... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Príspevky: 445
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Streda, 19. Novembra 2014, 17:59

Co je zle na muche? :)

Milosss napísal:
Starý poctivý kus železa je podľa mňa predchodca tejto OMky. Váha vzduchu, EGR, čidlo v sání, elektronicky riadené čerpadlo, ak ho nikto neprekopal na mechaniku z predchodcu, a rado tečúce čerpadlo Lucas, to mi príde voči predchodcovi ako dosť veľa vecí, ktoré sa naozaj dokážu pokaziť.
Tiež som si chcel kúpiť tento motor v mäsiarke W210, no jeden člen mi to tu trocha porozprával bližšie a usúdil som, že zachovalá 124ka s atmosférickou verziou bude na tom lepšie v oblasti spoľahlivosti. Tam sú naozaj jediné elektrické veci v motore žhaviče a alternátor. Jo a pardon ešte čidlo na tlak oleja a teplotu vody. Stop ventil riešený cez podtlak. Proste naozaj mechanika v ešte relatívne schopnom aute.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Streda, 19. Novembra 2014, 19:28

starynovy napísal:
No je to prave naopak, a novodoby CR motor neda vacsi vykon. Je to dane systemom pripravy paliva. Uz sa upravuju aj CDI motory ale pre skutocne trhace asfaltu je stale volba jasna. 800Nm je peknych ale ked je to nad 3600RPM hluche tak neviem co je lepsie. Zivotnost je dana len kvalitou materialov a robustnostou, ta bude velmi podobna pri rovnakom vykone.

Až tu niečo naladíš a odmeráš na brzde, tak potom môžeš napísať že CR nedá väčší výkon. Riešil si s TDSou kopec vecí a aj tak si sa nikdy nedostal k tomu, aby to ťahalo celé spektrum a aj to niečo vydržalo. Si pozri grafy hocijakých moderných CR motorov, obzvlášť BMW so 6valcami. Hodím sem jedno foto. Toto si myslíš že na ceste nepôjde? A načo ti je preboha moment nad 3600? Pretože výkon tam má.
Nejak mi nejde do hlavy, akoby si tu spravil veľkú porciu Nm tak, aby to ťahalo naozaj v celom spektre.
Na muche hlavne hrdza. Potom hrdza a na treťom mieste hrdza. To auto sa snáď žiadne nedochovalo v stave, že na ňom nie je hrdza. Niečo ako e34ka alebo e36. Proste to hrdzavie, či chceš, či nie. W124ka je oproti tomu držiak, i keď zub času je neúprosný. A potom posledná vec je čisto mechanická. Chcem naozaj holotu bez hocijakého turba alebo elektroniky. a taký motor v mäsiarke nie je. To čo je bez turba je s Lucasom a elektronickými výmyslami a motor s turbom nechcem. Nehovorím že turbo sa pokazí alebo podobne, ale čím menej tam toho je, tým sa menej toho pokazí. A plánujem to ako záložné auto čiže pár sto km do mesiaca, max tisícka. A benzín s karburátorom alebo vstrekovaním je voči tým dieslom naozaj komplikovanejší.
Nur Original ist Legal.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Streda, 19. Novembra 2014, 20:27

Nemusis nervacit za to ti nejaky ktosi z klubu povedal ze W210 ma len zle motory a teraz musis atmosfericky shit hore Donovalmi tlacit.
S BMW motorom sme mali dost zabavy by som povedal, a nikdy nebol ciel z toho spravit nieco co taha v celom spektre.. kde si na to prisiel? To akosi s jednym turbom nejde.
Spravili sme prijemny daily driver imitujuci tzv. novodobe diesle a potrebovalo by to 8 rychlostny automat, lebo vsak naco krutak nad 3600. A spravili sme aj valivu gulu ktora obtiahne o 20 rokov mladsi diesel vykonnejsi o 60 % na celych 8s pri sprinte z pokoja na 200, lebo zase naco ten krutak hore? Viac sa s tym uz robit nedalo a nudil som sa.
Vraj mi to nikdy nevydrzalo, ale o tom nic neviem.. vsetky tri tyrane motory jazdia spokojne bez zasahu. Jedna uvarena kopa hnoja skoncila na srotovisku-nie vdaka "ladeniu".
Ohladom tych vykonov ktore ta akosi nakopli, nejdem sa rozpisovat preco to nejde lebo si arogantny.. dostuduj si to sam a vyvrat mi to platnymi argumentami nie nejakym grafom ktory ani nevidim a ani vidiet nechcem. TDI vyzera na grafe tiez pekne mimochodom.

Myslim ze sme si uz nazory vymenili, nadalej ta vyzvem zdrzat sa flambovania.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Streda, 19. Novembra 2014, 20:43

Nikto nenerváči. Pokiaľ tu ukážeš nejaký dôkaz tak ti uverím. To je ako tvoje tvrdenie že si mal na TDSe asi 120 kW a nejakých 340 Nm a pri porovnaní zrýchlenia som ti tu dal video, kde moja kraksňa s o 300 kg ťažšou búdkou a o dosť dlhšími prevodmi bola rovnako rýchla. Ja ťa neurážam, fakt si si na tom motore odmakal nespočetne hodín, máš ho v malíčku. Ale všetko čo máš, je to najlepšie a všetko ostatné je shit. Pamätáš, keď sme písali v téme o e39 že si máš kúpiť medveďa? Niekde nájdem tú odpoveď že nikdy lebo sú hnusné. A za mesiac v príbehu, predal som BMW, kúpil MB.
starynovy napísal:
Preco nemam diesel v mercedese? Lebo prichadza v hnusom baleni, ma zvuk ako 6 kladiv v plechovke a zere 11L.. nie dakujem, to si kupim V8 na BENZIN a nie plyn. \:D/
trocha fail nemyslíš?
Kľudne to zmaž, ale o žiaden flame nejde, to že dáš niekoho dole na šprinte neznamená dôkaz, na ceste máš xy faktorov, ktoré ti tú jazdu ovplyvnia, že dovi dopo.
Nur Original ist Legal.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Streda, 19. Novembra 2014, 20:57

Presne preto uz citam len pribehy kamosov, tento klub.. Neviem o ziadnom inom komorkovom diesly ktory by na 5tke zrychlil rovnako ako CR diesel so thats that. A k tomu ze MB je hnusny a robi zle motory-pocul si niekedy slovo ironia/troll? Vzhlad je subjektivny, o kvalite diesla od tychto sudruhov sa snad niekto priet nebude. Dovi uz. :-$
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Streda, 19. Novembra 2014, 22:09

páni opäť fajn čítanie takto na večer :thumbup:

na margo tohoto:
starynovy napísal:
Preco nemam diesel v mercedese? Lebo prichadza v hnusom baleni, ma zvuk ako 6 kladiv v plechovke a zere 11L.. nie dakujem, to si kupim V8 na BENZIN a nie plyn. \:D/


niektoré veci kým som neochutnal tiež nešmakovali :wink:
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Štvrtok, 20. Novembra 2014, 07:09

stary: len taká otázka, prečo si nešiel do niečoho s OM606?
inak, staré diesle od MB, či už W124 alebo W210 atď. u mňa vyhrávajú na plnej čiare oproti bmw a jeho slávnemu tds, keď som kupoval e34 mal som v oku aj nejaké 124ky, konkrétne s OM603 108kW, bmw som volil viacmenej kvôli spotrebe lebo je rozdiel jazdiť za 7 alebo 9, tie MB motory s radovými čerpadlami pojem úsporná jazda asi nepoznali :lol: :lol:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Štvrtok, 20. Novembra 2014, 08:07

za to poznali pojem nekonecna jazda bez poruch, co bola zase spanielska dedina pre tds :mrgreen:
dokonaly motor asi nenajdeme :wink:
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Štvrtok, 20. Novembra 2014, 11:01

Chcel som konecne nieco lahsie, takze W210 vypadla. Dobra kasna by bola W124 alebo W201 ale to je uz zase ilegal swap. Toto Cko ma len 1400kg a iked E34 ma udajne 1480 tak je to ako porovnavat parkouristu a zapasnika sumo.. mozno to robi ten vyspelejsi podvozok. Spotreba nieje prave tdickarska, kombinuje to tak 8L a nejake drobne no na druhu stranu to chodi proste pekne aj v serii, neporovnatelne s tds. +Vo vseobecnom povedomi sa nesie ze R5 ma najkrajsi zvuk zo vsetkych, to mozem potvrdit. Uz mi hned padol do oka aj nastupca C30CDI AMG. :thumbup:

Inac turboverzie 605 a 606 maju rovnako silne creva a kedze teoreticky limit toho motora je skoro 90PS na valec.. tak sa bez toho uspokojim, tak vysoko nemierim. Je zaujimave ze atmosfericke verzie dostali slabsie vnutornosti, takze nejake kolosalne oturbnenie sa nekona a sranda konci okolo 200PS.
 
Užívateľov profilový obrázok
j.matrix
Príspevky: 940
Registrovaný: 31.1.2012
Auto: BMW 320d E46
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK & BA

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Štvrtok, 20. Novembra 2014, 13:11

tych amg dieslov vela nenajdes, neboli velmi uspesne a produkovali sa dost kratko.

co sa tyka w210, zhnili asi vsetky, pretoze nejaky rozumny ekonom si povedal ze pouzijeme cinske plechy, ktore mimochodom hniju zvnutra, takze im nepomoze ani zinkovanie ani nic.. :-({|=

blahozelam ku kupe auta =D>
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Štvrtok, 20. Novembra 2014, 13:29

Snivat mozem :lol: Ked nie tak pojdem C270 no..
O tom ako to hnije nam coskoro povie Suit. :mrgreen:
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Štvrtok, 20. Novembra 2014, 14:53

Code Value
056 W 202 AEJ. 96/1
189 No code designation available
212 ELECTRONIC TRACTION SYSTEM (ETS)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
287 THROUGH-LOADING FEATURE
331 CASSETTE COMPARTMENT
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
440A FABRIC, DIEGO
441A CLOTH BLACK
481 UNDERSHIELDS
515 MB RADIO CLASSIC WITH TRAFF. MESS., RDS
531 AUTOMATIC ANTENNA
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONING
584 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
654 SPORTS CHASSIS WITH AMG L.A.WHLS, 5-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
806 AEJ 06/1/M/X
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE

Aneb co si auticko dochovalo po besneni slovenskych *******. :smile:
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Piatok, 19. Decembra 2014, 23:02

Po dlhej dobe som sa dostal aj k autu ktore jazdi a jazdi, nieco nezvycajne proti TDSu v rovnakej cenovej kategorii. :lol: Trochu ma trapila spotreba ktora atakovala 11L mimo mesta tak som sa pozrel na zub vyfuku a bola to treba do cierneho, a to doslova. V Kauflande mam teraz na pokladni dlhe smeny, tak som po nocnej chytro fleksou odfajcil cely polsky sportovy vyfuk aj so stredovym tlmicom a hlavne povodnym katalyzatorom. Vid. obrazok.

Este som sa nedostal k tomu to obrezat a pozriet proti svetlu, ale spotreba hovori za vsetko. V pozadi vidno dnes uz Fajlovu oplakanu klimu. Come get, bitch.. :mrgreen:
Obrázok

Zvaranie tenkostennych rur oblukom aj oko na fitment uz mam vycvicene, takze tato zamena zabrala len 1.5h za pomoci osoby neznalej prace s kovom. V pozadi svieti cisto novy originalny vyfuk, boli myslienky na straight thru system s nejakymi priechodzimi tlmicmi ale najazdi som asi 700km bez toho koncaku a doslo mi par veci. Uz som z toho vyrastol, je to Mercedes, prinos vo vykone ziadny, je to Mercedes do boha. Koncak spotrebu uz nijak nahor nepohol a ta sa usadila po troch plnych na pozicku v priemere 7.3l/100km.. A vraj tie medaky stare zeru. Veru zeru, ked typicky adept posudku ma 560 000, povodne trysky a upchaty vyfuk sadzami.

Obrázok

Dalej ma trapila manualna prevodovka ktorej bolo zjavne ublizene pretoze ma problemy so synchronizaciou. Dost tecie tak som sa jal vymenit olej kedze tam asi bude sucho. Na prekvapenie tam bol plny objem 1.5L, ale s olejom to moc nemalo.. skor nejake ropne produkty s hlinikovo ocelovym pudrom. Holt nova uz nikdy nebude, na zbernom magnete je katastrofa ale vymena oleja redukovala problemy o polovicu. Po par tisic jej dozicim dalsiu, zo skusenosti s 700 000 feliciou viem ze take blato miesto oleja odtial potecie este dlho nez sa to vycisti.

Obrázok

Obrázok

A nakoniec, ceresnicka na torte alebo posledny klinec do rakvy.. :twisted:

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Fajlo
Príspevky: 398
Registrovaný: 16.9.2013
Auto: BMW e38 730d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: TN

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Sobota, 20. Decembra 2014, 11:02

fajlova oplakaná klíma?? navaľ ty fušer :D :D :D
inak vyzerá to zaujímavo, je to V5 R5 či čo to je za divnotu? nikdy som tomu nepárnemu počtu valcov nevedel prísť na chuť :/
Dodge Charger 5.7 HEMI

BMW e65 730d
VW Passat B7
Audi A6 C6 Allroad
BMW f07 530xD
BMW e91 320d
BMW x5 e53 30d
BMW e38 730d
Škoda Kodiaq 2.0TDI
Škoda Octavia III 1.6TDI
BMW F31 318d
Škoda Superb II 3.6FSI,
VW Touareg 5.0TDI
BMW e61 525dA
Volvo S80 2.9i/LPG
BMW e38 728iA
BMW e39 530iT
BMW E34 Touring, 525TDS
BMW E34, 525TDS
Opel Astra G, 1,6ecotec
Mercedes-Benz E 320CDI
Mercedes-Benz C 270CDI
BMW E34 Touring, 525TDS
BMW E34, 525TDS
BMW E39, 528i
BMW E36, 325iA Cabrio
Peugeot 306, 1.9TD
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Sobota, 20. Decembra 2014, 20:38

V5 by mal trochu trepotavy chod si myslim.. mozno ze by to 2-3 vyvazovacie hriadele spravili. R5 prides na chut ked tomu stupis na krk, inac normalny motor ako kazdy iny akurat nepali kazdych 120° ako R6 ale len 144° co vyustuje v malu stratu kultury behu ktoru vyvazuje mensia spotreba. Dnes DK-BA stodvacet na nohomate 6.3L.. fuck your TDI. :^o

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných