Kapitola IAko označíte túžbu ? prípadne vášeň ? či jednoducho určitú potrebu ? Dnešná doba prináša veľkorysé možnosti, či pri výbere kvalitnej cigary, koňaku, hudby a ďaleko obšírnejších momentov, ktoré Vám majú spríjemniť krátke momenty Vášho života ! ... Kto z Vás už bol na hrane kedy uzrel myšlienkou pomyselné vety či žijeme tak ako sme si to priali ?... Vieme, že dnešná doba prináša mnohé trápenia a človek sa stráca v tme konzumného života skôr než sa vôbec otrasie, a potom prídu chvíle ako táto ...
„F01 740d“ Chce to niečo viac ? Každý z nás vie kam tento pulz smeruje, pokračujme preto úvodom
Úvod: Zrkadlo napovedz nám ... Dnešný svet, je komplotom umenia či chaosu ? Každý to vníma inak ... Dnes tieto vety nebudú predurčovať príbeh oného či toho modelu... Jednoducho sa chystám popísať čo je vlastne F01, ktorú Vám chcem predstaviť. Pohľad na ňu je ako pohľad na náš Kriváň. Nepozeráte sa na neho ako na horu ale ako na dielo, ktoré je ako vystrihnuté z rozprávky. Bolo to onoho času kedy F01 bola len skicou niekde na ebenovom stole, ktorej siluetu dotváralo svetlo lámajúc sa v obryse žiaroviek. A spletitosť myšlienok pretvárajúc sa na skice. Vôňa kvalitného čaju (či koňaku ?

), ktorý pretekal osobou čo stála za tým čo dnes pozná nejeden z Vás. Vlajková loď BMW model 7. Sú to nezmyselné vety, ktoré práve skladám ? Možno máte pravdu ja sám sa nepovažujem za dobrého pisateľa. Ale bol by som rád ak by sa to uberalo zaujímavým smerom. Pohľad niektorých ľudí je tak jedovatý no poradím. Komu sa nepáči prosím pokračujte cestou späť ďalej už cesty naspäť niet !
Dlho som váhal, ako začať s niečim čo opäť určitú skupinu čitateľov tu na klube zaujme. Nie každý sa dlhou spletitosťou textov prehrabáva až k poslednému kroku a to fotografiám. Takže otázka bola, či sem svoju recenziu nového prírastku (už tretej F01) k MB S, E38, E53 umiestniť, ale nakoľko tu ešte tento model skutočne nie je v príbehoch rozpísaný podrobnejšie, chcem sa s Vami podeliť o dojmy z auta, samotnej kúpe. Primárne používam ako viacerí z Vás vedia Mercedes Benz model "S" Chcel som BMW F10 už dajaký ten rok popravde model čo má Vomack ako som uzrel tak som sa "platonicky" zaľúbil (SAMOZREJME SA BAVÍM O AUTE SAMOTNÓM ! HOVADÁ

)
Príde mi to, že určitým spôsobom sa vzďaľujeme momentom zašlej slávy klubu ľudí na ktorých mne onoho času záležalo viac, MACO, VOMACK, JARARAK, ROKI & Company

"no HOMO". Času kedy každý z nás sa stretol s porozumením a mravným smerovaním pri nezhodách názorov. Času kedy sa sranda prejavovala iným pohľadom ako pridávaním rôznych titulov začínajúc na K končiac na T ... ale ja osobne tu nechcem fabulvať nezmyselné klišé o tom kam toto všetko smeruje u určitých členov za ktorými sú viac menej známe osoby hlavne zo zrazov atď... Každý vieme ako sa to za posledné obdobie na BMW klube dostalo do stavu, kedy je pred každou správou tzv. myšlienka o tom aký FLAME to opäť prinesie. Dúfam, že toto nebude jeden s týchto príspevkov ...
Samozrejme za motor môžete do mňa jebať, tam udeľujem výnimku...
Kapitola IIAko smeroval deň kedy som si vybral ? Je tu pár skalou opantaných členov, ktorý tu trávia čas aj napriek tomu čo s nami táto vláda stvára. To, že rozkráda každého z NÁS ! A preto človek skromne príde sem pohľadom sa poteší na motorizme, na niečom čo spája nejedného čítajúc tieto slová ... Frázy parafrázy V6 či V8 skloňujúc sa k V12 to sú čísla ktorým rozumie každý. I ten menej zdatný či menej opantaný či už lepšie finančne zabezpečený človek alebo naopak... Nechcem tu preberať rôznorodosť majetkových poznatkov. Ale dovolím si povedať, resp. požiadať nespúšťajte v mojom príbehu boj, ktorý bude narážať na majiteľov starších vozidiel, že sú niečo menej ako taký, ktorý si vedia dovoliť niečo čo má na dosah len horných desať tisíc. Ja sám som si dovolil E38, čo je vlastne už dávny model. No veľa krát keď do neho sadnem mám z neho stále radosť úprimne
No dosť bolo úvodu veď podstatné je JADRO ... Chcel som tento príbeh o F01 rozbehnúť už dávnejšie. Dokonca si dovolím povedať „samotný príbeh E38“ som chcel tiež ukázať v inom pojatí. Niečo do detailov, pretože len detaily Vám ukážu smer ktorým sa daná vec uberá ... Bohužiaľ opäť ma prepadla absolútna nechuť a aj napriek veku atakujúcemu hranicu 25 som sa hanbil za niektoré zverejnené sra*čky, ktorých aspoň nie som autor ...
Ale ako to už býva zvykom palicu nezlomíte nad niekým v tomto prípade niečím „bmwklub“ hneď ako Vás v niečom negatívne prekvapí. Človek sa otrasie ale veľa krát aj zasmeje a ide ďalej ...
Vtip tohto celého článku, ktorý tu momentálne skladám je FAKT toho, že za obdobie kým som sa odhodlal to tu uverejniť tak som už zmienenú F01 „4.0D“ pustil do sveta ... ÁNO teraz začne povestná kalkulácia toho ako mu naložíme

... No ja Vás hneď ukľudním, že som si pre Vás pripravil opäť niečo čo sa bude blížiť k podobnej atrakcii ... TAKŽE !
BMW F01 A.K.A moja TRETIA s toho DRUHÁ v algoritme 750Xdrive a INDIVIDUALUfff ste si povedali ? ... Ja tiež ale ani nie tak nad týmto modelom a hlavne motorom, ktorý vlastne vieme aký je, čo sa týka spoľahlivosti no ja už viem do čoho idem a 740d Vám nedá ten pocit čo 750 ... Pocit že „stará“ W221 S500 je alokačne pružnejšia ako nová F01 740d ma ubíjala každým kilometrom. Preto nastalo to čo nastalo ale to budem rozoberať možno neskôr a hlavne ak bude záujem aj o rozšírenie príbehu aj o túto kapitolu zháňania atď.
TAKŽE prejdime k samotnému príbehu ...
KAPITOLA III BMW F01 750LI Xdrive ...Určité vety si dovolím spomenúť, či inak zoštylizovať s predošlého príbehu mojej ex F01 keďže samotná informácia k danej veci je nemenná v týchto vetách sa nájde pár členov, ktorým som tieto poznatky odosielal prostredníctvom neverejnej komunikácii ale samotný počin bude pod novátorskou šablónou.
Ale poďme pekne po poriadku. Počas môjho krátkeho života som vystriedal už veľa aut. I keď sa pri nakupovaní všetkých vecí držím zásady kupovať v rámci možností čo najkvalitnejšie veci s tým, že kupujem na viac rokov čo sa mi ale NIKDY nepodarilo dodržať a asi sa na to nepozerám moc reálne. Radšej si počkám a kúpim to čo chcem - nerád robím kompromisy, ktoré by ma mohli časom oslabiť či inak spomaliť. Dnes môžem povedať že automobil je pracovný nástroj a preto ako každý z nás chce mať svoje pracovisko dokonalé aj ja sa snažím udržať kvalitatívnu latku na samom vrchu. Určite si uvedomujem že Rolls Royce a iné sú hodné danej sekvencii mojich viet ale ostanem pekne pri zemi.
Najskôr popíšem bezpečnostných asistentov a prvky výbavy, ktorými je auto vybavené. Názvy a niektoré vety sa Vám už budú zdať otrepané, no aj volant musí každý popísať len ako činiteľ, ktorý slúži na určenie smeru jazdy vozidla tak ako u nočného videnia nemôžem písať o panvičke značky TESCOMA ... olá
Takže výpis výbavy podľa BMW Modellbezeichnung: 750Li xDrive
Ausführung: Europa
Typschlüssel: KC81
E-Code: F02
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: N63B44O0 - 4,40l (300kW)
Antrieb: Allrad
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Azuritschwarz Metallic (S34)
Innenraum: Ind.volllederausst./champagner. (ZBP6)
Produktionsdatum: 20.12.2010
Werk: Dingolfing
KLIK na fotografiu pre plné zobrazenie ...
Asistenti: /dovolím si použiť malé citácie k daným systémom od tvorcov, hlavne čo sa týka gramatickej správnosti aby som predišiel útokom Vomack/a nášho GURU
"Head Up" displej je vlastne projekcia dôležitých údajov z prístrojovej dosky a palubného displeja na čelné sklo. /Túto fíčurku u svojho medveďa nemám tudiž som rád že F01 ňou atakuje popis výbavy. Head Up displej je fantastická vec z toho dôvodu, že vodič šetrí čas tým, že nemusí pozerať na prístrojovú dosku. Všetky dôležité údaje (aktuálna rýchlosť, obmedzenie rýchlosti) a výstrahy sa automaticky premietajú na čelné sklo. Ďalej sa sem samozrejme premietajú údaje v prípade ďalšej doplnkovej funkcie z "Lane Departure Control", navigácie (napr. tvar križovatky), systému ACC, ako aj výstrahy zo systému "Night Vision" a tiež všetky výstrahy (pokles vonkajšej teploty, nedostatok vody v ostrekovačoch, málo benzínu - výstraha pri dojazde 100km a 50 km a pod...)
NV,LDC ja osobne nemám len opisujem čo všetko Head Up (hlava hore) dokáže"Park Distance Control" + cúvacia kamera. Bez tejto dvojice asistentov by bolo parkovanie asi dosť veľkou zábavou. V dnešnej dobe už veľmi bežná pomôcka v automobiloch. Kamera samozrejme ukazuje aj trajektóriu pohybu vozidla v závislosti od natočenia predných kolies. Trajektória kopíruje vonkajšie obrysy auta a teda ak chcete napríklad zaparkovať čo najbližšie k obrubníku, musíte si virtuálne presunúť trajektóriu až za obrubník. Je to logické, lebo v prvom rade ide o to, aby človek nezavadil karosériou o prekážku. Chce to trochu praxe, ale človek si zvykne. Pri vchádzaní do garáže som si zvykol kvôli zjednodušeniu tiež aktivovať aj zadnú kameru. Tu by som chcel podotknúť, že systém si hravo poradí aj v tmavej podzemnej garáži i keď je obraz už mierne skreslený pocit istoty je určite na vyššej úrovni ako bez daného "know how"
Ďalšia výbava čo stojí za opísanie:Dušu mi určite pohladil aj HiFi System Professional DSP "Harman Kardon". Zvuk je veľmi dobrý, škoda, že to nie je Bang & Olufsen, ale vďaka aj za to. Cestou väčšinou počúvam iba rádio nakoľko cestujem často a dopravný servis je pre mňa nevyhnutná pomôcka. Nechcem týmto apelovať dojmom, že si to šiniem 70km/h v dedine 120km/h mimo a na diaľnici 170km/h ... No niekedy musím prekročiť uzdu zákonodarne stanovenej línie a v zmysle bezpečnosti ísť trošku razantnejšie. To sa samozrejme nepáči Octáviam 1.9TDI nakoľko je pre nich nepochopiteľné, že ich auto nejde ako 5 metrov dlhá loď či už od MB alebo momentálne novej letovej linke od BMW. Ale poďme s5 k audiu...Samotné stanice neladíte, auto vyhľadáva stanice samo a ponúka vám ich v menu na palubnom počítači alebo na prístrojovej doske, čo tiež podstatne zvyšuje bezpečnosť jazdy - veľa nehôd sa stáva iba "vďaka" ladeniu rozhlasovej stanice. Samozrejme som si nahodil do prehrávača svoju obľúbenú hudbu, systém skvele reprodukuje mne je 25 ale musím uviesť že ak očakávate že mojim počinom TOP 5 je Rytmus tak ste na omyle. Rád si vypočujem klasiku z 80, 90 rokov od C.C Catch, Modern Talking, či iných interpretov a skupín k HIP-Hop/u a RAP/u osobne považujem za kvalitu len 2Pac/a ktorého mám v systéme tiež požehnane... Ďalej Time Machine od Joea Satrianiho ale aj rockové a metalové klasiky od Def Leppard alebo Metalliky. Na rozdiel od Bang and Olufsenu je to skôr na rockovú hudbu. B&O je viac analytický. Ale to je skôr do inej témy.
Veľmi užitočnou vecičkou nastavenia sound systému, ktorá tiež svedčí o tom, že inžinieri z BMW rozmýšľajú je, že hlasitosť zvuku sa po odstavení auta a opätovnom naštartovaní nastaví na štandardnú hlasitosť. Párkrát som to ocenil. Predstava, že ráno o 4 vstanete a Vás napadne zvuk na hranici koncertnej sály by bol na infarkt.Samostatná kapitola sú svetlá. Dynamické bixenony s funkciou "Adaptives kurvenlicht" majú funkciu natáčania podľa natočenia volantu ale zároveň aj nastavovanie horizontálnej polohy v závislosti na záklone vozidla pri jazde do kopca a z kopca (princíp gyroskopu ZDROJ WIKIPEDIA) - samozrejmosť je asistent diaľkových svetiel resp. denných svetiel. Svetlá svietia fantasticky. Po vypnutí motora sa totiž svetlomety vrátia do parkovacej polohy. Ak máte vytočené kolesá prednej nápravy, po naštartovaní začína kalibrácia svetlometov - najskôr sa nastavia vo vodorovnom smere podľa gyroskopu a potom sa natočia podľa polohy predných kolies.
Automatické stmavovanie zrkadiel (toto myslím majú už niektoré modely BMW E34 z 1990)
Automatická štvorzónová klimatizácia vpredu i vzadu.
Brake Energy Regeneration (energia pri brzdení sa používa na dobíjanie batérie a pri prudkej akcelerácii sa odpája alternátor kvôli maximálnemu využitiu výkonu motora)
Dažďový senzor
DVD prehrávač + DVD menič (áno - sú tam oba), harddisk s možnosťou ukladania hudby - tento disk slúži primárne pre Navigáciu Professional CIC.
SoftClose dverí a kufra, bezkľúčové ovládanie
DAB tuner, televízny tuner, bluetooth, navigácia Professional CIC
Ambientne osvetlenie
Ambient osvetlenie sa pokúsim odfotografovať vo večerných hodinách dnes prípadne zajtra ...Teraz prejdime k záležitostiam, ktoré by som určite privítal no bohužiaľ sa u mňa v tomto prípade nenachádzajú ..."Night Vision" je ďalšia super vec, ktorá sa môže zdať zbytočná, ale pokiaľ Vás raz ochráni pred kolíziou s neosvetlenou "KURVOU pri Slovnafte", alebo ožratý chodec či so zverou, budete spokojní, že sa v aute nachádza a neriešite pokrivené plechy alebo v tom horšom prípade nemusíte absolvovať výsluchy na polícii, kde z vás samozrejme ako vlastníka takéhoto auta urobia okamžite arogantného zločinca, ktorý jazdí preto, aby zrážal ľudí...
Princíp je na báze infračervenej kamery, ktorá sníma tepelný odraz živých organizmov ZDROJ: WIKIPEDIA... Systém disponuje integrovaným rozpoznávaním osôb. Systémom sú rozpoznané objekty s tvarom podobným človeku. Neviem ako by to fungovalo na určité indivíduá ale hádam by si systém poradil aj s paranormálnym JAVOM, ktorých sme svedkami na Slovensku žiaľ bohu dosť často.
"SideView" - kamery umiestnené v predných blatníkoch snímajú obe strany výjazdovej komunikácie na vzdialenosť 100m. Obraz sa prenáša na stredový displej, Veľmi praktická vec pre výjazd na cestu v neprehľadných miestach. Ja osobne sa musím uspokojiť len s cúvaciou kamerou
KAPITOLA IVDojmy z exteriéru:Auto zo šikmého pohľadu na mňa vôbec nepôsobí dojmom vyše 5 metrovej limuzíny, človek by mu odhadoval pokojne o 20 cm menej. Toto je horšie pre uvedomenie si faktu, že sa jedná o verziu LONG. samozrejme odbornejší pohľad na čelo vozidla Vám prezradí túto "drobnosť" postrannými chrómovými lištami, ktoré sa ťahajú od čelného skla až po zadné sklo (vid fotografie) Podrobnejšie skúmanie však začalo odhaľovať jeho skutočné "JA".A každý si hneď uvedomí, že na ceste už je model 7er miesto 5er... Keď sa však vedľa neho postavím s W221, už sú veľkostné rozdiely takmer identický. Ak sa na auto pozeráte z výšky, nepôsobí takým majestátnym dojmom ako staršia (Banglova) 7-er E65, ktorú som tiež vlastnil. Je to spôsobené tým, že auto má oproti E65 viac zaoblené tvary. Pohľad zozadu do koncoviek výfuku je blaženým pocitom na duchu.
Krásne sú krivky v zadnej časti okolo zadného kolesa. Ak sa na auto pozeráte od zadných svetiel alebo od zadných dverí zhora ste tesne pri aute, vynikne krásne tvarované svalnaté rozšírenie zadných blatníkov. V niektorých pohľadoch je auto dosť nefotogenické, ale to je problém takmer všetkých aut. Ak si chcete utvoriť reálny obraz o dizajne auta, treba si ho pozrieť zblízka a hlavne naživo. Odosobniť sa a pomaaaaaličky okolo neho prechádzať a pozerať z viacerých uhlov... Nedá sa to štýlom akým sa Vám snažia násť ročne dievčatá skočiť dnu a predviesť ďalšie doplnky už tak veľkej výbavy.
Za zmienku stojí dizajn prednej kapoty v nadväznosti na aerodynamiku auta. Všimol si to už počas jazdy s predošlou F01, ktorú som mal, naproti S/klas W221, že aj keď šli predo mnou autá v relatívne malej vzdialenosti a bola mokrá cesta, čelné sklo bolo stále čisté. Na kapote bolo vidno čiary od vody, táto voda obtekala čelné sklo a bokmi odchádzala von. Maličkosť, však ? Skrátka, každá krivka má na aute svoje opodstatnenie.
Dojmy z interiéru:Dvere sa otvárajú a zatvárajú dotykom na kľučku. Po načítaní profilu z diaľkového ovládania sa po otvorení dverí automaticky prispôsobí nastavenie interiéru jeho "majiteľovi". Moja polovička mi je takmer o hlavu menšia než ja. Ja mám dva metre takže si iste viete predstaviť ten počin na moje kolená pri pohľade AKO ? AKO ? sa tam vprace ?
Po usadení do auta a dovretí dverí systémom SoftClose vás obklopí ticho, pocit pokoja a podvedome sa človek začne usmievať. Je to taký divný pocit, nie nadradenosti, ale skôr typu. Všetko je na svojich miestach, kvalitné spracovanie interiéru je v tejto triede pochopiteľne samozrejmosť, základné ovládacie prvky sú intuitívne ľahko dostupné. Prístrojová doska je prehľadná, podsvietenie prístrojov je biele alebo červené. Do červena sa zmení napríklad pri výstrahe na ktorú som nereagoval. Mám dojem, že u novších modelov je ešte modrá ? Tu som si nie celkom istý ...
V strede tróni otáčkomer a ukazovateľ rýchlosti, naľavo ja palivomer a napravo ukazovateľ teploty oleja. Medzi otáčkomerom a rýchlomerom je ešte miesto
V strede palubnej dosky je umiestnený hlavný displej, ktorý slúži na nastavovanie cez systém iDrive ako aj zobrazovanie zvolených informácií. Displej je možné rozdeliť na dve časti, kde na ľavo sa môžu zobrazovať napríklad údaje z navigácie a napravo údaje o spotrebe. iDrive je rýchle a vďaka tlačidlám na rýchlu voľbu, ako aj vďaka tlačidlu "back" je jeho obsluha veľmi komfortná.
Auto je vybavené takzvanými komfortnými sedadlami. Oproti štandardným sedadlám (ktoré sú mimochodom veľmi neestetické a kazia dojem z interiéru) sa líšia najmä zlepšeným bočným vedením sedadiel ako aj rozdelenou sedacou časťou a nastaviteľnou stehennou oporou. Sedadlá je možné nastavovať veľmi vo všetkých možných smeroch, oplatí sa s tým pohrať. Dobré je hlavne správne nastaviť šírku operadla, kvôli pevnejšiemu zovretiu tela na sedadle. Pri vystupovaní sa šírka operadla automaticky uvoľní. Toto sú samozrejme veci známe už s modelov resp. generácii tried E38, E65 či aj modelov triedy 5 ... Myslím, že viac k tomu nie je čo dodať ... Osobne považujem za malý úspech to, že nastavovanie sedadiel je s5 ako u E38 a nie ako u modelu E65 na lakťovej opierke. Čo síce pôsobí efektne ale zo začiatku to mätie... PS: Samozrejme je to o zvyku a nič to nemení na tom kde sa dané ovládanie nachádza.
Zadné sedadlá sú veľmi pohodlné, miesta je dostatok. O udržiavanie teploty sa stará štvorzónová klimatizácia. Na zadných sedadlách som sedel dvakrát - raz, keď som kupoval auto a druhý raz, keď som stratil telefón pod sedadlom. V rámci všetkého ale opäť ide o fakt pohodlia čo zabezpečuje práve FAKT toho, že komforty sa nachádzajú aj vzadu. Dovolil som si odfotografovať samotné ovládanie na lakťovej opierke pre lepšiu predstavu. Samozrejmosťou je ovládanie spolujazdcovej sedačky vpredu priamo vzadu ...
Zvláštnosťou vonkajších zrkadiel je fakt, že zmenšujú obraz. Je to kvôli eliminácii mŕtveho uhlu v zrkadlách. Treba si na to zvyknúť najmä pri kontrolovaní premávky za vozidlom. Všetky zrkadlá majú automatické stmavovanie, vonkajšie sú naviac vyhrievané.Motor - prevodovka - jazdné dojmyV meste som nepostrehol nejaké vážnejšie problémy s parkovaním alebo obratnosťou vozidla. Však to poznáte - niekto vie parkovať s kamiónom a niekto nezaparkuje so Smartom. Priznám sa, vždy sa teším ako malé dieťa, keď sa chystám na dlhšiu jazdu... Pomalá jazda, ticho v interiéri a do toho Queen a Who Wants To Live Forever alebo jazda po diaľnici to skrátka treba zažiť...
Motor je benzínový osemvalec s objemom 4395 ccm, TwinTurbo s priamym vstrekovaním a systémom valvetronic. Parametre 300kW (407 k) / 600 Nm, zrýchlenie 0 - 100 km 5.2 s, max. rýchlosť 250 km/h elektronicky omedzená považujem za dostatočné, aj keď s 12 valcom by bola určite väčšia zábava, ale buďme pri zemi. Samozrejme nie som taký KKT a budem tvrdiť, že som taký znalec info. je opäť ako niektoré časti či úryvky z WIKIPEDIE a možné je sa stretnúť s nimi vo viacerých článkoch ...
POZNATOK pre pár ľudí ...Veľakrát v diskusiách čítam príspevky typu "asistenti zabíjajú radosť zo šoférovania" alebo "auto nie je orientované na vodiča". Je to hlúposť, sme v novom veku a človek, ktorý si kúpi 7-er, S-klasse, A8 alebo hocijaké iné auto, chce v prvom rade jazdiť a nie to rozbiť o prvú prekážku vďaka tomu, že sa mu nedopatrením vymkne spod kontroly.
Tu si dovolím jeden postreh nemenovaného užívateľa v CZ /Citácia...Viem, že s Lamborghini Countach a tiež s prvými modelmi Lamborghini Diablo sa majitelia báli jazdiť a do garáže ich radšej zatlačili, lebo sa báli, že to nedobrzdia pred stenou. A to si 90 % superšportov kupujú ľudia, ktorí majú v prvom rade kopec prachov a nie sú to žiadni pretekári. Samozrejme, že človek by mal vedieť jazdiť. Ale auto je na jazdenie a pokiaľ nejaký asistent zlepší kvalitu použitia auta, má v tom aute svoje opodstatnenie. Okrem toho sa všetky asistenčné funkcie dajú vypnúť. Samozrejme, ešte jeden detail, fyzikálne zákony treba rešpektovať a komu niet rady, tomu to pokračovanie myslím poznáte ... (poznámka autora teda mojej blaženosti "ESENCE")
/koniec citácie ...SPOTREBA (REALITA) ... Poznatky ktoré sem teraz dám u daného modelu, či momentálna situácia je rovnaká ako u predošlej F01 keďže som toto už jeden krát zverejňoval ... Doplním len copy paste pre informovanosť členov čo sú nový prípadne si to nepamätajú. Prípadne ich daná vec skutočne zaujíma
CTRL+C / CTRL+V
Palivová nádrž má objem 82 l.
Keď som prvý krát natankoval plnú nádrž a palubný počítač zobrazil dojazd 397 km, povedal som si fajn, to bude zbierania Smart bodov po pumpách. Potom som si všimol, že priemerná spotreba bola 17,5 l. Nuloval som teda počítače a čakal, čo sa bude diať. Nakoniec to nebolo také horúce - priemerná spotreba z jazdy domov bola 10,9 l a to ju ešte dosť zhoršilo slimačie tempo. Momentálne mi vychádza priemerná spotreba 12,9 l. Po ručnom dopočítaní mi tak momentálne vychádza spotreba cca 13,1 l za celú dobu užívania auta. (1) To si myslím, že nie sú zlé hodnoty, aj keď sú dosť vzdialené deklarovaním 11,4 l.
S autom sa dá jazdiť pokojne za 9 l pokiaľ idete kľudne do 100 km/h. Samozrejme spotreba závisí od profilu trasy. V meste to tiež nie je až také horúce, môj problém je v tom, že bývam na kopci a tak tá spotreba je trochu vyššia. A bohužiaľ neplatí, že ak ideš do kopca a potom z kopca, spriemeruje sa to.
Osobne ma zaujímalo, s akou spotrebou som schopný jazdiť po meste. Jednalo sa o pomerne krátke trasy do 3 km s veľkým prevýšením a prestávkami medzi jazdami, kedy motor nebol dostatočne zahriaty. Spotreba sa mi vyšplhala na 18,5 l, pod čo sa podpísali hlavne cesty na kopec pri jazde domov a jazda za pomalšími vozidlami, ktorým logika plynulej jazdy nič nehovorila (že si majú pred kopcom na rovinke trochu pridať a nepridávať pri jazde do kopca...)
Obdobný test som urobil aj počas pár dní, keď som mal dosť ciest na mimo mesta. Spotreby kolísali od 7,9 po 10,6 v závislosti od toho či boli na trase úseky diaľnice.
Samozrejmosťou boli aj prudké akcelerácie za účelom prebehnutia, motor som však zbytočne nevytáčal. Samozrejme pri ostrejšej jazde si k spotrebe môžete pokojne prirátať 3 až 10 litrov
Z uvedeného vyplýva, že papierové hodnoty sa dajú ťažko dosiahnuť hlavne pri jazde po meste. Na dlhšie vzdialenosti to nie je so spotrebou až taká veľká tragédia.
Než to uzavriem dúfam, že som prispel malou troškou do mlynu a neurazil som nikoho dĺžkou textu. Dnešný príbeh som sa rozhodol spraviť zdĺhavým práve z dôvodu že som...
Eta Vsjo ...
Za BMW Klub Esence ...KAPITOLA VSAMOTNÉ FOTOGRAFIE ...