kola sa ti točia ostošesť a skoro stojíš...
Neni to lahké vysvetliť...
to je taký pohlad ako keď niekto povie že je dobré v zákrute brzdiť pretože dopredu ide viac váhy a tie predné kola majú viac prilnavosti, pre niekoho to má logiku... lenže tá guma jednoducho nedokáže tolko trecích síl preniesť a auto ide nosom von...
chod von na zamrznuté jazero a vyštartuj ako šprinteri na 100 metrov, celá váha sa prenesie na tú jednu nohu a určite ti to nepomože skor si rozbiješ hubu :)


presne tak =D> =D> :thumbup:
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 22. Februára 2012, 23:52

aj fúrik sa niekedy ľahšie ťahá ako tlačí, ale keď sa tlačí tak sa lepšie ovláda :D :D
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 22. Februára 2012, 23:55

ViktorDDD napísal:
aj fúrik sa niekedy ľahšie ťahá ako tlačí, ale keď sa tlačí tak sa lepšie ovláda :D :D


pri furiku nemas stale rozlozenie hmotnosti 50/50 :lol:
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: BMW - zadny nahon

Štvrtok, 23. Februára 2012, 10:41

ViktorDDD napísal:
aj fúrik sa niekedy ľahšie ťahá ako tlačí, ale keď sa tlačí tak sa lepšie ovláda :D :D
Tak skus tlacit furik do smyklaveho kopca.. Ked budes zo seba skopavat ten furik, budes si vycitat, ze si radsej netahal.. :lol:
Ale k teme: tahat predok alebo tlacit zadok je to iste, zalezi len na hmotnosti tlaciacej na napravu.
Mam doma jednu predohrabku tazsiu nez BMW a s nou mam na snehu problemy ovela vecsie nez s BMW, ci uz na rovinke alebo na kopci.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: BMW - zadny nahon

Štvrtok, 23. Februára 2012, 10:49

Zrovna u fúriku mu v kopci hovno pomôže keď ho namiesto tlačenia bude ťahať.
Ak nemá dostatočný grip na podrážkach pri tlačení, tak to nevyrieši tým že bude fúrik ťahať, lebo grip (relatívne voči hmotnosti celej sústavy) bude stále rovnaký.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: BMW - zadny nahon

Štvrtok, 23. Februára 2012, 11:09

to som dal len tak zo srandy sem s tým furikom že pre porovnanie predo/zadokolky, ale ako vidím doraz tu bude flamewar o tom :mrgreen: :mrgreen:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: BMW - zadny nahon

Štvrtok, 23. Februára 2012, 12:49

mexican napísal:
Zrovna u fúriku mu v kopci hovno pomôže keď ho namiesto tlačenia bude ťahať.
Ked sa smyknes pri tahani, aspon ta ten furik neprevalcuje. To bola jedina pointa, nic viac. To, co som pisal potom, to malo uviest na spravnu mieru.
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: BMW - zadny nahon

Štvrtok, 23. Februára 2012, 19:06

Naprostý súhlas s Le Gend :thumbup:
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
Užívateľov profilový obrázok
2bad
Príspevky: 471
Registrovaný: 28.3.2008
Auto: BMW 530d e39
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: BMW - zadny nahon

Streda, 29. Februára 2012, 00:06

Ja mam skusenost ze pokial je uz nasnezene a zastanes v kopci a este kusok dosnezi, tak ti vychadzanie z miesta zaberie asi 10minut kym auto rozkyves. za 4 roky co mam bmw som nikdy nepocitil neistotu ked mi zacalo "kyvat" zadkom skorej naopak som sa to snazil rozhadzat este viac nech je sranda... hadam v zivote (pokial neslo o uplnu krizovu situciu) som nestiahol nohu z plynu ked mi hodilo zadok vzdy som skorej pridal a presiel isty usek radsej bokom ako by som mal len trapne ubrat plyn... akonahle je nasnezene tak vypinam asc, pretoze je to obmedzovac zabavy :D je sice pravda ze uz sa nechodim smykat na parkoviska ako ked som bol mlady, ale zato ked sa mi naskytne prilezitost ist bokom a nedrat gumy :D tak ju zakazdym vyuzijem... len pre porovnanie 4zimy s bmw ma nemusel nikto tlacit a vzdy som vysiel to co som chcel a za dve s feliciou som zapadol viackrat velmi vela zalezi na medzikuse medzi volantom, sedackou a hlavne pedalmi... ;) aj tak je na pohynanie pri znizenej adhezii najlepsi ratrak :D
Felicia "novy xicht" 1.3MPi 50kw ex
BMW e36 M52 320i 110kw ex
BMW e39 M57 530dA 142kw - aktual

Obrázok

http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq ... re=related

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných