Nejake pokroky na starom krame. Intenzivne som pracoval na tej regulacii, a toto som z toho dostal:

Ruzova ciara ukazuje pribeh plniaceho tlaku s na hulvata pripojenou bankou k saniu, tak ako mali traja krali z diesel poweru, potom ten jeden kratky hrb ktory je mozno vidiet na grafe, dava perfektny zmysel. Pruzina v banke sa otvori pri nejakom tlaku, obyvkle 0.7Bar, co VNT turbo so zatvorenou regulaciou dosiahne rychlo (vid. nacrt), v tom momente sa tiahlo banky vysunie naplno, cim zaroven otvori lopatky do takej polohy aby pri maximalnom prietoku spalin v hornej oblasti otacok bol tlak nedestruktivny, povedzme teda 1.5Bar, poloha regulacie sa uz nijak nemeni. Tymto sme zabilii vsetky vyhody ktore VNT turbo ponuka, a sprava sa to horsie ako obtokove turbo podobnej velkosti. Odjazdil som takto par sto km, a musim konstatovat ze hruza, ak chcem aby sa auto hybalo, a zaroven netocim 3000 pocas celej cesty, je nutne hodne podradovat, nabeh tlaku je skutocne lenivy, skoro linearny, co znamena ze ak budeme chciet zrychlovat silou mocou, z vyfuku zacne padat uholny prach, vodici za nami prepnu na vnutorny okruh, a nasadia bezpecnu vzdialenost. Svetlo zelena ciara ukazuje priebeh tociveho momentu, priblizny, niesu tam preto ani jednotky, no takto to chodi. Cervena ciara, a zelena ciara ukazuju spravanie sa motora po uprave, s primitivnou mechanickou regulaciou to uz lepsie nebude, a je to vyhovujuce, okolo 1800 otacok motor kopne ako TDI, potom chvilku taha rovnako, a od 2600 do 3100 este rastie tah, odtial hore uz je konstantny, a na konci to zacne zdochinat kvoli odstredivemu regulatoru otacok, co je dobre, pretoze sme aj tak uz mimo ucinnosti turba. Este by som sa vyjadril k vyroku ze 150kW neexistuje, pozeral som viacero videi tychto machrov, a uz s 10mm hlavou to dymilo ako lokomotiva od spodu az po koniec, logicky z toho vypliva ze to palilo dve veci, a nafta medzi nimi nieje.

S tymto to je vsak inak, tlaci to pekne vzduch od spodu, nie od 3000 kdesi ako na tom grafe, teda pokial mu stupim podlahu od 1800 kona sa tah, nie dym, v noci vidno sedu hmlu co je pri velkom prietoku na komorkovom diesli normal, cez den neviditelne, teda pali cisto vsetko co mu davam, tym padom aj vykon je iste lepsi nez ta dymovnica. Asi o tom je to ladenie cerpadla, iked na kolene ako bolo povedane, ale ocividne dobre.
Vylepsit by sa to dalo jedine elektronickou regulaciou s podtlakom, tak ako original, bol by na to treba regulacny ventil turba z M57 alebo TDIcka, cidlo tlaku sania z M57 alebo vacsieho V6 TDI, original s 1.5Barovym rozsahom je nepouzitelny, kedze opiera napatie o rail uz kedsi pri 1Bare, dalej regulaciu ktory by merala tlak, komparovala s nastavenym, a na zaklade toho menila striedu PWM do elmag. ventilu riadiaceho podtlak pre banku, a tym naklopenie lopatiek. Bolo by to genialne, ale okrem jednotky ktoru by som vyrobil ostatok na strome nerastie, uz vidim zase tie slovenske ceny za 16 rocne diely. Takze sa asi spokojim s tym miernym polavenim medzi 2000-2600.
