Tak už dávno som sem nič nehodil tak prikladám niečo po víkendovej drine na aute. Rozhodol som sa keďže v zime veľmi jazdiť nebudem a teraz som mal čas nalakovať predný nárazník lebo bol dosť okamienkovaný, na jar príde na rad aj kapota. No a keď som dal dole nárazník tak som zbadal niečo veľmi zaujímavého. Neviem ako to vôbec mohli takto od výroby vypustiť je to pre mňa veľká záhada. Jedná sa hlavne o chladenie bŕzd na M5. Je to dostatočne diskutovaná téma ale doteraz som tomu nevenoval veľmi pozornosť, až kým som to nezbadal na vlastné oči. Príprava na e39-ne už tam je od výroby, len je to dosť odfláknuté. Chýbajú prívodné kanály od nárazníka, v nárazníku samotnom nie sú vstupné otvory na chladenie, ale čo je naj zo všetkého je že na podblatníku na tej prednej časti nie je otvor aby vôbec aspoň nejaký ten vzdúšik prišiel k tým brzdám. Tak som sa rozhodol to zmeniť. Objednal som vzduchové tuneli z BMW - tiež taká záhada, v originál katalógu je to vykreslené a na aute to ani na jednom modeli nie je

Videl som na internete jednu veľmi zaujímavú vec. Nejaká tuningová firma vyrába skĺbený kit športového sania a chladenia bŕzd. Na koľko to vyzeralo na obrázku dosť jednoducho a cenovka bola viac než štiplavá - 1500 $, tak som sa rozhodol také niečo vyrobiť doma. Tá firma uvádza tak isto aj zvýšenie výkonu overené na dyno, takže týmto môj záujem ešte vzrástol. Pridávam teda zopár obrázkov z mojho tuzingu ako to asi vypadá. To chladenie ale odporúčam urobiť ak to ešte nemajú každému majiteľovi M5 e39 lebo je to úplne jednoduchá záležitosť. Treba objednať iba tie tunely a vystrihnúť dieru v podblatníku a zopár hodín driny.
A ešte niečo, popritom som stihol aj nalakovať krytku stredového panelu a ten stredový tunel na matnú čiernu, lebo pôvodná hliníková imitácia bola dosť ošúchaná a keďže celý stred je čierny okrem tých dvoch prvkov tak to ani neukáže zle s hliníkovými lištami vo dverách, ktoré ostali v pôvodnej farbe.
Ďalej som nafarbil kryt sania, tzv plenum, aby sa trochu vyvyšoval nad ostatnými prvkami v motore. Farba je ináč 3-zložková metalíza s recepturou Lamborghini. Ten odtieň sa pozná.

Logo BMW M-Power som takisto striekol v matnej čiernej, je to trochu také exotické teraz. Mriežka predného nárazníka je tiež vymenená. Originál nestál za veľa keďže na miestach kde má byť to sanie je to zakrytkované, tak som zvolil klasický ťahokov z hliníka nafarbený na čierno. To je asi všetko. Celkom rušný víkend som mal, som na tom robil od rána do večera ale myslím že sa to oplatilo. Som popritom dal hore už aj zimné kolečká, sú také smiešne teraz po tých letných, ale klasiky M-paket čo sa dávali štandardne, urobím nejaké foto, na to už dneska nezvýšil čas
