... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 19:26

Este som sa trochu pohral, ako puntickar som to tak nemohol nechat, spodna cast toho projektoru je normalne otvorena a cez ten usmev vychadza nejake svetlo pred auto, a ako vedlajsi produkt fajruje vsade okolo a fajne oslnuje, co sa s vybojkou len zhorsilo. Teraz je ten spodok pekne uzavrety, aj male medzery vedia neprijemne oslnit ked sa clovek okom trafi, teraz je to uz v poriadku. Ostatne vidno z fotiek, je to takmer ako original, mozem chodit s kludnym svedomim ze nikoho neobtazujem, keby to robili takto vsetci, tak by pokuty za "ksenony" neexistovali, ale sam viem co za plamene mi sli z oci ked som tam tie vybojky zalozil len tak bez uprav, dufam ze ma nebudu stihat prave kvoli takymto nedbalcom.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Na zatial takto, ked bude chut, pojdu bi-xenony Morimoto.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Sobota, 5. Apríla 2014, 23:47

Co si clovek neskusi, to nepozna, iked bolo to turbo dobre na 200HP a uspesne sa pouziva aj na 220, treba k tomu ucinnejsi motor a preciznejsiu regulaciu. Jedine logicke riesenie, vacsie turbo. Tentokrat 2256V s potencialnym vykonom ~280HP a plniaci tlak do 2.4Bar, oboje za schopnostami zeleza pod kapotou, takze s rezervami by to malo byt v poriadku. Zatial ho drzim len na 1.5Bar, ale taha to pekne, konecne to opiera podla mojich predstav, ale velmi rychlo som narazil na dalsi mantinel, palivo. Cerpadlo je uz na svojom maxime, nekonecny pribeh. :mrgreen:

Obrázok

Obrázok
 
Wincik
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: [E34 525tds] Satan

Nedeľa, 6. Apríla 2014, 15:19

čo teraz ? :D ako poriešiš palivo ? :)
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E34 525tds] Satan

Nedeľa, 6. Apríla 2014, 15:40

To uz asi aj budes musiet riesit ako to ubrzdis, ci?
Popripade aj tu zadnu napravu ktoru si spominal ze nieje boh vie co.

A inac obdivujem ta dost, len cumim co s tym stvaras. :thumbup: =P~
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Nedeľa, 6. Apríla 2014, 18:07

Ja jazdim predpisovo, takze brzdy zatial neriesim, to ze by to mohlo celkovo lepsie brzdit je druha vec, ale tie brzdy co su tam montovane mam v 100% stave, takze to by chcelo len celkovy upgrade za vacsie. :roll: Palivo poriesis vymenou rozdelovacej hlavy, ale vyber si, pofiderna cina za dobru cenu, alebo overeny BOSCH za polku nakupnej ceny auta. :D Aspon vymenim trysky za vacsie, mali by davat o 15% viac paliva za rovnaky cas, takze to este par kW poda.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Nedeľa, 6. Apríla 2014, 20:42

Hla! Zase fusuju, tam davaju kadejake mechaniky a potom sa cuduju ze to odchadza, ja by som vsetky tie mechaniky zakazal!. Znovu nejake ladenie na kolene, tentokrat teoreticke roviny, kalkulacka, vzorce a kompresorova mapa. Iked tomu rozumiem len ako tak, zaujimalo ma pre ake tlaky s tymto konkretnym motorom je dane turbo vyhovujuce, a kedy mu budu slzy tiect najmenej. V svojom seriovom domove na zvodoch M57 by sa mal tlak udrzovat okolo 1.65Bar v sirokom spektre otacok, lenze to je motor stvorventilovy, teda ma vyssiu objemovu ucinnost. Skoda ze sa v BMW nehecli, a neskopirovali OM606 v ramci nejakeho updatu M51 ktory ani jeden nebol vyznamny, len prkotiny. :mrgreen:

Obrázok

Su vynesene dve ciary, zelena pre predpokladany tlak 1.5Bar, a cervena pre zvyseny 1.7Bar, kedze Garrett je svina a nezverejnuje mapy pre VNT turba, je pouzita najblizsia mozna, ale aj to z mensou turbinou, teda je mozne cakat ze cele spektrum otacok je jemne posunute hore. Z grafu vidiet ze tlak 1.7Bar je uplne mimo hru, snazit sa o tento tlak v lavej casti je umyselna vrazda turba, napravo rapidne klesa ucinnost, teda rastie teplota vzduchu. Celkovo je aj vyuzitelna oblast dost mala, 2400-4200 otacok je slabe.
Na druhu stranu, zelena ciara ukazuje vyuzitelne otacky podstatne sirsie 2200-4600, pricom v strednych 2600-4200 ma turbo vysoku ucinnost 75%+, teda je ziaduce udrzovat tieto otacky pri sportovej jazde. Samozrejme to taha aj pod tym, stale lepsie ako povodne turbo. Graf konci aj pre 1.5Bar pri 4600 otackach, dalej stale rastie prietok, a teda sa dostavame mimo, otacky rotora dalej stupaju, s tym aj opotrebenie, ucinnost dalej klesa, s tym rastie teplo, klesa vykon, a tak podobne, teda jednoznacna odpoved je, nema vyznam to tocit viac ako 4600 s tymto turbom pri danom tlaku. To je tiez dovod preco ECU M57 podla technickej dokumentacie pri 4000 zacina znizovat davku paliva, a do 4800 je uz v "obmedzovaci".
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 15:46

Nah.. V Ziline pri rozjazde z krizovatky zaznel gong, a na obrazovke napisalo Drivetrain failure Possible to continue journey. Drive moderately. Have the problem checked by your garage. :smile: 50km so zastavkami kazdy kilometer pomaly, ale je to zladene, podla toho co sa stalo s hardy spojkou by som povedal ze nejaky vykon tam bude. Bohuzail nazad som dokrivkal len rychlostou favoritu na plyn, a nejake kusy hardyny mlatili do kulisy radenia, takze to slo len 1-3-5. Po precitani par skusenosti som radsej objednal novu Lemforder z DS auto+ strediace puzdro kardanu, to muselo skapat tiez, snad ma vychyreny predajca nesklame, a zajtra je tu. Buduci tyzden pridu este vacsie trysky, a potom sa uz bude cakat co odide dalsie. O:)

A zrejme sa zasekol plavak nadrze v spodnej polohe, bud to, alebo ta brzda plyn vysla na 30L/100km. :oops:
 
kobrakai

Re: [E34 525tds] Satan

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 22:55

hm, aka obrazovka ti vypisala tu hlasku? alebo si to bez CCM preložil z gongovej morzeovky? :D a když je hardy off, aka. opierajú sa o seba šróby z unášačov ako :arrow: tu tak sa stále dá na mieste burniť alebo akcelerovať s plným plynom na dvojke/trojke, vyzkoušeno :D
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 22:58

Nekaz mi to, som si to predstavil ako by to vypisalo. :D Ja to mam trochu lepsie, je tam este guma, ale zrychlovat sa fakt neda, teraz som na tom bol, a zhorislo sa to, pridam plyn, roztrasie sa cele auto, dufam ze tam neodislo este nieco ine.
 
kobrakai

Re: [E34 525tds] Satan

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 23:09

ak mas dojem ze ti odtrhlo zadnu napravu a nadskakuje na nej kasna tak je to ok, roztrhlo sa okrem hardy iba stredove uloženie. Prinajhoršom sa ti rozsype zadný CW joint, ktorý ani neviem či tds má :)
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] Satan

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 23:14

tam nic take neni, myslim ze je tam len kriz na konci :)
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 23:21

Nastastie ho nema. :smile: Snad to lozisko prezilo, si ma znepokojil. Pre istotu pojdem skontrolovat, aby som stihol este objednat.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Piatok, 11. Apríla 2014, 21:15

Kobrakaiove kliatby sa nastastie nenaplnili a plecka je spat na ceste, lozisko take stare ako bolo aj predtym. Trochu zabrat dalo vybratie strediaceho puzdra z kardanu, nakoniec odvrtane, nove tam ledva poslo kladiovm, nejaky extra tight fit.

Obrázok
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan Vstrekyyy!!!

Streda, 16. Apríla 2014, 22:39

Dnes dorazili cinske trysky vrtane z osustruzenych srob kolies z vrakaca v Schenzene, navyse mi ich predal poliak, takze sa celkom divim ze to zelezo nepreslo na plast. No co na tom, ked zvladnu robit trysky pred TDI motory EDM procesom, viac znamym pre tunajsich ako tzv. vyiskrovanie, capovu trysku zvladnu lavou zadnou, a tiez ze ano, skoda tych ani nie 40 tisicovych, ale museli spravit miesto vacsim. Pouzivaju sa na 4 valcoch od medvedov, a pustia viac stavy, kolko presne sa nevie (udajne +15%), je to proste cele na kolene, ale aspon som ich vymenil vsetkych 6, nie len 5. :mrgreen: Fratelli Bosio uvadza ze davaju maly vykonovy zdvih po vymene na seriovom motore ktory pouziva trysky DN300 (OM600 seria), tieto su o jednu velkost vacsie. Na starom vydojenom konovi sa kazdy kW pocita, tak sem s tym. Doprial som tomu premiovej EVO nafty za 20€ s tym ze po vyplate doplatim, dal tam dvojnasobnu davku VIFu, po starte zacali pekne zvonit sedla ihiel, presiel som 30km miernym tempom, sedla sa zaklepali, a uz je to sepot kvetin/kladiv, ako je kto zvyknuty. O vykonovych pocitoch sa zmienim dole, tu su fotky, zvlast ten inkriminovany drziak trysky so snimacom zdvihu ihly ktory som nebojacne a drzo rozobral, teraz urcite zacne tiect, neviem naco ho v BOSCHi robili vobec rozoberatelny, ked ma tu presviedcali ze sa kupi 5 trysiek za 130€, a k tomu jeden cely drziak s novou tryskou za 180. :-k

Tu je cela veda tzv. riadiaceho vstreku, alebo vstreku s kablikom. Obycajny drziak nema tu kovovu tycinku, ktora si velebi ako jadro cievky vo vrsku drziaku v mieste tej plastovej prechodky s kablikom. Aby to tu nebolo uplne na ucho, od oka, mozno niekoho zaujima ako to funguje, spodok pruziny, a teda aj tento vymedzovaci konus s tyckou je spojeny s ihlou trysky, ked sa tato behom vstrekovacieho cyklu zdvihne, pohne sa aj tato tycka v cievke, co vyvola zmenu magnetickeho pola, a teda indukuje napatie v cievke, ktore potom spracuje jednotka, a na zaklade tohto signalu vypocita v kooperacii so snimacom otacok kluky realny predvstrek motoru. Dlzno dodat ze toto je vsetko cim sa opticky tento drziak lisi od normalneho, teda nehrozi ziadne nebezpecie jeho rozobranim, pokial to teda dotycny kuchar/cukrar neuchyti do zveraku za plastovu prechodku kabla.
Obrázok

S novou, velmi tazko zohnatelnou tepelnou podlozkou, ktora je ale nevyhnutna ak to ma byt spravene ako sa patri.
Obrázok

Aj ta medena sa meni, a telo drziaku sa dotahuje momentom, aby nedoslo k deformacii trysky, teda ziadne lesenovky a nohy zaprete o ponk.
Obrázok

Dokladne vycistit dosadaciu plochu v hlave, aj zavit. Potret zavit vstreku niecim proti zatuhnutiu, obycajna vazelina je k nicomu, ja odporucam medenu pastu, na sucho urcite nie, zavit nema ziadne tesnenie a dostava sa tam vlhkost, drziak je ocelovy, koroduje, potom je to velmi zabavne vyberat z toho hliniku.
Obrázok
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Streda, 16. Apríla 2014, 23:00

Vykon si zasluzi samostatnu kapitolu, nakolko tie trysky su len kvapka v mori, kazdopadne je to s nimi citelne zivsie v nizsom spektre. Iank je to pekne naprd. Tu som si vypozical graf z brzdy jedneho "tunera", ktory mal v podstate rovnaky setup, ale detaily robia celok, a tam boli akosi zanedbane z nevedomosti.

Co k tomu dodat, cele zle, ide to dobre, ale treba to tocit ako benzin, a celkovo je to vyuzitelne spektrum uzke. Co stym je? Prilis malo komplikovana regulacia, kdezto pri M57 sa o to starala jednotka modulovanim podtlaku do ovladacej banky naklapnia lopatiek, pomerne precizne, aby sa dosiahlo konstatneho tlaku od spoda, az nahor, tu tlak prekona silu pruziny, preklopi lopatky do finalnej polohy, kde uz aj zostanu, a cele sa to sprava ako velke obtokove turbo na prd, pretoze to v skutocnosti obtok nieje. Riesenie uz je v pohybe, cenena suciastka na slovensku, ale zhati mi to velka noc, takze az buduci tyzden. Ocakava sa od toho ze tocivy moment bude vrcholit pri 2200 otackach a nebude klesat az do 4000, ved preto tam je VNT turbo. Spominanym tunerom to stacilo, a vzrusovali sa nad tym niekolko rokov, potencial je vsak uplne zabity, staci si pozret krivku krutaku u 30d, taka dobra nebude, ale bude sa aspon podobat, nie tento vysmech.
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných