minuly tyzden sa nahodil "novy" brzdovy posilovac ktory som zohanl z jednej 740i e38 (nieje to ta ktora vas mohla napadnut s SC/TV znackami, ale nekonkretizujem o koho ide)
auto razom plynulejsie brzdi kedze ten povodny brzdovy posilovac bol brutalne prehrdzaveny, utopekny, dodrbany a .... proste kludne si tam doplnte co vas napadne, aj to totiz bol.
samozrejme som hned spozoroval aj zmenu v chovani sa plynu/turba kedze auto prestalo stracat podtlak cez uz vyssie zmieneny posilovac avsak korunu som/sme tomu dali u simika kde som sa vyskytol tak mimochodom a popritom som si sahol aj na hadicku, ktora bola znova jemne rozprasknuta, po oprave ide auto ako drak, turbo tlaci atd atd (dik zdeno, uz viem, ze vidiet nestaci, treba to poriadne osahat ako zensku)
Vyskocil novy problem, turbo piska ako cajnik. Ak dnes vyjde cas, skusim pozhadzovat vsetky hadice a nasledne ich pekne nanovo osadit s tym, ze poriadne skontrolujem dosadacie plochy, taktiez skusim vybrat IC a aspon zbezne ho omrknut ci v nom nieje dierka. Piska totiz podtlak a neviem kde hoc mam vazne podozrenie, ze je to ten zvoncek pod turbom (vgt ventil sa mu nadava) ktory nastavuje lopatky, pretoze varim caj len do 2500rpm, nasledne je ticho, prakticky kedy zatlaci celu osku spet na svoje miesto.
ak by toho nebolo malo, zacalo sa mi ozyvat vrzganie od prednej napravy (silenty stabika) pri prejazde nerovnostami a taktiez pukanie ked vytacam kolesa (tycky stabika). Cize meyle HD vydrzi +- 60t km a 3roky. zbezna kontrola odhalila, ze zliezla prachovka z tycky stabika, nasledne cap cely zahrdzavel a zadrel sa. vcera som sa do toho pustil s vervou (podobnou asi ako partia romov do prace). Ale vravim si, ze janovi (hellrider) som to vymenil so spatnou golou za 2hodky a teraz tu mam kompletku vsetko co mi treba, to za hodinu dve mam a este posrandujem s chalanmi. co sa mi podarilo je ze som strhol zavit na imbus a tim padom som si nemal ako bloknut srubu (uz zmienenho zrhdzaveneho capu), nasledovala flexa (no nenormalne miesta tam je, mozno aj milimeter naviac), vysledok bol jasny, zrezal som to zle. Nasledovalo pilkovanie s pilovym listom na zelezo, lebo fakt uz som tu flexu nemal ako napchat na to miesto ktore tam bolo.
Cize po 3 hodinach s kompletnym naradim som vyslobodil jednu tycku. Tu novu od lemfordera som tam hodil tak aby dobre bolo, nahodil koleso a isiel domov od poskytovatela servisneho miesta ktory zhodnotil, ze je to v <> a aj on konci (a nielen nadnes ale rovno aj s biznisom)
Plan na dnes je jednoduchy, ciastocne zosrubovat tycku, namazat ju medenou pastou ak to nahodou este raz budem robit aby sa to nezadrelo. vymenit silenty a druhu tycku.
Inac ak mam porovnat Lemforder a Meyle tycku, naozaj sa oplati pripatit to euro a dovod je prosty. Meyle potrebuje na istenie okrem 15 kluca aj 5tku imbus. Jednoducho to s golou clovek nespravi, pretoze si nema ako uchytit ten cap. Lemforder to ma vymyslene inac. Matica je masivnejsia - 16tka a zaistuje sa to na opacnej strane capu 15tkou klucom.
Inac pri kontrole doma som zistil, ze ta tycka ktoru som vybral mala uplne zdrbane zavity a viem, ze ta na druhej strane bude tiez na rit a nasiel som tam tiez iste veci ktore sa mne nelubia. Preto toho servisaka kam auto chodilo este pri predoslom majitelovi velmi neodporucam, hoc je to vychvaleny kosicky servisak.
Cestou domov som chytol este kebab a tak som si o 22:00 vychutnal na dvore s pivkom kebab, spinavy jak cert a bol rad, ze hotovo. Keby som si nedal pivo tak hotovo by este nebolo. Hral by som sa na odtahovaka pre kamosa ktoremu skapala vodna pumpa a strihla mu remen. On sa tu urcite ukaze coskoro
