... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
bmwtt.sk
 
PetoK
Príspevky: 9939
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Utorok, 1. Septembra 2015, 13:42

Kolko cipov je v tej vecsej okruhlej placke, resp.aky prud to odobera? Ten 39R odpor sa musi dost hriat? Aby ti tam nieco nezapalil...
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Utorok, 1. Septembra 2015, 16:19

Nemal som dovod mu neverit, a ak ju nepouzival alebo sa nedostal k tomu ju naplnit tak nezistil dieru v chladici. Povedal mi o aute vsetko, tak si myslim, ze to sam nevedel.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
cheetah2
Príspevky: 33
Registrovaný: 6.7.2011
Auto: E34 535i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Streda, 2. Septembra 2015, 08:44

Nevypisuje s tými ledkami chybu? Ja mám všetky žiarovky origo a už keď jedna z osvetlenia ŠPZ nesvieti píše chybu ... teda ak majú tvoje ledky rovnaký odpor ako origo žiarovky malo by to vlastne byť ok :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Streda, 2. Septembra 2015, 09:33

Ja mam LOW elektrinu bez Check Control aj bez LCM modulu, vsetko cez rele, takze to nemusim riesit. Ale drviva vacsina Lediek ma zabudovane odpory, aby to nepindalo.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Streda, 2. Septembra 2015, 11:44

PetoK napísal:
Kolko cipov je v tej vecsej okruhlej placke, resp.aky prud to odobera? Ten 39R odpor sa musi dost hriat? Aby ti tam nieco nezapalil...


Odpor je v klude 0,2-0,5W, cinania davaju 3 ledky seriovo. Skor je "problem" ze tie serioparalelne kombinacie nemaju balancovacie odpory a potom ide jedna rada na 25mA a druha na 38. :D
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Streda, 2. Septembra 2015, 14:42

Kolko cipov neviem...pozriem ked pridem domov. Ten odpor je povodny, isto sa hreje, ako moc neviem. Nedotyka sa to nicoho, tak by nemal byt problem...ale pre istotu to este prekontrolujem ked sa vratim z dovolenky.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
koumak
Príspevky: 247
Registrovaný: 10.4.2011
Auto: Audi A8 4,2tdi
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Streda, 2. Septembra 2015, 18:54

Obdivujem ako sa staras. Teda nie, ze by som sa ja nestaral, ale na prvom mieste bolo ine auticko. Na svoju obranu, nevedel som ze klima je derava. Tu kladku som vyhodil hned ako som auto kupil ja, lebo vydavala strasne zvuky s tym, ze sak zbehnem kupit novu a uvidim co to povie :D :D a dva roky som ju nekupil no. Moc klimu nemusim, casto ju nepouzivam ani v autach kde je ;-) Na obranu tds, neni to zas najhorsi motor sveta. Akurat ma vacsina dvakrat pretocene pocitadlo kilometrov. Mame v rodine jednu m57 a za prvy rok slo do motora tolko €, za kolko som predal tot zlaticko tdsu :-! Keby sa TDSa najviac rozsypala a vyplula pol motora v pilinach, tak by to stalo asi ako remenica na m57...

A to ze to nie je m57, neznamena ze by to nechcelo turbo z m57.. :D

Tak ja len prajem aby robila velku radost, a minimum zloby. Predpoklady k tomu ma.

Mimochodom vsetci sa mi smeju preco som predal jedine z mojich aut, ktore ma kedy bezstarostne vozilo :D
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Piatok, 4. Septembra 2015, 10:33

PetoK napísal:
Kolko cipov je v tej vecsej okruhlej placke, resp.aky prud to odobera? Ten 39R odpor sa musi dost hriat? Aby ti tam nieco nezapalil...


Takže v tej okrúhlej placke, je 12 lediek, odber 74mA, odpor sa hreje, ale udržíš ho v ruke.

Koumak...čo sa týka klímy v pohode, nevedel si...hlavne, že to už ide. A dobre, že som ju rozbehol, lebo o deň tato keď som šiel večer v daždi z BB sa mi riadne hmlilo čelné sklo a s klímou pohodka.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ako som prišiel z Chorvátska, hneď som si šiel po balík...motorčeky + regulačné kolečko na ovládanie sklonu svetiel. Toto ma hrozne sralo už na E30, že sa to dalo regulovať len manuálne a pri E34 mi to nedalo, aby to tam nebolo. To manuálne nastavenie je také....ani tak ani tak, buď si to nastavím, aby som pri naloženom aute neoslepoval, ale nenaložený svietim do zeme, alebo svietim dobre, ale naložený svietim na stromy. Takže diely z inzerátu = 20€. Na moje šťastie bola naťahaná v aute kabeláž (čo som si uvedomil na záchode :D , kde som si spomenul, že som videl nejaké nezapojené konektory, keď som menil svetlá). Tak som sa do toho pustil. Najprv som nevedel nájsť konektor ku ovládaciemu kolečku, musel som vyhodiť budíky a tam bol schovaný hajzel. Vymeniť manuálne "štelováky" za motorčeky šlo celkom rýchlo, trošku som zanadával keď som sa tyčky motorčeka snažil vtlačiť to úchytu svetla, ale nakoniec sa podarilo, zošteloval som výšku svetiel na rovnakú úroveň a hotovo.
IMG_20150903_181954 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150903_181916 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150903_182220 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150903_183406 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150904_095348 [HDTV (1080)].jpg
Ľavé svetlo

IMG_20150904_095920 [HDTV (1080)].jpg
Pravé svetlo




A ešte jedna pozitívna vec, dnes úspešne absolvované STK, EK, bez problémov, len sa technik tak pousmial, že čo to za preklep....rok výroby v techničáku 1922 :D . Zas dva roky pokoj :-"
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Utorok, 22. Septembra 2015, 22:02

Dnes krásne počasie, tak davaj po robote poumývať a konečne aj nejaké aktuálne fotky...ale to až na konci.

Mimo to zas nejaké drobnosti:

Natrafil som na jednom švédskom fóre na nasledovnú schému:
BMWTDS.JPG


Vravím si zaujímavé zapojenie, síce som tomu z počiatku nechápal, lebo som si myslel, že čo to na výstupe púšťa do čerpadla, keď PIN2 z čerpadla som považoval za feedback signal smerujúci z čerpadla do RJ. Ale nedalo mi to, tak som prebehol ETM (predchodca WDS), premeral nejaké veci priamo v aute a už som mi bolo jasnejšie. Toto zapojenie by som nazval "variabilný evry mod".
Pre zopakovanie Evry mod s rezistorom robí to, že upraví feedback napätie na čerpadle a RJ si vraví: hmmm, málo šťavy, pridám. Ale nevýhoda evry je, že feedback napätie je upravené "napevno" pre celú dráhu/rozsah pohybu plynového pedálu. V podstate to buď to mám zapnuté na 100%, alebo úplne vypnuté a regulovať sa to dalo len zmenou hodnoty rezistora. Preto pri zapnutom evry pri pustení plynu, alebo pri jemnom plyne alebo na voľnobeh sa motor háda, podskakuje.
Teda, aby som to zhrnul, toto zapojenie upravuje feedback napätie v závislosti na polohe pedálu. Čím viac stláčam tým agresívnejší je evry mod. Plus pri pustení pedálu sa to celé vypne a dávka paliva sa vráti do normálu, teda voľnobeh ok. Tak som to zbastlil, napojil, ide, dokonca sa stým dá normálne jazdiť. Niečo som skúšal aj natočiť, že ako sa to sprava, ale ťažko to dostať do videa, bez toho aby človek nemal kontakt s vozidlom a pedálom :smile: tak aspoň akceleracion 60-100:


Jemne som si upravil zapojenie, relé som zapojil inak, ale principiálne sa tým nič nemení. Nejazdím s tým stále, ale ak chcem "šport" režím :mrgreen: tak si to zapnem.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A keď už som mal rozobratý celý spodok palubovky, lebo som ťahal kábel od RJ, namontoval som si novú elektrickú zásuvku. Tá v cigaretovom šuplíku ma neskutočne vytáčala. Jednak musí mať človek otvorený ten šuplík, pichnem tam nabíjačku, tak to trčí dohora, zavadzia....celé zle. Takže do pravého rohu, pod klimapanel šla druhá zásuvka, je to pekne skryté, nezavadzia, účel splnilo:
IMG_20150915_123931 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150915_124917 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_190309 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_190340 [HDTV (1080)].jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...čo ďalej? Malá vizuálna zmena v podobe "smoke" predných a bočných smeroviek. Zadné sú v štádiu riešenia, takže zatiaľ oranžové
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...čo ďalej? Po týždni od odoslania dorazili tesnenia klučiek z JAPANu od usera "shogun" z http://www.bimmerforums.com/. Cena 30$ za celý set nie je vôbec zlá. U nás sa to snáď ani nedá kúpiť a keď, tak jedine ako celok s kľučkou. Tie pôvodné už dávno neplnili svoju funkciu, veď posúďte sami:
IMG_20150922_164031 [HDTV (1080)].jpg
pošta prišla
IMG_20150922_164110 [HDTV (1080)].jpg
spolujazdcova strana bola na tom najhoršie
IMG_20150922_164050 [HDTV (1080)].jpg
vodičova strana predtým
IMG_20150922_171017 [HDTV (1080)].jpg
vodičova strana
IMG_20150922_174440 [HDTV (1080)].jpg
vodičova strana potom
IMG_20150922_165248 [HDTV (1080)].jpg
nové vs. staré

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A na koniec dnešného príspevku teda pár aktuálnych snímkov:
IMG_20150922_175431 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_175509 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_175604 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_175633 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_175718 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_181021 [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_181808_Fotor [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_182131 [HDTV (1080)].jpg


...a najkrajšie dve nakoniec:
IMG_20150922_175446_Fotor [HDTV (1080)].jpg
IMG_20150922_180933_Fotor [HDTV (1080)].jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
killer35
Príspevky: 39
Registrovaný: 6.8.2014
Auto: Lietadlo
Kraj: Banskobystrický

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Streda, 23. Septembra 2015, 05:03

Krásne auto ;-)
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Streda, 23. Septembra 2015, 17:07

Pekna masina, a aj dobre ide s tym modom. :thumbup:

A aky mas rocnik? alebo ako sa da zistit pre ktorey motor je ten obvod urceny?
Lebo na obrazku pise ze je to pre starsie motory s potenciometrom na vstrekovacom cerpadle.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Streda, 23. Septembra 2015, 17:49

ja mám 92 ku. Myslím že do 93 sa montoval tento typ čerpadla. Rozdiel poznáš podľa prípojky prepadovej hadičky: starší typ z vrchu čerpadla, novší typ z boku. A práve ten starší typ má v hlave potenciometer.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Streda, 23. Septembra 2015, 18:31

HDK čerpadlá sa dávali do e39, novších e36, a neviem či sa do e34 vôbec dávali, keď tak možno do posledných z 94/95
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Štvrtok, 24. Septembra 2015, 07:04

Davali sa od 93 vyssie.
 
Užívateľov profilový obrázok
Bel037
Príspevky: 140
Registrovaný: 13.6.2014
Auto: E34 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...zase TDS

Štvrtok, 24. Septembra 2015, 19:59

Pekne ides super robotka :thumbup: a ten variabilny EvryMod vyzera zaujimavo len by ma zaujimalo ci by sa do toho niekto pustil v BA lebo ja a kabliky sa nemusime.prip. ak by si mal cas a naladu nejako to vysvetlit pre menej zdatnych [-o< ](*,)
[E34 TDS 1994]pneu 205r15, svor 2.64, EGR off KAT off .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], nadro a 46 neregistrovaných