Opet po dlhej dobe zdravim tunajsie osadenstvo.
Konecne som sa po dlhom case odhodlal spravit update veci, ktore sa spravili pocas velkonocnej dovolenky.
No najprv zacnem zase s webastom.
Ako uz mozno bolo naznacovane, ze sa ta mrcha znova dojebe a tak sa i stalo.
V den odjazdu sa mi rano webasto nezaplo, a uz som vedel ze s tym bude zase jebacka.
Povedal som si "co uz, stava sa, nemoze byt vsetko dokonale", ignoroval som to a nasledujuci tyzden ked som bol uz doma som napojil diag a pozrel ze co vlastne za chybu vypluje.
Zistil som ze to nieje az take vazne, snimac teploty ktory je priletovany na plosaku RJ co sluzi na urcenie teploty chladiacej kvapaliny je odpaleny.
Staci zistit co je to presne za suciastku a vymenit.
Chvilu webasto posluzilo a bol som rad lebo som mal rano v aute teplo, nastastie sa dojebalo ked uz rana neboli az take chladne.
Ako sa poznam tak to budem opravovat zase az niekedy v jeseni lebo v lete sa mi nebude chciet.
A teraz k novinkam:
Do auta mi Pribudlo radio s podporou AUX, takze uz mam konecne lepsi zvukovy prejav ako iba z Parrotom, kedze signal z Parrota sa teraz predzosilni cez radio a az tak ide do zislovaca v kufri.
Radio je original CD53 vyrobene v Juni 2003.
Pre spojazdnenie AUX som este vyrobil plosacik s 3,5mm jack samickou a podla schemy originalneho AUX retrofit kablu som tam dal kondiky a rezistor v pozadovanych hodnotach.
Som s tym spokojny a funguje to vyborne, worth its price...


Konecne som dal opiskovat brzdice a drziaky z "trojlitra" ktore mam uz od minuleho leta, no bohuzial nevydalo na nich cas alevo chut sa s nimi drbat.
Samozrejme ze som ich uz aj natrel zakladnou farbou dvoma vrstvami, uz po opieskovani na druhy den kym som ich vyzdvihol mali miestami jemnu koroziu, ktovie ako by vyzerali kebyze ich tak necham.
Ak by sa niekto cudoval preco tam mam i zadne brzdice kedze tie su rovanke, tak je to preto lebo chcem mat vsetko pekne zrepasovane, nafarbene a ked sa bude robit upgrade, tak iba vymenit stare za "nove".
Fotky iba po opieskovani.

Dalej som zohnal el. sklapacie a stmavovacie spetaky ktore su odfotene v predchadzajucom prispevku.
Namontovat som ich nestihol kedze som ich najrv rozobral koli tomu ze som chcel dat lakovat cierne plasty a ten trojuholnikovy drziak ktory sa srubuje k dveram.
Dovod je ten ze plasty su ciastocne vyblednute, farba na trojuhoniku taktiez a miestami je podfuknuta takze je tam aj mierna korozia.
Takze zatial su on stand-by a cakaju na lakovanie a nasledne poskladanie.
Jedine co je z nich nalakovane su kryty ktore idu normalne do metalizy vo farbe auta.
A tak ci tak by som iych nestihol spojazdnit kedze mi chybaju signalove kable k stmavovaniu od vnutorneho spetneho zrkadla.
Vyzaduej si to troska vic casu.
Fotky z rozoberacky som nerobil.
Rozobral som aj soferov dverovy modul a zaroven aj ovladaci panel v jednom.
Rozoberal som ho koli vycisteniu kedze zrejme nepochadzal z velmi udrziavaneho auta a taktiez aj koli vymene jedneho osuchaneho tlacitka a jedneho znacne "prelesteneho" rokmi pouzivania.
Co som zistil je, ze medzi plosakmi tlacitok a plosakmi RJ nieje absolutne ziaden rozdiel.
Jedniny rozdiel je medzi krytom v ktorom je tlacitko pre sklopenie zrkadiel a iba koli tomu maju aj ine objednavacie cisla, elektronika je vsak rovnaka.

Dalsia vec co som zohnal su osvetlene klucky dveri vonkajsie aj vnutorne z E38 samozrejme aj s kabelazou.
Kabelaz v prednych dverach mam uz upravenu pre osvetlenie kluciek a aj pre stmievanie zrkadiel.
Vnutorne predne klucky mam nahodene kedze tam to ide bez uprav.
Jediny zadrhel je ak je auto facelift, tieto uz maju iny system uchytenia lanka pre vnutorne klucky ale iba v prednych dverach.
Pre mna to az taky problem nebol kedze dvere ktore som menil boli plne osadene a z predface modelu a tym padom som pouzil lanko z nich.
Najvecsi problem nastava s vonkajsimi kluckami kedze tie nepasuju.
Velkost je v poriadku no uchytenie je problem a konkretne spodna strana klucky kde su dva zubky ktore maju byt zaistene zvnutra su v E38 trocha posunute a tym padom sa nedaju osadit.
Toto je problem na dlhsie musim este pospekulovat ako s tym vyjebem.

Na prvej fotke je LED-ka ktora ide do vnutornej klucky a konektor pre ziarovku pre vonkajsie osvetlenie kluciek a taktiez aj zemniaci bod v dverach kde bolo potrebne pripajkovat minus pol z oboch konektorov.
Na druhej fotke je zase LED-ka pre interierovu klucku a zila kde je pripajkovany plus pol pre nu, je to vlastne ten isty "signal" ktory je aj pre vsetko ostante nocne podsvietenie v aute.

Pribudol aj dalsi upgrade ktory som chcel uz dlhsiu dobu a tym su rozprasovacie ostrekovace celneho skla.
Je to relativne jednoduchy upgrade s velkou ucinnostou (podla mna).
Zo zaciatku som uvazoval nad ostrekovacmi z E53 ale kedze som si nebol naozaj isty cu budu pasovat a ich cena tiez nieje najnizsia tak som nechcel ryskovat vyhodenie penazi.
Prisli teda na rad ostrekovace z fabie ktore uz boli overene inymi klubakmi a cena tiez nebola taka hrozostrasna.
Pre vyhrievanie staci teda ustiknut kable s konektormi a prespajkovat ich na nove ostrekovace.
Dalej ak mate intezivny ostrek tak treba upravit aj vedenie hadiciek kedze fabiacke ostreky maju iba jeden vstup a seriove pre intenzivny ostrek maju dva vstupy.
Taktiez vstreky z fabie su o dost uzsie ako seriove takze sa v otvoroch v kapote dost hybu, original su siroke 15mm a Fabiacke 12mm.
Vyriesil som to nalepenim kuskami umelej hmoty hrubej asi 1mm na obe strany aby som vymezil tu volu.
Pomohlo to dost kedze vstreky uz nemaju tolko miesta sa hybat a vdaka tomu aj sedia trocha pevnejsie.



Nakonic ostava to najdolezitejsie a tym je vymena oboch prednych dveri, kapoty, predneho naraznika a praveho predneho blatniku.
Diely som zohnal vsetky pouzivane ktore som dal nanovo lakovat.
Popri tom sa lakovali dalsie drobnosti ako klucky, listy atd.
Taky maly highlight je moj novy Shadow line, tieto listy som tiez daval nastriekat na novo a pozadoval som matnu farbu kedze aj boli matne a lesklu som nechcel.
Vysledok je taky ze listy su matne ale maju strukturovity povrch a musim uprimne povedat ze sa mi to celkom pozdava, chybaju mi vsak este listy v zadnych oknach ktore delia to male pevne sklo od velkeho, to sa vsak spravi pri dalsom odstranovani hrdze respr pri lakovani spetakov.
Svoje dvere som teda rozobral a vsetko prehadzal do "novych" aj s upravenymi kablami a samozrejme aj novymi tesneniami.
Pri rozoberani spolujazdcovych dveri sa mi podarilo poskodit tlacitko pre stahovanie okna ked som ho zapojil do zleho konektoru a prepalilo v nom jednu cestu na plosaku.
Nastastie nic vazne a stacilo to optavit napajkovanim tenkeho izolovaneho drotiku.

Musim este poznamenat ze vsetko som si skladal sam 2 dni pred odchodom do nemecka a potom este aj v den odchodu s vymenou kolies, takze som bol rad ze som to ako tak stihol.
A ako je vidno na fotkach tak listy na dverach nemam este stale osadene, hlavny dovod je ten ze som este stale nebol objednat nove gumicky do dier na nacvaknutie.
Poskladane to aj tak nieje uplne presfektne takze sa do toho budem musiet este pustit, no zatial mi chyba motivacia, a co by som najviac ocenil, priestor...

Mal sa taktiez robit aj zadok no casovo to nevydalo, takze az nabuduce niekedy.
Dalej dalsia neprijemna vec co som zistil je ze letne disky ktore som mal doteraz, konretne Styling 122 maju zle vyfrezovanu stredovu dieru a sposobuju natriasanie pri jazde nad 110Km/h.
Zohnal som teda druhe disky tentokrat original pre E39 a to konkretne Styling 66, s nimi je to uz vsetko v poriadku a ziadne trasenie sa nekona.
Zaobstaral som si este stierace z E60-ky ze si spravim poriadny upgrade na bezramienkove stierace lebo s tymi z e-bayu niesom uplne spokojny.
Nahodenu mam zatial len soferovu stranu kedze ta pasuje bez uprav, no na spolujazdcovu bude treba rezat a zvarat takze to musi tiez pockat kedze na to tiez cas nevydal.


Na zaver uz iba nejake chutovecky
Take cislo mi zostalo svietit ked som raz prisiel domov z prace.

Seriovy kotuc 8 rokov stary, tak ako auto. VW Golf Plus.
Viem ze to chce uz vymenu ale brzdi to zatial v pohode, aj oblozenie je este z fabriky a ma este asi po 1 cm z oboch stran.
Popri vymene kolies som to cvakol len tak pre zaujimavost.

Mam este vplane vymenit prepinac hmloviek, kedze chcem mat moznost zapinat zadne hmlovky nezavisle od prednych.
Prepinac uz mam z predface modelu, staci ho uz iba prehodit a prekodovat v LCM ze na zapnutie zadnych hmloviek je pritomny staly signal a nie iba klik ako je to pri FL.
Pri dalsej vymene oleja chcem vymenit aj cidlo hladiny oleja.
To by bolo na teraz asi vsetko.
Ospravedlnujem sa ak mam v texte chyby no uz sa mi to nechce cele citat po sebe, dakujem za pochopenie.
Fotky su tiez onicom ako obvikle ale pre ilustraciu staci.

A ak som na nieco nahodou zabudol tak doplnim, ked mi to pride na rozum.
