... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -Posun o generaciu vpred

Sobota, 10. Mája 2014, 08:45

Nejako by som musel vymysliet uchyt toho HD zemiaku. :D
 
Wincik
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: [E34 525tds] Satan -Posun o generaciu vpred

Sobota, 10. Mája 2014, 09:49

video spravíme..... a rovno v porovnaní s mojím autom... aby bolo dobre vidieť rozdiely :)
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -Posun o generaciu vpred

Nedeľa, 11. Mája 2014, 23:34

Tak uz nam to funguje, obmedzene tym snimacom tlaku do 1.4Bar, ale regulator ako taky funguje bezchybne.

 
Blondak
Príspevky: 148
Registrovaný: 15.2.2010
Auto: 725tds
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PB

Re: [E34 525tds] Satan -Posun o generaciu vpred

Sobota, 17. Mája 2014, 02:33

Hej starynovy dalo by sa vutuniť??? :D
Dnes som si musel pozriet reklamu na skodovku. Chlape tomu autu davas teda riadne a ja som sialene zvedavy na vysledok z brzdy. Drzim palec
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] Satan -Posun o generaciu vpred

Sobota, 17. Mája 2014, 05:33

Nechce sa mi to cele listovat, ale brzdy uz si tam dal poriadne alebo tam furt mas originalne ziletky?
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -Posun o generaciu vpred

Sobota, 17. Mája 2014, 09:44

Teraz nieje cas na brzdy ked su seriove v 90% stave, co potrebujem je viac koni a lepsi grip. O:) Mimo toho sa v kazdom volnom case pracuje na riadiacej jednotke.

Pokial v tej sedme nemas manual tak moc nevutunis, 115kW z chipu, pripadne daco viac z Evry modu neni az taky zazrak.
 
Blondak
Príspevky: 148
Registrovaný: 15.2.2010
Auto: 725tds
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PB

Re: [E34 525tds] Satan -Posun o generaciu vpred

Sobota, 17. Mája 2014, 20:57

Nie nie ja mam manual 8)
Ked si menil gufero na vystupnom hriadeli prevodovky bol tam problem s povolenim unasaca? Niekto mi totiz tvrdil ze to je velmi obtiazne povolit. no pride mi to ako sprostost.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -Posun o generaciu vpred

Sobota, 17. Mája 2014, 21:07

Bol som prekvapeny ze to slo povolit dobre, na videu to povoloval vzduchovym povolovakom, tak som sa bal. Najlepsie na tom je, ze ta prevodovka tecie dalej, vyzera ze z noveho gufera radiacej tyce, neriesim. Tiez sa mi uz potvrdilo ze vymenou oleja v prevodovke s najazdom 300-400k s povodnym olejom, len narobime skodu, nechat tak a jazdit bez problemov, pripadne doplnit ak chyba, nemenit, otvoreny diferak detto.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -Posun o generaciu vpred

Štvrtok, 22. Mája 2014, 21:41

BMW to nieje, ale tiez to vlastnim, bohuzial. Tu vidime co sa stane ked auto stoji dlhsiu dobu, rok-dva. Nieje dlho co som originalny 240tis. motor menil za tento, kupeny od nejakeho sustiaka v stodole kde stal hodnu chvilu. Najazd udajne 150 tis. comu sa da verit, kedze tlaky ma 1.4Bar, horna hranica zabehnuteho motora, to sa clovek potesi! A ono prd. Simeringy v hlave stvrdli tak nehorazne ze do motora tiekol olej, spotreba tak 2L/500km, na volnobehu mierumilovne sa linuci modry smradlavy dym po vetre, pri odpichu zanecha modry oblak. To len k tomu ked sa niekto trasie kupit nejaku ulozenku po dedovi z garaze, na toto sa moze pripravit.

Ziadny olej tam nebol doliaty rucne, takto premazane to bolo po zhodeni hlavy, a to bola posledna jazda do garaze pekne ostra. :mrgreen:

Obrázok

Obrázok

Vo vyfuku sa to premienalo na sanie TDIcka.

Obrázok

Na piestoch vrstva mastneho karbonu.

Obrázok

A toto je dovod preco sa pri vymene hlavy niekedy meni motor. Presne takto skoncil prvy pokus o vymenu hlavy na povodnom, druha skrutka v poradi sa zlomila zarovno s blokom, to sa na liatinovych blokoch nevidi, aneb hlinik je svina.

Obrázok

Ulozenka este z cias ked som bol mlady a sprosty, o autach som vedel malo, na srotovisku som kupil hlavu za 5€, a potom ju 3 dni renovoval, lestene ventily, zalapovane, vsetko vycistene, prerovnana hore aj dole, nikde ziadne usady, a ked som po starom majstrovi chcel aby mi ju nahodil na favorita tak sa mu nechcelo, a tam to skoncilo. Nastastie clovek sa uci rychlo a po 4 rokoch nasla vyuzitie. 8)

Obrázok

Obrázok

Taka perla na zaver, skrutky hlavy niesu dotiahnute do deformacie, takze ich je mozne znovu pouzit, pri dotahovani na finalny uhol som mal momentak nastaveny na 100Nm, a akurat klikal, proti momentom na M51 je to skutocne usmevne dotiahnutie. :lol:

Obrázok
 
Wincik
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: [E34 525tds] Satan -z Trabanta spat na EURO2

Štvrtok, 22. Mája 2014, 23:39

takže fiľcka už chodí ako drak ? :D
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -z Trabanta spat na EURO2

Piatok, 23. Mája 2014, 00:25

Povedal by som ze ide rovnako, mozno par koni navyse tou zbrusenou hlavou, ale hlavne vobec nesmrdi aj bez KATu-ten namontujem ked si budem isty ze uz ziadny olej laufom nepojde, este ze som bol pohotovy a vymontoval ho v rannom stadiu cim som ho zachranil, ci to prezila aj lambda pozrem zajtra VAGom. Este vymenit horne ulozenia v predu, a moze ist do sveta nech kupim dalsi chrocht s ktorym sa mozem hrat, toto sa oturbit neda.. :mrgreen: Mimochodom, nemas nahodou stahovaky na pruziny?
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] Satan -z Trabanta spat na EURO2

Piatok, 23. Mája 2014, 06:59

Pekne :thumbup: . Neda sa oturbit? Mna sem tam chyti obdobie ze tri dni uvazujem nad tym ze kupitm za 250E nejaku malu idiotinu (fiesta, twingo, favorit, a podobne) a naslaham tam nejake male fukadlo :-D . Nastastie si vzdy spomeniem ze vlastne mam aj tricku na ktorej sa namakam az az, ked na to pride :D
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
Wincik
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: [E34 525tds] Satan -z Trabanta spat na EURO2

Piatok, 23. Mája 2014, 08:05

sťahováky na pružiny mám... golfa som s nimi urobil pohodovo
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -z Trabanta spat na EURO2

Piatok, 23. Mája 2014, 09:24

Tak jasne, hodit turbo sa da vsade, ale toto ma podla mna uplne prehistoricky motormanagement, jednobodovy vstrek, a moc neverim robustnosti toho motora, viem ze sa honili az na 100kW pre zavody do vrchu, ale vydrzali doslova par motohodin nez boli na vyhodenie. Tudy cesta nevede no, keby tam bola koncernova AEF 1.6MPI to by byla jina.. Este je plan oturbit kamosovu 1.9D, pretoze diesel bez turba je k..tina :smile:

Super, budem vediet, uz mam aj ruru. :thumbup:
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan -z Trabanta spat na EURO2

Sobota, 31. Mája 2014, 21:04

Ta felicia proste nie, tak nahodou padla do oka dalsia stara herka, Opel Omega B, mozete 3x hadat s akym motorom. :lol: Co je to za stroj, vacsie ako 5er, technologicky niekde medzi E34 a 39, jednoduchsie napravy a interier ako kazdy iny non BMW. Kupil som to od starsieho cloveka ktory mal zjavne dost na haku. Po 20h prace na aute uz viem co a ako. Predaval to stym ze za tepla obcas skape, startuje sa to srobovakom, nejde servo a motorovy priestor bol prestriekany na cierno sadzami. V servise mu povedali ze je zla vaha vzduchu, sice ju ten motor nema, ale nieco povedat museli, a ze su prasknute zvody, sikulkovia. Skapinalo to preto ze bola malicka davka, a natankovany mix nafty a benzinu vo vacsom prospechu k benzinu. :lol: Liatinove zvody samozrejme prasknute neboli, ale bola ulomena rurka EGR v prirube, oprava na 10 minut. O serve ukazoval nejaku hadicu ze sa odpojila a vytiekol olej, moj odhad toho idiota je ze s tym jazdil veselo dalej, nakoniec dolial ATF olej tak po par sto km, no uz zbytocne, v systeme nieje ziadny tlak, ide to bez serva. Zastavat ten motor do Opla asi dalo pracu, pretoze je vsetko opacne, a stale sa clovek skrabe lavou rukou na pravom uchu. Po zlozeni sania a ventildekla, pri com som vyriekol niekolko citatov lakatosa som prvy krat uvidel zakarbonovany diesel, hnusna cierna mrdka vsade kde nestrieka olej, potom som nasiel nalepku vo dverach, olej tam je len od sept. 2009 a bude mat 52 000km. :lol: Kolegovia z Oplu asi chceli potlacit emisie a nastavili vacsiu striedu EGR ventilu, take zasrate sanie som nevidel, tak na pol ceste k TDIcku. Ked som bol pod sanim radsej som vymenil zhavice, prekopal privod paliva a nastavil cerpadlo. Potom som daval prec airbox, otvorim ho, a tam ziadny filter. :lol: Tak som ho kupil aj s palivovym ktory po tom benzine je no good. Hodinu som cistil lavu stranu auta od sadzi, iked oprava bola na 10 minut, ale team schopnych mechanikov sa k tomu nemal a ten stary puk s tym jazdil hodnu dobu tak ako bolo. Modre dymenie aj po zahriati, trysky vzali za sve s tym benzinom a s 250k na krku, ked som obdivoval dym vychadzajuci z poza kolesa, nazrel som pod naraznik a zistil som ze chyba koncovy tlmic. :lol: Vo vodicovych dverach nieje brzda, kapota pada na hlavu, a detto pada na hlavu kufor, pretoze 20€ za vzpery aspon kufra je moc, je tam 70cm dreveny hranol. :thumbup: Co na to povedat, ked som si pozrel fotky toho auticka z KO tak som sa poskrobal na hlave, niektori ludia su proste kokoti, a je im jedno vsetko, ze sa nestaral je bezne, ale ked si nekupi vzpery kufru v ktorom nosi vercajk je uz jebnutost. Kazdopadne za tu cenu to vyzera dobre, je to dovoz z Italie, teda bez korozie, 250 tis. na motore sedi, sice poslednych 60 bez absolutne ziadnej udrzby ale snad sa to na nom nepodpisalo. Napr. turbo nema vobec ziadnu volu, stav noveho dielu, tak snad bude aj ostatok dobry.

Fuj fuj
Obrázok

Prasknute zvody. :mrgreen:

Obrázok

Obrázok

Po pohlade na ventildekel som odmietol to koncentrovane cierne peklo cistit a radsej tam dal BMW dekel, teraz budem musiet doriesit odvetranie.
Obrázok

Tu je daco pre kobrakaija, aneb preco sa kontroluje sitko, ja som to rozoberal preto ze v nadrzi bolo 27l benzinu s dieslom, a taketo prekvapenie som tam nasiel. Dve hrste cierneho slizu ktory komplet upchaval sacie sitko, bol aj vo vnutri sitka, a pod cerpadlom, vsade. Podavacka z toho bola mrtva, ale nastastie sa mi ju podarilo ozivit. To su tie paliva typu TESCO, Metro a pod. Nadrz som vysal do sucha, vyutieral, natankoval 20l nafty a nalial tam pol litra aditiva co ten stary nechal v kufri, to cerpadlo si to zasluzi.

Benzin sedel na dne, tak ho salo ako prvy, bohuzial ho sal aj motor, neskor to uz zozltlo do nafty.
Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných