... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: [E39 525d] prve auto, Webastujeme

Pondelok, 23. Februára 2015, 08:42

jararak napísal:
velmi rychlo sa to zmeni :D
pozeram, ze musim zbehnut aj ja za simikom po ten moj vraj co tam ma, mozno sa mi podari poskladat z 2 co mam jedno dalsie funkcne ;)



Mam ho nachystane,ked pojdem do BA donesiem ti ho....ked ho rozoberes,tak aj rj mozeme ceknut....:)
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Webastujeme

Pondelok, 23. Februára 2015, 09:11

jararak napísal:
velmi rychlo sa to zmeni :D...


Tym myslis ze to prestane dymit alebo ze prestane fungovat? :mrgreen:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 3024
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: [E39 525d] prve auto, Webastujeme

Pondelok, 23. Februára 2015, 11:37

ako poznam toto webasto tak asi skor to druhe :mrgreen:
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [E39 525d] prve auto, Webastujeme

Pondelok, 23. Februára 2015, 12:11

myslel som to dialkove, ale roki ma dajme tomu pravdu (grajzel to je)

simik - dik, keby ze sa tu nahodou objavis, daj vediet, nejak nemam cestu tym smerom, aby som sa objavil ja
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4384
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: [E39 525d] prve auto, Webastujeme

Utorok, 24. Februára 2015, 06:44

Na nete som objavil jednu gsm stavebnicu (alebo to bol uz poskladany modul?) S jednym vstupom a jednym vystupom. Vystup +12V sa da nastavit ako dlho ho ma pustat po prijati hovoru/sms a vstup moze byt teoreticky napojeny na alarm a v pripade aktivacie modul posle sms...
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Webastujeme

Utorok, 24. Februára 2015, 18:43

Take veci ako GSM skladacky a kadejake dobastlene riesenia nemam moc rad.
Kebyze nahodou natrafim na nejake auto na diely ktore bude mat origo telestart tak to vezmem ale inac nie.


A naspet k problemu.

Vcera som sa teda pokusil sejmut u nasavaciu hadicu no nevyslo, ta kovova stahovacia ma matku z druhej strany kde nieje pristup a vyberat webasto z uchytu na parkovisku sa mi fakt nechcelo.
Skusl som ho teda zapnut len tak ked bol podblatnik dole ze bude mat trocha lepsi prisun vzduchu, no ziadna zmena.
Stlacal som tu hadicu ci tam nahodou nieco nespadlo no podla mna je priechodna.

Dnes pri ceste z prace bola vonkajsia teplota 7° a webasto sa nezaplo, myslel som si ze to tak ma byt no vo WDS teraz pozeram ze sa ma zapinat pod 10°.
Po jazde som napojil diag ci nahodou nieco nieco nenabehlo a na klimajednoke bola zapisana chyba vodnej pumpy skrat B+ to the ground.
Vymazal som chybu a hned som ju aj skusil aktivovat no ziadna odozva, taktiez som skusal aj tlacitko MAX na vyuzitie zvyskoveho tepla no pumpa tiez nesla ale fukanie sa zaplo, v momente mi prebehlo asi milion veci hlavou a potom mi bliko ze kurva ved som kodoval auxiliary water pump.
Tak som ju zase cez NCS deaktivoval a hla ho, uz ide aktivovat a funguje aj s funkciou MAX.
No i napriek tomu chybu s vodnou pumpou vyhadzuje zase.

A teraz otazka:

Ma sa pri zapnutom MAX, zapnut aj displej ak je vytiahnuty kluc? alebo nie? lebo naposledy ked som to skusal tak displej urcite svietil, len si nepametam ci som nahodou nemal kluc v zapalovani... :-k
Podla toho co som sa docital v manuali tak pri kluci v polohe 1 sa daju menit nastavenia na klimapaneli a pri vytiahnutom kluci to fuka automaticky na celne a bocne skla, no mna zaujima ci ma svietit aj displej.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Napster050
Príspevky: 1714
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: G30, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: [E39 525d] prve auto, Webastujeme

Streda, 25. Februára 2015, 23:40

webasto sa samo zapína pod 4°C (vrátane asi)
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Webastujeme

Sobota, 28. Februára 2015, 16:01

No netusim kedy sa webasto zapina, ale v ETK je uvedene pod 10°C, no pri akej teplote to je v mojom aute, fakt netusim.
4°C je podla mna este dost nizka teplota na to, aby sa webasto mohlo spustit.

Po deaktivovani vodnej pumpy sa chyba uz neobjavila, takze ak je pumpa na webaste tak ju ocividne netreba aktivovat.
Ta moznost je zrejme iba pre benziny ktore maju vodnu pumpu separatne v motorovom priestore.
Po tyzdni jazdenia sa toho vela nezmenilo, webasto stale dymi, mam sice pocit ze trocha menej ale aj tak dymi.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Webastujeme

Nedeľa, 15. Marca 2015, 19:26

Take vyzera to tak ze ste chalani mali pravdu, po dlhsom jazdeni webasto zrejme vypalilo ten sajrajt co tam bol a uz nedymi. \:D/
Mozem si teda uz s kludom zapnut casovac na rano a neobavat ze ma pri aute budu cakat hasici. :mrgreen:

Stal sa mi taktiez mali incident kedy sa mi auto pohlo so zatiahnutou rucnou brzdou (kazdy dobre vie aka je ucinna...) kde moje auto mohlo trafit druhe odstavene, konkretne nejaku novsiu A4-ku.
No nastastie sa nic nestalo a mam len trocha poskrabane vodicove dvere.
Poskrabali sa o stlpik ked som sa do auta pokusal rychlo dostat.
Toto ma konecne donutilo nastavit rucnu, kedze paku som tahal uz velmi vysoko a aj tak mala velmi slaby zaber.
Od nastavenia presli 4 dni a zaber rucnej sa uz zhorsuje :roll: , nemozem sa dockat ked uz vymenim tie brzdy.

Namiesto tej E39-ky tam stala spominana audina, a presne o ten stlpik sa suchly dvere, aj na nom je vidno skrabnutie.
17220 17221


Skrabanec nejak nemrzi kedze dvere su aj tak v pokrocilom stadiu rozkladu (silne zhrdavene) a po velkej noci sa idu menit spolu s kapotou, pravym blatnikom a spolujazdcovimi dverami.
K tomu som z BMW objednal veskere dverove tesnenia a dalsie blbosti co mi napadli.
A taktiez som si dnes bol vyzdvihnut stmievacie a sklapacie spetaky, takze sa bude lakovat vsetko naraz.
17223 17222
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Konecne nalakovane a druhykrat pre

Sobota, 16. Mája 2015, 19:27

Opet po dlhej dobe zdravim tunajsie osadenstvo.
Konecne som sa po dlhom case odhodlal spravit update veci, ktore sa spravili pocas velkonocnej dovolenky.

No najprv zacnem zase s webastom.
Ako uz mozno bolo naznacovane, ze sa ta mrcha znova dojebe a tak sa i stalo. :mrgreen: :roll:
V den odjazdu sa mi rano webasto nezaplo, a uz som vedel ze s tym bude zase jebacka.
Povedal som si "co uz, stava sa, nemoze byt vsetko dokonale", ignoroval som to a nasledujuci tyzden ked som bol uz doma som napojil diag a pozrel ze co vlastne za chybu vypluje.
Zistil som ze to nieje az take vazne, snimac teploty ktory je priletovany na plosaku RJ co sluzi na urcenie teploty chladiacej kvapaliny je odpaleny.
Staci zistit co je to presne za suciastku a vymenit.
Chvilu webasto posluzilo a bol som rad lebo som mal rano v aute teplo, nastastie sa dojebalo ked uz rana neboli az take chladne.
Ako sa poznam tak to budem opravovat zase az niekedy v jeseni lebo v lete sa mi nebude chciet. :mrgreen:


A teraz k novinkam:

Do auta mi Pribudlo radio s podporou AUX, takze uz mam konecne lepsi zvukovy prejav ako iba z Parrotom, kedze signal z Parrota sa teraz predzosilni cez radio a az tak ide do zislovaca v kufri.
Radio je original CD53 vyrobene v Juni 2003.
Pre spojazdnenie AUX som este vyrobil plosacik s 3,5mm jack samickou a podla schemy originalneho AUX retrofit kablu som tam dal kondiky a rezistor v pozadovanych hodnotach.
Som s tym spokojny a funguje to vyborne, worth its price... :thumbup:

17448 17449 17407 17408 17438


Konecne som dal opiskovat brzdice a drziaky z "trojlitra" ktore mam uz od minuleho leta, no bohuzial nevydalo na nich cas alevo chut sa s nimi drbat.
Samozrejme ze som ich uz aj natrel zakladnou farbou dvoma vrstvami, uz po opieskovani na druhy den kym som ich vyzdvihol mali miestami jemnu koroziu, ktovie ako by vyzerali kebyze ich tak necham.
Ak by sa niekto cudoval preco tam mam i zadne brzdice kedze tie su rovanke, tak je to preto lebo chcem mat vsetko pekne zrepasovane, nafarbene a ked sa bude robit upgrade, tak iba vymenit stare za "nove".
Fotky iba po opieskovani.

17405 17406


Dalej som zohnal el. sklapacie a stmavovacie spetaky ktore su odfotene v predchadzajucom prispevku.
Namontovat som ich nestihol kedze som ich najrv rozobral koli tomu ze som chcel dat lakovat cierne plasty a ten trojuholnikovy drziak ktory sa srubuje k dveram.
Dovod je ten ze plasty su ciastocne vyblednute, farba na trojuhoniku taktiez a miestami je podfuknuta takze je tam aj mierna korozia.
Takze zatial su on stand-by a cakaju na lakovanie a nasledne poskladanie.
Jedine co je z nich nalakovane su kryty ktore idu normalne do metalizy vo farbe auta.
A tak ci tak by som iych nestihol spojazdnit kedze mi chybaju signalove kable k stmavovaniu od vnutorneho spetneho zrkadla.
Vyzaduej si to troska vic casu.
Fotky z rozoberacky som nerobil.
Rozobral som aj soferov dverovy modul a zaroven aj ovladaci panel v jednom.
Rozoberal som ho koli vycisteniu kedze zrejme nepochadzal z velmi udrziavaneho auta a taktiez aj koli vymene jedneho osuchaneho tlacitka a jedneho znacne "prelesteneho" rokmi pouzivania.
Co som zistil je, ze medzi plosakmi tlacitok a plosakmi RJ nieje absolutne ziaden rozdiel.
Jedniny rozdiel je medzi krytom v ktorom je tlacitko pre sklopenie zrkadiel a iba koli tomu maju aj ine objednavacie cisla, elektronika je vsak rovnaka.

17429 17430 17431


Dalsia vec co som zohnal su osvetlene klucky dveri vonkajsie aj vnutorne z E38 samozrejme aj s kabelazou.
Kabelaz v prednych dverach mam uz upravenu pre osvetlenie kluciek a aj pre stmievanie zrkadiel.
Vnutorne predne klucky mam nahodene kedze tam to ide bez uprav.
Jediny zadrhel je ak je auto facelift, tieto uz maju iny system uchytenia lanka pre vnutorne klucky ale iba v prednych dverach.
Pre mna to az taky problem nebol kedze dvere ktore som menil boli plne osadene a z predface modelu a tym padom som pouzil lanko z nich.
Najvecsi problem nastava s vonkajsimi kluckami kedze tie nepasuju.
Velkost je v poriadku no uchytenie je problem a konkretne spodna strana klucky kde su dva zubky ktore maju byt zaistene zvnutra su v E38 trocha posunute a tym padom sa nedaju osadit.
Toto je problem na dlhsie musim este pospekulovat ako s tym vyjebem.

17381 17382 17383 17384 17385 17386 17387 17388
17389 17390 17391 17392 17393 17394

Na prvej fotke je LED-ka ktora ide do vnutornej klucky a konektor pre ziarovku pre vonkajsie osvetlenie kluciek a taktiez aj zemniaci bod v dverach kde bolo potrebne pripajkovat minus pol z oboch konektorov.
Na druhej fotke je zase LED-ka pre interierovu klucku a zila kde je pripajkovany plus pol pre nu, je to vlastne ten isty "signal" ktory je aj pre vsetko ostante nocne podsvietenie v aute.
17427 17428


Pribudol aj dalsi upgrade ktory som chcel uz dlhsiu dobu a tym su rozprasovacie ostrekovace celneho skla.
Je to relativne jednoduchy upgrade s velkou ucinnostou (podla mna).
Zo zaciatku som uvazoval nad ostrekovacmi z E53 ale kedze som si nebol naozaj isty cu budu pasovat a ich cena tiez nieje najnizsia tak som nechcel ryskovat vyhodenie penazi.
Prisli teda na rad ostrekovace z fabie ktore uz boli overene inymi klubakmi a cena tiez nebola taka hrozostrasna.
Pre vyhrievanie staci teda ustiknut kable s konektormi a prespajkovat ich na nove ostrekovace.
Dalej ak mate intezivny ostrek tak treba upravit aj vedenie hadiciek kedze fabiacke ostreky maju iba jeden vstup a seriove pre intenzivny ostrek maju dva vstupy.
Taktiez vstreky z fabie su o dost uzsie ako seriove takze sa v otvoroch v kapote dost hybu, original su siroke 15mm a Fabiacke 12mm.
Vyriesil som to nalepenim kuskami umelej hmoty hrubej asi 1mm na obe strany aby som vymezil tu volu.
Pomohlo to dost kedze vstreky uz nemaju tolko miesta sa hybat a vdaka tomu aj sedia trocha pevnejsie.

17410 17411 17412 17413 17414 17415 17416 17417
17418 17419 17420 17421 17423 17424 17425 17426
17445 17443 17444 17446 17447 17450 17451 17452


Nakonic ostava to najdolezitejsie a tym je vymena oboch prednych dveri, kapoty, predneho naraznika a praveho predneho blatniku.
Diely som zohnal vsetky pouzivane ktore som dal nanovo lakovat.
Popri tom sa lakovali dalsie drobnosti ako klucky, listy atd.
Taky maly highlight je moj novy Shadow line, tieto listy som tiez daval nastriekat na novo a pozadoval som matnu farbu kedze aj boli matne a lesklu som nechcel.
Vysledok je taky ze listy su matne ale maju strukturovity povrch a musim uprimne povedat ze sa mi to celkom pozdava, chybaju mi vsak este listy v zadnych oknach ktore delia to male pevne sklo od velkeho, to sa vsak spravi pri dalsom odstranovani hrdze respr pri lakovani spetakov.
Svoje dvere som teda rozobral a vsetko prehadzal do "novych" aj s upravenymi kablami a samozrejme aj novymi tesneniami.
Pri rozoberani spolujazdcovych dveri sa mi podarilo poskodit tlacitko pre stahovanie okna ked som ho zapojil do zleho konektoru a prepalilo v nom jednu cestu na plosaku.
Nastastie nic vazne a stacilo to optavit napajkovanim tenkeho izolovaneho drotiku.
17409
Musim este poznamenat ze vsetko som si skladal sam 2 dni pred odchodom do nemecka a potom este aj v den odchodu s vymenou kolies, takze som bol rad ze som to ako tak stihol.
A ako je vidno na fotkach tak listy na dverach nemam este stale osadene, hlavny dovod je ten ze som este stale nebol objednat nove gumicky do dier na nacvaknutie.
Poskladane to aj tak nieje uplne presfektne takze sa do toho budem musiet este pustit, no zatial mi chyba motivacia, a co by som najviac ocenil, priestor... :(
Mal sa taktiez robit aj zadok no casovo to nevydalo, takze az nabuduce niekedy.

Dalej dalsia neprijemna vec co som zistil je ze letne disky ktore som mal doteraz, konretne Styling 122 maju zle vyfrezovanu stredovu dieru a sposobuju natriasanie pri jazde nad 110Km/h.
Zohnal som teda druhe disky tentokrat original pre E39 a to konkretne Styling 66, s nimi je to uz vsetko v poriadku a ziadne trasenie sa nekona.
Zaobstaral som si este stierace z E60-ky ze si spravim poriadny upgrade na bezramienkove stierace lebo s tymi z e-bayu niesom uplne spokojny.
Nahodenu mam zatial len soferovu stranu kedze ta pasuje bez uprav, no na spolujazdcovu bude treba rezat a zvarat takze to musi tiez pockat kedze na to tiez cas nevydal.

17400 17399 17403 17404 17401 17402 17397 17398
17439 17440 17442 17454 17441



Na zaver uz iba nejake chutovecky

Take cislo mi zostalo svietit ked som raz prisiel domov z prace.
17437

Seriovy kotuc 8 rokov stary, tak ako auto. VW Golf Plus.
Viem ze to chce uz vymenu ale brzdi to zatial v pohode, aj oblozenie je este z fabriky a ma este asi po 1 cm z oboch stran.
Popri vymene kolies som to cvakol len tak pre zaujimavost.
17434 17432 17433


Mam este vplane vymenit prepinac hmloviek, kedze chcem mat moznost zapinat zadne hmlovky nezavisle od prednych.
Prepinac uz mam z predface modelu, staci ho uz iba prehodit a prekodovat v LCM ze na zapnutie zadnych hmloviek je pritomny staly signal a nie iba klik ako je to pri FL.
Pri dalsej vymene oleja chcem vymenit aj cidlo hladiny oleja.
To by bolo na teraz asi vsetko.

Ospravedlnujem sa ak mam v texte chyby no uz sa mi to nechce cele citat po sebe, dakujem za pochopenie. :mrgreen:
Fotky su tiez onicom ako obvikle ale pre ilustraciu staci. :mrgreen:
A ak som na nieco nahodou zabudol tak doplnim, ked mi to pride na rozum. :thumbup:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Konecne nalakovane a druhykrat pre

Štvrtok, 4. Júna 2015, 19:05

Po zopar tyzdnoch maly update co som dnes robil na aute.

Konecne som nahodil dverove oterove listy.
Trvalo to tak dlho preto lebo mi strasne dlho trvalo sa odhodlat objednat tie klobuciky z BMW.
Ked som si to konecne bol vyzdvihnut tak ma skoro jeblo ze kolko to stalo.
Cena 0,60 € za jeden sa este prehltnut ked to treb ale ked to predavaju iba v baliku po 50 kusoch tak je to docela dost. :mrgreen:
Nove su uz bielej farby, stare boli zelene a za tie roky aj riedne vytvrdnute.

Dalsim na rade bolo nalepenie reflexnych trojuholnickov na predne dvere kedze od vymeny dveri tam chybali.

Potom som sa pustil do vymeny prepinaca na hmlovky za predfaceliftovy na ktorom sa daju zapnut zadne hmovky nezavisle od prednych.
Vymena prebehla bez komplikacii, no nezaobislo sa to bez dvojiteho rozoberania.
Po poskladani som to testoval znovu a nejak nechceli svietit tie hmovky rozmyslam ze co s tym kurva je a potom mi doplo ze som zabudol zapojit kabel. :mrgreen:
Takze na dvakrat ale bez ujmy na zdravi. :thumbup:
Samozrejme to treba aj nakodovat to LCM, lebo inak funguju iba predne hmlovky.

17492 17493


A uz ked som kodoval tak som si zmenil aj jazyk z nemciny na anglictinu. 8-[


Stala sa aj jedna neprijemna vec a to ze mi popraskal git na kapote.
Kapota bola pouzivana a gitovana este predtam ako sa dostala ku mne.
Ked ju lakyrnik robil tak vravel ze uz bola opravovana a ze je tam dost hruba vrstva a neruci za vysledok.
Dufal som ze sa to nestane no bohuzial nevydalo... :(
Budem musiet zhanat druhu zase.

// Edit

Pridane kody.

LCM
TASTER_NSW: aktiv

IKE/KMBI
SPRACHE: englisch
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
djkakadu
Príspevky: 382
Registrovaný: 2.1.2010
Auto: 2xM54 M50T M44T
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenné

Re: [E39 525d] prve auto, Konecne nalakovane a na dvakrt pre

Štvrtok, 16. Júla 2015, 14:24

rovno prepni šprache na slovakiš :D
Pekny ty maš príbeh brácho, len tak dalej. keby sa mne chcelo takto dokumentovať e30 zaslúži si to...
Musím sa do toho pustiť čím skôr aby som nezabudol...
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Konecne nalakovane a na dvakrt pre

Štvrtok, 16. Júla 2015, 20:40

Keby sa tomu aj chcelo kecat po slovensky. :mrgreen:

Tota tvoja tricka by to veru ze chcela, len treba mat chut pisat a to sa ne furt chce...
Uz aj ja som uvazoval ze sa na to vyjebem ale zatial sa to este nestalo. :D :roll:

A cez vykend sa chystam ist menit olej a spravit par drobnosti vratane vymeny termistoru vo webaste, aby ta potvora bola zase funkcna a teraz dufam ze uz aspon na dva roky. :mrgreen:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, mala udrzba a zase webasto

Nedeľa, 26. Júla 2015, 22:52

Tak je tu zase nejaka reportaz co sa na aute minuly tyzden robilo.

Natocilo sa dalsich 10 000 Km a u mna to je cas na vymenu motorveho oleja.
Zopar tyzdnov pred vymnou som si objednal srubku s magnetom no bohuzial pri vymene ked som porovnal seriovu s novou s magnetom vyslo na javo ze ta s magnetom je kratka.
Takze naspet isla zase povodna.
Popri vymene oleja som vymenil aj cidlo hladiny oleja kedze moje bolo nefunkcne a taktiez odkodovane z LCM.
Nahrada je pouzivana a dokonca starsia, ale funkcna, po vymene nasledovalo aj nasledne dokodovanie tohto senzora.

17540 17541 17539 17550 17551

Dalsie na rad prislo opet moje oblubene webasto. :mrgreen:
Tentokrat na nom odisiel termistor, stalo sa to este koncom marca tesne pred vekou nocou.
Nastastie mi webasto uz nebolo tak treba kedze sa uz znacne oteplilo a rana uz neboli take neprijemne.
Taktiez zopar tyzdnov pred tymto servisom som hladal nahradu za tento termistor ktoru som aj relativne rychlo nasiel, vecsi problem bolo najst dodavatela kedze vecsina mala iba obycajne termistory s klasickym ostupnovanim odporovych hodnot.
Nakoniec som vsak jeden eshop nasiel na ktory bol odkaz jednom nemeckom fore kde chlapik taktiez riesil tento problem s termistorom.
Zasielka ma vsak dorazila najvac v akej krabici prisla. :mrgreen:

17554 17555 17556 17542 17543


Mal som aj podozrenie na nefunkcnost vetilu ktory ovlada silentbloky motora.
Takze som dal dole sanie aby som sa k tomu ventilu aj dostal, no nakonic sa moje podozreni enepotvrdilo a ventil funguje tak ako ma a hadicky boli tiez napojene spravne.
Ale budem sa musiet na to pozriet este raz, lebo naposledy ked som odpojil hadicku priamo na silentbloku tak som necitil ziaden podtlak.
Popri tom ako bolo sa nie uz dole tak som na zhavice nastriekal multifunkcny olej od Coyote ktory som dostal pri poslednej objednavke z DSauto.
Testoval som ho uz predtym a hrdzu rozpustal celkom dobre.

17545


Hned ked som auto kupil tak som mal na prednej naprave pokazeny senzor pre nastavenie vysky xenonov.
Zohnal som pouzivanu nahradu no ta je zo zadnje napravy a az teraz som zistil ze ma uplne iny pracovny rozsah ako ma mat predny.
Takze pocas dvoch rokov ktore auto vlastnim som si myslel ze to mam v pohode ale nieje to mu tak.
Tato vec ma vlastne iritovala odkedy som to opet "spojaznil", lebo vlastne stale ked som zatazil jednu z naprav tak sa nic nedialo, xenony nekorigovali vysku.
Ale hladat problem som zacal vlastne az teraz a taktiez az teraz ma napadlôo pozriet live data z tychto snimacov pomocou coho som vlastne zistil ze predny ukazuje uplne odveci hodnoty v porovnani so zadnym.
Po tomto zistnei uz mam pripraveny novy, spravny snimac a treba ho uz len nhaodit a znova nastavit svetla.


Mam aj malu preslicku vlastnej sprostosti ktora sa mi stala pomedzi to ako som menil termisto na webaste a kontroloval podtlakovy ventil pre silace motora.
Notas s diagnostikou som mal stale zapnuty a nasledne sa uspal koly slabej baterii.
Ze bol uspaty som zistil podla toho ze pulzovala PWR LED-ka, no prebrat sa uz nechcel a nereagoval na power tlacitko.
Kedze som uz problem z power tlacitkom na nom mal, tak som ho okamzite bez vahania rozobral ze zase je problem v tom no po rozobrati pozeram ze tlacitko je v poriadku.
Zostal som dosta zarazeny ze co tomu je, a potom ma len tak napadlo ze sak ksuim ho napojit na nabijacku a cuduj sa svete ten maly zmrd nabehol. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

17544




Ked som sa chystal vyberat webasto tak som chcel dat dole koleso aby som mal lepsi pristup a vtedy som zitil ze som stratil hlavicu na poistne sroby.
Uz mi aj hned bolo jasne kde som ho stratil, bolo to ked som daval dole kolesa aby som mohol vyhnut ochranny plech na brzdovych kotucoch ktory mi stale sucha.
Pravdepodobne som ju zabudol v srobe na kolese po opetovnej montazi.
Najblizsi pracovny den som siel do BMW objednat novu hlavicu, obislo sa to bez problemov a z databazy sa rychlo zistilo ake poistne sroby boli na aute z vyroby namontovane, zaroven som tam vzal aj novy snimac vysky pre xenony ktroy objednavat netrebalo lebo ho mali priamo na sklade.
Ale vsak o to vecsia zaujimavost ma cakala ked som si bol vyzvihnut novu hlavicu.
V predajni stala Z8 ktora tam bola na prehliadnu a vyzerala akoby prave zisla z vyrobnej linky, ked si po nu majitel prisiel a isiel sa previest okolo bloku tak mi predavac lek oznamil ze
to ma 8000 Km a od kontroly po kontorlu to ma nabehane po +200 Km.
Po tom co mi toto povedal som ostal len takto :shock: :shock: :shock: :shock:
Samozrejme po tom som si vyzdvihol objednanu hlavicu ktora stala menej ako som ocakaval stala 8€ aj nejake drobne, popravde som naozaj cakal ze to bude viac.
No je predsalen rozdiel v spracovani v porovnani so starou, stara bola plna a nova ma dutinku na strane ktora sa zasuva do srobu.

17553


Pre webasto mam uz prichystany telestart T91 z VW.
Je trocha blbbe ze sa neda nastavit cas ako dlho bude vystup spusteny no mne to az tak nevadi.
Zohnal som k tomu aj original BMW antenny modul ktory spracuva aj signal pre telestart, takze ziadne lepenie dodatocnej anteny na sklo, staci mi upravit coaxialny kabel na spravnu koncovku.

17552



Este jedna prosba na zaver, ak by nahodou niekto poznal co je toto za Chipovaci box tak mi dajte vediet.
Idu z toho dva koncovky a mam taky dojem ze sa npajaju na cidlo na Cr rampe.
Mal to kolega v aute ktore kupil minuly tyzden no on ma V6 motor a tato sranda bola umiestnena v motorovm pristore avsak nezapojena kedze V6-ka ma dva rampy tak to zrejme predchadzajucemu majitelovy nefungovalo tak ako chcel.
Snazil som sa to najst, no jedine na co som narazil bola nejka polska stranka, ProRacing kde mali tiez nejake krabicky no tie vyzeraju uplne inac.

17549 17548 17547
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E39 525d] prve auto, mala udrzba a zase webasto

Pondelok, 27. Júla 2015, 15:10

Sice ma dve rampy, ale len jeden zasobnik paliva alebo inak povedane rozdelovac na ktorom troni aj cidlo tlaku aj DRV ventil. Z tohto su potom pevnymi trubkami napojene tie raily na ktorych uz nieje nic len vystupy pre vstreky. Asi to nemal zapojene lebo to hulilo. :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných