Drahy moj dennicek
chcel by som sa ti pochvalit tym co sa v piatok prihodilo.. zacalo sa to cele v piatok

no registroval som sa pred niekolkymi tyzdnami na xdrive arenu, sice som nebol extra nadseny, kedze tieto SUVcka niesu moja salka kavy, ale keby som vedel co ma caka na konci poobedia, tak by som sa este viac tesil :-) dorazili sme do jasnej do xdrive iglu, a este pred nim nas cakala tato fesanda.. takze konecne som ju videl nazivo, a veru nebol som sklamany.
o tom ale neskor.. sme sa zaregistrovali a dostali sme visacky do krku..
po kratkom intre sme sa potom pozbierali a isli cela grupa dolu na xdrive testing grounds

vyzeralo to tam takto nejak, cakalo nas tam 10 kusov testovacich aut, predspinenych, ale to k tomu patri, a par prekazok
po zoradeni do somarskeho radu ako obecenstvo, nam instruktor v X5ke predviedol jednu jazdu ako pojdeme, az na tu X drive rampu, ktora bola troska sklamanie ze sme na nu nemohli ist, a tiez z casti preto, ze cestou dolu bola utlmena tlmicmi, cakal som ze auto bude vyvazene v strede v "equilibriu", ale nie, jak sa prevazilo na druhu stranu, tak to pomalicky vdaka tlmicom zislo dolu, kazdopadne sklon bol obrovsky, cize aj sa to asi dalo cakat..
potom uz nasledovali jazdy, a mali sme si vybrat auta a nastupit do nich, kedze co to ovladam o tychto autach, chcel som to najsilnejsie a naj co tam bolo, a nebolo to take easy vyberat ked nemam pohlad zhora

ale nakoniec sa podarilo, a vybral som krasnu bielu X6ku v mpakete, s 40d motorom, co bolo pre "testujucich" najsilnejsie auto v ponuke.. interier bol ako obvykle paradny, auto bolo nalozene celkom dost, cela palubka v kozi a farebna kombinacia bola fakt famozna, s bielym exterierom to bolo vyborne na oko aj na dotyk..
potom nasledovala nasa xdrive xperience, z tohto fotky nemam kedze som bol za volantom, ale tak daju sa vyhladat urcite, predpokladam ze to je rovnake kazdy rok, kazdopadne bolo to impozantne, nikdy som taketo nieco nejazdil, a musim povedat ze ten povrch ktory bol mimo prekazok (kedze 1 popripade 2 kolesa boli vzdy na prekazke), tomu celemu nepomahal, kedze to bol taky bahenny strk zvlastny, takze sa zahrabavali tie kolesa po troche pridania plynu, ale vzdy sa to vyskriabalo a preslo to cez prekazky, ten naklon bol zaujimavy, hlavne ta torzna tuhost, ked otvoril instruktor dvere a vsetko ok, celne skla nepraskali

a potom ta dalsia prekazka s dvoma kolesami v lufte, to bol tiez zaujimavy pocit :-) toto bolo fajn, polovicka povedala ze to bol najlepsi zazitok z toho celeho :-) za mna teda fajn, a vdaka tomu ze soferovanie nechala na mna vzdy (aj pri ostatnych akciach), tak mam raz tolko casu jak ostatni na toto vsetko, cize som bol este viac happy

dalsia cast boli jazdy, ktore boli tak trocha, teda trocha dost sklamanim, az na zaverecny kus, lebo vpodstate sme isli z jasnej po D1, tam sme sa tocili na tom velkom kruhaci a naspat, cize vpodstate 1/2 cesty 40/50, a kusok bol 70-80, ale kedze sme isli ako pravy peloton, vsetci za sebou, tak sa velmi nedalo vymyslat + ostatni si to este menej vychutnali asi, kedze po par km sa striedali v ramci vozidla, ked boli dvaja soferi.. cestou spat od kruhaca sa potom striedali aj auta, ze nech si kazdy vyskusa aspon dve auta, tak na mna ako druhe padla X5ka s 30d motorom, co musim ale povedat, ze interier sa mi teda pacil viac, ta kombinacia, velmi zeriem uz istu dobu tmavohnedu kozu (myslim ze mokka sa vola), a k nej boli hlinikove doplnky, cize to bolo stale velmi velmi prakticke ako cierna koza, ale vyzorovo to bol iny level, bolo to take luxusne, parada.
co bolo asi top z tejto casti "projizdky" tak bol vpodstate zaver, ked sme cestou naspat liezli hore eR-Zetou na chatu koziar, je tam taky kusok stupanie, zakruty, sotolina/zamrznuty sneh/lad/kamene, instruktorovi hovorim ze jak rychlo sa da ist, velmi vpohode chlapika sme vychytali, uz sme sa z videnia poznali z ineho eventu, a hovori ze tak 80 je max asi, budem vam hovorit.. tak mi povedal nech pockam aspon 15 sekund, kym ten predomnou vyleze, aby som ho v polke nedobehol, a potom ze plny a ides, a navigoval ma jak pri rallye, dlha tiahla doprava, ostra dolava, atd

takze popici, toto sa mi lubilo, a na tom povrchu to auto islo bez zavahania, vobec ziadny problem. no a na vrchu krasny vyhlad, krasne fotky by boli keby bolo zrkadlo vo vacku.. tak tu su obidve masiny s ktorymi som mal tu cest:


co sa tyka aut, nebudem rozpisovat samostatne, kedze boli obidve velmi podobne, aj ked posudit to velmi neviem, kvoli kratkosti tej jazdy, ale akurat som si utvrdil co aj pri X5M pred pol rokom, ze toto nieje vozenie pre mna, dlha tiahla na asfaltke a naklon jak svina aj v sportovom rezime, brzdilo to dost tazkopadne, ta vaha je tam proste neskutocne citit a ja by som v tom nebol svoj, keby som sa mal v tom nahanat po okreskach, nieje to a nikdy to nebude ono, veru, fyziku neojebes. spotreba 14-15 litrov po odjazdeni, cize tiez ziadna vyhra. tah mali podobny jak 4ka moja, nijake zavratne tlaky som necitil, pravda, pri odpichu kickdownom to bolo lepsie (raz sa mi podarilo s X5), ale stale to nieje az take mega ultra. ale dalo sa cakat, hlavne ked to porovnam s X5M

zaujimavy ale bol adaptivny tempomat, co som skusal prvykrat v zivote, ale pravdupovediac toto by som si nekupil a som rad ze som si nepriplatil zanho, lebo by mi to asi vadilo, keby to tak surovo brzdilo. nedivim sa ze platnicky vydrzia 30 000km a do kosa

ja tolko nebrzdim ani nahodou.. co ale musim pochvalit bolo, ze tie trojlitre v obidvoch autach boli neuveritelne odizolovane, absolutne ziadne chvenie, rezonacia, vsetko jak ma byt. toto bolo na vybornu, cestovanie na dlhe trasy mozu byt, aj ked stale to nieje take pohodlne ako non-suv modely co si kazdy mysli ze je :-) ale opak je pravdou. dalsie dve veci ktore by som chcel povedat a prekvapili ma boli ze nastupovanie do tych aut, nieje nic extra, kazdy tvrdi ze lahsie sa nastupuje do suv, neviem ci to je tym ze mam lahku (

) nadvahu, ale mne to tak neprislo, a dalsia vec, v tej X5 je prekvapivo malo miesta vzadu

z toho som odpadol uplne, sam za seba som si sadal, co mam tak 175cm zhruba, mozno sedim netradicne daleko od volantu neviem, ale vzadu ked som si sadol, po tom jak som si jebol hlavu do C stlpika ci ktory to je, a osuchal nohy kompletne od blata na prahu, tak kolena som mal v soferovej sedacke

co mi prislo take zaujimave no..
takze to by bolo teda zhruba cele xdrive xperience :-)
but wait.. there is more!
pocas cesty naspat som sa pytal instruktora, ze ako to teda je s tou testovacou jazdou G30, lebo nam povedali ze teda da sa, a myslel som ze to bude v ramci tychto xdrive jazd, lenze ona tam ani nebola vobec dolu.. tak mi hovori ze v hoteli tri studnicky je pristavena, este s nejakym mini, treba tam ist zaregistrovat sa a vybavene. tak hovorim parada, po ceste dolu sme sa tam stavili, auto tam bolo pristavene, tak som rychlo utekal dnu, nech ma nahodou niekto nepredbehne, chlapik ze vsetko vpohode, tuto formularis vyplnte a za hodinu pridite naspat. a ja ze za hodinu???

a sam????

woohooo :-)
tak som teda dostal kluciky, a islo sa..
hned prve sadnutie do auta bolo pre mna az neuveritelne, chlapi toto je famozne co predviedli v tom bmw, velmi som sa na tento moment tesil, ale seriozne som nechapal aky high end vladne v tej kabine, tomuto seriozne mozem povedat ze je to baby 7, nielen vyzorovo, ale aj kvalitou a vybavenim interieru. mna ako tech zalozeneho cloveka fascinuje technika v autach a som rad ze konecne sa dostavame do takej doby ze ked som to auto nastartoval, tak vyskocili na mna 3 famozne displeje, ten velky v idrive pozname, tam sa nic nezmenilo, to je to iste co mam aj v 4ke, az na to ze je dotykovy, co by som ja osobne nepouzival, aj ked som si to teraz skusal, ale nepride mi to pohodlne, je dost daleko, a navyse furt bude zapatlany.. ale k tym dvom ostatnym, najprv ten maly, ktory je sice totalna picovinka, ale mna to az dojalo jak je to spracovane, videl som to v G11, ale v salone to je onicom, ked to ani nejde vpodstate, hovorim o ovladani klimy a vyhrievania a vsetkych podobynch serepeticiek, neskutocne jemny displej, krasna grafika, okamzite reakcie na dotyk, proste spicka, fakt spicka. no a big finale, ten displej pred vami. klasicke su iba tie obruce/polkruhy hlinikove ktore su vlastne okolo tachometra a otackomera, co tomu dodava troska hlbku a klasickost, za mna vyborne riesenie a som rad ze to ostalo aj tu (myslim ze F01/F10 s takymto riesenim prisli), ale ten zvysok je cely digitalny, a vyhrali sa s tym teda neuveritelne, tak isto ako zvysne dva displeje, absolutne spickova ostra jemna grafika, prepracovana do kazdeho detailu, vsetko tam clovek vidi, zaujimavo vyzeral aj ten adaptivny tempomat ked sa tam zobrazoval v strede, a uplne dychberuce boli vyhotovenia vsetkych rezimov, sport comfort a eco pro, vsetky tri vyzeraju vyborne, a ja taketo detaily dokazem ocenit, kedze dizajn a grafika ma zivi 10+ rokov.. toto je fakt spica, a iba kvoli tomuto lutujem ze som si nepockal na faceliftovu 4ku, ktora ten displej ma tiez.

fotka sice nic moc, ale je tam vidiet vsetky 3 kusky.. este keby som to mal porovnat, kedze som cerstvo videl predchadzajucu generaciu v X5 a X6 tychto budikov, clovek by to necakal, ale je to fakt dost velky krok vpred.. neviem ci displej je jemnejsi alebo len vyladili grafiku do pixel perfect dizajnu, ale pre mna tam naozaj bol rozdiel generacie..

vyhotovenie interieru je paradne, ale tu sa opat ukazala nevhodna farebna kombinacia, auto nemalo ani 2000km a na druhej fotke je pekne vidiet sedacku soferovu.. :-/ ale tak to je detail, na vyber je plno inych :-) co sa tyka detailov, novy pattern na listach vyzera zaujimavo, ale na dotyk posobi trocha lacnejsie, lebo to vyzera jak water transfer print na plastovom kusku, cize aj ten moj hexagonal hlinikovy v 4ke posobi hodnotnejsie, listy by som asi vybral ine. na druhej strane, koza na vrchu tapacirov, na vrchu palubky, hlinikove doplnky z praveho hlinika a ta dizajnova prepracovanost kazdeho milimetra (este aj po otvoreni dveri) je uchvatna, nevedel som ze az takto velmi sa da F10 vylepsit, ale toto je aspon pre mna ina galaxia uplne. akurat par drobnosti, viac sa mi paci mkovy volant Fkovych modelov, a hlavne tlacitka na nom, tuto mi pridu priliz ploche a jednoliate, tak isto sa mi viac pacia padla pod volantom v mojom aute, ktore su cele aj zozadu take hlinikove (alebo striekany plast, neviem), ale tieto maju zozadu iny povrch, neviem ci to je zdrsneny plast, alebo alcantara? ale viac by mi sedeli celohlinikove. a ten cierny plast okolo volica prevodovky bude permanentne zajebany, ale to sa mozno da v konfiguratore zmenit. kazdopadne su to malickosti na ktore by som si bez problemov zvykol, vlastne to ani niesu chyby, len take veci ktore mi padli do oci

dalsia vec ktora sa mi paci je ze rezimy su teraz 3 buttony samostatne, resp. 4 ked ratame ze pribudol aj novy adaptive mod, ktory ale neviem na co sluzi, lebo nevidim rozdiel medzi nim a comfort

asi sa ma dynamicky menit, ale neviem ako to funguje, ked chcem ist eco, tak dam eco, ked chcem ist palbu, tak dam sport. neviem preco by sa to malo dynamicky menit. ale tak niekto mozno bude vediet. a bonbonik na zaver, vec ktoru som si vsimol asi ako druhu alebo tretiu jak som sadol do auta, neviem preco, ale hned mi to udrelo do oka, ze spatne zrkadlo nema skoro ziadny ram :-O co je fakt paradny prvok dizajnovy :-) fotiek mnoho nemam, kedze som chcel jazdit a nie zdrziavat sa fotenim..
samostatna kapitola ale su sedacky. X5 aj X6 mali comforty tiez, takze opat mam cerstvu referenciu, ale sem ked som sadol uz na parkovisku tak som sa citil jak v oblaciku.. do tych sedaciek v G30 som zapadol a uz som nechcel vystupit. strasna skoda ze do F3x modelov sa nedaju comforty objednat
no ale podme jazdit.. sedacku decentne nastavit, bezramovy spatak nastavit, opierku stehien vysunut, teplotu na 19 stupnov, fukar do fejsu, a ide sa. nastartovane, motor este z 1/4 zohriaty, vibracie = nula nula nic. zaradil som D, a vystartoval som decentne na hlavnu cestu, a opat som raz ostal velmi veeeelmi milo prekvapeny, tento kus bol 530d s obligatnym xdrive systemom, aj ked je to mozno tym ze som uz dlho nejazdil na 3litrovom dizli (a v E39 je to predsalen troska inde), tak tomuto autu v kabine spravili fakt paradny hutny zvuk a je z toho citit kopec njutonmetrov uz pri 1400-1500 otackach to zacina a v tom beznom rozsahu otacok, do tych 2500 je to take fakt masivne, proste hukot, velmi sa mi to pacilo :-) teraz nastala chvila na test malickosti a featuriek, kedze som motor nemal uplne zohriaty a mal som cas v dedinkach pri 40ke, tak som skusal gesta, ktore funguju na 90% cize skoro vyborne, na novinku to je vychytane velmi dobre, super vec bola aj kontrola pruhov ci jak sa to vola, lane assist myslim? cloveka to nenecha vyliezt za ciaru, mam pocit ze v predchadzajucich generaciach to len vibrovalo (ta X6 to mala, myslim ze to bolo iba tak), tuto ten volant vracia naspat

co ma dost prekvapilo, ale myslim si ze toto sa zide. aj ked trochu to rozculuje, lebo ked fungujem klasicky, tak, ze dam smerovku a hned idem do druheho pruhu tak to vibruje a pri vacsej rychlosti dokonca sa snazi ma to vratit naspat

takze smerovku treba s predstihom, a potom to je ok. no a uz prichadzame na dialnicu smer liptovsky mikulas, motor zohriaty ako tak, skusil som teda ten pripajaci pruh ze co a jak sa veci maju, a kurva ze to ide! v tomto momente som ostal jak buchnuty kladivom. a 620 njutonmetrovym kladivom to bolo presnejsie.. kurva taky krutak ma 40D motor v X6ke! a ta X6ka bola teda dobra brzda oproti tomuto.. v zlomku sekundy tam bolo 160 na tacho, tak som este troska pridal a zase kladivo, a 190.. v tom momente som si povedal ze dobre, zvolni, na 148

fuh, to bolo silne peklo toto.. prepol som to potom do sportu, lebo sak nemam dost, adrenalin ide, dialnica poloprazdna, hadam strazcovia galaxie nebudu vonku, hop 6-5-4, plny, a bum kladivo zas.. 150-160, dalsia rychlost, kopanec, 190-200-220.. masaker, takymto tempom som za 6 minut v poprade

hovorim si, dobre, ukaz jak vypada ten eco pro, krasny modry displej, vyhodilo rychlost, parada, gulame sa.. za chvilu zliezam dole z dialnice, hybe / vychodna.. zastavim na stopke, sak skusime to z nuly, sport zapnuty, zena sa nedrzi, bum plny, to zrychlenie zo stoja bolo tak ukrutne ze mi zaslzilo oci v momente

a pred dedinou za par stoviek metrov uz rychlosti nad 100.. toto bolo fakt krute, este aj polovicka bola taka ze prestan uz, to sa neda vydrzat

asi chapem preco tam davaju ten xdrive, aj ked stale by som ho nechcel
tak otocka naspat, cez nadjazd dialnicny, a smer tri studnicky, kedze uz som mal tak 25 minut do navratu.. zastavil som ale na benzinke na nejake zabery tatrovske
krasne z kazdeho uhla, nemam vyhrad. cestou spat som ale zistil ze sak toto ma to autonomne riadenie, jeden nenapadny button na volante

tak som ho zapol, a neveriac som to skusal, a ono to fakt funguje

140-150 na dialnici a samo to zataca :-O uff, velmi neprijemny pocit :-)
parkrat som si skusil este to zrychlenie, lebo to bolo fakt zabijacke, miestami som mal veru pocit ze moja 650ka by mala co robit aby zdrhla tejto strele, treba si to vyskusat.. kazdopadne je dost mozne ze to robi ten krutak a je to len pocit, ale stale je to len dizel a nad 4000 otacok sa toho az tak vela nedeje, ale tych 2000 predtym to je teda kurevsky masaker, ktory trha creva a tlaci oci do jamiek :-) a stovka za 5.7 je viac ako uctyhodne cislo, klobuk dolu. paradoxne ale moze byt porovnanie tohto lahkonoheho atleta s mastodontom ako je X5, s rovnakkym motorom X5 netaha o moc lepsie jak moja 420d, a jazdi to v tomto prostredi za 14-16 litrov, ta G30 ide jak raketa, a navyse spotreba???? verim tomu ze to auto nikto absolutne nikto nesetri, ked ho dostane na hodinu a moze si s nim robit co chce, a prisiel som do hotela so spotrebou 9.0 dlhodobou?

to je pre mna absolutne hrdinsky vykon na take auto s takymi parametrami.. verim tomu ze by som s tym standardne jazdil pod 7..
cizze asi tolko k mojmu neuveritelnemu stretnutiu s tymto autom, na ktore som sa ani netesil lebo som necakal ze bude mozne

urcite som x veci vynechal, ale bolo to v piatok a za mnou je odvtedy 1200km a narocny vikend, takze mi vynechava.. ale tesim sa ze som bol medzi prvymi na sk co si to mohli vyskusat, a ti, ktori vahate ci ist a vyskusat, urcite chodte do toho, stoji to za to, a ti ktori to idete kupovat, tak velmi zavidim

toto je masina pre mna a mozno aj vzdialena buducnost, v kombiku.. uvidime :-)
dovidenia a idem si konfigurovat kombik na nemecky konfigurator
