... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -Stary novy stroj

Piatok, 6. Júna 2014, 17:08

Som po tyzdni sadol do E34, a mozno v buducnosti tu pumpu vymenim.. :D Rano som na tom chcel ist, ale nenatocil som.. pretoze imobilizer, male nenapadne tlacitko svietiaceho origo alarmu ktore ledva vidno aj po tme som si vsimol ked uz ta zdochnuta 7 rocna baterka ledva prevalila motor, myslienka bola ze padla nafta. Dalej radost nerobi ani ten vsivavy motor ktoremu zda sa nesmakuju vacsie trysky, a bol uplne spokojny s 96kW, no co posunu sa niekomu na mechaniku, a ja kupim tie male stock pipisteky, teraz to ma kulturu ako nejaka 4 valcova koncernovka. Ked bude chut a hlavne prachy na EPROM programator tak to auto chipnem, mna nenasere. :mrgreen:
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -Stary novy stroj

Pondelok, 9. Júna 2014, 16:46

Vystal som si 3h dieru na inspektorate a brauc za okienkom samozrejme zvysil moj tep s tym, ze bol vydany maly technicky ale ja som mu ho nedal, uz mi chcel zase vracat papiere, ked ho este napadlo ze mozem vypisat prehlasenie o strate.. hura den zachraneny, a Opel uz stoji na Kubinskych znackach. Musim povedat ze EDC cerpadlo mi dobre lezie na nervy, ale musi sa tomu nechat ze to ma AFR limiter v tej sprostej jednotke, a teda sa stym da jazdit v rangoch 1200-1800RPM bez paranoji z dymu, co vykuzluje v meste s obvyklou premavkou za 150km priemer 7.5.. Tak predsa je to auto na spotrebu. :lol:
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Piatok, 27. Júna 2014, 21:29

Par random fotiek z potuliak svetom.

So close. :mrgreen:
Obrázok

"A co to ma za motor? 6 valec.. PRE BOHA ved to musi zrat aj travu pri ceste.." No dedo s 3 valcovym TDIckom v zabe C1 mal pravdu, a je to este horsie. :-$

Obrázok

Every 2500km or 3 months, whichever comes first. Clean turbocharger vane assembly. Maly tlak, u nas na kopci nesadzuje uz tyden. Viem ze majstri z dieselpoweru s tym turbom robia aj 250PS, no bohuzial je dobre tak na seriove tds kde postacuje s odretymi usami v hornom spektre. Takze budto pojde znovu do sveta, alebo do Omegy kde si bude s tymi 100kW skvele rozumiet. Do Nivy uz asi nestiham, ale pojde tam velky obtok, hosi ja to mrdam.

Obrázok

Obrázok

Taka zaujimavost z fusky u kamosa na hornej Orave. Kupil E36tku kvoli dobrej kasni, problem s motorom bol ten ze priruba na chladici "sama" odpadla. Samozrejme po vymene chladica by odpadla aj ta druha, a coskoro. Preco je vidiet nizsie.. povodne som tam siel zhodit hlavu, nalozit do kufra, nechat prerovnat, a dat nazad. Ked som videl ten blok kurz sa rychlo zmenil a za 2 dni tam uz klepotal druhy motor zo zhnitej kasne.

Drziak kabloveho zvazku bol prilepeny o blok, po presvedceni srobovakom som zistil preco. Neviem pri akej teplota sa tavi ten ABS plast, ale blok ma urcite viac ako 150°C, tj. tam uz nebola ziadna voda. Itak zazrak ze sa to nezadrelo.

Obrázok

Toto je len tazko vysvetlit. :lol: Zavit tam nebol vobec ziadny, a ta diera mala nepravidelny prierez asi o 2mm vacsi nez povodne, aby toho nebolo malo, fukli zvarackou nejaky flusanec do rohu, cim bolo rozhodnute, taky blok, aj keby nebol uvareny do cervena bude po zvarani cely skruteny, a minimalne tie dva vybrusy pri nom cele sisate.

Obrázok

Takuto predstavu o oprave mal ten ko..ehm clovek co to robil. zrejme sa mal srob opriet o ten zvar a nejako dotlacat? Ale chlapce.. vrcholovy moment na tejto hlave je 300-400Nm a tlak niekolko ton, nehovoriac o tom ze sroba nieje zavitnik. :smile:

Obrázok

Dve fotky nevyhnutneho, a dovodu preco to tlacilo ako zbesile, tesnenie bolo do vody prerazene velmi silno na 5 tich valcoch, a na dvoch komplet medzi valcami. Taketo obrazky uz len nahravaju mojej diagnoze povodneho motora, ze bol tiez uvareny a skriveny blok.

Obrázok

Obrázok

No a na zaver, takto vyzera filter z tds po 52 tisic km, bez vymeny oleja.

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] Satan

Sobota, 28. Júna 2014, 07:53

dojebaný blok to je celkom známa vec aj pre mňa :D
a aké ďalšie turbo? nejaký Holset?
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Sobota, 28. Júna 2014, 10:02

Tie zohnatelne Holsety su drahe a zbytocne velke, bude lag jak svina. Volba padla na KKK K27-95 pripadne 98, podla kompresorovej mapy ideal fit, 1Bar by mala davat od 2500, a vydrzi do viac nez 6000, obmedzovac mam cca. 6500 takze by to konecne mohlo tahat aj hore, toto je zalostne, neskutocne restriktivne turbo (VNT housing) uplne nevhodne pre tento vykonovy level s M51, ako som povedal, max. do serie a tlak nesmie ist cez 1.5Bar. Co som si nedavno precital najnovsie poznatky majstrov tak presne toto turbo si nejaky blazon dal na EDC motor a cudoval sa ze to nejde. :shock: Taktiez tam cosi plkal o 2Baroch a ze po par jazdach to ma volu.. su to geniovia. Max. tlak tak aby sa nepretocil kompresor je 1.8Bar ale ucinnost je uz v kitkach, tu bude 1.2-1.4 podla potreby. Este ked som videl oldafov podpis 3071 ktora je do 1.86Bar na 3.1Bar uz som to rychlo zavieral a zbabelo odtial utekal. :-$
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] Satan

Sobota, 28. Júna 2014, 11:05

hej tie holsety sú zbytočne veľké taká HX35 by nafúkala až v hornom spektre otáčok - ako daily nepoužiteľné
a to KKK má vlastný obtok alebo budeš riešiť external wastegate? to by potom mohol byť celkom zaujímavý zvuk keby si dal ten WG a nenapolil do downpipe ale nechal to otvorené vyvedené pod auto :twisted: :twisted:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Sobota, 28. Júna 2014, 11:13

Nema to WG, bude musiet ist externa.. Co pripvadza k otazke kto ma zvody z M21 s EGR ventilom-to jest WG od vyroby, otvaranie bude podtlakom cez stavajuci procesor ktory riadil VNT. Ale tym zvukom by som si nebol az taky isty, ona sa v podstate otvori pri plnej zatazi a zostane otvorena. Takze to benzinove odpluvnutie pri preradeni sa nekona, ale rachot priamo zo zvodov z pred turba ano. :D
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] Satan

Sobota, 28. Júna 2014, 11:31

zväčšiť dieru kde bola pripojená rúra EGR na pôvodných zvodoch? alebo to bude málo?
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Sobota, 28. Júna 2014, 11:44

To bude dost, ale ide o to ze co tam dam? Kupovat profi tuning extra WG za cenu toho turba nemienim. Ten EGR ventil na M21 je priamo na zvodoch, ma este aj chladic ako WG, tak preco to rovno nevyuzit, problem akosi je ze tie auta vydochli, a momentalne nevidim nic na diely.
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: [E34 525tds] Satan

Nedeľa, 29. Júna 2014, 17:44

starynovy napísal:
To bude dost, ale ide o to ze co tam dam? Kupovat profi tuning extra WG za cenu toho turba nemienim. Ten EGR ventil na M21 je priamo na zvodoch, ma este aj chladic ako WG, tak preco to rovno nevyuzit, problem akosi je ze tie auta vydochli, a momentalne nevidim nic na diely.



mám te zvody doma, zajtra to niekde vyhrabem a ked tak mi posli do pm mail, poslem ti foto :thumbup:
oo=[ ][ ]=oo
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Nedeľa, 29. Júna 2014, 17:54

Tak to by bolo super, iked vyroba redukcie "BMW cosi flange" > T3 Flange uz je v pohybe, som zvedavy ako tie zvody vyzeraju, su to tie s EGR ventilom na boku priruby pre turbo? Mozes okotovat rozostup dier na prirube, a zhruba dieru pre vyf. plyny? Mail hadzem do SS. Vdaka

Inac do Nivy to stihame, sice nie na mojom, ale Suitove auto to tam pokosi za mna. Dovolia mi organizatori sprintovat na Omege? :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] Satan

Pondelok, 30. Júna 2014, 07:16

Ten 36kovy motor ma zabil :-D. Som zvedavy ako sa ti to bude spravat s velkym obtokom :).
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Piatok, 4. Júla 2014, 12:35

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] Satan

Piatok, 4. Júla 2014, 12:53

To musi byt snad z lakatoša! :shock: :mrgreen: . Co je to za fén? A kedy tam pojde? :smile:
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Piatok, 4. Júla 2014, 18:49

Close enough, tato konkretne je z mercedesackeho nakladiaku, ale rodina turb K27 nachadza v tychto koncinach uplatnenie hlavne v novych traktoroch Zetor a John Deere. :lol: Z traktoru vzislo, v traktor sa obrati.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných