Ta felicia proste nie, tak nahodou padla do oka dalsia stara herka, Opel Omega B, mozete 3x hadat s akym motorom.

Co je to za stroj, vacsie ako 5er, technologicky niekde medzi E34 a 39, jednoduchsie napravy a interier ako kazdy iny non BMW. Kupil som to od starsieho cloveka ktory mal zjavne dost na haku. Po 20h prace na aute uz viem co a ako. Predaval to stym ze za tepla obcas skape, startuje sa to srobovakom, nejde servo a motorovy priestor bol prestriekany na cierno sadzami. V servise mu povedali ze je zla vaha vzduchu, sice ju ten motor nema, ale nieco povedat museli, a ze su prasknute zvody, sikulkovia. Skapinalo to preto ze bola malicka davka, a natankovany mix nafty a benzinu vo vacsom prospechu k benzinu.

Liatinove zvody samozrejme prasknute neboli, ale bola ulomena rurka EGR v prirube, oprava na 10 minut. O serve ukazoval nejaku hadicu ze sa odpojila a vytiekol olej, moj odhad toho idiota je ze s tym jazdil veselo dalej, nakoniec dolial ATF olej tak po par sto km, no uz zbytocne, v systeme nieje ziadny tlak, ide to bez serva. Zastavat ten motor do Opla asi dalo pracu, pretoze je vsetko opacne, a stale sa clovek skrabe lavou rukou na pravom uchu. Po zlozeni sania a ventildekla, pri com som vyriekol niekolko citatov lakatosa som prvy krat uvidel zakarbonovany diesel, hnusna cierna mrdka vsade kde nestrieka olej, potom som nasiel nalepku vo dverach, olej tam je len od sept. 2009 a bude mat 52 000km.

Kolegovia z Oplu asi chceli potlacit emisie a nastavili vacsiu striedu EGR ventilu, take zasrate sanie som nevidel, tak na pol ceste k TDIcku. Ked som bol pod sanim radsej som vymenil zhavice, prekopal privod paliva a nastavil cerpadlo. Potom som daval prec airbox, otvorim ho, a tam ziadny filter.

Tak som ho kupil aj s palivovym ktory po tom benzine je no good. Hodinu som cistil lavu stranu auta od sadzi, iked oprava bola na 10 minut, ale team schopnych mechanikov sa k tomu nemal a ten stary puk s tym jazdil hodnu dobu tak ako bolo. Modre dymenie aj po zahriati, trysky vzali za sve s tym benzinom a s 250k na krku, ked som obdivoval dym vychadzajuci z poza kolesa, nazrel som pod naraznik a zistil som ze chyba koncovy tlmic.

Vo vodicovych dverach nieje brzda, kapota pada na hlavu, a detto pada na hlavu kufor, pretoze 20€ za vzpery aspon kufra je moc, je tam 70cm dreveny hranol.

Co na to povedat, ked som si pozrel fotky toho auticka z KO tak som sa poskrobal na hlave, niektori ludia su proste kokoti, a je im jedno vsetko, ze sa nestaral je bezne, ale ked si nekupi vzpery kufru v ktorom nosi vercajk je uz jebnutost. Kazdopadne za tu cenu to vyzera dobre, je to dovoz z Italie, teda bez korozie, 250 tis. na motore sedi, sice poslednych 60 bez absolutne ziadnej udrzby ale snad sa to na nom nepodpisalo. Napr. turbo nema vobec ziadnu volu, stav noveho dielu, tak snad bude aj ostatok dobry.
Fuj fuj

Prasknute zvody.


Po pohlade na ventildekel som odmietol to koncentrovane cierne peklo cistit a radsej tam dal BMW dekel, teraz budem musiet doriesit odvetranie.

Tu je daco pre kobrakaija, aneb preco sa kontroluje sitko, ja som to rozoberal preto ze v nadrzi bolo 27l benzinu s dieslom, a taketo prekvapenie som tam nasiel. Dve hrste cierneho slizu ktory komplet upchaval sacie sitko, bol aj vo vnutri sitka, a pod cerpadlom, vsade. Podavacka z toho bola mrtva, ale nastastie sa mi ju podarilo ozivit. To su tie paliva typu TESCO, Metro a pod. Nadrz som vysal do sucha, vyutieral, natankoval 20l nafty a nalial tam pol litra aditiva co ten stary nechal v kufri, to cerpadlo si to zasluzi.
Benzin sedel na dne, tak ho salo ako prvy, bohuzial ho sal aj motor, neskor to uz zozltlo do nafty.



