... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Autor témy
Príspevky: 3968
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Utorok, 27. Októbra 2015, 19:29

Tu som našiel ako jeden amik dal 500PS! na seriových turbach s tým sanim, vraj svetový rekord. (samozrejme na E85)
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1110928

tak važne neviem či ist do klasickej hrušky alebo toto, a netušim kde by som si zohnal na toto mapy.. Co mam pristup k mapam na COBB v ramci učtu tak tam su mapy len na obyčajne vylepšene sanie teda 2x hruška. A nenašiel som moc realnych suksenosti stym iba par, ten horuci vzduch tam podla mna bude dost skodit..
 
Užívateľov profilový obrázok
tvaroh
Príspevky: 1912
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: Audi R8 quattro perf
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Utorok, 27. Októbra 2015, 19:57

Hej jazdím docela pravidelne auto so 150 koňmi a ked idem do 200 tak na dynamiku nemozem nic povedat.
Aj ked sa na m3 idem vyslovene blaznit tak ten výkon využijem trebars 4 sekundy z 80 na 170 a viac uz moc ist nemôžeš po normal cestách.

Ja si napr viem predstavit auto s menším výkonom ale proste nech to je zážitkové nech je dobry podvozok, pekny zvuk, take surovejsie nieco. Ja sa dost casto hrám s podradenim s medziplynmi kde to pekne vypľuje co napr bežný automat u 335 mi urobit nevedel.
KÓDOVANIE F a G modelov v BA
Diagnostika a reset servisnych intervalov BMW Motorrad 2017+

U11 plugin
G02 BMW X4 EX
G31 BMW 5 tourig EX
BMW S1000r dynamic+sport paket EX
F48 BMW X1 xdrive EX
F15 BMW X5 xdrive EX
F22 BMW M235i M-performance EX PRÍBEH review str.45
F10 BMW 520d Mpaket EX PRÍBEH
E92 BMW M3 LCI akrapovic evolution exhaust PRÍBEH
E92 BMW 335i Xdrive LCI Mperformance EX PRÍBEH
E91 330xd EX
 
Užívateľov profilový obrázok
hyde21
Príspevky: 245
Registrovaný: 4.6.2009
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Utorok, 27. Októbra 2015, 19:59

//MPower napísal:
ten horuci vzduch tam podla mna bude dost skodit..



http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=23993
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Autor témy
Príspevky: 3968
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Streda, 28. Októbra 2015, 10:26

Zaujímaví výsledok veru, žeby večši prietok vzduchu to viac chladil? Musí to aj pekne zvuk zmeniť to sanie :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Miloš_330i
Príspevky: 1140
Registrovaný: 2.7.2011
Auto: 335xi
Kraj: Trenčiansky

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Streda, 28. Októbra 2015, 12:16

tvaroh napísal:
Hej jazdím docela pravidelne auto so 150 koňmi a ked idem do 200 tak na dynamiku nemozem nic povedat.
Aj ked sa na m3 idem vyslovene blaznit tak ten výkon využijem trebars 4 sekundy z 80 na 170 a viac uz moc ist nemôžeš po normal cestách.

Ja si napr viem predstavit auto s menším výkonom ale proste nech to je zážitkové nech je dobry podvozok, pekny zvuk, take surovejsie nieco. Ja sa dost casto hrám s podradenim s medziplynmi kde to pekne vypľuje co napr bežný automat u 335 mi urobit nevedel.


A vzdy sa rozbiehas na stupnoch jedna a dva len do 1500 otacok? Ked das plny, tak vyuzivas tiez dynamiku a vsetky kone co to auto ma pod kapotou :twisted:
IN - AUDI RS4 B7 4.2 V8 , BMW E92 330xi , VW GOLF V GTI
EX - BMW E90 325xi
EX - BMW E92 335xi - príbeh
Ex - VW GOLF VI GTI
Ex - BMW E92 330i - príbeh
Ex - BMW E90 330i - príbeh
Ex - Audi A3 8l 1.8T
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4171
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Streda, 28. Októbra 2015, 12:21

nepomohlo by tym hruskam niejaky zarez na kapote, nech to ma pri jazde prisun cerstveho vzduchu a trochu to odtienovat kusom hlinikoveho plechu alebo niecim takym, co by troska pohltilo to teplo od motora??

inac tento a milosov pribeh ma fakt, ze bavia, a trosku aj motivuju do dalsej prace na mojom :P
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
hyde21
Príspevky: 245
Registrovaný: 4.6.2009
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Streda, 28. Októbra 2015, 12:39

//MPower napísal:
Zaujímaví výsledok veru, žeby večši prietok vzduchu to viac chladil? Musí to aj pekne zvuk zmeniť to sanie :)



Test ktory som postol len dokazuje, ze zdanlivo vysoka teplota vzduchu pod kapotou v kombinacii s otvorenym sanim nema v pripade turbomotoru vplyv na samotnu teplotu nasavaneho vzduchu.

Cela pointa je v tom, ze turbomotory maju intercooler, ktory sa stara o chladenie nasavaneho vzduchu. Cidlo teploty nasavaneho vzduchu je za intercoolerom, tesne pred skrtiacou klapkou.
V pripade dostatocne dimenzovaneho intercooleru a dajme tomu mapy so 16psi targetom (seriova N54 mapa ma 9psi target) je podstatnejsie kolko vzduchu dokazu turba nasat, ako samotna teplota vzduchu, ktory je cez vzduchove filtre nasavany turbami. Cele je to podmienene priechodnostou sania tj. inlety k turbam + vzduchove filtre. Cim restriktivnejsie sanie je pouzite, napr seriovy N54 airbox + seriove inlety k turbam, tym viac su turba namahane aby dosiahli stanoveny vyssi boost target a tym viac nasavany vzduch aj ohreju. Z toho nasledne pramenia vyhody aftermarket inletov (VRSF/MMP), kde su vzduchove filtre viacmenej priamo na turbach koli co najkratsej drahe a najvyssiemu moznemu prietoku vzduchu, vid napr aj N54 single turbo setupy.

Su tam samozrejme aj dalsie faktory ako napr to ci auto stoji na mieste alebo je v pohybe, pripadne ci bezi motor na seriovy alebo zvyseny plniaci tlak.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Streda, 28. Októbra 2015, 16:46

+ par stupnov okolo filtra vela nespravi, lebo ten vzduch sa najviac zahrieva ajtak od zvysenia tlaku kede prejde turbom a tiez to prenesie nejake to teplo od turbinovej casti, o zvysok sa postara IC, horsie by to bolo pri atmosferach kde vie spravit horuci vzduch citelny ubytok vykonu
je kopa turboprojektov hlavne v starsich kasniach s R6 a velkym turbom, kde je kvôli nedostatku miesta umiestneny filter rovno na turbe alebo len par centi od neho, a veselo to jazdi s 500-600 a viac PS
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Autor témy
Príspevky: 3968
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Štvrtok, 29. Októbra 2015, 00:34

tvaroh
Podľa toho čo píšeš posudzujem že by si si mal kúpiť mazdu mx5, to auto určitá skupina ľudí čo chce "šoférovať" vyspevuje do neba že nič nejazdi lepšie. Síce som to nikdy nepochopil ale to bude tým že som stym nikdy nejazdil, ale ja sa radím do skupiny kde uprednostím výkon nad pôžitkom s ovládateľnosti :) nie že by som bol až tak dobrí driver a jazdil 200 po zákrutách kde sa ten výkon da využiť, ja radšej s kľudom do zákruty a vo výjazde plny až cítim ako ide to auto výkon utrhnut až ma spolujazdec strach s prudkého nárastu rychlosti :mrgreen: čo zase neponúkne ta MX5 :)

pistacik11
No veru minimálne by to pomohlo mne :) ale zárez do kapoty robiť nebudem, ale určite by nebolo zle keby tam išiel čerstvý vzduch, takto to tam v podstate stojí... Nulový prísun, do stock airboxu aspoň ten vzduch ide :)

hyde21
Plne súhlasím a ďakujem za odpoved, ale pekne to musí ísť na úkor cooleru, tj. je viac namáhaní..
Ďalšia vec ako si spomenul čo ak auto bude stať v horúcom lete? Asi sa to prejaví však? Lebo 535d ked som nechal 20min naštartovanú a kecal s kamošmi (načo vypínať motor nech sa chladia turba :mrgreen: ) tak sa asi ten cooler musel pekne rozohriať lebo bolo cítiť úbytok výkonu. Škoda že tam vôbec nejde čerstvý vzduch, ale chápem že intercooler to kompenzuje.

ViktorDDD
Veď fyziku neojebeme, čo ma celkom sere :) čím večší tlak tým aj teplota.. Čiže čím viac mi budú tlačiť turba tak hneď nám radosť pokazí teplota.. Jedno zlepšíš a druhé posereš :) Tak že mat poriadny medzichladič je dosť dôležité aj ked ten ma svoje limity.
 
Užívateľov profilový obrázok
hyde21
Príspevky: 245
Registrovaný: 4.6.2009
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Štvrtok, 29. Októbra 2015, 23:15

//MPower napísal:
hyde21
Plne súhlasím a ďakujem za odpoved, ale pekne to musí ísť na úkor cooleru, tj. je viac namáhaní..
Ďalšia vec ako si spomenul čo ak auto bude stať v horúcom lete? Asi sa to prejaví však? Lebo 535d ked som nechal 20min naštartovanú a kecal s kamošmi (načo vypínať motor nech sa chladia turba :mrgreen: ) tak sa asi ten cooler musel pekne rozohriať lebo bolo cítiť úbytok výkonu. Škoda že tam vôbec nejde čerstvý vzduch, ale chápem že intercooler to kompenzuje.


Intercooler je tam na to, aby ZA JAZDY chladil nasavany vzduch ktory turba zohrievaju. Pokial po ostrejsej jazde stojis dlhsie na mieste s nastartovanym motorom, nehra az taku rolu ci mas seriovy intercooler alebo velky wagner IC. Turba su rozpalene a intercooler nie je naporom vetra chladeny, cize sa nasavany vzduchu zohreje tak ci tak a zacne sa chladit az ked sa s autom pohnes. Tak isto vtedy nehra rolu ci je na aute DCI sanie alebo seriovy airbox - nasavany vzduch sa vo vyssie uvedenom 8 minutovom teste na volnobehu zohrial +/- rovnako.

Co sa tyka vzduchoveho filtru sediaceho priamo na turbe -> https://www.youtube.com/watch?v=idtkhAAG8ZI
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Autor témy
Príspevky: 3968
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Piatok, 30. Októbra 2015, 00:11

nech ti nejebe, 800PS tam mal =D> Repro som si vypeckoval, zvuk TOPka, hned mám krajší večer :)
K téme : Je mi jasné že ked auto nie je v pohybe tak jednoducho ten chladič nemá čo chladit, ale ako tak nad tým rozmýšlam ako moc ma význam dochladzovat turbá? Ked som to robil za školských čias na starej dobrej 1.9TDi tak ano berem, ale tento motor ma kapánek iné nároky :) ale ako aj ty píšeš po ostrej jazde sú rozpálené turbá, ked stojím stupa aj teplota nasávaného vzduchu, a aj intercooler sa zohrieva lebo ho nič nechladí, olej je rozpáleny na 120, a čím dlhšie stojíš tým sa viac všetko zohrieva, tak ma tak teraz popri tom napadlo že na akú teplotu sa rozpália vlastne tie slimáčiky? lebo tie turbá v podstate nemá čo chladit :) jedine logicky že by mali rapidne väčšiu teplotu ako olej a ten horúci olej by ich chladil. Inak ked sme pri tom tak moja 335i má aj chladič oleja, a celkom by ma zaujímalo či to má aj Milošová lebo nie každá 335i že to ma.
 
Užívateľov profilový obrázok
hyde21
Príspevky: 245
Registrovaný: 4.6.2009
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Piatok, 30. Októbra 2015, 11:22

Dochladzovat turba niekolko minut na volnobehu po nakladacke urcite vyznam ma, pokial chces aby vydrzali co najdlhsie.
Turba su napojene aj na vodny okruh, ktory je hnany elektrickou vodnou pumpou este par minut po tom ako vypnes motor, hlavnym odvadzacom tepla z turb je ale stale olej. Ten sice ma po nakladacke bezne 120C+, ale turba maju podstatne viac.

Milos olejovy chladic ma, vsetky EUR verzie 135i/335i ho myslim mali.
Olejovy chladic nemali 2006-2009 US verzie bez SPORT PACKAGE paketu.
 
Užívateľov profilový obrázok
tvaroh
Príspevky: 1912
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: Audi R8 quattro perf
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Piatok, 30. Októbra 2015, 19:06

mpower uvazoval som uz nad niecim jednoduchsim, kde budu recaro skrupiny, brembo brzdy, predny nahon s obmedzenou svornostou
take auto kde dojdes na limit

mozno neni spatne to aspon skusit, vela ludi som pocul ze si megane rs uzilo viac ako nissan gtr
samozrejme nechcem megane :D nemam rad francuzske auta a ine ako nemecke som nikdy nemal a ani by som nechcel

ja mam riadny vykon tiez rad ale ci to je 350 alebo 450 mi je total jedno

just sayin :)
KÓDOVANIE F a G modelov v BA
Diagnostika a reset servisnych intervalov BMW Motorrad 2017+

U11 plugin
G02 BMW X4 EX
G31 BMW 5 tourig EX
BMW S1000r dynamic+sport paket EX
F48 BMW X1 xdrive EX
F15 BMW X5 xdrive EX
F22 BMW M235i M-performance EX PRÍBEH review str.45
F10 BMW 520d Mpaket EX PRÍBEH
E92 BMW M3 LCI akrapovic evolution exhaust PRÍBEH
E92 BMW 335i Xdrive LCI Mperformance EX PRÍBEH
E91 330xd EX
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Autor témy
Príspevky: 3968
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Sobota, 31. Októbra 2015, 20:10

To uz som aj ja počul viac krát že ten Megane RS na to koľko stojí tak že jazdi proste úžasne, ladila ho tá ich divízia Renault sport, a že v zatáčke mu normálne občas uletí zadok ako keby to bola zadokolka, vraj nepochopiteľne to jazdi na predokolku. Raz som aj prozeral taký test a tam typek presadol s 458 speciale do Megane RS 275 trophy čo je proste mega brutal rozdiel a veru bol v tom renaulte aj tak vysmiaty :) ale tiež by som ho nechcel lebo sa mi nepáči interiér vôbec :) a tiež ma svoje vady.. Ale pre pôžitkára hothatchov ideálna voľba.
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Autor témy
Príspevky: 3968
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: [ E92 335i xDrive Coupe ] KONECNE FOTO str.101 :)

Sobota, 21. Novembra 2015, 20:23

Len tak na oživenie story

Dnes mi Jarko (Jararak) nakodoval digitálnu rýchlosť a nahral mapy 2016 \:D/

Plus auto čakajú iste darčeky :)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 10 neregistrovaných