Takže mám teraz chvíľu čas a napíšem krátke zhodnotenie/ porovnanie E92 vs GTI. Bude to taká dočasná bodka za príbehom. Ak to niekoho nezaujíma nemusí čítať a povedať si, že som magor keď som išiel z BWM do VW ale moje dôvody boli spomenuté už dávnejšie tak sa nebudem opakovať.
Keď sa zamyslím nad porovnaním musím sa normálne zasmiať pretože na prvý pohľad to vyzerá, že porovnávam dve neporovnateľné autá ale pri hlbšom rozpísaní je to trošku inak.
Najprv treba podotknúť, že E92 bol r.v.2007 a Golf GTI je r.v.2012 a modelový rok 2013, takže technológie použité v GTI budú určite trošku ďalej.
Na začiatok porovnám dizajn, kde E92 vyhráva na plnej čiare a GTI vyzerá pri E92 ako prívesný vozík. E92 M3 je pre mňa celkovo najkrajšie BMW, ktoré určite raz bude v garáži. E92 je nižšie posadené a pri GTI si zatiaľ neviem zvyknúť na veľký priestor nad hlavou. Auto je naozaj vysoké po tom ako prejdete z E92 s m-paketovým podvozkom. Gti je kratšie a omnoho lepšie sa s ním manévruje hlavne v meste. Čo sa týka celkového pocitu po nasadnutí, to by asi každý povedal, že VW nemôže súperiť s BMW ale GTI je lepšie ,,vyšperkované´´ ako klasický golf. Po E92 sa otočí asi každý fajnšmeker a vidíte, že je to kus auta a po GTI sa ľudia otáčajú menej asi si myslia, že je to klasický GOLF s troškou tuzingu

. Úžasný volant ( dovolím si tvrdiť, že sa mi lepšie drží ako M3 volant, ktorý som mal v E92 ). DSG páka, volant, ručná brzda – všetko je prešité červenou niťou a pôsobí to naozaj pekne. V sedačkách sa mi sedí rovnako dobre ako v športových do BMW len teraz mám naviac aj bedrovú opierkuna druhej strane nemám dofukovanie bočníc ale sedadlá držia tela pekne. Klasické kárované sedadlá sa trošku odčleňujú od bežných. Posed za volantom je príjemný, miesta je dosť ale v E92 som mal pocit, že je vpredu viac miesta hlavne na ruky a o v oblasti ramien. Použité materiály boli v BMW lepši, čo je vidieť hlavne na tapacíroch dverí. Palubovka je pekná aj v GTI a použité materiály sú mäkčené až na tie dvere ok.
Štartujeme. Bezklúčové štarovanie a odomykanie v GTI poteší ale zaobišiel by som sa aj bez neho. Po naštartovaní sa ozve dunivý zvuk z dvoch koncoviek. Treba poznamenať, že v GTI má zvuk od koncoviek oveľa výraznejší a hlavne v interiéry je značne citeľný. Tu som na vážkach, pretože v meste a pri športovejšom zvezení krásne počuť zvuk a preraďovanie DSG-čka ale na diaľnici pri dlhšej ceste by som prijal také ticho ako v E92/E90. V GTI vedome použili menej materiálu na odizolovanie kabíny, aby bolo počuť zvuk motora ale hlavne výfuku. Takže kto jazdí krátke trasy a okrsky, tak je to super ale čo sa odhlučnenia týka, tak diaľničný krížnik to zrovna nie je. :)
Motor je klasický 2.0 TFSI a dáva sa aj do iných značiek v koncerne. 155kw je naozaj živých a pocitovo auto ťahá lepšie ako trojliter v BMW, je to spôsobené hlavne záťahom v nízkych otáčkach.Opakujem pocitovo, pretože čas 0-100 má R6 lepši. R6 dominuje vo vysokých otáčkach. Nech si každý vyberie, čo mu viac chutí. Ja plánujem úpravu na 200kw a koniec. Aj tak je to už veľa len na prednú nápravu a výkon nedokáže auto preniesť na vozovku. Pri Golfe R je to niečo iné, kedže má 4-motion. Letmo spomeniem prevodovku. Je to 6stupňový automat DSG z ktorého som unesený. Je úplne inde ako steptronic od BMW. Rýchlosti tam hádže spôsobom, že o nich neviete a iba počujete na otáčkach, že sa zmenil prevodový stupeň. Tu je ale dôležité poznamenať, že nový 8stupňový automat od BMW, ktorý má aj kamarát v F30 je minimálne tak dobrý ako toto DSG ak nie lepší. Pri preradení si GTI krásne ufrkne z výfuku a máte chuť stále len bezhlavo prehadzovať rýchlosti a počúvať, čo to robí

. Spotreba je časť porovnania, kde GTI dominuje... po nakladačkách a 90% jazdy v meste som mal spotrebu 8 litrov a je logické, že na tieto hodnoty sa BMW nedostane kôli obsahu motora. S gti dlhodobo nie je problém jazdiť za 7 litrov a to je už pekná hodnota. S BMW sa tiež dá jazdiť za 8 litrov ale len v prípade, že sa vyhýbate mestu. Aj tak treba poznamenať, že R6 je vzhľadom na svoj výkon a obsah naozaj úsporný motor.
Samotné riadenie auta je na naozaj vysokej úrovni ale na pocit z BMW sa nechytá aj keď to vôbec nie je tragické ako sa všade píše, že je to bez emóci a podobne... žvásty. V aute mám systém DCC, kde je možné zvoliť režim riadenie Sport , Normal a Komfort. 90% jazdím mesto na Komfrote kde sa auto húpe a pekne tlmí nerovnosti aj na 18´´ elektrónoch. Povedal by som, že o triedu pohodlnejšie ako E92 na R18. Keď zvolíte režim Sport, riadenie stuhne, tlmiče stvrdnú a reakcia na plyn je ostejšia. Toto majú pekne vyladené. Neviem ako to funguje v Fkových modeloch ale určite minimálne tak dobre.
Zo zaujímavých funkcíí ( teda pre mňa

) by som spomenul ešte asistenta dialkových svetiel, kde automaticky vypína a zapína svetlá keď kamera zaznemaná, že ste na mieste, kde svetia lampy alebo ide auto oproti, dokonca reaguje a svetlá vypne aj keď auto ide z boku. Audio systém DYNAUDIO hrá pekne. Niečo medzi Hi-Fi a Logic 7 v BMW. Hlavne basy sú omnoho silnejšie ako pri Hi-Fi. Cúvacia kamera v meste poteší, daždový, svetelný senzor, licht paket, tuhnutie volantu pri zvyšujúcej sa rýchlosti... Auto má všetko čo sa dalo dať okrem strešného okna. Ešte by som spomenul, že GTI a asi aj GOLF celkovo mal možnosť si majiteľ dovybaviť farebným displejom medzi budíkmi, ktorý je neuveriteľne jemný a všetky informácie od spustených asistentov, teploty oleja, spotreby, informácii koľko % má batéria vášho telefónu, či máte sms, a neviem čo ešte dokáže zobraziť a je naozaj pôžitok sledovať aké všetky informácie dokáže podať.
Čo povedať na záver? GTI je voľba rozumu a peňaženky a E92 je voľba srdca

V prospech GTI hrá spotreba, servisné náklady, praktické využitie ( pre mňa momentálne aj záruka ) a pre E92 hlavne dizajn, pocit z jazdy a celkové spracovanie vozidla a pocit z auta, že je to BMW a je to proste niečo viac. BMW je proste unikát a najbližsie porovnanie GTI vs M3 to len potvdí

. Na obranu GTíčka musím ale povedať, že je to viac ako podarené auto, ktoré ma svoju históriu a momentálne mu nemám čo vážne vytknúť a som milo prekvapený.