... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
profituner
Autor témy
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

3,0 twinturbo 306PS po kvalitnom chiptuningu

Sobota, 10. Januára 2009, 16:21

BMW znovu ukazalo chrbat konkurencii. Jeho 3L twinturbo, ktore sa dava do modelov 335i a 135i je uplne top v rebricku novych benzinovych motorov. No co je este zaujimavejsie, tak tieto motory maju este obrovsky vykonovy potencial. Upravou softweru riadiacej jednotky sa daju ziskat zaujimave parametre ako 380PS a 520Nm.
Uprava ja bez akehokolvek mechanickeho zasahu, preprogramovanie softweru prebieha cez diagnosticku zasuvku OBD, samozrejme so zarukou na upravu a neporusenim zaruky od vyrobcu.
Pre zaujimavost si mozete pozriet graf 335i z merania za zatazovej valcovej brzde, po chiptuningu- http://www.profituning.sk/_sub/grafa4/BMW335.pdf
Upravu vykonala firma Profituning v BA.
Tento motor je v podstate po 20 rokoch druhy benzinovy preplnovany motor od BMW a naozaj si dali na nom zalezat. Moje zazitky z jazdy s 335i boli dokonca emotivnejsie ako z testov M3 V8. Auto je ozajstny sportovec s vyhoddami diesloveho motoru, ved je k dispozicii ponad 500nM uz od 1900 ot. do 5300ot.
Prílohy
BMW335i.pdf
(65.64 KiB) 171 stiahnutí
 
Užívateľov profilový obrázok
kačo
Príspevky: 2236
Registrovaný: 2.9.2006
Auto: OOOO A6 3.0TDi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: MARTIN

Sobota, 10. Januára 2009, 16:52

mno udaje su to velmi zaujimave :)
E36 325 TDS (ex)
E46 MT-330CI (ex)
E46 M3 (ex)
E70 X5 35d (ex)

OOOO A6 C7 3.0TDi quattro avant
 
Užívateľov profilový obrázok
M3 lover
Príspevky: 1496
Registrovaný: 25.11.2008
Auto: E30
Kraj: Zahraničie

Sobota, 10. Januára 2009, 17:18

kačo napísal:
mno udaje su to velmi zaujimave :)


udaje ano, len ako sa to prejavi v praxi......
 
profituner
Autor témy
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Sobota, 10. Januára 2009, 19:29

R0nnIe napísal:
Je to cisty pokus o reklamu, staci si vsimnut len pocet prispevkov toho uzivatela, keby bolo na mne je to uz v teme z presunute temy. Dalej, keby poznal toto forum dal by to do pokecu, nie sem


Som tu novacik,ano,lebo som o tomto fore nevedel, no nieco toho o bmw viem, upravujem ich denno denne. Nebol to vobec zamer o reklamu, ak by som chcel robit reklamu, dam sem graf z merania nejakeho 2,0d, pripadne 3,0d.Ja som sa trapil s upravou toho 335i asi 3 mesiace,len som chel dat info, ako sa da ten motor upravit. Nepredpokldam, ze je tu niekto na tomto fore, kto by mal 335i,alebo 135i a nebodaj by ju chcel chipovat. Malo to by iba technicka informacia. Myslel som, ze Vas zaujimaju nejake info o BMW. alebo mate i tym nejaky problem? Ak ano,kludne mozete tento topic vymazat a ospravedlnujem sa.
 
Užívateľov profilový obrázok
LuCKy
Príspevky: 2235
Registrovaný: 29.1.2007
Auto: BMW 530iMola
Kraj: Žilinský

Sobota, 10. Januára 2009, 20:13

profituner napísal:
Som tu novacik,ano,lebo som o tomto fore nevedel, no nieco toho o bmw viem, upravujem ich denno denne. Nebol to vobec zamer o reklamu, ak by som chcel robit reklamu, dam sem graf z merania nejakeho 2,0d, pripadne 3,0d.Ja som sa trapil s upravou toho 335i asi 3 mesiace,len som chel dat info, ako sa da ten motor upravit. Nepredpokldam, ze je tu niekto na tomto fore, kto by mal 335i,alebo 135i a nebodaj by ju chcel chipovat. Malo to by iba technicka informacia. Myslel som, ze Vas zaujimaju nejake info o BMW. alebo mate i tym nejaky problem? Ak ano,kludne mozete tento topic vymazat a ospravedlnujem sa.


Podľa mňa tj OK, ja to ako reklamu neberiem. Skôr je to zaujímavé info. :wink:
A nejaký ten 2x preplňovaný 3.0i motor sa tu nájde. :wink:



LuCKy
Slovenčina pre BMW palubný počítač/navigáciu v modeloch E38, E39, E46, E53, E83. Jednotky MK3 a MK4. Na výber celkovo tri verzie pre oba typy jednotiek. Viac na našom webe www.elceka.sk/bmw-palubny-pocitac-v-slovencine
Denne svietenie, zatial len BMW do 03/2007.
-
Obrázok
-
Obrázok
 
profituner
Autor témy
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Nedeľa, 11. Januára 2009, 10:40

airbone napísal:
Pocuj ty ujo tuzing, a kolko penazi chces za taku "upravu" ? dufam ze nie viac ako 25EUR. A to ti v tom uz pocitam aj to, ze si urcite podplatil samotne BMW aby vo svojich motoroch nechavalo naschval rezervu ktoru ty vies objavit s vybavenim z ciny za 60usd (kwp2000+, nejake to galetto apd....) Chod si reklamu robit pre blbych na autobazare.eu a nie tu na bmwfore. Nie si na felicia fore, takze taketo trapkarinky ako chiptuzing si tu vieme spravit aj svojpomocne.


Svojpomocne??? To si mozes urobit akurat nieco ine. S Galetom, alebo KWM si mozes robit nejake stare haraburdy, ale nie MSD80/81, alebo EDC17 BMW. Tieto nove jednotky robi len par ludi na svete, a pokial ich chcete vediet citat a zapisovat,co iba iba prvy krok k tuningu, musite investovat 5 miestne sumy v €. Ja som do firmy investoval cca. 20 mil korun, ale dakujem za oslovenie ujo tuner.
Uprava 335i stoji 1000€, tak ako aj nove M3 a M5. Taketo auto ladit bez zatazovej brzdy je hazard. Chiptuningom sa da dosiahnut vela dobreho, no da sa aj uplne vsetko pokazit. Vidim, ze mate na fore skor tie druhe skusenosti. Vsetko je o skusenostiach a vybaveni.
Je nieco ine, ak Vam niekto nachipuje auto pre Lidlom na parkovisku, napali iba nejaky soft z internetu s craknutym kalblom za 500,-Sk, alebo Vam niekto najprv auto zdiagnostikuje a odmeria na zatazovej brzde, povie Vam v akom je auto technickom stave a odporuci vam upravu. Najväcsia chyba je chipovat auto,ktore nie je v 100% tech. stave. Nasledne Vam auto odmeria aj po uprave softu vidite presny rozdiel, popripade sa auto ladi na viac krat.
Nikdo nie je neomylny, no dolezite je, si vediet svoju robotu skontrolovat a na to sluzi valcova skusobna.
Co sa tyka tych rezerv. Tak hlavny problem, ktory trapi inzinierov z BMW, su emisie, normy EURO IV a V, ktore je potrebne udrzat pri velkych narokoch motoristov na vykon. Tieto EURO normy musia byt vsak dodrzane pri vsetkych atmosferickych podmienkach, to znamena ci uz v Gronsku pri -30, alebo v Dubai pri +40, ci idete na Grossglochnerstrase na 2900 metrov , alebo ste na urovni mora.
Tieto normy musia byt splnene tiez s urcitou rezervou,s ohladom na kvalitu paliva a urcite opotrebenie.
Vysledkom je, ze nove motory musia pracovat vo velmi tvrdych podmienkach{ tlakoch a teplotach| aby splnili narocne emisie, co samozrejme nema priaznivy vplyv na spotrebu, reakciu motora na plyn pedal a tiez zivotnost.
Prave tu sa je priestor na hladanie rezerv, no je to cim dalej zlozitejsie.
Mna nezaujima, ci auto po tuningu bude splnat EUROV v spanielsku pri 5O C. Staci ked to bude splnat pri normalnych, nasich podmienkach.
Ked si porovnate stare motory s novymi, zistite, ze maju stale väcsiu odozvu na plynovy pedal, su trochu hluchsie, viacej zeru a nemate s nych taky pocit dravosti, aj ked vykony dosahuju stale vysie. Cim to asi bude?
A dakujem za ponuku na studium, ale uz dva vyskoskolske diplomy mam.
 
Užívateľov profilový obrázok
kačo
Príspevky: 2236
Registrovaný: 2.9.2006
Auto: OOOO A6 3.0TDi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: MARTIN

Nedeľa, 11. Januára 2009, 12:30

2profituner: ja to vobec neberiem ako reklamu, skor ako super informaciu, ze chalani na SVK dokazu nieco taketo ...

a tie zvasty, ze to je reklama a ze to nevies ... hmm, vase vysledky hovoria same za seba a aj referencie co mam o vas...

teda moj nazor a moje referencie tebe asi nepomozu, ale tie referencie vasej firme uz nejaku korunku uz dali ;)

k cene 1000€ si myslis, ze je to v pohode cena za tu vsetku robotu, za investicie, ci uz do vzdelania, diagnostiky, a techniky ...

ja mat 335i, kludne pojdem do tejto upravy od vas ... a este k tomu aj zaruka, no co viac si zelat ... uz viem, len zamakat na e92 335i ... co som pozeral, tak jemne tuknuta z dovozu do 33 000€
E36 325 TDS (ex)
E46 MT-330CI (ex)
E46 M3 (ex)
E70 X5 35d (ex)

OOOO A6 C7 3.0TDi quattro avant
 
profituner
Autor témy
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Nedeľa, 11. Januára 2009, 12:59

kačo napísal:
2profituner: ja to vobec neberiem ako reklamu, skor ako super informaciu, ze chalani na SVK dokazu nieco taketo ...

a tie zvasty, ze to je reklama a ze to nevies ... hmm, vase vysledky hovoria same za seba a aj referencie co mam o vas...

teda moj nazor a moje referencie tebe asi nepomozu, ale tie referencie vasej firme uz nejaku korunku uz dali ;)

k cene 1000€ si myslis, ze je to v pohode cena za tu vsetku robotu, za investicie, ci uz do vzdelania, diagnostiky, a techniky ...

ja mat 335i, kludne pojdem do tejto upravy od vas ... a este k tomu aj zaruka, no co viac si zelat ... uz viem, len zamakat na e92 335i ... co som pozeral, tak jemne tuknuta z dovozu do 33 000€


Dakujem za pozitivny ohlas. Aj ked kritiku si rad vypocujem,no nech nepisu ludia o chiptunigu, co o nom nemaju ani sajnu. Potom to vyzera na Sk ako to vyzera, ze sa chipuju auta za tisic korun, ktore bud dymia ako traktor,alebo sa hned rozletia. Niet sa potom comu cudovat,preco sa väcsina ludi chiptuningu boji. Zabudnite na nejake 30% zvysovanie vykonu. Aj ta uprava 335i, ktorej graf som tu dal, je uz silnejsia uprava a nie je pre bezneho klienta. Len pre upresnenie, ta 335i mala na 100 octanovom benzine uz 323PS v serii,teda vykon sa zvysil o 58PS co je 17%. Ja som zastancom hlavne bezpecnych modifikacii, kde na prvom mieste je bezpecnost auta, ako nejake extremne cisla vykonu a krutiaceho momentu. BMW mam rad a este radsej ich upravujem. Ja si necham za robotu zaplatit a snazim sa ju urobit poriadne a ak mam nieco urobit za 30€, radsej to urobim zadarmo. Ja by som mal pre BMWklub jeden navrh. Zorganizovat jeden BMW DAY u nas vo firme v BA. Diagnostika a meranie ci uz 2WD,alebo 4WD aut by bola gratis pre majitelov BMW. Jeden den Vam rad obetujem, podiskutujem. Spolocne sa pozrieme na svojpomocne nachipovane auta, ako sa im bude darit na brzde a mozno sa dozvieme nieco nove. Ak by ste mali zaujem, dohodneme si termin a nech to napr. admin na tomto fore zorganizuje. Myslim si, ze je to velmi dobra ponuka.
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Nedeľa, 11. Januára 2009, 13:05

airbone napísal:
Pocuj ty ujo tuzing, a kolko penazi chces za taku "upravu" ? dufam ze nie viac ako 25EUR. A to ti v tom uz pocitam aj to, ze si urcite podplatil samotne BMW aby vo svojich motoroch nechavalo naschval rezervu ktoru ty vies objavit s vybavenim z ciny za 60usd (kwp2000+, nejake to galetto apd....) Chod si reklamu robit pre blbych na autobazare.eu a nie tu na bmwfore. Nie si na felicia fore, takze taketo trapkarinky ako chiptuzing si tu vieme spravit aj svojpomocne.


Toto bolo trochu krute, a nepravdive. Pracujem ako informatik, programator, a kedysi som naprogramoval aj zopar mikroprocesorov, Viem si predstavit ze preprogramovanie riadiacej jednotky auta nie je len tak. Urcite to nieje tak ako si niektory predstavuju, ze pustia program na ktorom su dva posuvniky KW a NM a nastavia kolko treba. Clovek ktory to chce urobit musi mat nemale skusenosti do tychto technologii. Chiptunning nepovazujem ani za tuzing. Len jedna vec mi nejde nikdy do hlavy. Inginieri z BMW, ktory tieto technologie navrhli za do nich vyznaju urcite viac ako akykolvek ciptuner. Preto nechapem preco tie riadiace jednotky nastavuju tak ako ich nastavuju? Urcite maju daky dovod preco to nenastavia na max vykon. Verim ze v tom nebude problem ani technologie, ani vedomosti, tak preco to nenastavia na plno? treba sa aj nad tymto zamysliet.
 
Užívateľov profilový obrázok
chembos
Príspevky: 1772
Registrovaný: 20.3.2008
Auto: 530d&320i
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou

Nedeľa, 11. Januára 2009, 13:12

R0nnIe napísal:
Toto bolo trochu krute, a nepravdive. Pracujem ako informatik, programator, a kedysi som naprogramoval aj zopar mikroprocesorov, Viem si predstavit ze preprogramovanie riadiacej jednotky auta nie je len tak. Urcite to nieje tak ako si niektory predstavuju, ze pustia program na ktorom su dva posuvniky KW a NM a nastavia kolko treba. Clovek ktory to chce urobit musi mat nemale skusenosti do tychto technologii. Chiptunning nepovazujem ani za tuzing. Len jedna vec mi nejde nikdy do hlavy. Inginieri z BMW, ktory tieto technologie navrhli za do nich vyznaju urcite viac ako akykolvek ciptuner. Preto nechapem preco tie riadiace jednotky nastavuju tak ako ich nastavuju? Urcite maju daky dovod preco to nenastavia na max vykon. Verim ze v tom nebude problem ani technologie, ani vedomosti, tak preco to nenastavia na plno? treba sa aj nad tymto zamysliet.



len preto aby motor vydrzal viac km a aby mal mensie emisie a spotrebu, teda hlavne ta ekologia
>BMW g31 30xD
>BMW f10 530xd ex
>BMW e70 X5 30d ex
>BMW e92 330xd ex
>BMW e60 525xd ex
>BMW e39 535i ex
>BMW e36 320i QP ex
>Jeep Cherokee 2,5TD Limited ex
>BMW e39 525 TDS ex
 
Užívateľov profilový obrázok
jollyjoker
Príspevky: 272
Registrovaný: 22.4.2008
Auto: 323ti
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: MT

Nedeľa, 11. Januára 2009, 13:38

tento prispevok ma pre mna a verim ze aj pre ostatnych hodnotu tak neviem co tu airborne skusa. na druhu stranu som si isty ze zivornost motora po zvyseni vykonu klesne, ale o tom sa tu profituner nezmienil (cize to mozno pripusta). dolezitym faktorom je aj styl jazdy ale vsetci vieme ako sa jazdi na vykonnych masinach.

podobnu upravu tohto motora som videl aj u znameho upravcu bmw tak neviem ci vsetci upravcovia su podla airborna tuzeri.

myslim ze navrh profitunera o navsteve dielne je viac ako dostatocna...a airborne by tam mal byt prvy! a potom napisat prispevok o "tuzerovi".
EX 540i6 10/00
EX 540iAT 6/99
EX 540i6 6/99
EX 540i6 2/00
EX 540iA 10/00
EX 323ti 8/98
 
profituner
Autor témy
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Nedeľa, 11. Januára 2009, 14:16

jollyjoker napísal:
tento prispevok ma pre mna a verim ze aj pre ostatnych hodnotu tak neviem co tu airborne skusa. na druhu stranu som si isty ze zivornost motora po zvyseni vykonu klesne, ale o tom sa tu profituner nezmienil (cize to mozno pripusta). dolezitym faktorom je aj styl jazdy ale vsetci vieme ako sa jazdi na vykonnych masinach.

podobnu upravu tohto motora som videl aj u znameho upravcu bmw tak neviem ci vsetci upravcovia su podla airborna tuzeri.

myslim ze navrh profitunera o navsteve dielne je viac ako dostatocna...a airborne by tam mal byt prvy! a potom napisat prispevok o "tuzerovi".

Tak skusim nieco aj k tej najhaklivejsej teme. Zivotnost motora je zavisla v prvom rade od medzikusu medzi volantom a plynovym pedalom. Niekto vie znicit totalne auto za 80tis. km aj v serii, niekomu vydrzi chipnute auto aj 350 tis.Samozrejme po zvyseni vykonu sa priestor pre skratenie zivotnosti zväcsuje, ale vzdy ma to v rukach a nohe vodic. Skuste porozmyslat, ktory 3,0d sa da znicit skor, ak je vodic somar, nedochladzaje turbo, dava mu ked je studeny, 525d alebo 535d? Druhym faktorom je kvalitny servis, prehladky a olej.
Ja po tuningu neodporucam tkz. LogLive interval a odporucam skratit interval z napr. z 30 na 20tis.km.
Dolezite je tiez upravit auto individualne pre kazdeho, to znamena ked pride mlady chalan, co pozna len podlahu, tak mu nedvihne speedlimiter na 270km/h aby to aut na dialnici uskvaril.
No najdolezitejsie je kontrola niektorych parametrov po chiptuningu pod zatazou. Napriklad co moze najviac uskodit zivotnosti je velmi vysoke EGT( teplota vyfukovych plynov),nefunkcna, alebo zle nastavena regulacia plniaceho tlaku, pri benzinovych motoroch je potrebne sledovat Lambdu a AFR, ked je zmes moc chudobna, hrozi poskodenie piestov a inych casti.
Vsetky tieto udaje sa zaznamenavaju pri meraniach na brzde a podla toho sa da usudit, ci uprava je este bezpecna pre auto, alebo nie.
Dolezite je tiez mat informacie o inych mechanickych castiach auta, kolko vlastne vydrzia a na co si treba davat pozor. Napriklad automat. prevodovky pri starych 3,0d v 5 rade a X5. Tam motor vydrzi relativne dost, no musite brat ohlad na prevodovku. V novych X5 a 5tkach tento problem uz nie je.
Skuste porozmyslat nad tym BMW DAY, aspon sa dozviete v akom stave mate svoje auta, aky maju presne vykon a krutiaci moment a mozno Vam pomozeme aj s diagnostikou.
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Nedeľa, 11. Januára 2009, 14:23

profituner: takze mas k dispozici brzdu, diagnostiku.... atd. takze asi nie si nejaky garazista vsak;)

ako som povedal robis tu reklamu Profituningu... neboj sa vieme o Vas, ze ste ale vnucovat sa nemusite. Ked sa niekto pyta na chipovanie poslem ho do mm racingu alebo do Profituningu:D
 
profituner
Autor témy
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Nedeľa, 11. Januára 2009, 14:37

Martin46 napísal:
profituner: takze mas k dispozici brzdu, diagnostiku.... atd. takze asi nie si nejaky garazista vsak;)

ako som povedal robis tu reklamu Profituningu... neboj sa vieme o Vas, ze ste ale vnucovat sa nemusite. Ked sa niekto pyta na chipovanie poslem ho do mm racingu alebo do Profituningu:D


ja som majitel Profituningu a fakt sa nechcem vnucovat, ved urcite sa tu najde asi dost ludi, ktorim sme uz auta robili. Mna len uplne nadchlo nove 335i po uprave, dlho som sa s upravou trapil a aj tak trochu som sa chcel pochvalit. Viete, ak chcete taketo auto dobre odladit, nie je to otazka hodiny ani dna. No dalsie 335i pojdu uz rychlo.
 
Užívateľov profilový obrázok
jollyjoker
Príspevky: 272
Registrovaný: 22.4.2008
Auto: 323ti
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: MT

Nedeľa, 11. Januára 2009, 18:19

profituner napísal:
...Zivotnost motora je zavisla v prvom rade od medzikusu medzi volantom a plynovym pedalom. Niekto vie znicit totalne auto za 80tis. km aj v serii, niekomu vydrzi chipnute auto aj 350 tis.Samozrejme po zvyseni vykonu sa priestor pre skratenie zivotnosti zväcsuje, ale vzdy ma to v rukach a nohe vodic. Skuste porozmyslat, ktory 3,0d sa da znicit skor, ak je vodic somar, nedochladzaje turbo, dava mu ked je studeny, 525d alebo 535d? Druhym faktorom je kvalitny servis, prehladky a olej...

toto je kazdemu uplne jasne ze zivotnost vychadza od vodica. len ten vodic co si da nachipovat 335i urcite nebude jazdit rovnakym sposobom ak dovtedy. a keby aj taky nahodou bol tak sa na tomto fore urcite nenachadza. to ze musi chodit castejsie na vymeny a prehliadky zas len vychadza zo zodpovednosti vodica.

a to ze si mal emotivnejsie zazitky s chipnutej 335i ako s M3 bude tym biturbom. v sprintoch sa auta s turbami automaticky radia do vyssich kategorii tusim je koeficient 1,7. ale to asi vsetci viete...
EX 540i6 10/00
EX 540iAT 6/99
EX 540i6 6/99
EX 540i6 2/00
EX 540iA 10/00
EX 323ti 8/98

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných