... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Tecie olej....

Štvrtok, 27. Marca 2014, 21:08

Vcera sa problem s unikom oleja odstranil.
Samozrejme trebalo vypustit olej aby sme mohli vybrat rurku pre mierku oleja a nanovo pretesnit.
Povodna gumicka uz bola uplne tvrda takze ju nahradila nova a pre istotu bol pouzity aj motorovy silikon.
Stary olej samozrejme uz do motora nesiel nebol sice velmi prepaleny ale mal uz tusim nieco cez 10 000 nabehanych tak sa rovno nalial novy a samozrejme aj s novym filtrom.
Teraz mam aspon dobru mierku menil olej kedze mam nieco na 350 tisic Km tak sa to bude lahsie sledovat kazdych 10 tisic. :mrgreen: :thumbup:
Este jedna vec co som si vsimol ze na palubke mi chybali iba 2 policka odkedy som menil olej. :mrgreen:

Ked uz auto bolo na zdvyhaku tak sa rovno vymenili a doplnily uchyty a silenty pre cely vyfuk.
Povodne uchytenie zvodov na prevodovke bolo zlomene a silent na nom uplne dotrhany.
Doplneny bol este plechovy uychyt aj malymi silentami, a na zadnych silentoch a O kruzkoch bolo uz tiez vidno znacne opotrebenie.

16145 16146
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Jarna udrzba

Pondelok, 19. Mája 2014, 21:51

Zdravim, po dlhsom case som tu s dalsimi opravami/upravami. Vopred sa ospravedlnujem za chyby kedze mi trvalo dlho kym som to dopisal a fakt sa mi to uz nechcelo kontrolovat. :oops:
Kedze naposledy sa na aute pracovalo pocas vianocnej dovolenky, tak teraz nasledovala velkonocna a za 3 tyzdne sa nieco stihlo tak spravim nejaku sumarizaciu.
Bude to trocha obsiahlejsie, kedze som sa uz raz rozpisal o oprave v teme o klimavrtuli tak to hodim aj sem, plus dalsie veci samozrejme.

Zacnem asi tou klimavrtulou, kedze si uz presne nepametom co som kedy robil a taktiez sa prace prelinali tak sa budem venovat jednolivym veciam postupne.


Na zaciatok uvediem ze mam 4 pin-ovu vrtulu aby sa predislo nedorozumeniam.
Takze najprv trebalo rozobrat predok aby som sa k vrtuli dostal.
16369 16368 16367 16366

Nasledovalo otestovanie ci vrtula samotna funguje.
Ruzove kabliky ktore vidno fotkach boli zapojene na plus pole v motorom priestore a na kostre takze "priamo" na beterke a sluzili prave na testovanie vrtule kde som zistil ze prvy stupen regulacie nefunguje.
Druhy a treti boli v pohode.
Po chvilke "studovania" ako su tie rezistory zapojene som prisiel na to ze prvy je nepriechodny teda s nekonecnym odporom, pravdepodobne uvareny.
Ak by bol odpaleny druhy rezistor tak by nesiel prvy ani druhy stupen kedze pre prvy stupen su zapojene oba seriovo a pre druhy stupen je zapojeny iba druhy rezistor, pre treti stupen ide priamo 12V.
Tak som si objednal nahradu s hodnotami 0,22 ohm 100W, originalny ma na sebe napisane hodnoty 0,2 Ohm 80W.
Po celom dni hrajkania sa a dopasovavania toho rezistora, kedze bol podstatne vecsi ako povodny, nadisiel cas ho odskusat.
Na chvilu sa zoztocil ked som ho napojil na druhy stupen a potom uz dalej nereagoval a nesiel ani na jeden stupen.
Tak zase na operacny stol, rozobrat a pozriet sa do motora, kde som zistil ze jeden z magnetov zo statora odpadol a ostal drzat na rotore.
Motor som otvoril iba sundanim krytu na ktorom su uhliky a druhe klzne lozisko pre rotor.
To "iba sundanim krytu" bola asi hodina mordovacky kym som to otvoril, kedze tie dva casti su spojene zahnutym/zdeformovanym plechom.
Na fotkach je potom vidno moj spoj ktory som sa snazil spravit tak ako bol aj povodny.
Po odstraneni magnetu a provizornom zlozeni som mohol otestovat ci vetrak naozaj funguje a nastatie aj fungoval.
Rotor od statora sa mi nepodarilo oddelit takze som mal trocha obmedzeny pristup pri lepeni toho magnetu naspet, bolo pouzite dvojzlozkove epoxidove lepidlo.
Takze po konecnom poskladani je ventilator plne funkcny.
Rezistor je trocha "vytuney" do ciernej aby hned nebil do oci ked sa clovek pozrie cez masku. 8-[
16384 16385 16386 16388 16390 16388
16397 16398 16399 16400 16401 16402
16412 16413 16414 16415 16416 16417

Hned prvy test ci funguje aj v aute ako ma, bolo zapnutie klimy a skontrolovanie ci sa zapol aj vetrak, kedze ako som sa vsade tu docital tak sa zapina hned s klimou na prvy stupen, no bohuzial nic ani po dlhsom cakani.
Takze sa hladala chyba dalej, nainstalovali sme u kamosa INPU a chceli skusit jednotlive stupne zapinat softverovo no bohuzial taktiez nic.
Tak sme pozreli zapisane chyby a tam bolo nieco ako:"Check circuit or shortcircuit on psitive B-" nepamentam si to uz presne.
V preklade to znamena:" skontrolujte zapojenie alebo skrat na kladnom pole B-"
Chyba sa ani nedala vymazat kedze po vymazani bola zase spet.

Vrhol som sa teda do WDS-ka ci tam nieco vykumam no bohuzial nic uzitocne, kedze primitivne blokove schemy kde su vyznacene iba cele kablove zvezky jednou ciarou su mi nanic. :-& :evil: :roll:
(toto bol este nazor ked som s tym nevedel robit a hlavne kde, co a ako hladat :mrgreen: )

Tak som zacal hladat odkial asi ten kladny pol moze k vetraku viest a na mudrej karticke pri poistakch je napisane ze poistka 75 s hodnotou 50A je pre pridavny ventilator.
Lenze poistku 75 nikde nevidno, tak trocha googlenia prezradilo za sa nachdza za odkladacim kastlikom.
Nejak som sa k tomu dostal vytiahol poistku skontroloval a vratil spet kedze bola v poriadku.
S vedomim ze stava musi prechdzat som sa sustredil na skrat za poistkou.

Dalej som chcel vyskusat postup ktory tu dal uzivatel pegass325, no tak to zrejme funguje iba u TDS motoroch.
Spomenuty teplotny snimac na kryte vrtule som nasiel ale ten je u mna 4 polovy kde su dva hnede, zlty a modry kabel tak som do toho moc nesprtal kedze neviem co je co a WDS tiez vela nenapovie. :roll:
(este stale som s WDS nevedel robit :mrgreen: )
A tlakovy spinac som nenasiel vobec, tekze tento navod mi vela nepomohol.

Dalsi krok bol vyskusat navod co postol uzivatel ce3peo, no ten tiez vela nepomohol kedze tam je popisane o tom ze relatka pre vetrak su v boxe s riadiacimi jednotkami co nieje moj pripad kedze ja mam vyvedeny separatny kastlik pre ne č.d.:67 32 6 921 354
(Toto bola tiez zla dedukcia kedze neskor som prisiel na to ze v separatnom kastliku je jedno velke relatko ktore spina 1. stupen regulacie a dalsie dva su iba pomocne relatka ktore spinaju relatka K22 (ktore je v boxe s RJ tak ako aj navod od pegass325 uvadza) a K201 (ktore je za spolujazdcovou priehradkou a to nieje ani vo WDS ze sa tam nachadza.))

Po dlhom kumani preco to kurva este furt nejde ked vsetko vyzera v pohode som konecne zobral "skusacku" v podobe obycajneho ventilatora do PC a zistil ze vlastne ani do poistky 75 nejde ziadna stava.
Ale od prveho momentu ked som pozrel na privod do tej postky mi bolo divne ze privodny kabel je asi 10-ka prierez cerveny a vyvod cierny mozno 4-ka.
Nato kamos ze cervene idu priamo z baterky :roll: ](*,) (obvious), tak som pozrel dozadu na rozdelovaciu svorkovnicu s poistkami a "skusackou" zistil ze jedna nevedie a je zrejme prepalena, 100 AMPEROVA!!!.
(Tu som taktiez neskor prisiel na to ze ta poistka je aj pre zhavenie a to vlastne odplailo tu pistku, a tiez ze dva zhavice su v prdeli a ako bonus ulomene ](*,) )
Tak som kabel prehodil na susednu 50Amperovu a uz sme mali stavu aj pri poistke za odkladacim kastlikom a dokonca aj v krabicke s relatkami.
16444
Tak si myslim ze konecne to uz pojde, pozreim na diagnostiku a tam furt ta ista pojebana chyba a nejde zmazat.
Zhodnotil som to tak ze to bude asi chyba v tom tranzistore na plosaku v krabicke s relatkami ktory som pokusmi pri testovani tych relatok ugriloval, kedze bolo vidno a aj bolo citit dymovy efekt.
Dufam teda ze to uz je iba v tom lebo uz fakt neviem co dalej.
Momentalne je plosak u miestneho manika na elektroniku tak uvidime ci s tym nieco spravy.
(Vymena tranzistora prebehla uspesne no problem zial nevyriesila. Neskor som prisiel na to ze chyba je predsa len niekde v tej elektronike lebo po odpojeni minus polu ale stale so zapojenym PWM signalom, chyba po vymazani z vypisu zmyzla. AK som odpojil aj PWM tak sa chyba zase objavila)

Zaver je taky ze musim najprv pozriet zhaviace rele lebo aj po odpojeni tych dvoch nefuncknych zhavicov mi odpalilo druhu 100A poistku a taktiez budem musiet kupit novu krabicku s riadiacou elektronikou a relatkami.
Este uvediem ze moj setup s rezistorovou vrtulou a externou Rj ventilatora sa podla ETK monoval od Oktobra 2001 do Marca 2002.



Ked uz bol predok rozobraty tak som preplachol saci trakt od filtra k turbu cez IC az po sanie.
Preplachoval som to normalnym benzinom.
Po rozobrati na moje pocudovanie nebolo vnutri vela oleja iba jemny film a miestami troska nahromadeny ale nic strasne.
Pre vybratie IC trebalo sejmut vrtulu z pumpy a taktiez jej kryt, na fotke je vidiet aj "stahovak" pomocou ktoreho som vrtulu povolil. :mrgreen:
16379 16378 16373 16374 16375 16376
16377 16380


Taktiez som usudil ze ked uz je predok rozobraty tak by nebolo zle precistit aj chladice kedze z pohladu na nich mi nebolo velmi prijemne, no za tie roky sa ani niet velmi co cudovat.
Na fotke zvrchu je aj vidno dole malu medzeru co znamena ze motorovy chladic bol dokonca aj zle osadeny.
Cistil som ich vysokotlakovym cisticom a vyslo z nich dost bordelu, IC som newapkoval.
Na fotkach po cisteni je vidno ze klimachladic je v znacnom stadiu rozkladu ale tlakovou skuskou presiel a klima funguje takze ho necham dosluzit, ked mi vyfuci napln aspon viem kde hladat chybu....
16370 16371 16381 16382 16396 16393
16394 16395


Dalsie na rade je vymena tesneni na sani a vyhodenie EGR-ka.
Nove "EGR", teda priechodny kus spolu so zaslepkou som si dal vyrobit u suseda strojara, zmakol to na vybornu. :thumbup:
Estre dodam ze pri nasadzovani zaslepky pre vyfukove zvody som daval dole koleno od filtra k turba koly lepsiemu pristupu a pri tej prilezitosti som skontroloval aj volu turba na ktoru som predtym zabudol.
Vola je na moje prekvapenie minimalna, asi pol milimetra hore-dole a milimeter pozdlzne, co ma velmi potesilo, moj mechanik tiez vravel ze vola uplne v pohode na pocet KM.
Ked uz bolo sanie dole tak som sa rozhodol ho preplachnut aspon wapkou aby sa aspon trocha toho sajrajtu z neho vyplavylo.
16419 16422 16424 16423 16421 16430
16427 16428 16429 16431


Vymenila sa aj spojka spolu s dvojhmotnym zotrvacnikom, kedze pri vypinani motou bolo pocut klepkanie a obcas pri vysliapnuti spojky autom zavrtelo.
Spojka bola v pohode ale ked sa to uz rozoberalo tak som dal vymenit aj rovno aj ju.
Popri vymene spojky a dvojhmoty sa vymenili aj gufera na vystupe motora, vstupe prevodovky a vstupe diferencialu.
Dal som zase pretesnit hrdlo mierky oleja kedze som si vsimol ze zacina slzit, teraz tam uz dali stedrejsiu davku silikonu tak by to uz malo aj poriadne tesnit.
V servise som dal osadit aj nove celne sklo s original BMW bausetom (tesnenim) kedze stare bolo doskrabane a obyte od kamienkov a taktiez som mal 7 malych prasklin na spolujazdcovej strane.
Hlavne oproti vychdzajucemu alebo zapadajucemu slnku to bolo dost neprijemne a hlavne nebezpecne , na fotkach to je trocha vidno.

Este Spisem aky vyrobcovia sa podielali na vyrobe Spojkovej sady Sachs. :mrgreen:
Spojkova lamela ma na sebe napis VALEO a LUK, na kovovej casti je vyrazene LUK a z druhej strany laserom vypalene Sachs.
Pritlacny tanier ma vsade vyrazene LUK a SACHS je zase vypaleny laserom.
Lozisko je INA Slovakia a laserom vypalene SACHS.
Dvojhmota je MADE IN SLOVAKIA a srubky k nej Made in Spain. :mrgreen:

Spojkova sada s dvojhmotou a VIF-kom je od DSauto, ako obvikle super cena a dodanie. :thumbup:
16432 16433 16411 16404 16405 16406
16408 16409


Robil som este dalsie prkotiny ako zvaranie prasknutych plastov, hlavne na narazniku.
Taktiez tvarovanie plastoveho krytu pomocou teplovzdusnej pistole pred klimavrtulou kedze on suchala.
Precistil som aj hmlovky kedze boli dost zadrbane a jedna ma popraskane sklo tak som ju nejak dal dokopy aby nejak vyzerala a nemusel som jazdit s dierou v narazniku po nej.
Vymenil som aj vonkajsi teplomer a opravil kabel k nemu kedze bol spojeny iba svorkovnickou, tak som ho normalne naspjakoval zaizoloval zmrstovackami a olepil textilnou paskou.
Nefungoval mi nizkofrekvencny klakson tak som zohnal druhy pouzivany z auta na diely.
16418




Na dnes stacilo, uz sa mi nechce pisat, toto mi zabralo cez 2 hodiny, pokracovanie nabuduce, este toho je dost. :lol:
Ospravedlnujem sa za chyby v texte ale uz mi to nechcelo kontrolovat.


//edit
Opravene chyby, dufam ze vsetky. :mrgreen:
Naposledy upravil/-a ALAS v Štvrtok, 22. Mája 2014, 16:40, upravené celkom 2 krát.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
epi
Príspevky: 787
Registrovaný: 29.7.2012
Auto: e46 FL
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Jarna udrzba

Utorok, 20. Mája 2014, 07:15

Dobre citanie k rannej kavicke :thumbup:
Trosku nesetris na tom aute mam pocit :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
nadro
Príspevky: 4158
Registrovaný: 5.11.2011
Auto: BMW E46 320 touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: [E39 525d] prve auto, Jarna udrzba

Utorok, 20. Mája 2014, 07:18

By si mohol písať slohové práce.
Dano 0905/571254
pribehy-nasich-aut/krakow-a-nova-rozpera-t57331-600.html
v ponuke rozširovacie podložky na všetky typy BMW
____________________
BMW E46 320d touring
ex: škoda 125l lpg
ex: citroen zx 1,8i
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Jarna udrzba

Utorok, 20. Mája 2014, 08:08

epi:
No setrit sa neoplati ak to byt poriadne spravene a hlavne spolahlive auto. :thumbup:
Radsej "investujem" do tohto ako by som mal kupit nieco z tych novych "aut" ktore sa zacinaju rozpadat po 150k KM. [-X

nadro:
To si snad robis srandu, toto som v skole najviac nenavidel. :mrgreen:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
zollo
Príspevky: 418
Registrovaný: 22.9.2012
Auto: E60 535d
Kraj: Banskobystrický

Re: [E39 525d] prve auto, Jarna udrzba

Utorok, 20. Mája 2014, 15:40

:shock: klobuk dole, pekny pribeh, tiez by som si chcel takto detailne vyservisovat svoju hrkalku, ale asi som zly manager svojho casu :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Jarna udrzba

Štvrtok, 22. Mája 2014, 18:12

zollo:
Ja tieto opravy riesim iba cez dovolenku ked som na slovensku kedze v nemecku nemam kde, cas by bol aj chut ale bez priestoru kde mozem nechat auto cez noc rozobrate to nejde. :evil:



Slubene pokracovanie je tu. :D

Zase som sa pustil do rozobrania stredovej konzoly, kedze pri vymene dekoru som menil krytku pre radio s celym ramcekom v ktorom nebol tlmic pre tu kytku takze po otvoreni hned vyskocil a neotvarala sa pekne pomaly ako to robilo aj na drevodekore.
Myslel som si ze to vyriesim jednoducho objednanim noveho tlmica z BMW ale ten dorazil prasknuty (co som si vsimol az po namontovani) takze nedokazal plnit svoju funkciu.
Tak si vravim ze v pohode objednam druhy mozno som ten poskodil ja pri manipulacii z balikom.
Ale ked dorazil druhy tak ten som skontroloval uz v predajni a bol prasknuty na rovnakom mieste. :?
Takze zrejme skladove zasoby su uz po zaruke. :mrgreen:
A koly tomu som sa rozhodol prehodit tu krytku z ramceka na ramcek, no bohuzial ani to nebolo podla predstav kedze tlmic a krytka pre hlinikovy ramcek maju ine zubky ako pre plastovy.
Tak som musel dat dole dekor z krytky a prehodit iba dekor.
Pri prilezitosti ked uz bola stredova konzola rozobrata, som pouchycoval kable od handsfree sady Parrot ktoru som nahadzoval v zime.
Dovod bolo cerkanie kablov pri prejazde nerovnostami, no aj napriek tomu ze som prelepil paskou kabel pre mikrofon ktoy mi vadil najviac a lezal len tak zvnutra stropu tak tam stale nieco cerka, zrejme kabelaz k stresnemu oknu alebo svetlam pre zrkadla v slnecnych clonach.
Musim sa tomu este pozriet na zubok.
16445 16446 16447 16448 16449 16450
16450 16452

Ako som uz napisal v predoslom prispevku. tak som daval menit celne sklo.
Popritom som chcel aby na aute vymenili aj bauset (tesnenie) na zadnom okne.
No mechanik mi povedal ze to udajne bez vyrezania zadneho okna nejde a aj keby som ten stary bauset vybral tak novy nenasadim.
Samozrejme mi to nedalo a zacal som troska vic hladat navody na nete a videa.
Na youtube som nasiel jedno celkom dobre vide kde to chlapik menil na E60-ke a slo to uplne v pohode a aj hovoril ze to robi bezne a neje s tym problem.
Po blizsom preskumani bausetu som usudil ze to vyzera rovnako ako aj na videu a ze to pojde v pohode.
Vyberanie stareho bausetu nebola narocna uloha dokonca sa mi ho podarilo vybrat v celku.
Pri nasadzovani bolo treba ocistit vsetok bordel po starom bausete a aj spinu co sa za roky nazbierala pod nim.
Samotny ukon nasadzovanie bol tiez celkom jednoduchy keby som na dvoch miestach nenatrafil na vecsie mnoztvo lepaceho materialu pre sklo ktore mi zabranovalo bezproblemovemu nasadeniu bausetu.
Riesenie bolo vyrezat prebytocny materiel a potom si uz vsetko sadlo ako malo.

No este pred osadenim bausetu som na vsetky skla a spetaky aplikoval pripravok na odpudzovanie vody IsoKor Glass.
Zatial som s nim spokojny a ml som prilezitost ho hned aj otestovat na cetse do Nemecka kde pocas cesty obcasne sprchlo.
Funguje podla ocakavani a ma dokonca aj dost dobry samocistiaci efekt kde ked sa mi na skle rozmaskol hmyz tak to nechcelo velmi dole a myslel som ze to budem musiet umyvat rucne, no po kratkej sprche bolo okno zase pekne ciste.
16454 16453 16455 16459 16461 16460
16465 16462 16463 16456


Bolo na case vycistit aj kufor kedze bol strasne zajebany a zazmolkovany a uz mi bolo fakt zle pozerat na to.
Vybral som vsetky tapacire a plasty z kufra a tie po jednom vycistil/vypral pouzil som na to bezny cistic na koberce a kefu.
Musim uznat bola to makacka to drhnut a aj tak to nieje stopercentne ale stale lepsie ako predtym.
A kd uz bolo vsetko von tak som aj vyutieral prach a vsetok bprdel co sa pod tym skryval a ze ho bolo neurekom.
Popri tom som ciatocne zalepil aj klapky na odvetravanie v kufri kedze tam bola vythana guma jedna bola dokonca dolamana alebo skor okusana, pravdepodobne od potkanov.
Prave ta okusana bola pri baterke a zrejme koly nej to bolo najviac zadrbane miesto v kufri.
Takze si musim objednat nove odvetravacie klapky kedze nevim ci je to v pohode mat polovicu zaslepenu.
Fotky z rozoberania niesu lebo som mal vybity telefon a v zapale prace ma uz ani nenapadlo ponho zajst a vybrat ho z nabijacky.
16473 16474 16476 16477 16478 16481
16482

Po cisteni kufra nsledovalo vysavanie interieru, myslim ze netreba nic pisat kedze je to procedura ktoru tu vecsina absolvovala.
Este dodam ze som vyuzil lepsi pristup po vybrati sedaciek a dotiahol som rucnu brzdu kedze zaberala dost vysoko.
Velurove koberceky si taktiez zasluzili vyprat.
16467 16468 16469 16470 16472 16471
16480 16479 16443

Kozenne sedacky som cistil pocas vianocnej dovolenky, no stihol som iba zadnu cast.
V domneni ze predne vycstimv neceku som si zo sebou zobral cistitacu sadu na kozu od Swisswax, no nejak sa mi nechcelo tak som to odlozil na jarnu dovolenku ked budem zase doma.
No ked som siel naspet na Slovensko ako naschval som tu sadu zabudol, naco som bol chvilu dost nstvany, no nakoniec to nebolo az take strasne kedze by som to aj tak nestihol.
Tak teraz po navrate do Nemecka som sa k tomu konecne dostal a prisla na rad spolujazdcova sedacka.
Tento vykend budem cistit soferovu. :thumbup:
Na prvej fotke mozete postrehnut vycistny kusok na vytahovacej opierke pre nohy a kusok na sedacej casti.
Na druhej je vycistena polovica sedacej casti, a zvysne dve su po kompletnom vycisteni a aplikovani mlieka na kozu.
16483 16484 16485 16486


Este som riesil malickosti ako vymena LED-iek ktore som nahodil pocas vianocnej dovolenky.
Dovod je jednoduchy, nepacili sa mi uz hned po nahodeni, no nechal som to tak ze mozno si zvyknem, no nestalo sa tak.
Je to podobny problem ako popisoval aj Pežot, on taktiez menil LED-ky za klasicke z dovodu ze interiez po osvetleni posobil "chladno", farebne to proste nepasovalo.
Kebyze svietili do zlta alebo keby to bola tepla biela tak by som ich mozno nechal, uvidime, mozno casom nieco take najdem.

Zhaviace rele ktore vypaluje poistku musim taktiez este poriesit.

Skoro som zabudol ze mam aj nove pneumatiky.
Hankook K 117 Ventus S1 evo 2, 235/45 R17 XL 97 Y
Po prehodeny je to neskutocna zmena, menej hluku hlavne koly tomu ze vpredu som mal nejake smejdy so sipkovytym dezenom.
Celkovo jazdne vlasnosti a drzanie v zakrutach je velky rozdiel.
Mal som taktiez prilezitost ich vyskusat pocas dazda na dialnici.
Pri stojacej vode a 120-ke nebolo takmer vobec citi ze som presiel po vode, odvadzanie vody maju teda velmi dobru.

To je zatial vsetko, ak budu nejake novinky budem samozrejme updatovat. :thumbup: :bmwball:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Jarna udrzba

Streda, 4. Júna 2014, 14:02

Som tu zas s malym updejtom.

Tyzden po tom co som vycistil spolujazdcovu sedacku tak prisla na rad ta moja, vodicova.
Bol uz najvyssi cas, a po vycisteni uz aj ako tak vyzera.
Bohuzial podpisal sa na nej zubok casu a miestami je koza uz popraskana a trocha presuchana.
Po ocisteni bolo citit ze koza je velmi sucha co dosvecilo aj to ze som 5 krat aplikoval mlieko na kozu a vzdy bolo do par minut vsiaknute.
Teraz uz je koza podstatne prijemnejsia a meksia na dotyk.
16529 16530 16531 16532 16533 16534
16535


Taktiez som pokrocil s klimavrtulou.
Zhodou okolnosti ma kolega v praci taky isty setup ako ja, takze som vyskusal jeho elektroniku pre riadenie klimavrtule a fungovalo to tak ako ma.
Po zapnuti klimy sa do 10 sekund zacal tocit vetrak na prvy stupen, no netocil sa v kuse ale pulzoval tzn. ze elektrnika zapinala a vypinala relatko pre prvy stupen.
Takze uz iba ostava objednat novy diel.

No este stale ostava zistit ci mam naozaj odpalene rele zhavenia lebo pri zahevi mi odpalilo poistku pri baterke.

Tento vykend som mal mensi vylet do Chorvatska na kolegovu svatbu.
Celkova dlzka okolo 1700 km bez ziadnych problemov.
Ani rychlost cez 170 KM/h nebol problem, na Nemeckych dialniciach samozrejme.
Az na tie zapchy ktore vyrazne predlzili cestovny cas to bolo fajn. :evil:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, drobnosti a stale problem so zhave

Sobota, 28. Júna 2014, 18:03

Zase som tu s par drobnostami.

Minuly tyzden som menil poskodene a chybajuce plasty v prednej casti auta.
Taktiez mam osadenu uz aj novu riadiacu elektroniku pre klimavrtulu.
Uz by to aj konecne fungovalo tak ako ma, no bohuzial nema to stavu.
Dovod je, ze z tej istej poistky kde je napajana vrtula, je napajane aj zhavenie a prave to mi stale prepaluje poistku.

Tymto sa chcem opytat ci sa uz niekto stretol s tym ze pokazene rele zhavenia odpaluje poistku ktora je v rozvadzacej krabicke pri baterke? konkretne poistka č. 105.
Ked dam kluc do druhej polohy tak je este vsetko v poriadku ale ked uz ked uz dam kluc do tretej polohy aby som natocil motor tak potom uz je poistka prepalena.
Skusil som tam dat aj 1,5ku drot ze ci ten vydrzi no prepalilo aj ten.
Nejake napaday?


16592 16593 16594 16595
16596 16597 16598
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, winter paket

Sobota, 25. Októbra 2014, 16:36

Zdravim vsetkych, po dlhsej odmlke je tu zase nejaky update.

Minuly tyzden som bol doma na dovolenku, ako obvilke.
Hlavnym dovodom bola vymena kolies za zimne.
Rafiky som kupil uz minuly rok v decembri a konkretne sa jedna o typicke disky pre E60-ku a to konkretne Styling 134.
Myslim ze kazdemu E-tridsatdeviatkarovi je jasne ze za normalnych okolnosti sa tieto disky nedaju nahodit koly malej stredovej diere.
A prave preto pri mojej poslednej navsteve domova dostal otec prikaz to dat spravit, kedze pozna dost strojarov tak to nebol velky problem a diera bola zvecsena na CNC freze.
Obute pneu su Continental ContiWinterContact TS830P XL - 225/55 R16 99H.
Zatial som s nimi velmi spokojny, su iba troska hlucnejsie oproti letnym Hakookom a tie su tiez dost tiche.
A tak isto aj stabilita pri vyssich rychlostiach za sucha aj za mokra su velmi dobre, bodaj by aj nie ked boli vzdy na poprednych prieckach v testoch. :mrgreen:
Po prehodeni na tieto zimne kolesa mi zmizlo jemne trasenie volnatom pri vyssych rychlostiach, trosicka je este stale citit ale nie tak ako s letnimi a tak isto aj trasenie pri prudkom brzdeni.
Z toho vypliva ze letne musim dat vyrovnat, aj tak som mal v plane ich dat renovovat kedze su miestami odrete ale teraz dostali vyssiu prioritu ako mali.

Popri vymene kolies som nahodil aj zastery dopredu a dozadu.
Dovod je ten aby sa auto az tak nezajebavalo od spiny a tak isto aj aby sa zadny naraznik uz nebol obijany kamienkami kedze tam uz nieje lak zo spodu, je obity az na plast.
Pre niekoho je to vyzualna katastofa no podla mna tento prvok na auto patri, a keby ho malo kazde auto tak by sme nemali tolko popraskynych a obitych celnych skiel, ale to by zase niektory ludia nemali pracu atd. atd. vieme ako je nastavena dnesna spotrebna ekonomika ale to je na inu debatu.

Proces vymeny kolies je u mna relativne zdlhavy kedze si vzdy davam zalezat na poriadnom ocisteni kontaknych ploch kotucov a diskov a tak isto aj namazanie srobov je pre mna dolezite.
Tu som sa konecne dostal k tomu co som cchel urobit uz velmi dlho a to bolo ocistenie srobov od vazeliny kedze jej tam bolo az zbytocne velke mnozstvo, poznam prislove "kto maze ten jede" ale tu toho bolo fakt zbytocne vela.
Ako nove mazivo bol pouzity medeny sprej.

16853 16854 16867 16868 16869 16870 16871 16872


Nasiel sa cas vymenit aj rozpadnute gumicky na svetlometoch ktore boli prilepene takze trebalo odstranit aj zvysky lepidla.
Dodam ze plexi na sklach boli uz niekym menene a na nich je ta guma prilepena od kupy, postrehol som to tu v pribehu jedneho klubaka ktroy teraz menil plexi a gumicky boli nalepene.
Na fotke je jedno svetlo trocha zahmlene po tom ako som cistil svetla po odstraneni zvyskov lepidla, inac so zahmlievanim nemam problem.
Popri tom som skusil vycistit cast motoroveho priestoru, hlavne na skusku ci nove tesnenia budu plnit ucel a nebude sa uz tak spinit.

16846 16847 16848 16850 16849 16851 16852


Dostal som sa tiez k vymene potrhaneho vyskoveho repraciku v soferovych dverach.
Kedze mam Hi-Fi audio a repracik som zobral z obycajneho stereo systemu tak to nebolo plug and play.
Koncovky su ine, na fotke je koncovka z obycajneho stereo repraciku, Hi-Fi ma ten vycnelok na druhej strane a kabel nieje zeleny ale zlty.
Riesenie bolo jednoduche, odpajkovat a zamenit cele kabliky s konektormi, je to jednoduchsie a rychlasie riesenie ako sa snazit rozoberat konektory a tie potom prehadzovat.
Rozdiel medzi repracikmi bol taky ze Hi-Fi ma textilnu membranu, vecsi magnet, zlty kabel a obycajny ma plastovu membranu, mensi magnet, zeleny kabel. Impedanciu maju obe rovnaku a to je 8 Ohmov.
Na fotke je to slabo vydno ale je tam Hi-fi repracik s roztrhnutou membranou a prepajkovanym zelenym kablikom.
Po vymene mam taky pocit ako keby to konecne zacalo hrat, cele spektrum je pocut lepsie od basov po vysky, je mozne ze zosik ma nejaku ochranu kde znizi vykon ak ma skrat na vystupe?

16855 16856


Sucastou winterpaketu su aj gumove koberceky, samozrejme pred nahodenim bolo auto povysavane. :D
Vysaval som ho tesne pred odchodom do nemecka tak sem dam aj jednu z cesty, tu su na kolach uz aj stredove krytky. :wink:
16873 16874


Nakoniec trocha OT.
Kedze E39-na nieje jedine auto o ktore sa staram tak sem hodim aj zopar foto z cistenia EGR otcovho VW Golf Plus po 7 rokoch vlastnictva a 140t Km.
Posledna fotka je sanie ktore som dole nedaval kedze tolko casu som nemal, ale v kazdom pripdade to bude treba vycistit.
Po ocisteni som odpojil podtlakovu hadicku a zaslepil srubkou, odmenou zato je teraz rozsvietena kontrolka motora a hlasenie po kazdom nastartovani ze je problem z emisiami. :mrgreen: :roll:
Inac auto jazdi ako ma.

16857 16858 16859 16860 16862
16863 16864 16865 16866 16861
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E39 525d] prve auto, winter paket

Sobota, 25. Októbra 2014, 17:24

Az mi zle prislo ked som videl ten nanos :shock: :shock: :shock: :shock:
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, winter paket

Sobota, 25. Októbra 2014, 17:34

Tak nejak aj ja ked som to prvykrat zbadal, a to auto ma len 140t Km, mame ho od nova.
V porovnani s mojim ktore mlao 336t ked som ho kupil, je to fakt masaker lebo ja som tam nemal ani stvrtinu z toho.
Ale musim aj dodat ze za posledne 3 roky sa s nim jazdia najviac kratke trasy a otec je uz v dochodku takze dedko style, low rpm a low speed. :mrgreen:
Vitaj v TDI svete. :mrgreen: :evil:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, zimna udrzba

Sobota, 7. Februára 2015, 21:53

Zdravim vsetkych,
a ako je to u mna uz zvykom, s neskorym updatom toho co sa na aute spravilo pocas poslednej navstevy domova, teda pocas vianoc a mojej vianocnej dovolenky. :D

Skusim to teda napisat v postupnosti v akej sa co robilo.


Pri navrate domov som mal u Simika dohodnuty termin na diagnostiku.
Ked uz teda chodim cez Prahu kde vzdy prespim u brata tak sa po ceste zastavim, nieje to predsa az taka obchadzka.
Dovod diagnostiky bolo zistit co je z webastom, kedze nefungovalo a chcel som ho spojazdnit koly nezavislemu kureniu.
Vysledok bola teda poskodena RJ webasta, podla Simika nic neobvikle a celkom bezne, ale myslim ze to vie kazdy co s tym uz mal problemy.
Vravel este ze mam skontrolovat vodnu pumpu webasta ked budem vyberat RJ.
Tak sme sa teda dohodli ze ked dojdem domov tak ju vytiahnem a mu ju poslem.
Dalej som sa informacne opytal na chituning, ci moze nieco cez diag pozriet a ci by to bolo v pohode pre motor.
Tak sa pozrel na korekcie vstrekov a potom sa opytal na stav Km a ze na tolko Km uz dlho nevidel tak dobre korekcie, toto ma dost potesilo aj ked siesty vstrek ma korekcie 1,5.
Potom este asi pozeral nejake live data ale netusim co presne, kedze som drzal nohu plyne a mal ho trocha povytacat.
Verdikt bol taky ze chip by sa dal ale este dodal ze pri takom najazde uz zvyknu odchadzat turba.
Uvidim teda kedy to dam chipnut, ale asi az po repase turba ale kedy to bude netusim. :mrgreen:
Dalej sa ma opytal ci startujem v pohode lebo ze rele zhavnia je tiez odpalene.
O tom som "vedel" kedze kamos ma diag a vzdy ked som bol doma som si pozrel ake chyby tam mam a kdze v chybe pise relay glow plug alebo glow plug tak som si vzdy myslel ze su to len 2 zhaviace sviecky o ktorych som aj vedel.

Po vianociach som sa teda pustil do vyberania RJ webasta, a ako to byva zvykom zabralo to podstatne viac casu a nervovo ako s tym clovek na zaciatku pocita.
Umiestnenie je jasne, za lavym prednym kolesom zakryte podbletnikom, toto bol bola este lahka cast kedze zhodit koleso a podblatnik uz mam nacvicene.
Horsie bolo vyberanie webasta samotneho, kedze tam musel ist dole este spodny plastovy kryt ktory kryje palivovu pumpu, potom vyfuk z webasta a este 2 sruby ktore ho zospodu drzia.
To boli ukony ktore isli celkom v pohode, najvcesi problem som mal vysunut webasto z gumovych ulozeni, s tym som sa babral asi cez polhodinu a potom som to vzdal koly zime a zaliezol do domu sa trochu ohriat.
Po prestavke mi to trvalo asi dalsich 10 minut kym sa mi konecne podarilo vytiahnut webasto tamto som uz ma konecne pristup k srubkam ktore drzia kryt RJ.
Odsruboat ich tiez nebola ziadna slast, 12 rokov rokov vody a boredlu spravy svoje takze boli kvalitne skorodovane, vytacal som ich po pol otacky.
Tri z nich vysli cele a jedna zlomila no po vytiahnuti RJ som zvysok vytocil kliestami a do zavitv nastriekal medenu pastu.
Po vybrati RJ som este premeral pumpu, zhaviacu sviecku a ventilator.
Na sviecke a ventilatore som merakom nameral odpor a aj po pripojeni 12V z baterie sa vetrak roztocil no pumpa nemala ziaden meratelny odpor a nereagovala ani na 12V, takze bolo jasne ze ju treba vymenit.
Na zdvyhaku by to bola celkom v pohode robota ale ja som mal iba jastericu a bol som vonku pri nulovych teplotach.

Dalej islo auto do servisu kde sa menilo vicero veci.
Fotky a postup prac nemam kdze auto tam bolo tyzden a ja som tam zasiel len zo 2 krat.
Menili sa teda nasledovne veci:
- kladky, napinaky, napinacie kladky, vodna pumpa, hlavna remenica a remene
- chladiaca kvapalina
- simering kluky za hl. remenicou
- podtlakove hadicky k turbu a silentom motora
- tesnenie veka ventilov
- olej a filter
- filtre: motorovy, palivovy, kabinovy
- zhaviace rele
- preventivny repas alternatora, vymena uhlikov koly tomu ze uz boli kratke a taktiez mi povedali ze puzdra uhlikov boli poohynane
- senzor ABS/DSC na zadnom pravom kolese

Samozrejme ze bez komplikacii by to neslo.
Koly tesneniu veka ventilov museli ist vonku vsetky vstreky a pri spetnej montazi sa samorejme pouzili aj nove podlozkypre vstreky.
Dalej nastal problem s jednym napinakom, objednaval som 2 rozdielne kusy a tie aj dorazili, teda spon podla krabicky a faktury.
No po rozbaleni sme objavili 2 rovnake typy, takze trebalo objednat spravny typ ktory objednali zo servisu a ja som napisal do DSauto ci je mozne ten jeden nespravny kus vratit.
Odpoved bola ze to je mozne a staci to poslat naspet aj s cislom uctu kde maju previest nakupnu sumu dielu.
Tiez som im dal skontrolovat zhavice z coho vyplinulo ze niesu v prdeli iba 2 ale az 5.
Po diskusii ze co s tym a ako ich vybrat sme to zatial nechali tak a odpojili dojebane zhavice kedze koli nim zrejme zhorelo rele zhavenia a taktiez odpalovalo poistku F105 pri baterke.
Vyberat ich necham asi az v lete abo az v jeseni, kedze typujem ze su to este originalne zhavice od vyroby a su tam kvalitne zapecene takze je dost vysoke riziko hlava bude musiet ist dole ak sa zalomia, ak toto nastane tak dam rovno vymenit simeringy ventilov a taktiez aj prelestit ventily by nebolo na skodu.
Alternator som dal preventivne zrepasovat koly lepsiemu pocitu a dobre som spravil, chalani v servise ho rozobrali a vraveli ze uhliky su kratke a ich puzdra su tiez vysuchane/zdeformovane.
Senzor DSC na pravom zadnom kolese mi odisiel tiez dost necakane a to 2 dni pred tym ako som mal auto odviest do sevisu takze som to celkom vychytal. :mrgreen:
Senzor objednali chalani zo servisu takze netusim co tam je zac a uvidim ako dlho vydrzi.

Po servise motor trocha stichol co bol aj moj ciel a taktiez pri vypinani to uz tak necerkoce.
Coho som sa najviac obaval bolo prave to vytahovanie vstrekov a s tym spojene korekcne davky, par dni po servise boli totoiz na siestom vstreku 2 - 2,3 z predchadzajuoch 1,5 to bol dost velky skok ktory sa mi pravdupovediac vobec nepacil.
No neskor som zistil ze nebolo asi vyberanim vstrekov ale slovenskou naftou i napriek tomu ze tankujem iba na Shell a konkterne Diesel Nitro+ a ktomu este VIF aditiv.
Pocas cesty som tankoval v cesku a uz na tej nafte bol rozdiel v tom ze rano pri rovnakej teplote motor chytil skor ako so slovenskou naftou, podmieky su rovnake kedze zhavice nsli ani vjednom pripade.
Korekcne davky sa tiez zlepsili ale nie az tak ako z nemeckou naftou.
Vzdy tankujem iba na Shell a vzdy iba premiove palivo spoli s VIF, v Nemecku je to V-power a na Slovensku a Cesku je to Nitro+
Ze paliva na Slovensku su slabej kvality vie snad kazdy ale az teraz som to fakt pocitil aj ja na svojom aute.

Rozhodol som sa aj prekodovat si niektore veci.
- blikanie smeroviek pri zamykani/odomykani (k tomu bolo potrebne aktivovat aj alarm napriek tomu ze ho v aute nemam)
- odstranit delay PDC senzorov kym zacnu pipat
- prerusenie automatickeho stahovania okien pri otvoreni dveri resp. automaticke stahovanie okien pri uz otvorenych dverach

Tu su kody ktore som menil:

GM3 jednotka
QUIT_OPT_ENTSCH : aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF: aktiv
DWA: aktiv

PDC jednotka
EINSCHALTVERZOEGERUNG: nicht_aktiv

GM3 jednotka
FH_TIPP_DISABLE_TUER_AUF: nicht_aktiv



Stierace ktore som mal na aute boli Bosch ktore som kupoval tesne po tom ako som kupil auto a tom roku a pol co auto mam uz nestierali ako mali takze som sa rozhodol vymenit gumicky.
Nastalo zlepsenie no stale z toho liezli pazvuky a ostavali jemne smuhy na miestach kde ramienka drzali gumicku, kedze gumicka bola na tom mieste mierne vytlacena tak sa nebolo velmi comu cudovat.
Dlhu dobu mi tiez vadilo ze s dialkovimi svetlami nevidim velmi do sirky, mal som tam osadene ziarovky Mtec s bielym efektom od crumara.
Tak som sa konecne odhodlal ich vymenit za klascike zlto svietiace ziarovky a konecne po stranach aj nieco vidim.
Tu je dokaz toho ze o niektorych veciach sa clovek musi presvedcit sam a neposlucha ked mu ludia vravia ze ziarovky s bielym efektom su napicu. :mrgreen:
ROKI ked toto budes citat tak ti radim aby si vyhodil tu tuzersku picovinu a osadil normalne ziarovky. :lol:

Podarilo sa mi zohnat aj vodnu pumpu pre webasto, je od nejakeho chlapika z autobazar.eu co riesi hlavne webasta a ich diely, je sice pouzivana ale funkcna.
Nahodili sme ju v servise kde stale davam auto, do hodinky to bolo hotove.

RJ webasta som u simika vyzdvihol osobne pocas cesty napet do Nemecka.
Nahodil som ju uz v Nemecku v dielni kde sa prenajat zdvihak a pracovat na aute sam.
Na zdvihaku to uz islo jedna radost a bolo to hotove dost rychlo.
Uz ked som bol v dielny a teplych priestoroch tak som vymenil aj stierace na ktorych som mal nove gumicky za bezramienkove ktore som objednal este v novembri no dosli az ked som bol Na Slovensku takze mi ich prebrala susedka.
Bolo potrebne dat dole vsetky plasty ktore su na ramienkach, takze aerolisty plastove U-cka ktore drzia stierac v linii a na vodicovom ramene aj plast ktor je vnutri v ramene.
Zmena je k dobru, konecne to stiera tak ze neostavaju smuhy a nelezu z toho divne pazvuky takze ja som zatial spokojny, a gumicka ma byt vymienatelna takze to je dalsie plus.

Sklamanie nastalo ze po nahodeni RJ webasto nijak nereagovalo.
Este vecsi sok nastal vtedy ked som zistil ze sa so svojim novo zakupenym kablom viem spojit iba s RJ motora a ostatne nevedel soft najst, dovtedy som robil diag s kalom pozicanym od kamosa.
Po porade so Simikom a googleni som zistil ze na kabli treba prepojit pin 7 a 8, to som teda spravil az nasledujuci den v praci kedze doma nemam pajkovacku.
Nastastie to bola jednoducha uprava ktora zabrala a mohol som uz diagnostikovat aj ostatne RJ.
No napriek tomu ani po mazani chyb z webasta a IHKA webasto nereagovalo.
Az zopar dni dozadu mi napadlo odpojit baterku z auta aby sa vsetky jednotky znova zinicializovali a vtedy som pokrocil dalej.
Webasto som uz dokazal zapnut cez INPU a taktiez nabehlo po nastartovani motora, no radost bola predcasna lebo hoci aj ked sa ventilator avodna pumpa spusti webasto nechyti.
Po nabehnuti robi stale dva ukony prvy je "Flame detector query 4" a druhy je "Cooling 2" po tychto ukonoch zapise chybu "Glow plug flame detector - Implausible value, Invalid working area".
Podla Simika to bude sviecka no niesom o tom celkom presvedceny kedze som na nej nameral odpor okolo 2 ohmov a taktiez na live datach ukazuje teplotu pri prvom ukone.
Nasledujuci tyzden idem zase na zdvihak a prekontrolujem privod paliva k webastu kedze podla mna to bude skor ono.

Prilozim aj screeny z diagnostiky ako to presne vyzera.
17064 17065 17066 17067 17068

A nakoniec jedine fotky ktore som spravil. :mrgreen:
Porovnanie klasickych a bezramienkovych stiracov pre E39.
17061 17062 17063


Na dnes to je vsetko, o dalsom postupe s webastom budem informovat.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [E39 525d] prve auto, zimna udrzba

Nedeľa, 8. Februára 2015, 00:39

Ak by si mal dis, treba urobit harmonizaciu vstrekov, troska to pomoze, hlavne po tom co si mal prehadzane vstreky.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, zimna udrzba

Nedeľa, 8. Februára 2015, 01:08

Myslim ze vstreky poprehadzovane neboli, chalani su solidny a robotu si robia poriadne pevne verim ze si ich oznacili pred vybratim.
A motorom taktiez netrasie ako si to opysoval vo svojom pripade a Hellriderovom.
Ale nad DIS-om som rozmyslal, da sa to nainstalovat tak ako INPA?
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných