... všetko o BMW ...
Milosss napísal:Tým čo je na obrázku by sa mal nastavovať príklon riadiacej osi, nie odklon kolesa. A oficiálne je príklon riadiacej osi naozaj nemenný, aspoň na väčšine automobilov.
HAZARD napísal:ty si tam dopasoval tu moju masku?no klobuk dole teda
dedo1 napísal:Preco je potom pri nastavovani geometrie pri e46, pri prednej naprave v oficialnom navode, ze mas najprv nastavit odklon a az potom zbiehavost, a je tam aj presny postup ako ten odklon nastavit, ked je nemenny? Je to aj v dielenskej prirucke ku e 46, a dokonca je aj sada specialnych pripravkov na nastavovanie. To nastavenie (alebo korekcia), nie je velmi velka cca 0.5° ale je. Tak ako to potom je? Lebo teraz som zmeteny
Milosss napísal:Prosím ťa prečítaj si ešte raz čo som napísal.
Milosss napísal:Takže to zhrniem.
Geometria sa skladá aspoň zo 4 častí: Zbiehavosť, záklon riadiacej osi, príklon riadiacej osi a odklon kolesa.
Čo sa týka zbiehavosti a záklonu, to nebudem riešiť, to je nezaujímavé.
Príklon riadiacej osi je uhol medzi zvislou rovinou vozidla a riadiacou osou, teda pomyslenou čiarou medzi spodným čapom a horným uložením tlmiča, to čo sa otáča spolu s kolesom. U Mcphersona samozrejme.
To je od výrobcu dané a nemenné. To čo bolo na predchádzajúcom obrázku mení príklon tej riadiacej osi, nie odklon kolesa.
Odklon kolesa je zase uhol medzi zvislou rovinou kolesa a zvislou rovinou vozidla. To sa nastavuje na každom vozidle, niektoré to majú ako Fuxxo, nie tak výrazne ale laicky povedané kolesá do A, čiže odklon je záporný, niektoré to zase majú nastavené do takzvaného V, čiže odklon kolesa je kladný.
Lepšie by to bolo s obrázkami, tie ale bezproblémov nájdeš hocikde na internete a tam to pochopíš hneď.
Tá platnička by sa skôr mala volať nie odklonová ale príklonová. To možno metie ľudí. Ale to je kopec výrazov čo sa laicky používajú a pritom nie sú správne.
Milosss napísal:Vieš aký je rozdiel medzi odklonom kolesa a príklonom riadiacej osi? Riadiaca os je os, u Mcphersona čo má e46 aj e36, ktorá ide od spodného čapu po vrchný otočný diel tlmiča. Teda po vrchné uloženie. A to je nemenné v sériovom stave od výrobcu. Pokiaľ tam teda nemáš to čo bolo na predchádzajúcom obrázku. Nastavuje sa odklon kolesa, ktorý ak je koleso do V tak je kladný a ak je do tvaru ako máš ty je záporný.
A prosím ťa bez tých smajlíkov ok?
Milosss napísal:Odklon kolesa je zase uhol medzi zvislou rovinou kolesa a zvislou rovinou vozidla. To sa nastavuje na každom vozidle, niektoré to majú ako Fuxxo, nie tak výrazne ale laicky povedané kolesá do A, čiže odklon je záporný, niektoré to zase majú nastavené do takzvaného V, čiže odklon kolesa je kladný.
Hajecek napísal:inak to je pravda toto co hovorite vsade na svete sa tomu hovori odklon ale v skutocnosti to tak neni ... mate pravdu v tomto pripade obydvaja akurat fuxxo ty by si mi mohol objasnit ako si ho spravil tam v predu ? ... a jakto ze ti nejde spravit v zadu ved tam by mal byt excentricky ci ten je len na e36?