... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 15:01

mam 323i nabehane 293t km a od vymeny oleja som zatial nabehal 4000km a nedolial som ani kvapku oleja!
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 17:58

Ale ved to da rozum preboha. Ked motor zerie olej, tak je niekde unik/netesnost. Ten olej bud ide do vody (to zistis lahko) alebo ti ho zerie pri spalovani (to zistis este lahsie), alebo sa straca kvoli netesnosti. Vsetky pripady znamenaju, ze s motorom nieco nie je v poriadku.

To ze olej "zeru" vysokovykonne motory tiez nie je taka pravda, kedze sa ten olej straca za uplne inych podmienok, ale to je uz na dlhsie. To by sme mali nechat na odobornikov, ktori s tym na Slovenskom vidieku popri Zigulakoch a Skodilakoch maju uz viac ako 30 rocne skusenosti (a to si pred 20-timi rokmi Slovensky mechanik na vidieku k BMW ani len necuchol).

Ak ti motor zerie olej, skor ci neskor to nedopadne dobre. Lutujem tie sviecky, to je ako piect svadobnu tortu v zumpe - slahackou to zamaskujes ale vonu a chut neprebijes nicim.
 
Risho_21
Autor témy
Príspevky: 782
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: BMW E36 318i LPG
Kraj: Košický

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 18:32

spodný dekel od motora nemám, keď som si ho obzeral zo spodu, bolo to tam mastné asi na rozsahu 3 šrúb olejovej vane v rohu, ale parkujem v garáži a nikdy nemám nič pod autom, ale tak čiste teoreticky môže odtiaľ unikať ten olej, tesnenia sú menené, čiže tam sa olej nestráca, auto nedymí, vody skôr ubúda jak pribúda cca 1dcl za mesiac... Rysku som kontroloval pravidelne, vždy bolo oleja dosť, ale akonáhle som sa prevetrával na diaľnici, auto často išlo do max. otáčok,čiže zas čiste teoreticky tam si mohol spapať ten olej...

Motor má nabehaných korektných 269 000 km je z GB Nevravím, že ten motor je nový, ale určite lepší jak swapovaná 2.0, ktorá keď si pozriete začiatok príbehu mi žrala liter na 800 km :D

Prečo napr. Opel a Felicia 1.6 aj keď sú motory v najlepšiom stave, vždy liter zmizne na 1000 km vždy vždy vždy....
Ex BMW E39 523iA 98" Cosmoschwarz
Ex BMW E39 540iA 98" Kashmeerbeige
________________________________
BMW E36 318i LPG 93" Cosmoschwarz
Audi S6 (C4) 4.2 Quattro
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 18:39

Risho_21 napísal:
Prečo napr. Opel a Felicia 1.6 aj keď sú motory v najlepšiom stave, vždy liter zmizne na 1000 km vždy vždy vždy....

Si si isty ze ides porovnavat kvality motorov Skoda(VW) a Opel proti BMW ? NEviem, uz len to do akeho auta sa to davalo, nova felda 350tis, nova 523i 1 800 000SK, niekde tu ten rozdiel asi bude nemyslis ? To je proste choroba BMW motorov alebo hocijakych motorov ked je v pecku alebo sa chysta na svoju cestu do motoroveho neba tak povacsinou zere olej, tiez kamos 523i, na 2-3tis km dolieval liter oleja, do roka mu odisla hlava.....
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Risho_21
Autor témy
Príspevky: 782
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: BMW E36 318i LPG
Kraj: Košický

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 18:48

proste, keď výrobca píše, to hovorím priamo o svojej servisnej knížke, že motory M52 by nemali spáliť viac ako 1 l na 1000km, tak potom hovorím si aký problém ? Všetko je OK.
Ex BMW E39 523iA 98" Cosmoschwarz
Ex BMW E39 540iA 98" Kashmeerbeige
________________________________
BMW E36 318i LPG 93" Cosmoschwarz
Audi S6 (C4) 4.2 Quattro
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2116
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 20:20

v manuáli môžu písať čo chcú, je to len zdrap papiera, ale taká spotreba oleja NIE JE V PORIADKU, tak ako písali kolegovia nado mnou. To nemusíš ani olej meniť, stačí keď budeš iba dolievať, starý si motor spáli. Rozhodne s tým motorom nie je všetko OK. Ja mám na aute cez 306.000km a motor si necucne ani deci. Možno keby si mal liter na 10.000km budiž ale toto čo píšeš je veľa. Môžeš sa chlácholiť koľko chceš ale je to veľa
INSTAGRAM: korado_korado
 
Užívateľov profilový obrázok
drumx
Príspevky: 293
Registrovaný: 6.2.2011
Auto: BMW e36 m43
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 20:25

Ja mam 337t km a olej neubuda. Mam sa niecoho bat ? :roll:
Príbeh môjho auta. _____ [size=140][b]
 
Užívateľov profilový obrázok
Demkowicz
Príspevky: 434
Registrovaný: 7.2.2011
Auto: E46 323 Ci cosmo
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenné

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 20:37

Risho_21 napísal:
Prečo napr. Opel a Felicia 1.6 aj keď sú motory v najlepšiom stave, vždy liter zmizne na 1000 km vždy vždy vždy....


Mam feliciu 1,3MPi 100 000 km , motor zacina byt na kašu ale oleja ani kvapku a to nepisem preto aby som ti nieco vyvracal ale preto lebo je to fakt... Otec Peugeot 406 taktiez, mama novy Peugeot (to da rozum) taktiez nic, favorit 18 000 km - ani štamperlik... kamarat - felicia taktiez 1,3 MPi a - nic ? a mozem sa opytat viacerych a vsetci povedia ze s olejom nemaju problem.. to ze serviska udava ze motor moze nieco zozrat to su uz hranicne hodnoty "tolerancie" kedy zacinas mat z motora rizoto

/viem ze som tu oproti BMW napisal šunty ale ... co uz :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 20:59

Tolerancia spotreby oleja na 1000 km je vyhoda vyrobcu, ktory si takto chrani svoju zaruku. Inzinierska specifikacia pre pohonne ustrojenstva to v automobilovom priemysle povoluje, kedze do masovej produkcie sa uz nejedno desatrocie dostavaju motory a prevodovky bez zabehu a komponenty si potrebuju "sadnut", aby zacali spravne tesnit.
 
partizan
Príspevky: 134
Registrovaný: 1.6.2010
Auto: E39 530dymivych
Kraj: Košický

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Streda, 4. Apríla 2012, 21:24

Nebude to nahodou dost ovplivnene aj s tym ze aky olej sa tam leje ?? Myslim tym samozrejme viskozitu oleja. Viem ze sa zvykne zvysovat ako motor starne.
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Pondelok, 9. Apríla 2012, 17:37

Vyssie obsahy mozu zrat olej. Je to normalne. Nvm ale, ako je to u 2-litrov a pod. Napr. M6 ma vyrobcom udanu vyssiu toleranciu ako napr. 525i. Ja som nemenil u seba mockrat olej, kedze pouzivam LL a vymenu mam kazdych 30.000 km. Mam za sebou 2 vymeny a prvykrat som dolial cca. 1L a teraz zatial nic a mam nabehane uz nieco okolo 15.000 km odvtedy. Takze je to skor tak sporadicky. Ono totizto zalezi, ako sa s autom jazdi. Je rozdiel, ci auto jazdi napr. len v meste alebo mimo.
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Utorok, 10. Apríla 2012, 07:24

Vymen separator oleja. Pokial je prasknuta membrana, vo vyssich otackach moze tahat olej priamo z vane do sania. Mne to zralo asi 1,5l/1000km, ked som odpojil hadicu, co z neho ide do sania (medzi #1 a #2 valcom), zo sania kvapkal olej, motor siel na 5 valcov, lebo zadazovalo sviecku olejom na #2 valci. Takisto ked vyberies DISA klapku (ak ju ten motor ma), cele sanie bude od oleja a karbonu. Na svojom som ho menil minuly piatok, zatial este neviem, ci prestal zrat olej, ale symptomy ukazovali nan...

Material na separator Ta vyjde nejakych 120EUR - separator a vsetky hadice okolo neho, lebo pri demontazi sa urcite dolamu a navyse sa to lepsie rozobera, ked stare len rozlames, nie je tam vela miesta...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Utorok, 10. Apríla 2012, 09:15

to by musel mat riadne zapecene, aby ich rozlamal
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Utorok, 10. Apríla 2012, 09:39

michaltt napísal:
to by musel mat riadne zapecene, aby ich rozlamal

O com? Nechapem...mas na mysli tie hadice okolo separatora? Asi si ho este nemenil, ze? Po 300tis.km v motorovom priestore su dost krehke a tie zamky na nich uz urcite nepovolis, navyse, ked je tam tolko vela miesta okolo. Ked ho budes menit, potom sa vyjadruj [-X
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
gasp0
Príspevky: 1354
Registrovaný: 9.1.2009
Auto: e36 96 328i qp
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava-Druzba

Re: [E39 523iA] moja Natally :)

Utorok, 10. Apríla 2012, 10:44

myslim ze na klasickom m52 motory nie TU sa to da vymenit aj bez hadic aspon mne sa nepodarilo ziadnu zlomit ....

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 11 neregistrovaných