... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
blavak1
Príspevky: 948
Registrovaný: 15.1.2012
Auto: zx-10r
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 20. Februára 2012, 22:19

Cúvať hore kopcom na snehu je úplna p... so zadným náhonom... Radšej dopredu hore kopcom...
Pozri sa čo M5 nechcela vycúvať. Som posypal :D
Obrázok
Nikdy chyby, vždy len lekcia.
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 20. Februára 2012, 22:26

Kym som mal este e36 Compact so samosvorom, nemal som problem vyjst hocikam, aj tam, kde octavia zapadla. Ale na terajsej e39 je to uplne ine, aj na rovnej ceste omnoo viac tancuje, je to menej stabilne. Minule som sa nevedel pohnut, ked som zastal v prudkom kopci pred zeleznicnym priecestim, boli tam ladove kolaje, esteze tam manici rozsypali sol, tak som nakoniec vyliezol...

S tym cuvanim to mozno nie je az taka picovina z too dovodu, ze spiatocka ma tazsi prevod, tym padom diferak neprenasa taky tocivy moment a je nizsia sanca, ze zacne hrabat len jedno koleso a druha vec, ze pri cuvani ten zadok nebude mat taku tendenciu uhybat bokom ako ked pred sebou tlaci predok...ale je to +- jedno, zaklad su poriadne gumy a dobry medzikus. A v krajnom pripade sa hodi do kufra vrece s pieskom ako zataz a pripadne aj pod kolesa posluzi...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
blavak1
Príspevky: 948
Registrovaný: 15.1.2012
Auto: zx-10r
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 20. Februára 2012, 22:29

pelo napísal:
Kym som mal este e36 Compact so samosvorom, nemal som problem vyjst hocikam, aj tam, kde octavia zapadla. Ale na terajsej e39 je to uplne ine, aj na rovnej ceste omnoo viac tancuje, je to menej stabilne. Minule som sa nevedel pohnut, ked som zastal v prudkom kopci pred zeleznicnym priecestim, boli tam ladove kolaje, esteze tam manici rozsypali sol, tak som nakoniec vyliezol...

S tym cuvanim to mozno nie je az taka picovina z too dovodu, ze spiatocka ma tazsi prevod, tym padom diferak neprenasa taky tocivy moment a je nizsia sanca, ze zacne hrabat len jedno koleso a druha vec, ze pri cuvani ten zadok nebude mat taku tendenciu uhybat bokom ako ked pred sebou tlaci predok...ale je to +- jedno, zaklad su poriadne gumy a dobry medzikus. A v krajnom pripade sa hodi do kufra vrece s pieskom ako zataz a pripadne aj pod kolesa posluzi...


Pri 400 koňoch by si musel mať piesok plný kufor... :D neni lada...
Nikdy chyby, vždy len lekcia.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 20. Februára 2012, 23:18

pelo napísal:
S tym cuvanim to mozno nie je az taka picovina z too dovodu, ze spiatocka ma tazsi prevod, tym padom diferak neprenasa taky tocivy moment a je nizsia sanca, ze zacne hrabat len jedno koleso a druha vec, ze pri cuvani ten zadok nebude mat taku tendenciu uhybat bokom ako ked pred sebou tlaci predok...ale je to +- jedno, zaklad su poriadne gumy a dobry medzikus. ...


presne tak :thumbup:
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Pondelok, 20. Februára 2012, 23:23

Solty napísal:
škoda, že si asi nerozumieme ](*,) keď máš napr. 20 stupňové stúpanie a ideš predkom hore motor je naklonený tiež od 20 stupňov dozadu čiže viac váhy tlačí na zadok a malo by to logicky pritláčať zadnú nápravu a tá by nemala prešmykovať, kdežto keď cúvaš zadok ti pritláča len váha karosérie a celú váhu vozidla sa snažíš ako keby driapať nahor, a keďže teraz zadok, keď cúva nemá prítlak tak začne prešmykovať, príde mi to pičovina, čo protirečí sedliackemu rozumu, ale možno to v praxi funguje ](*,) preto som sa to pýtal ja mám BMW prvú zimu :twisted:


... ale rozumieme, aj keby si co robil pri pomalom pohynani nemas taky pritlak na zadnu napravu, nie je tam taka hybnost. toto plati, len pri prudkom stupani typu Soroska ci Donovaly.

... k tomu cuvaniu dokopca: v istych pripadoch to pomaha, ked mas dobre gumy tak sa mozno vydriepes lebo zadok netlaci a teda neuhyba do bokov.

a pre ostatnich: dookola sami seba presviedcate ze BMW je najlepsia volba do zimy, figu, tiez nedam dopustit na BMW ale v zime na snehu ci poladovici ti zadok uhyba, lebo tlaci prednu napravu. proste BMW je radost jazdy za sucha a za mokra, no v zime musis viac rozmyslat :bmwball: =D>
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 09:38

blavak1 napísal:
Pri 400 koňoch by si musel mať piesok plný kufor... :D neni lada...
400 koni mas pri obmedzovaci s plynom na podlahe. Na volnobehu sme si vsetci rovni :)
Pri problemoch v stupani treba dozadu (alebo do kufra) posadit nejaku buchtu a hned sa to zlepsi.
 
blavak1
Príspevky: 948
Registrovaný: 15.1.2012
Auto: zx-10r
Kraj: Bratislavský

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 09:41

Na volnobehu sa nepohnem s robotizovanou prevodovkou :smile:
Nikdy chyby, vždy len lekcia.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 09:44

Le Gend napísal:
400 koni mas pri obmedzovaci s plynom na podlahe. Na volnobehu sme si vsetci rovni :)
Pri problemoch v stupani treba dozadu (alebo do kufra) posadit nejaku buchtu a hned sa to zlepsi.


... presne tak, zabudol som to povedat. ked mate problem s trakciou staci ked niekoho posadite dozadu resp. ked je auto plne obsadene je to velky rozdiel, vtedy uz BMW nema takmer ziaden problem, vyhrabe sa vsade kde predokolka rovnako \:D/
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 09:49

Skusim dozadu k rezerve hodit vrecko s olovom, co pouzivaju potapaci ako zavazia do vesty, to by myslim mohlo pomoct...aspon kym neopravim to DSC.
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
Zemo
Príspevky: 263
Registrovaný: 3.7.2010
Auto: F36 435d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 13:35

rozlozenie hmotnosti 50/50 znamena ze nieje ani tazky predok ani lahky zadok, ani lahka hnana naprava nemusi tlacit tazky motor atd... proste su rovnako tazke oba konce auta... to je prave ten zasadny rozdiel oproti predohrabu, kedze ten ma vzdy tazsiu prednu cast, to len tak na objasnenie.

cuvanie do kopca ma zmysel jedine na predohrabe, prave preto ze do kopca sa vaha presuva na zadne koleso a odlahcuje sa predne. cize ked predohrab cuva hore kopcom tak ma na hnanej naprave este vacsiu zataz ako na rovine. Pri zadokolke to funguje spravne ked ide hore kopcom dopredu (viac vahy na zadnej naprave), ked cuva tak je to uplne nahovno.

Problem moze nastat s tym ze s obsadenim auta sa meni aj rozlozenie hmotnosti, cize ak vpredu sedia dvaja statni junaci, tak ide zadokolka tazsie do kopca, ale staci presadnut dozadu a problem vyrieseny. Predohrab zase ked je plne nalozeny tak nevide vobec nikam (jedine moze cuvat..)

prejazd zakrut je prave pre rozlozenie 50/50 lepsi na zadokolke. aj ked sa tu tvrdi ze uskakuje zadok atd, ano je to pravda, ale treba si uvedomit ze v momente kedy na zadokolke uskoci zadok, tak s predohrabom uz si v priekope lebo nezatoci a pojde rovno... prave preto ze ma nerovnomerne rozlozenu hmotnost tak strati tu trakciu na jednej naprave skor. samozrejme to cele je za predpokladu ze medzikus nerobi somariny (a uprimne, malo kto si prizna ze za to moze on osobne a nie zadokolka)

nechcem tu nejak glorifikovat BMW a zadny nahon, tiez je to len auto. Ja osobne sa po tych reciach co vsade pocuvam o zadokolke tiez strachujem ked niekam ideme ze ostanem viset a si budu zo mna robit srandu ze nevidem s BMW. Ale zatial sa nic take nestalo za 2 sezony zimne co ho mam...
no a fyzika plati pre vsetkych, takze treba najme v zime jazdit opatrne.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 13:47

Zemo napísal:
rozlozenie hmotnosti 50/50 znamena ze nieje ani tazky predok ani lahky zadok, ani lahka hnana naprava nemusi tlacit tazky motor atd... proste su rovnako tazke oba konce auta... to je prave ten zasadny rozdiel oproti predohrabu, kedze ten ma vzdy tazsiu prednu cast, to len tak na objasnenie..


ved to je ten problem v zime, pri pohynani resp. pri trakcii do stupania potrebujes co najviac vahy na pohananej naprave. bmw sa to blizi 50/50 a ked tlaci zadok nepohananu napravu tak zadok uhyba do stran

Zemo napísal:
cuvanie do kopca ma zmysel jedine na predohrabe, prave preto ze do kopca sa vaha presuva na zadne koleso a odlahcuje sa predne. cize ked predohrab cuva hore kopcom tak ma na hnanej naprave este vacsiu zataz ako na rovine. Pri zadokolke to funguje spravne ked ide hore kopcom dopredu (viac vahy na zadnej naprave), ked cuva tak je to uplne nahovno..


cuvanie do kopca so zadohrabom v istych pripadoch stoji aspon za pokus, ked zadok nevladze vytlacit nepohananu napravu a len tancuje do boku. vyskusaj, uvidis ... ale v 99,9% to nema zmysel :roll:



Zemo napísal:
prejazd zakrut je prave pre rozlozenie 50/50 lepsi na zadokolke. aj ked sa tu tvrdi ze uskakuje zadok atd, ano je to pravda, ale treba si uvedomit ze v momente kedy na zadokolke uskoci zadok, tak s predohrabom uz si v priekope lebo nezatoci a pojde rovno... prave preto ze ma nerovnomerne rozlozenu hmotnost tak strati tu trakciu na jednej naprave skor. samozrejme to cele je za predpokladu ze medzikus nerobi somariny (a uprimne, malo kto si prizna ze za to moze on osobne a nie zadokolka).


toto je pravda, prejazd zakrutou hlavne na poladovici ci snehu na BMW je istejsie, resp. neutralne alebo lahsie zachranis situaciu ked sa nezlaknes, kvoli rozlozeniu 50/50


Zemo napísal:
nechcem tu nejak glorifikovat BMW a zadny nahon, tiez je to len auto. Ja osobne sa po tych reciach co vsade pocuvam o zadokolke tiez strachujem ked niekam ideme ze ostanem viset a si budu zo mna robit srandu ze nevidem s BMW. Ale zatial sa nic take nestalo za 2 sezony zimne co ho mam...
no a fyzika plati pre vsetkych, takze treba najme v zime jazdit opatrne.


myslim, ze tohto sa bat nemusis, aj s BMW sa da vyjst vsade kde vyjde predokolka, len mozno pomalsie. BMW je super v zime, pokial je uz rozbehnute a auto do stupania je obsadene aj vzadu. inac mozes zazit "zahanbujuce" situacie [-( ale o tomto laska k BMW nie je
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 13:53

pelo napísal:
Skusim dozadu k rezerve hodit vrecko s olovom, co pouzivaju potapaci ako zavazia do vesty, to by myslim mohlo pomoct...aspon kym neopravim to DSC.


tak ti poviem, DSC je dobre v beznej premavke. pokial sa chcem vyskrabat do zasnezeneho kopca ci na poladovici, tak DSC je na dve veci. vtedy si prepinam na DTC, lebo inac s DSC motor okamzite pridusi uz pri mensom preklze a zostanes visiet v strede kopca. hned ako sa vyskrabem tak opat prepinam na DSC aby som zadkom nepozdravil oprotiiduce auta :thumbup:

a este jeden tip, pokial zapadnem tak vacsinou sa vyhrabem s uplne vypnutym DSC/DTC
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 14:01

DSC motor nepridusi, len pribrzduje koleso, ktore hrabe. Nie je to zivotne nevyhnutne, ale nemam nove pneu, tak to trocha smyka. Doteraz som mal vzdy len nove pneu, tak problem nebol a navyse ten samosvor...da sa s tym jazdit v pohode, nie som amater, len si na tych jazdenych pneu nie som az taky isty, nic viac...len som tym chcel povedat, ze BMW a zadokolky vseobecne nie su pre kazdeho, treba vediat dobre jazdit a premyslat, nielen slapat na plyn. V BMW som si viac isty nez na Fabii alebo Octavii, tie v zakrute letia po priamke von, co je pre mna omnoho neprijemnejsie ako ustreleny zadok...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 14:10

pelo napísal:
DSC motor nepridusi, len pribrzduje koleso, ktore hrabe. Nie je to zivotne nevyhnutne, ale nemam nove pneu, tak to trocha smyka. Doteraz som mal vzdy len nove pneu, tak problem nebol a navyse ten samosvor...da sa s tym jazdit v pohode, nie som amater, len si na tych jazdenych pneu nie som az taky isty, nic viac...len som tym chcel povedat, ze BMW a zadokolky vseobecne nie su pre kazdeho, treba vediat dobre jazdit a premyslat, nielen slapat na plyn. V BMW som si viac isty nez na Fabii alebo Octavii, tie v zakrute letia po priamke von, co je pre mna omnoho neprijemnejsie ako ustreleny zadok...


DSC pri preklze ubere plyn a ked auto ide do smyku tak pribrzduje vonkajsie kolesa :!:
suhlasim, lepsie je ze ti ustreluje zadok nez predok tlaci von, vhodna kontra a rozlozenie hmotnosti 50/50 auto narovna temer samo. s BMW je problem vacsinou len pri pohynani alebo znizenej prilnavosti. preto je potrebne mat na zadokolke viac ako standardne pneu (rozumej to co zakon vyzaduje) :thumbup:
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: BMW - zadny nahon

Utorok, 21. Februára 2012, 14:17

Som bol v tom, ze DSC len pribzduje a ze ASC+T aj stahuje vykon. Pri DSC som znizenie vykonu praveze nikdy nepocitil, len zrovnavalo zadok, ale zas ked zacne smykat, jemne uberiem plyn a zadok sa hned chyti aj bez DSC, preto som si to mozno nevsimol, neviem...

Jo, s tymi gumami ako som vravel, doteraz som mal vzdy nove, tak problem nebol. Toto je prvykrat, co mam jazdene gumy...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných