Nejakych 44h prace dalej, a je z toho auto s ktorym by som sa po motorickej stranke nebal ist. Servotronik je fakt super vec, ked uvazim ze je to otazka jedneho ventilu na domci riadenia tak krutim na BMW hlavou.
To musis alternator ven abys ses dostal tady nato. Ale aby siel von alternator bez toho abych sundal pul hlavy do pyce, musel ist von klima a baterka.. je tam fakt malo miesta, zlata 34, tam je miesto na dve M51 vedla seba.

Uz sa nam to rozlieza, casta zavada, pre bezne servisy tzv. neřešitelný problem hoši, vsetko je dobre a auto itak nejde ako ma. Inak jednoducha naprava, u M51Tu hodne nasere ze sa ten regulator neda vybrat kvoli vyliatku na bloku.. thank you obama!

Za usetrene peniaze na izolacii drotov siel niekto od BOSCHa na peknu dovolenku.


A po zlozeni zostane hrst srob ktore nikde nechybaju.

Vycistene, nova tepelna, aj medena podlozka, trysky uz tradicne, cinske sustruzene sroby z vrakaca.

Opraveny drziak so snimacom zdvihu ihly, nieje to pekne, ale je to spolahlive a zadarmo, samozrejme treba vediet ako na to, oblemtat tecuci vstrek len tak ma nulovy efekt, rovnaky fix drzi na mojom aute uz 2 roky.

Zrat by sa z neho dalo.

Nove cerpadlo+drziak, pekne vycistene.

Iked je nadobka na servo olej nerozoberatelna, po otvoreni sa tam usmieva T-20 srobka, pod nou je sitko, neda sa vybrat, ale da sa to aspon vycistit. To riesi otazku kam sa podely piliny zo zniceneho cerpadla.

Podavacka isla asi den, potom zacala haprovat. Tak som ju kuchol, jasna diagnoza, prebruseny rotor, uhliky boli este dostatocne, tak hor sa to osustruzit...



Takto to dopadlo, povodny milimeter solidnej medi tie uhliky zbrusili na par desatin, a cele sa to rozpadlo.. sanie paliva bolo prerobene, doplnena balonikova pumpicka, usetrenych 90€.

Diesel karbon.

Este nikdy som nemusel vypalovat sanie na M51, to je domena TDIciek, ale toto bol skutocne extrem, z velkej casti za to zodpoveda ten 50 tisicovy olej. Vypadlo odtial tak za plne priehrstie popola.


Ked sa to dost zohreje, hori samo, staci fukat vzduch.


EGR potom nadobro vyradene, sedlo zalepene kvoli unikom oleja, banka zatesnena uplne.

Finish, od nedele do stvrtku pol deviatej, cca. 8h denne, som z toho unaveny a taky zajebany ze to uz nejde ani solvinou.
