fúha, to už viac ako rok ubehol od posledného príspevku. Chrochták jazdí denno-denne, priebežne vymieňam a opravujem diely podľa toto, ako mám čas, peniaze a podľa počasia

. kedže som odkázaný na open-air dieľnu. Keď to cca zhrniem tak som spravil:
- Nové čelné sklo
- Predné silenty motora
- Silent pomocného ramena riadenia
- Skontrolované ventily kúrenia
- Opravené pomocné vodné čerpadlo
- Nové žhaviče (Beru)
- Nový radiátor kúrenia
- Nové H1 bixenonové projektory + zánovné Bosch sklá/stretávacie svetlá + NHK výbojky
- Nové letné obutie (Matador)
- Uloženie kardanu (Meyle)
- Predné ložiská kolies (FAG)
- Zadné ložiská kolies (FAG)
- Brzdy komplet (predné + zadné kotúče + platničky) (Ate)
- Brzdové hadičky komplet (2x predné + 4x zadné)
- Repas zadných strmeňov (valčeky, tesnenia )
- Pomocné ramená zadnej nápravy (Ruville)
- Spojková sada LUK
- Výfuk (koncový diel - Bosal)
- Hrdza na zadných dverách
Niečo viac k zoznamu vyššie:
Čelné sklo, ktoré ma už aj tak dosť sralo dostalo zásah kameńom a slnko dokonalo svoju prácu, takže šlo nové - cez Jumaz. Spojka, ktorú som tam mal asi rok (SACHS) začala nepochopitelne prešmykovať, výmena za LUK a zatiaľ pokoj. Kôli problémom s kúrením som sa pozrel na ventily kúrenia, kde som čakal, že budú zadrbané, gumičky popraskané...ako to väčšinou býva, no na moje prekvapenie boli ako nové. Čo však bolo "zlé", bolo pomocné čerpadlo pri ventiloch. Koliesko s lopatkami sa v podstate nekrútilo, spuchol plast okolo osky. Trošku prebrúsiť vnútro a opäť to maká. Na podozrenie, že sa mi hmlia okná v zime som vymenil radiátor kúrenia - "popiči" robota. Ako sa oteplilo kúrenie aj tak začalo blbnúť, kúrilo aj keď som nechcel. Z nejakého dôvodu po určitom čase otvorilo ventil kúrenia na vodičovej strane a nereagovalo na nič. Takže okno a nohy na plné pecky. Všetko som prekontroloval, ale chybu nanašiel, ostávala výmena IHKR modulu, no opravilo sa to samo - bmw voodoo. Podarilo sa mi zohnať BOSCH svetlá, ktoré majú číre sklo, kdeže tam mám bixenon optiku, ktorú ale tiež vymenil za novšiu + spolu s novýmí výbojkami.
Tento rok prišlo k výmene bŕzd. Vzadu boli snáď pôvodné a v predu najprv Meyle (pokrútili sa), potom jazdené ATE Powerdisc (pravá strana sa tiež zvlnila), tak reku dám nové všetko. A aby to bolo komplet, s tým išli aj ložiská (najprv len predné, zadné neskôr). Po výmene kotúčov zmizli dunivé vibrácie zo zadne nápravy pri jazde na dialnici. Výmena predných ložísk bola veľmi príjemná robota, čo už sa nedá povedať o zadných. Hlavne vylisovanie ložiska bol najhorší úkon, kedže to vylisovať nešlo. Zaujímavé, že na prednú nápravu sú v sade aj matice, na zadnú už nie, takže origoš BMW 7,5€/kus. Pri výmene zadných ložísk som zistil, že zadný tlmič má už lepšie časy za sebou. Po hľadaní a dvoch neúspešných objednávkach som konečne našiel shop (jedne z dvoch ns Slovensku), kde mali presne to čo som potreboval. A potom také menšie úkony....hadičky, valčeky, žhavičš...atď.
Odhodlal som sa aj k oprave hrdze na zadných dverách....šmária, to je kktská robota, zatiaľ jediná oprava, ktorá ma ozaj nebavila. Ale tak nejak sa podarilo. Síce je to ako doma na dvore, ale na prvý pohľad to ani nie je vidieť. Chcelo by to aj predné...ale najskôr spodok vodičovho blatníka, ten je na šalát.
Tak asi tak všetko...pár fotiek: