... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Sobota, 27. Apríla 2013, 18:25

No tak dnes som sa pustil sam do vymeny olejoveho separatora a vsetkeho okolo co ktomu uz patri. Snazil som sa toho nastudovat co najviac .. aby som sa niekde nezasekol. Nakoniec sa to celkom uspecne podarilo a auto sa v nizskych otackach sprava uplne inak .. lepsie inak :) Mal som popraskane jedno koleno sania a uplne urvanu podtlakovu hadicku zo separatora, este aj separator bol uplne KO .. takze sa ani nieje comu divit, ze je to o dost lepsie.


Tu uz je zostava pripravena na vymenu :)
Olejovy separator, vsetky hadicky k nemu, tesnenia pre DISA, tesnenie pre vahu vzduchu, obe kolena sania, pasky .. hej a este cidla polohy kluky a oboch vaciek.
Obrázok

Tam niekde sa odohravala ta stvor-hodinova zloba .. ktora bola uspesna, ale mam z toho krize v tahu :)
Obrázok

Vycistila sa uz aj skrtiaca klapka a volnobezny ventil .. samozrejme. Auto ide jak hodinky :)
Obrázok
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 11:01

Tak som bol dnes na brzde a vysledok nebol zly (co sa max. vykonu tyka) .. ale mam tam nejake anomalie.
Hlavne ten krutak je ma dost mizerny priebeh :evil: a maximum mam tiez podpriemer ..
Moze to byt Vanosom?
Prílohy
Graf_brzda.jpg
Vysledok z brzdy
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 12:00

hmmm...tak to cumim. videl si moj graf? ja som mal pocit ze mam krutak zly, ale ty ho mas o dost horsi.... druha vec co ma prekvapuje je, ze napriek vsetkym upravam co mas na aute mas len o necely 1 HP viac akoja, co mam na aute vsetko standardne.

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/kosti-t37108-45.html
 
heroe
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 15:04

Taký graf ako si sem dal majú väčšinou M52B25 a nie TU máš tam vôbec double Vanos :lol: ? Isto to bude Vanosom...... Ale zasa kosti123 má nejaké moc optimistické tie hodnoty........ aj keď krásne, možno by som to nechal ešte nikde zmerať, nie je moc M52B25TU ktoré by mali obe hodnoty vyššie...
totosomtak na rýchlo našiel http://www.kempower-motorsport.com/inde ... ct_id=5844
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 15:17

ja som skepticky voci hodnotam, ale skor ma zaujima priebeh vykonu a krutaku a porovnanie s rovnakymi motormi meranymi na rovnakej brzde. Takze pre mna je tu zaujimavy hlavne udaj o priebehu krutaku, ktory ja mam celkom v pohode v porovnani tu s kolegom. Ci mame obaja 185 koni? Neviem. Aj ak mame menej, mame ich rovnako..ja som bol na merani hlavne kvoli tomu, aby som zistil ci mi treba riesit vanos.....
 
heroe
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 15:30

NO veď jasné jalen poukazujem na to že dymonov graf je rovnaký ako pri všetkých klubových M52B25 teda jedno vanos, keďže on má double tak niekde bude problém..... a ja by som takto od pása typol senzor natočenia výfukovej vačky (TU by malo mať sacej aj výfukovej) + Vanos tesnenia, treba diagn jednoznačne
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 15:34

jasne..ja sa pytam ale sam seba od predvcera, ci moj priebeh krutaku vyzaduje pretesnenie vanosu :/
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 22:54

Nj urcite je zrada niekde tam. Zacnem v stredu vymenou tych senzorov a prezeniem to diagnostikou. Ak to nepomoze, tak potom jedine prezriet cely Vanos .. tesnenia, timing, solenoidy atd ..

@kosti123: co som pozeral, tak tvoj priebeh krutaku je taky, ako ma byt .. takze mas pravdepodobne Vanos v poriadku, narozdiel odomna :)

PS: ak by este niekoho napadlo, ze co ine by to mohlo aspon tak od boku znamenat .. tak kludne piste sem. Kazdy postreh pomoze ;)
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Pondelok, 29. Apríla 2013, 07:42

mas niekde nejaky graf toho ako ma na tom motore (fabricky) priebeh vyzerat? ja to neviem nikde najst, len merania ludi po roznych upravach...
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Utorok, 30. Apríla 2013, 07:41

Karol z EB chiptuning bol taky ochotny, a poslal mi grafy dalsich 323i (bez uprav), tkore boli u neho merane. Pytal som preto jeho, aby sa zabranilo rozlisnosti vystupnych dat inou brzdou.
Ak chces mozem ti ich preposlat na mail tiez .. ale mozem ta uistit, ze tvoj priebeh je taky ako ma byt .. coz sa o mojom vobec povedat neda.
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Štvrtok, 2. Mája 2013, 12:17

Takze vcera nebolo vela casu, ale podarilo sa vymenit obe senzory vacky. Bol som to prebehnut a nezdalo sa mi, ze by sa spodok nejako zlepsil.

Prehnal som to aj cez diagnostiku a mal som tam 2 kody ohladom tych senzorov. Bohuzial jeden kod mi ostal aj po vymene.
Jedna sa o kod P1520: 'B' camshaft position actuator bank 1.

Jedna sa teda o senzor vyfukovej vacky, ktory ma stale problem. Daval som tam senzor z buracky (OEM), auto ale nemalo nejak vela nabehanych km. Tak mozno je vadny aj ten, alebo je problem niekde inde.

Moznosti co chcem skusit:
Odskusat solenoid - 12V by ho malo zopnut
Odskusat ci dava privod do solenoidu 12V - viete niekto kedy ma davat 12V?
Vycistit piestik aj pruzinku aj ulozenie v ktorom solenoid pracuje (plus premazat pri montazi). Vraj moze byt, ze je to tam zapecene.
Skusis ci ide signal do/zo senzoru (konektor) - to neviem ze ako a co tam merat (je tam 3pin konektor) - viete pomoct?
Ak to bude vsetko ok a kod stale ostane - vymenit senzor za novy OEM.
Dat niekomu skontrolovat casovanie vaciek.

Mate nejake rady, alebo nazory na tento problem pls?

Vdaka
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Štvrtok, 2. Mája 2013, 12:24

... alebo sa mozes zastavit u mna a skusit hodit moj senzor, ktory isto funguje, je OEM z bmw, kupovany pred dvomi rokmi :) plus ti mozem auto pichnut na DIS
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Sobota, 4. Mája 2013, 18:02

Tak vcera odskusany druhy senzor a nastavene niektore programovatelne veci cez DIS.. este raz vdaka kosti123 za pomoc ;)

Dnes som bol zase v dielni a sumar aj so vcerajskom je:
-Vymena oleja (Mobil 1 5w40) + Mann filter
-Vymena senzora hladiny oleja (OEM) = konecne nesvieti zlata kontrolka :)
-Opravene tiahlo predneho senzora sklapania svetiel
-Nastavenie predneho stabilizatora do menej tvrdej polohy

-Dvojblik smeroviek pri otvoreni auta
-EU svietenie
-Deaktivacia upozornenia pri teplote pod 3°C

A dalej ma caka nacasovanie vaciek :)
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Sobota, 4. Mája 2013, 18:49

trosku som sa hrabal v internete a co sa toho vanosu tyka, skus vysrubovat solenoid z vyfuku a rozchodit piestik, vraj sa to lubi zasekavat v divnych polohach. mohlo by to pomoct.
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: [E46 323Ci M-Tech II] Restoration & Performance project

Pondelok, 6. Mája 2013, 13:33

No pozeral som, ze nacasovanie vaciek je hotova veda a je potrebne mat dost vela pripravkov :evil:

Takze cez vikend prebehnem tie piestiky a uvidime.
Ale uz pocitam s najhorsim .. s precasovanim :roll:
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných