Novy prirastok do stajne, ako inak urapotany a zadymeny. A tento krat extra.. prvy priamovstrek s plne elektronickym riadenim motora.. prve TDI. Ano 2.5TDI po ktorom som bazil dlhsiu dobu, namontovany v A6 Quattro. Pohladovo je auto pekne, neprevratene cez strechu a ako sa na Audi patri, nehnile. Vybava solidna, tovarenska S-line-teda nie nalepka na kufri, dalej sportove latkove recará s manualnym dofukom a vyhrevom, Bose audio, manualny 6Q a samozrejme staly pohon quattro bez ktoreho by to bola nula. Po technickej stranke to ale pokulhavalo hlavne pod kapotou. Ked som ho so Suitom kupoval, tak bola snad najvacsia snehova burka tohto roku a tak v 20cm rozjazdenom snehu nebolo tazke prehliadnut ze to sotva brzdi a ma tak 40kW. Co som ale neprehliadol bol hnusny modro-sedy dym linuci sa za autom nasledujuci kazde zosliapnutie pedalu. Na zaklade tejto skutocnosti som zjednal asi 30% z inzerovanej ceny, slovo dalo slovo a valil som si domov so stiplavym smradom za chrbtom. Po napichnuti na VAG-COM som nenasiel nic specialne a tak nasledoval stary dobry manualny pristup k veci. Vylucovacimi metodami som zistil ze turbo sa ani netoci, tak reku vyberiem.

Aj s odvrtavanim zlizanych imbusov v utrobach pod sanim roboticka asi na 6h. Ak by som mal citovat klasika tak najviac sedi "Všechno zavazí ty pyčo!". Servisovat E34 so sesthrncom je proti tomuto prechadzka parkom. Ale nakoniec sa po par znicenych nastrojoch, a o niekolko sedivych vlasov dalej podarilo. Turbo ma "externy" obtok ktory je z polovice riadeny elektronicky cez N75, cele to ale bolo plne sadzi, zapchate holendre, mechanizmy.. nedovieralo to a ani neotvaralo. Vycistene, rozhybane poskladane. Vystup pre hadicku MAPu zabetonovany sadzami z uzasneho EGR. Nasledovala reorganizacia zmatciteho tovarenskeho routingu podtlakov po motore, testovacia jazda bez vyfuku vyzerala slubne. Druhy den som siel na isto po katalyzatoroch a nie marne, vid. fotky. V Audi zrejme vedeli co s nimi ten traktor narobi a tak dal rovno dva, nech sa to neupcha este v zaruke.

Samozrejmost zrusenie EGR, ktory ma EMS tak na haku ze nehadze ani chybu odpojeneho elmag. ventilu.

Klima sa uz vala na podlahe (pozdravujem Fajla), odbudol zdroj rusiveho zvuku z pochovanej spojky kompresora. Kratsi remen zastavil vibracie napinaku a prestalo aj piskotanie. Na banalnu vec ako vymena remena ale u tohto stroja treba tenke ruky a jamu.

Aby to ale nebolo moc dobre tak zdrojom dymu nieje olej z turba ako som sa domnieval ale kompletne znicene trysky, s tymi sa ale ratalo do buducna tak ci tak. Blahorecenie o najlepsom Audi ake kedy vyrobili moze mat nieco do seba, fascinuje ma hlavne odhlucnenie ktore traktor pod kapotou prezradza len na volnobeh. Vyborne spracovany interier, aerodynamika vdaka ktorej je vo vnutri ticho aj na dialnici a s quattrom aj dobry pevny podvozok ktory drzi stopu. Ked sa to poriesi este motoricky bude to solidny stroj aj na vacsie jazdenie, pod 7 to vie.. co mercedesacka sice pila nevie ale nateraz tej 605tke co do prejavu a zatahu TDI nesiaha po clenky v ziadnych otackach.





Centimeter cohosi naprazeneho.

Toto je ale vystupna strana.

Ako zavalena uholna bana.

Druhy kat. to zacal zrat az ked ten prvy uz nevladal nic.








-7kg.
