Par random fotiek z potuliak svetom.
So close.

"A co to ma za motor? 6 valec.. PRE BOHA ved to musi zrat aj travu pri ceste.." No dedo s 3 valcovym TDIckom v zabe C1 mal pravdu, a je to este horsie.

Every 2500km or 3 months, whichever comes first. Clean turbocharger vane assembly. Maly tlak, u nas na kopci nesadzuje uz tyden. Viem ze majstri z dieselpoweru s tym turbom robia aj 250PS, no bohuzial je dobre tak na seriove tds kde postacuje s odretymi usami v hornom spektre. Takze budto pojde znovu do sveta, alebo do Omegy kde si bude s tymi 100kW skvele rozumiet. Do Nivy uz asi nestiham, ale pojde tam velky obtok, hosi ja to mrdam.


Taka zaujimavost z fusky u kamosa na hornej Orave. Kupil E36tku kvoli dobrej kasni, problem s motorom bol ten ze priruba na chladici "sama" odpadla. Samozrejme po vymene chladica by odpadla aj ta druha, a coskoro. Preco je vidiet nizsie.. povodne som tam siel zhodit hlavu, nalozit do kufra, nechat prerovnat, a dat nazad. Ked som videl ten blok kurz sa rychlo zmenil a za 2 dni tam uz klepotal druhy motor zo zhnitej kasne.
Drziak kabloveho zvazku bol prilepeny o blok, po presvedceni srobovakom som zistil preco. Neviem pri akej teplota sa tavi ten ABS plast, ale blok ma urcite viac ako 150°C, tj. tam uz nebola ziadna voda. Itak zazrak ze sa to nezadrelo.

Toto je len tazko vysvetlit.

Zavit tam nebol vobec ziadny, a ta diera mala nepravidelny prierez asi o 2mm vacsi nez povodne, aby toho nebolo malo, fukli zvarackou nejaky flusanec do rohu, cim bolo rozhodnute, taky blok, aj keby nebol uvareny do cervena bude po zvarani cely skruteny, a minimalne tie dva vybrusy pri nom cele sisate.

Takuto predstavu o oprave mal ten ko..ehm clovek co to robil. zrejme sa mal srob opriet o ten zvar a nejako dotlacat? Ale chlapce.. vrcholovy moment na tejto hlave je 300-400Nm a tlak niekolko ton, nehovoriac o tom ze sroba nieje zavitnik.

Dve fotky nevyhnutneho, a dovodu preco to tlacilo ako zbesile, tesnenie bolo do vody prerazene velmi silno na 5 tich valcoch, a na dvoch komplet medzi valcami. Taketo obrazky uz len nahravaju mojej diagnoze povodneho motora, ze bol tiez uvareny a skriveny blok.


No a na zaver, takto vyzera filter z tds po 52 tisic km, bez vymeny oleja.
