... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Príspevky: 794
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: [E90 & E92 330i]

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 14:41

Zase je to koncern, ale je to GTI a nie TDI :D a vyhoda je ta, ze ked z tohto prejdes na M3 budes mat vacsi skok vo vykone a jazdnych vlastnostiach ako keby si predtym mal 335i :smile:
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: [E90 & E92 330i]

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 15:02

Zase sa tu z tých jazdných vlastností bimmerov neposerte.
Nedávno som v AutoBild-e čítal porovnávací test kde na okruhu porovnávali Golf R, Audi S3 a 135xi. Kupodivu 135xi bolo nedotáčavejšie než Golf.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
tvaroh
Príspevky: 1912
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: Audi R8 quattro perf
Kraj: Bratislavský

Re: [E90 & E92 330i]

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 15:08

ale golf je proste vzdy len golf
pre mna pocitovo je to jedno ci je to R alebo trendline s lepsim motorom

ale toto rozhodnutie schvalujem keby som siel do bytu ci domu tak serem na auto ci ma 200 alebo 300koni
KÓDOVANIE F a G modelov v BA
Diagnostika a reset servisnych intervalov BMW Motorrad 2017+

U11 plugin
G02 BMW X4 EX
G31 BMW 5 tourig EX
BMW S1000r dynamic+sport paket EX
F48 BMW X1 xdrive EX
F15 BMW X5 xdrive EX
F22 BMW M235i M-performance EX PRÍBEH review str.45
F10 BMW 520d Mpaket EX PRÍBEH
E92 BMW M3 LCI akrapovic evolution exhaust PRÍBEH
E92 BMW 335i Xdrive LCI Mperformance EX PRÍBEH
E91 330xd EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Miloš_330i
Autor témy
Príspevky: 1140
Registrovaný: 2.7.2011
Auto: 335xi
Kraj: Trenčiansky

Re: [E90 & E92 330i]

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 16:59

Nechcel som tu vyvolať žiadny flame :wink: Proste BMW je u mňa top ale momentálne mám GTI a to je realita. Inak som naozaj milo prekvapený ako to jazdí. Na Komforte ozaj príjemné a pri Sport režime tvrdé jak na runflatoch :lol:
IN - AUDI RS4 B7 4.2 V8 , BMW E92 330xi , VW GOLF V GTI
EX - BMW E90 325xi
EX - BMW E92 335xi - príbeh
Ex - VW GOLF VI GTI
Ex - BMW E92 330i - príbeh
Ex - BMW E90 330i - príbeh
Ex - Audi A3 8l 1.8T
 
Užívateľov profilový obrázok
Igmaus
Príspevky: 735
Registrovaný: 14.10.2012
Auto: G20 330dx
Kraj: Trenčiansky

Re: [E90 & E92 330i]

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 17:20

Mohol by si potom napisat take porovnanie ake je to presadnut z BMW do Golfa ako som uz pisal pred tym tiez zvazujem casom mozno takuto vymenu tak ma to celkom zaujima :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2321
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: [E90 & E92 330i]

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 19:02

Gratulujem k novému autíčku a davaj sem fotky. A pravidlá sú nato, aby sa porušovali! :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
Miloš_330i
Autor témy
Príspevky: 1140
Registrovaný: 2.7.2011
Auto: 335xi
Kraj: Trenčiansky

Re: [E90 & E92 330i]

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 19:18

Okej, po víkende hodím pár fotiek a stručné porovnanie mojho downgradu :D
IN - AUDI RS4 B7 4.2 V8 , BMW E92 330xi , VW GOLF V GTI
EX - BMW E90 325xi
EX - BMW E92 335xi - príbeh
Ex - VW GOLF VI GTI
Ex - BMW E92 330i - príbeh
Ex - BMW E90 330i - príbeh
Ex - Audi A3 8l 1.8T
 
Arnost
Príspevky: 1617
Registrovaný: 16.11.2008
Auto: krhla kachle x2
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: [E90 & E92 330i]

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 21:16

Miloš_330i napísal:

Si nejako dobre informovaný :D

Tak biele gti s "cudzími " značkami pred domom, už som vedel asi ktorá bije. Ale vyzerá pekne v tej bielej. A ten červený mal aj fajn zvuk keď išiel predomnou minule. Tvoje som ešte nepočul :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Miloš_330i
Autor témy
Príspevky: 1140
Registrovaný: 2.7.2011
Auto: 335xi
Kraj: Trenčiansky

Re: [E90 & E92 330i]

Štvrtok, 3. Apríla 2014, 21:40

Červené GTI je sused z ulice :) Moje má taký istý zvuk.
IN - AUDI RS4 B7 4.2 V8 , BMW E92 330xi , VW GOLF V GTI
EX - BMW E90 325xi
EX - BMW E92 335xi - príbeh
Ex - VW GOLF VI GTI
Ex - BMW E92 330i - príbeh
Ex - BMW E90 330i - príbeh
Ex - Audi A3 8l 1.8T
 
Užívateľov profilový obrázok
Miloš_330i
Autor témy
Príspevky: 1140
Registrovaný: 2.7.2011
Auto: 335xi
Kraj: Trenčiansky

Re: [E90 & E92 330i]

Utorok, 15. Apríla 2014, 17:52

Takže mám teraz chvíľu čas a napíšem krátke zhodnotenie/ porovnanie E92 vs GTI. Bude to taká dočasná bodka za príbehom. Ak to niekoho nezaujíma nemusí čítať a povedať si, že som magor keď som išiel z BWM do VW ale moje dôvody boli spomenuté už dávnejšie tak sa nebudem opakovať.
Keď sa zamyslím nad porovnaním musím sa normálne zasmiať pretože na prvý pohľad to vyzerá, že porovnávam dve neporovnateľné autá ale pri hlbšom rozpísaní je to trošku inak.
Najprv treba podotknúť, že E92 bol r.v.2007 a Golf GTI je r.v.2012 a modelový rok 2013, takže technológie použité v GTI budú určite trošku ďalej.

Na začiatok porovnám dizajn, kde E92 vyhráva na plnej čiare a GTI vyzerá pri E92 ako prívesný vozík. E92 M3 je pre mňa celkovo najkrajšie BMW, ktoré určite raz bude v garáži. E92 je nižšie posadené a pri GTI si zatiaľ neviem zvyknúť na veľký priestor nad hlavou. Auto je naozaj vysoké po tom ako prejdete z E92 s m-paketovým podvozkom. Gti je kratšie a omnoho lepšie sa s ním manévruje hlavne v meste. Čo sa týka celkového pocitu po nasadnutí, to by asi každý povedal, že VW nemôže súperiť s BMW ale GTI je lepšie ,,vyšperkované´´ ako klasický golf. Po E92 sa otočí asi každý fajnšmeker a vidíte, že je to kus auta a po GTI sa ľudia otáčajú menej asi si myslia, že je to klasický GOLF s troškou tuzingu :D. Úžasný volant ( dovolím si tvrdiť, že sa mi lepšie drží ako M3 volant, ktorý som mal v E92 ). DSG páka, volant, ručná brzda – všetko je prešité červenou niťou a pôsobí to naozaj pekne. V sedačkách sa mi sedí rovnako dobre ako v športových do BMW len teraz mám naviac aj bedrovú opierkuna druhej strane nemám dofukovanie bočníc ale sedadlá držia tela pekne. Klasické kárované sedadlá sa trošku odčleňujú od bežných. Posed za volantom je príjemný, miesta je dosť ale v E92 som mal pocit, že je vpredu viac miesta hlavne na ruky a o v oblasti ramien. Použité materiály boli v BMW lepši, čo je vidieť hlavne na tapacíroch dverí. Palubovka je pekná aj v GTI a použité materiály sú mäkčené až na tie dvere ok.

Štartujeme. Bezklúčové štarovanie a odomykanie v GTI poteší ale zaobišiel by som sa aj bez neho. Po naštartovaní sa ozve dunivý zvuk z dvoch koncoviek. Treba poznamenať, že v GTI má zvuk od koncoviek oveľa výraznejší a hlavne v interiéry je značne citeľný. Tu som na vážkach, pretože v meste a pri športovejšom zvezení krásne počuť zvuk a preraďovanie DSG-čka ale na diaľnici pri dlhšej ceste by som prijal také ticho ako v E92/E90. V GTI vedome použili menej materiálu na odizolovanie kabíny, aby bolo počuť zvuk motora ale hlavne výfuku. Takže kto jazdí krátke trasy a okrsky, tak je to super ale čo sa odhlučnenia týka, tak diaľničný krížnik to zrovna nie je. :)

Motor je klasický 2.0 TFSI a dáva sa aj do iných značiek v koncerne. 155kw je naozaj živých a pocitovo auto ťahá lepšie ako trojliter v BMW, je to spôsobené hlavne záťahom v nízkych otáčkach.Opakujem pocitovo, pretože čas 0-100 má R6 lepši. R6 dominuje vo vysokých otáčkach. Nech si každý vyberie, čo mu viac chutí. Ja plánujem úpravu na 200kw a koniec. Aj tak je to už veľa len na prednú nápravu a výkon nedokáže auto preniesť na vozovku. Pri Golfe R je to niečo iné, kedže má 4-motion. Letmo spomeniem prevodovku. Je to 6stupňový automat DSG z ktorého som unesený. Je úplne inde ako steptronic od BMW. Rýchlosti tam hádže spôsobom, že o nich neviete a iba počujete na otáčkach, že sa zmenil prevodový stupeň. Tu je ale dôležité poznamenať, že nový 8stupňový automat od BMW, ktorý má aj kamarát v F30 je minimálne tak dobrý ako toto DSG ak nie lepší. Pri preradení si GTI krásne ufrkne z výfuku a máte chuť stále len bezhlavo prehadzovať rýchlosti a počúvať, čo to robí :D. Spotreba je časť porovnania, kde GTI dominuje... po nakladačkách a 90% jazdy v meste som mal spotrebu 8 litrov a je logické, že na tieto hodnoty sa BMW nedostane kôli obsahu motora. S gti dlhodobo nie je problém jazdiť za 7 litrov a to je už pekná hodnota. S BMW sa tiež dá jazdiť za 8 litrov ale len v prípade, že sa vyhýbate mestu. Aj tak treba poznamenať, že R6 je vzhľadom na svoj výkon a obsah naozaj úsporný motor.

Samotné riadenie auta je na naozaj vysokej úrovni ale na pocit z BMW sa nechytá aj keď to vôbec nie je tragické ako sa všade píše, že je to bez emóci a podobne... žvásty. V aute mám systém DCC, kde je možné zvoliť režim riadenie Sport , Normal a Komfort. 90% jazdím mesto na Komfrote kde sa auto húpe a pekne tlmí nerovnosti aj na 18´´ elektrónoch. Povedal by som, že o triedu pohodlnejšie ako E92 na R18. Keď zvolíte režim Sport, riadenie stuhne, tlmiče stvrdnú a reakcia na plyn je ostejšia. Toto majú pekne vyladené. Neviem ako to funguje v Fkových modeloch ale určite minimálne tak dobre.

Zo zaujímavých funkcíí ( teda pre mňa :D ) by som spomenul ešte asistenta dialkových svetiel, kde automaticky vypína a zapína svetlá keď kamera zaznemaná, že ste na mieste, kde svetia lampy alebo ide auto oproti, dokonca reaguje a svetlá vypne aj keď auto ide z boku. Audio systém DYNAUDIO hrá pekne. Niečo medzi Hi-Fi a Logic 7 v BMW. Hlavne basy sú omnoho silnejšie ako pri Hi-Fi. Cúvacia kamera v meste poteší, daždový, svetelný senzor, licht paket, tuhnutie volantu pri zvyšujúcej sa rýchlosti... Auto má všetko čo sa dalo dať okrem strešného okna. Ešte by som spomenul, že GTI a asi aj GOLF celkovo mal možnosť si majiteľ dovybaviť farebným displejom medzi budíkmi, ktorý je neuveriteľne jemný a všetky informácie od spustených asistentov, teploty oleja, spotreby, informácii koľko % má batéria vášho telefónu, či máte sms, a neviem čo ešte dokáže zobraziť a je naozaj pôžitok sledovať aké všetky informácie dokáže podať.

Čo povedať na záver? GTI je voľba rozumu a peňaženky a E92 je voľba srdca :wink: V prospech GTI hrá spotreba, servisné náklady, praktické využitie ( pre mňa momentálne aj záruka ) a pre E92 hlavne dizajn, pocit z jazdy a celkové spracovanie vozidla a pocit z auta, že je to BMW a je to proste niečo viac. BMW je proste unikát a najbližsie porovnanie GTI vs M3 to len potvdí :twisted: . Na obranu GTíčka musím ale povedať, že je to viac ako podarené auto, ktoré ma svoju históriu a momentálne mu nemám čo vážne vytknúť a som milo prekvapený.
Naposledy upravil/-a Miloš_330i v Utorok, 15. Apríla 2014, 21:20, upravené celkom 1 krát.
IN - AUDI RS4 B7 4.2 V8 , BMW E92 330xi , VW GOLF V GTI
EX - BMW E90 325xi
EX - BMW E92 335xi - príbeh
Ex - VW GOLF VI GTI
Ex - BMW E92 330i - príbeh
Ex - BMW E90 330i - príbeh
Ex - Audi A3 8l 1.8T
 
Užívateľov profilový obrázok
Miloš_330i
Autor témy
Príspevky: 1140
Registrovaný: 2.7.2011
Auto: 335xi
Kraj: Trenčiansky

Re: [E90 & E92 330i]

Utorok, 15. Apríla 2014, 18:08

pár fotiek
Prílohy
20140404_134134.jpg
20140404_134134.jpg (147.36 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134159_Richtone(HDR).jpg
20140404_134159_Richtone(HDR).jpg (125.76 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134213_Richtone(HDR).jpg
20140404_134213_Richtone(HDR).jpg (195.58 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134228_Richtone(HDR).jpg
20140404_134228_Richtone(HDR).jpg (123.09 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134243_Richtone(HDR).jpg
20140404_134243_Richtone(HDR).jpg (205.53 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134307_Richtone(HDR).jpg
20140404_134307_Richtone(HDR).jpg (167.56 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134323_Richtone(HDR).jpg
20140404_134323_Richtone(HDR).jpg (198.1 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134608_Richtone(HDR).jpg
20140404_134608_Richtone(HDR).jpg (197.98 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134838_Richtone(HDR).jpg
20140404_134838_Richtone(HDR).jpg (99.7 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134849_Richtone(HDR).jpg
20140404_134849_Richtone(HDR).jpg (188.47 KiB) 1293 zobrazení
20140404_134900_Richtone(HDR).jpg
20140404_134900_Richtone(HDR).jpg (212.43 KiB) 1293 zobrazení
IN - AUDI RS4 B7 4.2 V8 , BMW E92 330xi , VW GOLF V GTI
EX - BMW E90 325xi
EX - BMW E92 335xi - príbeh
Ex - VW GOLF VI GTI
Ex - BMW E92 330i - príbeh
Ex - BMW E90 330i - príbeh
Ex - Audi A3 8l 1.8T
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2321
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: [E90 & E92 330i]

Utorok, 15. Apríla 2014, 18:10

Veľmi pekné :thumbup: a aj fajn pokec
 
Užívateľov profilový obrázok
lawbreaker
Príspevky: 159
Registrovaný: 16.7.2013
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK-TN

Re: [E90 & E92 330i]

Utorok, 15. Apríla 2014, 18:16

neviem prečo, ale až kým som nezbadal fotky - nejak podvedome som si myslel že to tvoje nové GTI bude 3-dver, kedže to má byť náhrada za E92 :mrgreen:
inak pekné porovnanie :thumbup:
ex: E46 320ci Orientblau
now: Audi A4 B7 Avant 1.8T quattro Lava-gray
 
RudyJames
Príspevky: 728
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: Subaru WRX STi
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Nottingham / Bratislava / Wien

Re: [E90 & E92 330i]

Utorok, 15. Apríla 2014, 18:44

z toho interieru grcaaaam :shock:
Ale zo spotreby som prekvapeny, soferoval som Golf GTI VII ten novy model este aj v Performance verzii (265k tusim) a nesli sme pod 9.6-10 l/100km, 50% mesto, 50% mimo.
Subaru WRX STi
 
Vlado Behun
Príspevky: 363
Registrovaný: 8.4.2008
Auto: E46 M3
Kraj: Bratislavský

Re: [E90 & E92 330i] vs. GTI :)

Utorok, 15. Apríla 2014, 20:27

Pekne porovnanie. Rozumiem Ti.
Ja som podobne vymenil E46 M3 za STi (2002 obe), a aj ked musim povedat, ze BMW je pan auto (Sti ma skor blizsie k Ziguli ako k BMW :-) a volba pre STi (vs. BMW) bola mojou jedinou iracionálnou volbou v mojom zivote. BMW pre mna zacalo byt tak dokonale a sterilne, ze ma zacalo po case nudit.
Aj ked STi nezataca ako BMW, nebrzdi ako BMW, nevyzera a nie je zdaleka tak vybavene (a ani nikdy nebude, a to ani v roku 2200) ako BMW, no vykuzli mi tou neohrabanostou a grobianskostou usmev na tvari pri kazdej nakladacke a zatahu ;-).
No uz sa tesim, ako budem raz mat v garazi E9x M3 ;-).
Ex - Renault 5 TL, Renault 5 GT Turbo, Fiat Uno Turbo, Peugeot 106 1,6 GTi, Ford Focus ST, Impreza Sti (now)
Ex - BMW E30 325 Coupe
Ex - BMW E36 316 Compact
Ex - BMW M3 E36 3,2
Ex - BMW M5 E39
Ex - BMW M3 E46
Current: Non BMW (+ E46 Compact 2,0d)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných