... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Esence
Autor témy
Príspevky: 378
Registrovaný: 5.4.2011
Kraj: Zahraničie

Re: [F01 750LI XDrive] + [E38 740IL] + [E53 X5 3.0D] 23.4.15

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 15:33

Kapitola I

Ako označíte túžbu ? prípadne vášeň ? či jednoducho určitú potrebu ? Dnešná doba prináša veľkorysé možnosti, či pri výbere kvalitnej cigary, koňaku, hudby a ďaleko obšírnejších momentov, ktoré Vám majú spríjemniť krátke momenty Vášho života ! ... Kto z Vás už bol na hrane kedy uzrel myšlienkou pomyselné vety či žijeme tak ako sme si to priali ?... Vieme, že dnešná doba prináša mnohé trápenia a človek sa stráca v tme konzumného života skôr než sa vôbec otrasie, a potom prídu chvíle ako táto ...

„F01 740d“ Chce to niečo viac ? Každý z nás vie kam tento pulz smeruje, pokračujme preto úvodom

Úvod:

Zrkadlo napovedz nám ... Dnešný svet, je komplotom umenia či chaosu ? Každý to vníma inak ... Dnes tieto vety nebudú predurčovať príbeh oného či toho modelu... Jednoducho sa chystám popísať čo je vlastne F01, ktorú Vám chcem predstaviť. Pohľad na ňu je ako pohľad na náš Kriváň. Nepozeráte sa na neho ako na horu ale ako na dielo, ktoré je ako vystrihnuté z rozprávky. Bolo to onoho času kedy F01 bola len skicou niekde na ebenovom stole, ktorej siluetu dotváralo svetlo lámajúc sa v obryse žiaroviek. A spletitosť myšlienok pretvárajúc sa na skice. Vôňa kvalitného čaju (či koňaku ? :mrgreen: ), ktorý pretekal osobou čo stála za tým čo dnes pozná nejeden z Vás. Vlajková loď BMW model 7. Sú to nezmyselné vety, ktoré práve skladám ? Možno máte pravdu ja sám sa nepovažujem za dobrého pisateľa. Ale bol by som rád ak by sa to uberalo zaujímavým smerom. Pohľad niektorých ľudí je tak jedovatý no poradím. Komu sa nepáči prosím pokračujte cestou späť ďalej už cesty naspäť niet !

Dlho som váhal, ako začať s niečim čo opäť určitú skupinu čitateľov tu na klube zaujme. Nie každý sa dlhou spletitosťou textov prehrabáva až k poslednému kroku a to fotografiám. Takže otázka bola, či sem svoju recenziu nového prírastku (už tretej F01) k MB S, E38, E53 umiestniť, ale nakoľko tu ešte tento model skutočne nie je v príbehoch rozpísaný podrobnejšie, chcem sa s Vami podeliť o dojmy z auta, samotnej kúpe. Primárne používam ako viacerí z Vás vedia Mercedes Benz model "S" Chcel som BMW F10 už dajaký ten rok popravde model čo má Vomack ako som uzrel tak som sa "platonicky" zaľúbil (SAMOZREJME SA BAVÍM O AUTE SAMOTNÓM ! HOVADÁ :mrgreen: )

Príde mi to, že určitým spôsobom sa vzďaľujeme momentom zašlej slávy klubu ľudí na ktorých mne onoho času záležalo viac, MACO, VOMACK, JARARAK, ROKI & Company :-({|= "no HOMO". Času kedy každý z nás sa stretol s porozumením a mravným smerovaním pri nezhodách názorov. Času kedy sa sranda prejavovala iným pohľadom ako pridávaním rôznych titulov začínajúc na K končiac na T ... ale ja osobne tu nechcem fabulvať nezmyselné klišé o tom kam toto všetko smeruje u určitých členov za ktorými sú viac menej známe osoby hlavne zo zrazov atď... Každý vieme ako sa to za posledné obdobie na BMW klube dostalo do stavu, kedy je pred každou správou tzv. myšlienka o tom aký FLAME to opäť prinesie. Dúfam, že toto nebude jeden s týchto príspevkov ...

:thumbup: Samozrejme za motor môžete do mňa jebať, tam udeľujem výnimku... :thumbup:

Kapitola II

Ako smeroval deň kedy som si vybral ? Je tu pár skalou opantaných členov, ktorý tu trávia čas aj napriek tomu čo s nami táto vláda stvára. To, že rozkráda každého z NÁS ! A preto človek skromne príde sem pohľadom sa poteší na motorizme, na niečom čo spája nejedného čítajúc tieto slová ... Frázy parafrázy V6 či V8 skloňujúc sa k V12 to sú čísla ktorým rozumie každý. I ten menej zdatný či menej opantaný či už lepšie finančne zabezpečený človek alebo naopak... Nechcem tu preberať rôznorodosť majetkových poznatkov. Ale dovolím si povedať, resp. požiadať nespúšťajte v mojom príbehu boj, ktorý bude narážať na majiteľov starších vozidiel, že sú niečo menej ako taký, ktorý si vedia dovoliť niečo čo má na dosah len horných desať tisíc. Ja sám som si dovolil E38, čo je vlastne už dávny model. No veľa krát keď do neho sadnem mám z neho stále radosť úprimne :wink:

No dosť bolo úvodu veď podstatné je JADRO ... Chcel som tento príbeh o F01 rozbehnúť už dávnejšie. Dokonca si dovolím povedať „samotný príbeh E38“ som chcel tiež ukázať v inom pojatí. Niečo do detailov, pretože len detaily Vám ukážu smer ktorým sa daná vec uberá ... Bohužiaľ opäť ma prepadla absolútna nechuť a aj napriek veku atakujúcemu hranicu 25 som sa hanbil za niektoré zverejnené sra*čky, ktorých aspoň nie som autor ...
Ale ako to už býva zvykom palicu nezlomíte nad niekým v tomto prípade niečím „bmwklub“ hneď ako Vás v niečom negatívne prekvapí. Človek sa otrasie ale veľa krát aj zasmeje a ide ďalej ...

Vtip tohto celého článku, ktorý tu momentálne skladám je FAKT toho, že za obdobie kým som sa odhodlal to tu uverejniť tak som už zmienenú F01 „4.0D“ pustil do sveta ... ÁNO teraz začne povestná kalkulácia toho ako mu naložíme :twisted: ... No ja Vás hneď ukľudním, že som si pre Vás pripravil opäť niečo čo sa bude blížiť k podobnej atrakcii ... TAKŽE !

BMW F01 A.K.A moja TRETIA s toho DRUHÁ v algoritme 750Xdrive a INDIVIDUAL

Ufff ste si povedali ? ... Ja tiež ale ani nie tak nad týmto modelom a hlavne motorom, ktorý vlastne vieme aký je, čo sa týka spoľahlivosti no ja už viem do čoho idem a 740d Vám nedá ten pocit čo 750 ... Pocit že „stará“ W221 S500 je alokačne pružnejšia ako nová F01 740d ma ubíjala každým kilometrom. Preto nastalo to čo nastalo ale to budem rozoberať možno neskôr a hlavne ak bude záujem aj o rozšírenie príbehu aj o túto kapitolu zháňania atď.

TAKŽE prejdime k samotnému príbehu ...

KAPITOLA III

BMW F01 750LI Xdrive ...

Určité vety si dovolím spomenúť, či inak zoštylizovať s predošlého príbehu mojej ex F01 keďže samotná informácia k danej veci je nemenná v týchto vetách sa nájde pár členov, ktorým som tieto poznatky odosielal prostredníctvom neverejnej komunikácii ale samotný počin bude pod novátorskou šablónou.

Ale poďme pekne po poriadku. Počas môjho krátkeho života som vystriedal už veľa aut. I keď sa pri nakupovaní všetkých vecí držím zásady kupovať v rámci možností čo najkvalitnejšie veci s tým, že kupujem na viac rokov čo sa mi ale NIKDY nepodarilo dodržať a asi sa na to nepozerám moc reálne. Radšej si počkám a kúpim to čo chcem - nerád robím kompromisy, ktoré by ma mohli časom oslabiť či inak spomaliť. Dnes môžem povedať že automobil je pracovný nástroj a preto ako každý z nás chce mať svoje pracovisko dokonalé aj ja sa snažím udržať kvalitatívnu latku na samom vrchu. Určite si uvedomujem že Rolls Royce a iné sú hodné danej sekvencii mojich viet ale ostanem pekne pri zemi.

Najskôr popíšem bezpečnostných asistentov a prvky výbavy, ktorými je auto vybavené. Názvy a niektoré vety sa Vám už budú zdať otrepané, no aj volant musí každý popísať len ako činiteľ, ktorý slúži na určenie smeru jazdy vozidla tak ako u nočného videnia nemôžem písať o panvičke značky TESCOMA ... olá

Takže výpis výbavy podľa BMW

Modellbezeichnung: 750Li xDrive
Ausführung: Europa
Typschlüssel: KC81
E-Code: F02
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: N63B44O0 - 4,40l (300kW)
Antrieb: Allrad
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Azuritschwarz Metallic (S34)
Innenraum: Ind.volllederausst./champagner. (ZBP6)
Produktionsdatum: 20.12.2010
Werk: Dingolfing

KLIK na fotografiu pre plné zobrazenie ...

Obrázok

Asistenti: /dovolím si použiť malé citácie k daným systémom od tvorcov, hlavne čo sa týka gramatickej správnosti aby som predišiel útokom Vomack/a nášho GURU :-({|=

"Head Up" displej je vlastne projekcia dôležitých údajov z prístrojovej dosky a palubného displeja na čelné sklo. /Túto fíčurku u svojho medveďa nemám tudiž som rád že F01 ňou atakuje popis výbavy. Head Up displej je fantastická vec z toho dôvodu, že vodič šetrí čas tým, že nemusí pozerať na prístrojovú dosku. Všetky dôležité údaje (aktuálna rýchlosť, obmedzenie rýchlosti) a výstrahy sa automaticky premietajú na čelné sklo. Ďalej sa sem samozrejme premietajú údaje v prípade ďalšej doplnkovej funkcie z "Lane Departure Control", navigácie (napr. tvar križovatky), systému ACC, ako aj výstrahy zo systému "Night Vision" a tiež všetky výstrahy (pokles vonkajšej teploty, nedostatok vody v ostrekovačoch, málo benzínu - výstraha pri dojazde 100km a 50 km a pod...) NV,LDC ja osobne nemám len opisujem čo všetko Head Up (hlava hore) dokáže

"Park Distance Control" + cúvacia kamera. Bez tejto dvojice asistentov by bolo parkovanie asi dosť veľkou zábavou. V dnešnej dobe už veľmi bežná pomôcka v automobiloch. Kamera samozrejme ukazuje aj trajektóriu pohybu vozidla v závislosti od natočenia predných kolies. Trajektória kopíruje vonkajšie obrysy auta a teda ak chcete napríklad zaparkovať čo najbližšie k obrubníku, musíte si virtuálne presunúť trajektóriu až za obrubník. Je to logické, lebo v prvom rade ide o to, aby človek nezavadil karosériou o prekážku. Chce to trochu praxe, ale človek si zvykne. Pri vchádzaní do garáže som si zvykol kvôli zjednodušeniu tiež aktivovať aj zadnú kameru. Tu by som chcel podotknúť, že systém si hravo poradí aj v tmavej podzemnej garáži i keď je obraz už mierne skreslený pocit istoty je určite na vyššej úrovni ako bez daného "know how"

Ďalšia výbava čo stojí za opísanie:

Dušu mi určite pohladil aj HiFi System Professional DSP "Harman Kardon". Zvuk je veľmi dobrý, škoda, že to nie je Bang & Olufsen, ale vďaka aj za to. Cestou väčšinou počúvam iba rádio nakoľko cestujem často a dopravný servis je pre mňa nevyhnutná pomôcka. Nechcem týmto apelovať dojmom, že si to šiniem 70km/h v dedine 120km/h mimo a na diaľnici 170km/h ... No niekedy musím prekročiť uzdu zákonodarne stanovenej línie a v zmysle bezpečnosti ísť trošku razantnejšie. To sa samozrejme nepáči Octáviam 1.9TDI nakoľko je pre nich nepochopiteľné, že ich auto nejde ako 5 metrov dlhá loď či už od MB alebo momentálne novej letovej linke od BMW. Ale poďme s5 k audiu...Samotné stanice neladíte, auto vyhľadáva stanice samo a ponúka vám ich v menu na palubnom počítači alebo na prístrojovej doske, čo tiež podstatne zvyšuje bezpečnosť jazdy - veľa nehôd sa stáva iba "vďaka" ladeniu rozhlasovej stanice. Samozrejme som si nahodil do prehrávača svoju obľúbenú hudbu, systém skvele reprodukuje mne je 25 ale musím uviesť že ak očakávate že mojim počinom TOP 5 je Rytmus tak ste na omyle. Rád si vypočujem klasiku z 80, 90 rokov od C.C Catch, Modern Talking, či iných interpretov a skupín k HIP-Hop/u a RAP/u osobne považujem za kvalitu len 2Pac/a ktorého mám v systéme tiež požehnane... Ďalej Time Machine od Joea Satrianiho ale aj rockové a metalové klasiky od Def Leppard alebo Metalliky. Na rozdiel od Bang and Olufsenu je to skôr na rockovú hudbu. B&O je viac analytický. Ale to je skôr do inej témy.

Veľmi užitočnou vecičkou nastavenia sound systému, ktorá tiež svedčí o tom, že inžinieri z BMW rozmýšľajú je, že hlasitosť zvuku sa po odstavení auta a opätovnom naštartovaní nastaví na štandardnú hlasitosť. Párkrát som to ocenil. Predstava, že ráno o 4 vstanete a Vás napadne zvuk na hranici koncertnej sály by bol na infarkt.

Samostatná kapitola sú svetlá. Dynamické bixenony s funkciou "Adaptives kurvenlicht" majú funkciu natáčania podľa natočenia volantu ale zároveň aj nastavovanie horizontálnej polohy v závislosti na záklone vozidla pri jazde do kopca a z kopca (princíp gyroskopu ZDROJ WIKIPEDIA) - samozrejmosť je asistent diaľkových svetiel resp. denných svetiel. Svetlá svietia fantasticky. Po vypnutí motora sa totiž svetlomety vrátia do parkovacej polohy. Ak máte vytočené kolesá prednej nápravy, po naštartovaní začína kalibrácia svetlometov - najskôr sa nastavia vo vodorovnom smere podľa gyroskopu a potom sa natočia podľa polohy predných kolies.

Automatické stmavovanie zrkadiel (toto myslím majú už niektoré modely BMW E34 z 1990)
Automatická štvorzónová klimatizácia vpredu i vzadu.
Brake Energy Regeneration (energia pri brzdení sa používa na dobíjanie batérie a pri prudkej akcelerácii sa odpája alternátor kvôli maximálnemu využitiu výkonu motora)
Dažďový senzor
DVD prehrávač + DVD menič (áno - sú tam oba), harddisk s možnosťou ukladania hudby - tento disk slúži primárne pre Navigáciu Professional CIC.
SoftClose dverí a kufra, bezkľúčové ovládanie
DAB tuner, televízny tuner, bluetooth, navigácia Professional CIC
Ambientne osvetlenie

Ambient osvetlenie sa pokúsim odfotografovať vo večerných hodinách dnes prípadne zajtra ...

Teraz prejdime k záležitostiam, ktoré by som určite privítal no bohužiaľ sa u mňa v tomto prípade nenachádzajú ...

"Night Vision" je ďalšia super vec, ktorá sa môže zdať zbytočná, ale pokiaľ Vás raz ochráni pred kolíziou s neosvetlenou "KURVOU pri Slovnafte", alebo ožratý chodec či so zverou, budete spokojní, že sa v aute nachádza a neriešite pokrivené plechy alebo v tom horšom prípade nemusíte absolvovať výsluchy na polícii, kde z vás samozrejme ako vlastníka takéhoto auta urobia okamžite arogantného zločinca, ktorý jazdí preto, aby zrážal ľudí...
Princíp je na báze infračervenej kamery, ktorá sníma tepelný odraz živých organizmov ZDROJ: WIKIPEDIA... Systém disponuje integrovaným rozpoznávaním osôb. Systémom sú rozpoznané objekty s tvarom podobným človeku. Neviem ako by to fungovalo na určité indivíduá ale hádam by si systém poradil aj s paranormálnym JAVOM, ktorých sme svedkami na Slovensku žiaľ bohu dosť často.

"SideView" - kamery umiestnené v predných blatníkoch snímajú obe strany výjazdovej komunikácie na vzdialenosť 100m. Obraz sa prenáša na stredový displej, Veľmi praktická vec pre výjazd na cestu v neprehľadných miestach. Ja osobne sa musím uspokojiť len s cúvaciou kamerou :thumbup:

KAPITOLA IV

Dojmy z exteriéru:

Auto zo šikmého pohľadu na mňa vôbec nepôsobí dojmom vyše 5 metrovej limuzíny, človek by mu odhadoval pokojne o 20 cm menej. Toto je horšie pre uvedomenie si faktu, že sa jedná o verziu LONG. samozrejme odbornejší pohľad na čelo vozidla Vám prezradí túto "drobnosť" postrannými chrómovými lištami, ktoré sa ťahajú od čelného skla až po zadné sklo (vid fotografie) Podrobnejšie skúmanie však začalo odhaľovať jeho skutočné "JA".A každý si hneď uvedomí, že na ceste už je model 7er miesto 5er... Keď sa však vedľa neho postavím s W221, už sú veľkostné rozdiely takmer identický. Ak sa na auto pozeráte z výšky, nepôsobí takým majestátnym dojmom ako staršia (Banglova) 7-er E65, ktorú som tiež vlastnil. Je to spôsobené tým, že auto má oproti E65 viac zaoblené tvary. Pohľad zozadu do koncoviek výfuku je blaženým pocitom na duchu.

Krásne sú krivky v zadnej časti okolo zadného kolesa. Ak sa na auto pozeráte od zadných svetiel alebo od zadných dverí zhora ste tesne pri aute, vynikne krásne tvarované svalnaté rozšírenie zadných blatníkov. V niektorých pohľadoch je auto dosť nefotogenické, ale to je problém takmer všetkých aut. Ak si chcete utvoriť reálny obraz o dizajne auta, treba si ho pozrieť zblízka a hlavne naživo. Odosobniť sa a pomaaaaaličky okolo neho prechádzať a pozerať z viacerých uhlov... Nedá sa to štýlom akým sa Vám snažia násť ročne dievčatá skočiť dnu a predviesť ďalšie doplnky už tak veľkej výbavy.
Za zmienku stojí dizajn prednej kapoty v nadväznosti na aerodynamiku auta. Všimol si to už počas jazdy s predošlou F01, ktorú som mal, naproti S/klas W221, že aj keď šli predo mnou autá v relatívne malej vzdialenosti a bola mokrá cesta, čelné sklo bolo stále čisté. Na kapote bolo vidno čiary od vody, táto voda obtekala čelné sklo a bokmi odchádzala von. Maličkosť, však ? Skrátka, každá krivka má na aute svoje opodstatnenie.

Dojmy z interiéru:

Dvere sa otvárajú a zatvárajú dotykom na kľučku. Po načítaní profilu z diaľkového ovládania sa po otvorení dverí automaticky prispôsobí nastavenie interiéru jeho "majiteľovi". Moja polovička mi je takmer o hlavu menšia než ja. Ja mám dva metre takže si iste viete predstaviť ten počin na moje kolená pri pohľade AKO ? AKO ? sa tam vprace ?
Po usadení do auta a dovretí dverí systémom SoftClose vás obklopí ticho, pocit pokoja a podvedome sa človek začne usmievať. Je to taký divný pocit, nie nadradenosti, ale skôr typu. Všetko je na svojich miestach, kvalitné spracovanie interiéru je v tejto triede pochopiteľne samozrejmosť, základné ovládacie prvky sú intuitívne ľahko dostupné. Prístrojová doska je prehľadná, podsvietenie prístrojov je biele alebo červené. Do červena sa zmení napríklad pri výstrahe na ktorú som nereagoval. Mám dojem, že u novších modelov je ešte modrá ? Tu som si nie celkom istý ...

V strede tróni otáčkomer a ukazovateľ rýchlosti, naľavo ja palivomer a napravo ukazovateľ teploty oleja. Medzi otáčkomerom a rýchlomerom je ešte miesto
V strede palubnej dosky je umiestnený hlavný displej, ktorý slúži na nastavovanie cez systém iDrive ako aj zobrazovanie zvolených informácií. Displej je možné rozdeliť na dve časti, kde na ľavo sa môžu zobrazovať napríklad údaje z navigácie a napravo údaje o spotrebe. iDrive je rýchle a vďaka tlačidlám na rýchlu voľbu, ako aj vďaka tlačidlu "back" je jeho obsluha veľmi komfortná.

Auto je vybavené takzvanými komfortnými sedadlami. Oproti štandardným sedadlám (ktoré sú mimochodom veľmi neestetické a kazia dojem z interiéru) sa líšia najmä zlepšeným bočným vedením sedadiel ako aj rozdelenou sedacou časťou a nastaviteľnou stehennou oporou. Sedadlá je možné nastavovať veľmi vo všetkých možných smeroch, oplatí sa s tým pohrať. Dobré je hlavne správne nastaviť šírku operadla, kvôli pevnejšiemu zovretiu tela na sedadle. Pri vystupovaní sa šírka operadla automaticky uvoľní. Toto sú samozrejme veci známe už s modelov resp. generácii tried E38, E65 či aj modelov triedy 5 ... Myslím, že viac k tomu nie je čo dodať ... Osobne považujem za malý úspech to, že nastavovanie sedadiel je s5 ako u E38 a nie ako u modelu E65 na lakťovej opierke. Čo síce pôsobí efektne ale zo začiatku to mätie... PS: Samozrejme je to o zvyku a nič to nemení na tom kde sa dané ovládanie nachádza.

Zadné sedadlá sú veľmi pohodlné, miesta je dostatok. O udržiavanie teploty sa stará štvorzónová klimatizácia. Na zadných sedadlách som sedel dvakrát - raz, keď som kupoval auto a druhý raz, keď som stratil telefón pod sedadlom. V rámci všetkého ale opäť ide o fakt pohodlia čo zabezpečuje práve FAKT toho, že komforty sa nachádzajú aj vzadu. Dovolil som si odfotografovať samotné ovládanie na lakťovej opierke pre lepšiu predstavu. Samozrejmosťou je ovládanie spolujazdcovej sedačky vpredu priamo vzadu ...

Zvláštnosťou vonkajších zrkadiel je fakt, že zmenšujú obraz. Je to kvôli eliminácii mŕtveho uhlu v zrkadlách. Treba si na to zvyknúť najmä pri kontrolovaní premávky za vozidlom. Všetky zrkadlá majú automatické stmavovanie, vonkajšie sú naviac vyhrievané.

Motor - prevodovka - jazdné dojmy

V meste som nepostrehol nejaké vážnejšie problémy s parkovaním alebo obratnosťou vozidla. Však to poznáte - niekto vie parkovať s kamiónom a niekto nezaparkuje so Smartom. Priznám sa, vždy sa teším ako malé dieťa, keď sa chystám na dlhšiu jazdu... Pomalá jazda, ticho v interiéri a do toho Queen a Who Wants To Live Forever alebo jazda po diaľnici to skrátka treba zažiť...

Motor je benzínový osemvalec s objemom 4395 ccm, TwinTurbo s priamym vstrekovaním a systémom valvetronic. Parametre 300kW (407 k) / 600 Nm, zrýchlenie 0 - 100 km 5.2 s, max. rýchlosť 250 km/h elektronicky omedzená považujem za dostatočné, aj keď s 12 valcom by bola určite väčšia zábava, ale buďme pri zemi. Samozrejme nie som taký KKT a budem tvrdiť, že som taký znalec info. je opäť ako niektoré časti či úryvky z WIKIPEDIE a možné je sa stretnúť s nimi vo viacerých článkoch ...

POZNATOK pre pár ľudí ...

Veľakrát v diskusiách čítam príspevky typu "asistenti zabíjajú radosť zo šoférovania" alebo "auto nie je orientované na vodiča". Je to hlúposť, sme v novom veku a človek, ktorý si kúpi 7-er, S-klasse, A8 alebo hocijaké iné auto, chce v prvom rade jazdiť a nie to rozbiť o prvú prekážku vďaka tomu, že sa mu nedopatrením vymkne spod kontroly.

Tu si dovolím jeden postreh nemenovaného užívateľa v CZ /Citácia...

Viem, že s Lamborghini Countach a tiež s prvými modelmi Lamborghini Diablo sa majitelia báli jazdiť a do garáže ich radšej zatlačili, lebo sa báli, že to nedobrzdia pred stenou. A to si 90 % superšportov kupujú ľudia, ktorí majú v prvom rade kopec prachov a nie sú to žiadni pretekári. Samozrejme, že človek by mal vedieť jazdiť. Ale auto je na jazdenie a pokiaľ nejaký asistent zlepší kvalitu použitia auta, má v tom aute svoje opodstatnenie. Okrem toho sa všetky asistenčné funkcie dajú vypnúť. Samozrejme, ešte jeden detail, fyzikálne zákony treba rešpektovať a komu niet rady, tomu to pokračovanie myslím poznáte ... (poznámka autora teda mojej blaženosti "ESENCE")

/koniec citácie ...

SPOTREBA (REALITA) ...

Poznatky ktoré sem teraz dám u daného modelu, či momentálna situácia je rovnaká ako u predošlej F01 keďže som toto už jeden krát zverejňoval ... Doplním len copy paste pre informovanosť členov čo sú nový prípadne si to nepamätajú. Prípadne ich daná vec skutočne zaujíma :wink:

CTRL+C / CTRL+V

Palivová nádrž má objem 82 l.
Keď som prvý krát natankoval plnú nádrž a palubný počítač zobrazil dojazd 397 km, povedal som si fajn, to bude zbierania Smart bodov po pumpách. Potom som si všimol, že priemerná spotreba bola 17,5 l. Nuloval som teda počítače a čakal, čo sa bude diať. Nakoniec to nebolo také horúce - priemerná spotreba z jazdy domov bola 10,9 l a to ju ešte dosť zhoršilo slimačie tempo. Momentálne mi vychádza priemerná spotreba 12,9 l. Po ručnom dopočítaní mi tak momentálne vychádza spotreba cca 13,1 l za celú dobu užívania auta. (1) To si myslím, že nie sú zlé hodnoty, aj keď sú dosť vzdialené deklarovaním 11,4 l.
S autom sa dá jazdiť pokojne za 9 l pokiaľ idete kľudne do 100 km/h. Samozrejme spotreba závisí od profilu trasy. V meste to tiež nie je až také horúce, môj problém je v tom, že bývam na kopci a tak tá spotreba je trochu vyššia. A bohužiaľ neplatí, že ak ideš do kopca a potom z kopca, spriemeruje sa to.

Osobne ma zaujímalo, s akou spotrebou som schopný jazdiť po meste. Jednalo sa o pomerne krátke trasy do 3 km s veľkým prevýšením a prestávkami medzi jazdami, kedy motor nebol dostatočne zahriaty. Spotreba sa mi vyšplhala na 18,5 l, pod čo sa podpísali hlavne cesty na kopec pri jazde domov a jazda za pomalšími vozidlami, ktorým logika plynulej jazdy nič nehovorila (že si majú pred kopcom na rovinke trochu pridať a nepridávať pri jazde do kopca...)
Obdobný test som urobil aj počas pár dní, keď som mal dosť ciest na mimo mesta. Spotreby kolísali od 7,9 po 10,6 v závislosti od toho či boli na trase úseky diaľnice.

Samozrejmosťou boli aj prudké akcelerácie za účelom prebehnutia, motor som však zbytočne nevytáčal. Samozrejme pri ostrejšej jazde si k spotrebe môžete pokojne prirátať 3 až 10 litrov :mrgreen:

Z uvedeného vyplýva, že papierové hodnoty sa dajú ťažko dosiahnuť hlavne pri jazde po meste. Na dlhšie vzdialenosti to nie je so spotrebou až taká veľká tragédia.

Než to uzavriem dúfam, že som prispel malou troškou do mlynu a neurazil som nikoho dĺžkou textu. Dnešný príbeh som sa rozhodol spraviť zdĺhavým práve z dôvodu že som... :-"

Eta Vsjo ...

Za BMW Klub Esence ...


KAPITOLA V

SAMOTNÉ FOTOGRAFIE ...
Prílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 18:10

Ako som videl prispevok od teba tak som si nechal polhodinku pauzu, dopozeral som si serial dal sa do pohody a pripravil na citanie. Ako vzdy citanie skvele :thumbup: Suhlasim so vsetkym ako s tymi asistentami tak aj ostatnymi vecami. Auto vyzera velmi dobre tak isto aj ako interier (takto ma vyzerat interier, proste luxusne auto musi mat kontrast a nie ciernota vo vnutri kade len oko dohliadne) Viem ze to mas v tom vypise ale uz sa mi to nechcelo kukat ale to drevo to je ten individual Platan nie? Lebo sa celkom podoba a to je fakt krasne drevo.

Tesim sa na dalsie info a drzim palce nech s autom nebudu problemy :thumbup: :thumbup: :thumbup:
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 18:16

No konecne bude co robit v robote, necham si nato cas ku prvym 2 rannym kavam
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
M3 lover
Príspevky: 1496
Registrovaný: 25.11.2008
Auto: E30
Kraj: Zahraničie

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 21:21

Text je pecka. Máš talent písať pútavo. :smile:
Prajem veľa radosti z auta, F01 to je proste delo.
Agelias© by migo
///MARKETING
 
Užívateľov profilový obrázok
Wanted
Príspevky: 812
Registrovaný: 26.9.2011
Auto: 5 metrova pi*ovina
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NZ

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 21:27

dobre citanie :twisted: vies vypichnut nieco co ta na 740d zralo? Teda okrem zrychlenia? Real spotreba?
E60 https://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/lci-edition-t121863.html
E32 DC58865
ex: E30 M20B20
Yo´ mama is so fat, when she walked by the TV, I missed 3 episodes!...
 
Užívateľov profilový obrázok
fox1k
Príspevky: 2241
Registrovaný: 27.3.2011
Auto: BMW
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 22:07

jedným slovom wow =D>
auto veľmi pekné (aj keď tieto "vládne" autá šli vždy mimo mňa, a neboli v línii môjho záujmu) ale ešte krajšie je to čítanie. ...máš dar :wink: dúfam, že budeš prispievať častejšie.

ps: ako čítam, máš 25years a takú flotilu áut, klobúk dole chlape 8) :wink: ... človek tak začne rozmýšľať, kde v živote robí chybu :D
 
Užívateľov profilový obrázok
hellrider
Príspevky: 1089
Registrovaný: 2.3.2012
Auto: e39 530d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA-VT

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Piatok, 24. Apríla 2015, 09:23

No ako to uz bolo napisane, aj ja som si po mailovej notifikacii o novom prispevku rovno odlozil citanie ku poobednej kave.

K clanku sa skoda vyjadrovat, proste vyplod chorej mysle (rozumej klobuk dole :mrgreen: )

Fotky... sanku som si musel naspat davat monterpakou :shock:

a :thumbup: :thumbup: :thumbup: za toho Satrianiho... neviem o vela ludoch co ho poznaju... =D>

Drzim palce a snad sa niekedy stretneme :smile:
e39 530d 06/2000 - BledoModreWozitko |

bmwcoding.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Piatok, 24. Apríla 2015, 10:47

teraz som nepochopil, ty si mal predtym 750, to viem, vcera tu svietila 740d a dnes je to znova 750, ako to teda je?

otazka c2, kedy dojdes na tu kavu?

otazka c3, ako to vidis s tym motorom?
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
wino
Príspevky: 537
Registrovaný: 14.10.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Piatok, 24. Apríla 2015, 11:04

Champagne interier parada :thumbup: super citanie, urcite budem sledovat pribeh :thumbup:
som velmi zvedavy ako to bude so spolahlivostou tej N63. F01 sa mi vzdy pacila a rozmyslam nad jej kupou, len najrozumenjsia volba mi pride motorizacia 3.0d...
 
Esence
Autor témy
Príspevky: 378
Registrovaný: 5.4.2011
Kraj: Zahraničie

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Piatok, 24. Apríla 2015, 14:23

Maco

Ďakujem za vrelú gratuláciu. Čo sa týka interiéru samozrejme nejedná sa o nové vozidlo čiže interiér resp. komplet auto si skladal niekto iný v celkom inej sume. ale v rámci výberu atď. tam nebolo o čom :-({|= ... Vieš dobre, že ja som bol vždy a stále aj som za svetlé kombinácie. V rámci čiernych detailov či vrchnej časti prístrojovej dosky sa to tak dajako náhodne podobá k E38 tudiž ako dvojičky len menší dvoj generačný rozdiel :wink: ... Čo sa týka toho dreva ešte som to moc neprebádal, ale dnes sa chystám na fotenie takže to odfotografujem detailnejšie. A chcel by som hlavne nočný ambient systém zviditeľniť, ako to vlastne dotvára pocit luxusu ... Ešte jeden krát ďakujem

PS: Na Nivu sa chystáš ?

M3 lover

Taktiež ďakujem, tak ono nie je problém podať dlhý text horšie je to vykombinovať tak aby to zhruba určité percento dočítalo :mrgreen:

Wanted

Taktiež ďakujem, čo sa týka 740d spotreba bola v rámci výkonu dobrá držalo sa to na 8,3 / 8,5 diaľka 9 kombi a 12 mesto s tým že nakladačky to ťahalo do 14 / 15 na sto kilometrov ... (cca 7000km) ... (chcel by som určitú video recenziu spraviť niečo do 30 min od módou ako comfort sport+ ich popis a reálna ukážka v premávke uvidím ako to doskladám a hneď na to k E38 a v prípade úspechu aj W221. bohužiaľ nemám zrkadlovku ale videá zvládnem vo Full Hd čo by malo postačovať ...

fox1k

Čo sa týka prispievania tak záleží o aký druh prispievania bude záujem O:) O tom ako mením olej každý mesiac nemá zmysel moc písať resp. nieže by nemalo len určitým spôsobom je to len o jednej vete vínimku tvorí asi len E38 čo bol zámerom projekt reinkarnácie ktorú začal Korado a ja som to len dokončil i keď tomu nedávam ani 80% ale momentálne splňuje to prečo som si ho zadovážil. A to radosť z jazdy a bublanie starej V8 ...

PS: 25 áno, ale nie je všetko striebro čo sa blýska :-({|= Značnú úvodnu injekciu v prvotných štádiach bola rodinného charakteru a peňazí ktoré sa tvorili rokmi kedy som ja ťahal ešte káčera po piesku. Takže to neber tak, že som spustil od 18 do 25 hon na vlajkové lode krádežami bankomatov za škodou 105 roku 1998 :mrgreen: ... /btw Takže v živote nerobíš nikdy chybu len si volíš smer a ten určuje či ideš správne alebo naopak O:)

hellrider

Tak teraz som sa naopak zasmial ja ty "monterpákou" :thumbup: Čo sa týka fotografií boli spravené na rýchlo dnes by som chcel niečo kvalitnejšie. Ale hlavne by som chcel spraviť aj videorecenziu ak sa nemýlim na klube ešte nemá nikto video blog :bmwball:

PS: citujem "Drzim palce a snad sa niekedy stretneme" ... Na tohtoročnú Nivu sa nechystáš ?

Jararak

Jaro stručne a výstižne :wink: ... Presne ako píšeš mal som už F01 model 750 tá sa začala sypať po cca 45k km (147k tušim zvládla +/-) ... 740d som vlastnil menej ako mesiac a šla do sveta nahradila ju táto ... (v skratke) :thumbup: PS: táto už by mala mať problém s chladením turbo dmýchadiel zažehnaný. uvidíme

otazka c2, kedy dojdes na tu kavu?
Chystám sa na Nivu takže zrejme tam ? :-k
otazka c3, ako to vidis s tym motorom?
Toto bude zábava časom, predošlá F01 mimo záruky zhltla 7k € potom šla preč uvidíme aké šťastie budem mať teraz ale ak niečo prdne dám to spraviť a pokračujem ďalej ...

Wino

ďakujem za pochvalu, budem rád za sledovanosť začnem asi chodiť hore nosom :mrgreen: ... čo sa týka tvojej voľby určite neodporúčam rozdieľ medzi 730d a 740d je diametrálny spotreba rozdiel max liter /mesto,kombi,diaľková ... A za to ušetrené euro aj dačo na 100km ti to nebude stáť 740d je síce trojliter ale ten výkon od "730d" je úplne niekde inde hlavne pružné zrýchlenie ... !
____________________________________________________________________________
MACO to drevo som ti zbehol detailnejšie odfotiť ...
Prílohy
IMG_20150424_151944.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Piatok, 24. Apríla 2015, 14:49

Pista, keby som nesiel na Nivu to ako keby som nemal leto :mrgreen: Takze dojdi, rad ta uvidim, budeme mat aj zakladnu :thumbup:

To drevo je uplne paradne :thumbup: :thumbup: :thumbup:
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
Lipo69
Príspevky: 1255
Registrovaný: 30.9.2011
Kraj: Žilinský

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Piatok, 24. Apríla 2015, 16:57

Bohuzial to je len preglejka, co inac nechapem preco tam nedaju poriadne drevo ako v MB ked to uz stoji majland.

Essence inac auto krasne, aj ked ja osobne nechapem striedanie tych sediciek :mrgreen: ale to ani nemusim
F11 530 dx
Ex E60 530 xi fl
Ex E46 320 d fl

I call my car the pussy wagon, because it's where I go to cry
 
pyranes
Príspevky: 458
Registrovaný: 1.7.2010
Kraj: Trenčiansky

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Piatok, 24. Apríla 2015, 19:42

Esence napísal:
Maco
PS: 25 áno, ale nie je všetko striebro čo sa blýska :-({|= Značnú úvodnu injekciu v prvotných štádiach bola rodinného charakteru a peňazí ktoré sa tvorili rokmi kedy som ja ťahal ešte káčera po piesku. Takže to neber tak, že som spustil od 18 do 25 hon na vlajkové lode krádežami bankomatov za škodou 105 roku 1998 :mrgreen: ... /btw Takže v živote nerobíš nikdy chybu len si volíš smer a ten určuje či ideš správne alebo naopak O:)


Nezvyknem nejak extra prispievat, ale chlape paci sa mi na tebe jedna vec.. si mlady chalan.. sice ti to hovori 22 rocny ale tak.. Paci sa mi ze si relativne uspesny a drzis sa pri zemi, si skromny a mas rozhlad :) inak pises pekne, mozes pisat poeziu na stare kolena :) ...
 
Esence
Autor témy
Príspevky: 378
Registrovaný: 5.4.2011
Kraj: Zahraničie

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Piatok, 24. Apríla 2015, 20:59

Lipo69

Ďakujem pekne, čo sa týka zmien je to jednoduché F01 neswapneš ako napr. BMW E46, takže možnosť mať lepšiu výbavu či výkon riešiš výmenou samotného vozu šetríš ČAS, PENIAZE, a nervy s tým spojené bastliť F01 ? Tak to teda nie ...

Čo sa týka toho či to je skutočne drevo alebo nie tak poviem len toľko ... Skutočne sa jedná o drevo len s tým rozdielom, že je ukotvené na určitú základnú lištu s kovu, ktorá má špecifické cvoky ... Toto drevo vzniká technicky tak, že sa prekladajú tuším 9 vrstiev dýh, ktoré sa spájajú tlakom pod vysokou teplotou a nakoniec sa to lakuje a leští viac o tomto na 7er.cz čím vlastne vznikne jeden kus dreva nalisovaný na lište ktorá nemení tvar pod zmenou teploty čím vlastne zamedzuje rezonancii spôsobené vekom (drevo schne) ... Ďalej mercedes aspoň u W221 je to isté keďže som jednu lištu mal doškrabanú prsteňom tak, že som kúpil novú a nahradil ju ... Samozrejme ak sa chceme baviť o jednom kuse dreva od bodu A po bod B teda konečnú musíš loviť v iných automobilkách ako je MB,BMW,Audi a začať treba od Rolls Royce a jemu priamej konkurencie ...

pyranes

Tak je rozdiel žiť v určitom luxuse od narodenia čím si väčšina ľudí veľa veci neváži, alebo naopak nadobúdať značné proporcie časom. Každopádne ďakujem :wink:

TAK a teraz pár fotografii Ambient osvetlenia napr sedačiek (áno aj tie :-({|= ) dverových tapacírov atď ... Chcelo by to zrkadlovku ](*,)

.
.
.
Prílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
Naposledy upravil/-a Esence v Piatok, 24. Apríla 2015, 21:14, upravené celkom 2 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [F01 750LI XDrive] str. 9 príbeh + fotografie

Piatok, 24. Apríla 2015, 21:00

ak sa nic neocakavane nestane, tak sa tam stretneme - tu nivu samozrejme myslim
k 740d a 750i som myslel, ze mi sibe a citam uz 3 na 2, ze bavime sa o rope a zrazu tam plieskas o spotrebe benalu :)

btw k teme luxusu - co to je, ako to definujes ty? ja by som to definoval tak, ze som vzdy mal co do huby, hoc bolo aj horsie, ale vzdy som mal ciste saty, bez nejakeho viditelneho poskodenia, mam iste vzdelanie a cele toto dalej zhodnocujem, myslim, ze v dnesnej dobe by sa dal takto definovat.

/EDIT Esence

Jaro

Narážal som na určitú skupinu ľudí čo si myslia, že im všetko patrí resp. skupinu, ktorá keď mala 18 tak vstala s tým, že v sametovej krabičke mali napr. kľúče od ja neviem novej Z4 či X6 (príklad) Ja keď som mal 18 bol som na nočnej a učil sa na deste "VZV" presunúť tak materiál aby som nespôsobil škodu, ktorú by som v danej dobe musel splatiť hypotékou ... Jednoducho nepovažujem sa za márnotratného človeka skôr si vážim každej maličkosti a je jedno či sadnem do starej E38 alebo F01 vždy sa viem správať taktne a dôstojne k svojmu okoliu. Porozprávať sa s človekom čo má titul alebo naopak len zametá pred domom trávu ktorú práve pokosil a uspôsobiť sa na určitú intelektuálnu latku tak aby som nepôsobil povýšenecky premúdrelo alebo tak. Jednoducho biť sám sebou ako som bol učený od mala ...
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných