... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Sobota, 22. Augusta 2020, 19:11

Ako to už býva auto sa začne sypať hneď po kúpe :D, naštastie iba odpadol káblik zo snímača výšky na prednej náprave, oprava prebehla rýchlo a jednoducho. Svetlá inak svietia parádne, kčomu prispieva hlavne to natáčanie, na ktoré som si rýchlo zvykol, super vec :D.

Ešte že mám k dispozící zdviháky na všetky svetové strany :D

Prelisoval som predné silentbloky ramien, staré boli trochu natrhnuté čo ako som si aj myslel triaslo volantom pri brzdení. Problém je teda z časti solved, neviem ešte naisto, nemal som kde odtestovať poriadne brzdy.

Staré držali naozaj pekelne, nemal nič takého priemeru na ich vylisovanie, takže s lisom som vylačil oba stred a zvyšok kladivo a sekáč. Vnútro ramien som vybrúsil s lamelovým kartáčom do vŕtačky, jemne namazal a nahrial s horáčikom. Silenty som dal pár hodín vopred do mrazáku. Zo zvyškov starého silentu som odrezal zachovalú vonkajšiu časť, ktorá poslúžila ako lisovací prípravok. Nalisovanie nového už nebol žiadny problém.

Musím sa ešte vrátiť k vybratiu ramien z auta. Ľavé išlo relatívne v poho, čap v tehlici bol zahrdzavený, ale šiel vyklepať po aplikovaní odhrdzovača a pár úderoch ostrého šrobováku. Pravý však absolútne nešiel, snaha zachovať starý čap sa vytratila a nastúpila hrubá sila. Ani tá však nebola dostačujúca a tehlica jednoducho musela ísť von, až kombinácia veľkého zveráku a 7kg kladiva presvedčila čap opustiť tehlicu. Auto zostalo rozobrané, naštastie som to robil cez tyždeň a mohol som zohnať nový diel. Lemforder však nebol skladom do 24h, tak som zobral RTS.

Pri spätnej montáži som všetko premastil vazelínou, takže nabudúce by to mohlo ísť.


V priebehu budúceho týždňa budem repasovať držiaky strmeňov, pričom vymením aj vodítka. A dnes som objednal aj olej do oboch diferenciálov.


ObrázokObrázokObrázokObrázok
e70 173kw
e61 535d 200kw
e60 530d 170kw

EX: Audi A4 b9 140kw, e39 540i 210kw, e39 535i 180kw, e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Pondelok, 24. Augusta 2020, 08:43

Kvôli čomu riešiš ten držiak strmeňa? Respektíve ako spoznáš že je už z materiálu veľa vybratého a že ho tam veľa chýba?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Utorok, 25. Augusta 2020, 14:14

Milosss napísal:
Kvôli čomu riešiš ten držiak strmeňa? Respektíve ako spoznáš že je už z materiálu veľa vybratého a že ho tam veľa chýba?

Čakal som kým sa k tomu dostanem aby som ukázal foto. Neriešim či tam chýba veľa alebo málo materiálu, jednoducho pokiaľ tam je viditeľne priehlbina tak to riešim. Ak je naozaj veľká (ako v tomto prípade) platničky už chodia ťažko po držiaku až sa zastavia a bude ich drať nerovnomerne do trojuholníku + ľúbi to potom aj pekne pískať.
Navyše mám osobne z toho dobrý pocit a nestojí ma to nič okrem času a pár drobných za náklady na CO2 a kotúče do karbobrúsky. Samozrejme som zabudol spraviť foto po vyvarení a vybrúsení, keď budem niekedy rozoberať brzdy odfotím to sem.

Vymenil som aj tie vodiace púzdra, čapy som nechal origo, na mazanie používam vazelínu na brzdy Bosch Superfit, no nie iba na čap, ale hlavne do drážok v púzdrach, na čapy potom spravím iba jemný film.

PS: na e39 som si všimol že keď som mal zvlnené kotúče tak po výmene vodiacich púzdier sa trasenie zmenšilo tak o 30%.

Cena vodiace púzdra ATE - 0,50€/ks

Obrázok
e70 173kw
e61 535d 200kw
e60 530d 170kw

EX: Audi A4 b9 140kw, e39 540i 210kw, e39 535i 180kw, e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Štvrtok, 27. Augusta 2020, 10:23

Ideme ďalej, došli hliníkové krytky pedálov. Držia na loctite sekundovom lepidle.
Nahádzal som tiež LEDky do interiéru ako správny tuner, samozrejme na ŠPZ s canbusom aby nepísali chybu.
Zatiaľ som vybral volant, riedidlom odstránil zvyšky starej farby/gumofarby od výroby, trošku preleštil škrkance s P1000 pod vodou a strekol 6 vrstvami pololesklej farby. Prešitie volantu poriešime nabudúce, takto to už tak nebije do očí no volant je stále cigánsky grc :D
Inak nesedel na riskách, neviem či niekto nastavoval geometriu na volante alebo čo s tým bolo robené. Geometria je v štádiu riešenia - najprv musím rozhýbať excentre.


ObrázokObrázokObrázok
e70 173kw
e61 535d 200kw
e60 530d 170kw

EX: Audi A4 b9 140kw, e39 540i 210kw, e39 535i 180kw, e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Utorok, 1. Septembra 2020, 12:39

Olej v oboch diferenciáloch vymenený. Dobré správy sú že žiadne piliny ani iné anomálnie v oleji neboli. Farba starého bola dosť do červena. Nový olej je číri ako voda. Spotreboval som 1.95L, kúpil som 3 litre, naštastie sa ten na zvyš dal vrátiť :D
Olej som zvolil Ravenol podľa mazacieho plánu.
Cena za liter 10,60€
e70 173kw
e61 535d 200kw
e60 530d 170kw

EX: Audi A4 b9 140kw, e39 540i 210kw, e39 535i 180kw, e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Zeky3
Príspevky: 713
Registrovaný: 2.4.2015
Auto: Imola E46
Kraj: Žilinský

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Utorok, 1. Septembra 2020, 17:28

No pekne ideš, vidno že si šikovný a vieš si dosť porobiť sám to :thumbup:
BTW: mne sa celkovo na starších modeloch, nie len na Tvojej X5 páči ako bola riešená kapota a že proste tie ľadvinky boli urobené tak ako boli :D
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Utorok, 1. Septembra 2020, 18:14

Zeky3 napísal:
No pekne ideš, vidno že si šikovný a vieš si dosť porobiť sám to :thumbup:
BTW: mne sa celkovo na starších modeloch, nie len na Tvojej X5 páči ako bola riešená kapota a že proste tie ľadvinky boli urobené tak ako boli :D
Ďakujem, takéto slová vždy potešia :)

S tými ladvinkami je to taký malý paradox že e39 pred lift ich mala schované v kapote, lift zase vytŕčali von. A na e53 je to presne naopak :D
e70 173kw
e61 535d 200kw
e60 530d 170kw

EX: Audi A4 b9 140kw, e39 540i 210kw, e39 535i 180kw, e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Piatok, 4. Septembra 2020, 10:47

S autom sa stále pracuje, najnovšia tuning performance úprava spočíva v úprave výfukového systému. Kedže každá dieslová e53 má origo dva tlmiče a v nárazníku len pouhé krytky, bola by veľká škoda to tak nechať. Takže zváračka, karboška, vŕtačka, trochu farby a je to.
Sranda že ten výfuk drží na 523 silentblokoch :D prerazil som vonkajší obal a prvú dierovanú prepážku, sieťovinu a vatu som tam nechal. Narazil koncovky, nahodil späť na auto, nabodoval, dal som ich dole, poriadne obvaril kolom dookola, pôvodné vývody som odrezal, zavaril, všetko pretrel farbou do 400°C a skompletoval.
Prvý štart sprevádzala mohutná dýmová, či skôr sadzová clona. Prvá jazda ešte horšie :D Po kickdowne ani nehovorím, no proste nejakých 20km to trvalo kým povyletovali všetky usadené sadze z tlmičov.
Teraz si už užívam každé radenie prvých 4 rýchlostí, kedy priviera hydromenič a mohútne to zreve :D Niekedy sa možno dostanem k tomu to natočiť a postnúť to sem.

Koncovky stáli aj s poštou 68€
Vysokoteplotná farba 6€

ObrázokObrázok
e70 173kw
e61 535d 200kw
e60 530d 170kw

EX: Audi A4 b9 140kw, e39 540i 210kw, e39 535i 180kw, e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12064
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Sobota, 5. Septembra 2020, 09:41

daj nejaky soundcheck video :-D lebo ja tiez chcem poriesit vyfuk, ale nie takto radikalne zas, ja chcem dat klapky pred tlmice.. kedze tym opat ziskam straight pipe, lebo X5 nema ziadne tlmice "po ceste" len na konci, takze ked tam dam klapky pred to, tak by to malo mat dost paradny sound :-) ale kedze nechcem dunihlav, co pri dizli je skoro vzdy, tak tie klapky mi to poriesia, otvorim a zavrem kedy chcem :-)
ale inak to vypada super musim povedat :-)
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 868
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 10:20

Ten olej Ravenol do prevodovky nikdy v živote nechcem vidieť ,nemám sním dobru skúsenosť ,položilo mi to moju 5hp na kolená po na jazdení necelých 65 tisíc km ,za cca rok a pol . PO tejto skúsenosti som kúpil originál olej ZF nič iné by som už nelial do automatov od ZF ,Píšem preto lebo ma zaujalo že si menil v tvojej prevodovke selenoidy ,zaujímalo by ma že kde si objednával tuto sadu ,inak tu X5 chválim má niečo čosi viac do seba pekná
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 13:34

Fuxxo napísal:
daj nejaky soundcheck video :-D lebo ja tiez chcem poriesit vyfuk, ale nie takto radikalne zas, ja chcem dat klapky pred tlmice.. kedze tym opat ziskam straight pipe, lebo X5 nema ziadne tlmice "po ceste" len na konci, takze ked tam dam klapky pred to, tak by to malo mat dost paradny sound :-) ale kedze nechcem dunihlav, co pri dizli je skoro vzdy, tak tie klapky mi to poriesia, otvorim a zavrem kedy chcem :-)
ale inak to vypada super musim povedat :-)

Skúsim niečo natočiť tento týždeň :) Ja som vedel do čoho idem, pretože na druhej e53 to máme spravené presne takto isto a má to zvuk presne taký aký si predstavujem od dieslového motora.
Klapku budem možno budúci mesiac inštalovať na 530d e60, tiež som zvedaví ako a či vôbec to bude fungovať :D
A ďakujem za pochvalu samozrejme :)
e70 173kw
e61 535d 200kw
e60 530d 170kw

EX: Audi A4 b9 140kw, e39 540i 210kw, e39 535i 180kw, e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 13:41

e38flight napísal:
Ten olej Ravenol do prevodovky nikdy v živote nechcem vidieť ,nemám sním dobru skúsenosť ,položilo mi to moju 5hp na kolená po na jazdení necelých 65 tisíc km ,za cca rok a pol . PO tejto skúsenosti som kúpil originál olej ZF nič iné by som už nelial do automatov od ZF ,Píšem preto lebo ma zaujalo že si menil v tvojej prevodovke selenoidy ,zaujímalo by ma že kde si objednával tuto sadu ,inak tu X5 chválim má niečo čosi viac do seba pekná
Čau, podľa čoho usudzuješ že práve olej mal vplyv na poškodenie prevodovky? Myslím že prevodovka už mala určite niečo najazdené a mohlo v nej klaknúť kdečo a nemusel mať nato vplyv práve olej.
Ja osobne som sa bál tam naliať niečo ako Febi a spol, Ravenol považujem za kvalitnú náhradu.
V tomto mojom konktrétnom prípade by som určite ZF olej nedával, keď som nevedel či prevodovke pomôže výmena solenoidov, a olej by som mohol vyhodiť.
Tiež je otázne odkiaľ olej kúpiš, od apríla tohto roka už kupujem oleje a vlastne takmer všetko výhradne v autokelly, kde dúfam nepredávajú žiadne panče :D
e70 173kw
e61 535d 200kw
e60 530d 170kw

EX: Audi A4 b9 140kw, e39 540i 210kw, e39 535i 180kw, e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 868
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 13:51

Tak to áno to máš pravdu prevodovka vydržala takmer 400 tisíc km ,už mám doma druhu , nie sú až tak drahé jazdené a sú stále dostupné ,ale rozhodne nie u nás svk ,ale CZ ,stále ma zaujíma skadiaľ si objednával tie elektro magnetické ventily , dôvod prečo sa menili neradila podla predstav ? 8)
 
rapidwinner
Príspevky: 853
Registrovaný: 19.1.2016
Kraj: Prešovský

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 14:44

Nehadzal by som to na olej. Stava sa, ze u starsich resp. vyjazdenejsich automatov byva prave zaciatkom jeho konca vymena oleja - nech je akokolvek dobre mienena.
Nakoniec obcas sa stava, ze aj manualna prevodovka sa jemne rozhuci prave pri sviezej olejovej naplni.
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 868
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 16:11

moja vlastná skúsenosť je taká že auto mám z úplnou servisnou historiou ,vždy bol pravidelne vymieňaní olej v AT ,moja sprostosť číslo 1 ,dva krát som kúpil Aftermarket Filter chyba !!!
Druhá posledná chyba do plne syntetického oleju som po výmene zmiešal polo syntetický olej !!! aký som kretén #-o
Výsledok ? z penilo olej ako sa patrí 8) ,
Teda ja presne viem kde som urobil chybu ,ešte že ide o staručkú e38 M62TU ,teda použite diely plné funkčné sa dajú stále zohnať pokiaľ ide o AT je ich mrte na predaj v CZ samozrejme sa rozumné prachy .
Poznám auta kde bola prvá výmena v AT pri 250 tisíc 280 tisíc a v pohode tie auta jazdia úplne v pohode
Moja posledná sprostosť číslo 3 ,kúpil som si auto a na jazdil som slušnú porciu km. za cca rok pol to bolo 65 000 km a ked mám pravdu povedať ten automat so moc nešetril ,teda vo finále na to všetko dosť dobre . :D , :thumbup:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných