... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Piatok, 9. Augusta 2013, 20:17

Moja sa nakoniec dnes rozbehla...ale aj tak ju rozoberiem a vycistim...

Ked bude trocha casu a zozeniem nejaku odpalenu vrtulu na hranie tak sa na to mozem pozriet a spravit novu odolnejsiu elektroniku. Potom by sme to mohli riesit vymennym systemom repasu...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 3024
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Piatok, 9. Augusta 2013, 20:28

Nezabudni dokumentovat :)
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Piatok, 9. Augusta 2013, 20:38

Novy driver nie je problem spravit, musim len zistit, akym sposobom si DME testuje, ci je vrtula funkcna. Nejake tusenie uz mam, len sa k tomu musim dostat a pripojit osciloskop aby som si to overil...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 10:42

ROKI49 napísal:
Netreba? ako sa v tychto teplach uchladi klima? ci ani tu chladit netreba? :D

vazne si to nepochopil ako som to napisal ? ta elektrika je tam len kvoli tomu aby odlahcila viscospojku a vodnu pumpu od namahy ked auto stoji popripade sa hybe pomaly.
ak nefunguje elektricka vrtula tak vodna pumpa prdne okolo cca 60 000km.
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 3024
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 11:17

birki napísal:
ta elektrika je tam len kvoli tomu aby odlahcila viscospojku a vodnu pumpu od namahy ked auto stoji

no neviem ci sa chapeme, ale necham to tak. imho ta vrtula tam nie je len na toto. Ale to je fuk. :wink:
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 12:31

tak ma pouc aky ma vyznam, okrem toho aby pomahala viscospojke, a ked je to FUK ak to asi az take dolezite nebude
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 13:03

Zbytocne sa tu dohadujete. Ta vrtula tam nie je len tak pre nic za nic. Mne sa z nejakeho dovodu nespustila na parkovisku ked bolo vonku 39°C a vysycalo mi chladivo cez pretlakovy ventil na kompresore.

Ono to nie je len o tom, ze "pomaha" viskospojke. Keby to viskospojka dokazala na volnobehu uchladit sama, tak sa ta el. vrtula ani nespusti, nemyslite? Skuste trochu zapojit mozog, je ine ked je auto v pohybe a stiha sa to uchladit naporom vzduchu a ine ked v tych horucavach stoji na mieste...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 13:30

e39vina sa dokaze uchladit ci len dobrou VISCou alebo len dobrou ELEktricou odskusane na 540i minule leto v ba. jasne ze dve je viac a lepsie ako jedna. len naozaj VISCA to musi bez problemou uchladit nerozpravam o 30eurovych bimetaloch.
co to som stym otestoval mam doma aj viscu slimaka aj viscu bimetal obe predam za 25ekeby niekto chcel boli mesiac na aute.
neda sa to porovnavat s pravou VISCOspojkou ktora naozaj pracuje na principe viscozity!!!!

raz a znova opakujem ak nemas funkcnu elektricku vrtulu ocakvaj ze ti vodna pumpa prdne kazdych cca 60 000km.
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 3024
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 13:34

birki napísal:
tak ma pouc aky ma vyznam, okrem toho aby pomahala viscospojke, a ked je to FUK ak to asi az take dolezite nebude

Si ma pochopil opacne, nevravim, ze to je fuk a je tak na hovno, prave naopak, nie je to len na odlahcenie visco a pumpy ako tvrdis. Preco sa to vola vrtula klimatizacie? Primarne je tam na chladenie klimy. Pri prehrievani motora sa spusta aj tak az okolo 104 a to som ja osobne na aute este nemal.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 17:07

Klíma vrtula je na chladenie klímy ako píše Roky, proste či je aj 15°C, tak sa chladič klímy zahrieva a vrtula sa musí spustiť na 1. stupeň.
Samozrejme bez klímy sa motor dokáže uchladiť len viskou, tak ako som to písal v predchádzajúcich stranách, že boli e39 bez klímy, teda bez klíma vrtule a fungovalo to, teda bez používania klímy to visca samozrejme stíha.
Každopádne tá vrtula tam pre normálny chod klímy musí byť funkčná, normálny myslím aj pri stání na mieste. To že ide teplota vody cez polku ako to tu niekto tvrdil je zlé a v živote by som tak s autom nejazdil.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 17:30

Presne tak. Ručička teploty vody mi šla mimo stred jediný krát, keď sa urvala príruba na chladiči a ostal som s pošťatým autom na krajnici. Keď je ručička v strede tak to neznamená, že voda má presne 90°, má určitú toleranciu, inak by sa hýbala stále hore-dole podľa toho, ako sa otvára termostat. Keď ručička lezie nad polovicu tak sa niečo deje a dobré to nie je.

Všetci čo tu tvrdíte, že ten ventilátor nie je potrebný a všetko zvláda visko, tak sa Vás sprosto pýtam, prečo keď stojím na mieste s VYPNUTOU KLÍMOU tak sa ten ventilátor zapína a vypína, resp. si reguluje otáčky? Podotýkam, že visco mám v poriadku, ale na voľnobeh EVIDENTNE NESTAČÍ, keď DME spúšťa ten prídavný ventilátor. Alebo máte pocit, že ten ventilátor je tam len pre srandu a DME ju spína len tak, pre zábavu? A to nehovorím o tom, keď k tomu pustím klímu, tak vtedy beží permanentne a len si reguluje otáčky...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 17:40

Tak mas zlu visco :D Dnes som ju akurat dal dole, a ventilator prehodil na jej stranu, klimu som uz zrusil.. visco drzala teplotu milimeter pod stredom, DDE ju za pomoci tohto vetraku drzi presne v strede, takze pohoda.. Ale pokial tam bola visca, ten motor stred nikdy neokusil, tudiz by sa ta vrtula nikdy nezapla, len pri klime, aby ochladzovala vymennik, kedze na ten, visco vrtula nema dosah, alebo len velmi maly. Primarny ucel tej el. vrtule je klima, ale v pripade poruchy viskoznej spojky ju musi zastupit, a ver ze ta visca ma aj na volnobehu vykon dostatocny, a urcite zvlada dochladzovat ten motor s rezervami..
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 17:48

Presne, klíma vrtula by mala byť určená aj pre dochladenie motora ako sekundárne chladenie, ale len v prípade že je niečo zlé.
Aj keď bolo 35°C tak mi teplota vody nešla na mieste cez 92 s pustenou klímou a pustenou klíma vrtulou, pri vypnutej klíme šla dokonca ešte teplota na 90°C. Proste motor sa musí bez klímy visco spojkou bezproblémov uchladiť, nakoľko je tak projektovaný a taktiež je tam určite dosť veľké predimenzovanie chladiaceho systému.
Teda možno pri benzíne, ktorý má viac odpadového tepla je to iné, to môže byť fakt, ale aj tak sa mi to moc nezdá. Ja hovorím o nafťáku.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 18:37

Visco mam 100% dobru, za tepla je zopnuta a toci sa naplno. Teplota vody je v poriadku (realna cez INPA), rucicka drzi presne v strede, nehybe sa. Uvedomte si jednu vec ked uz porovnavate auta s klimou a bez a to, ze ked tam je klima, tak klimovy chladic zakryva podstatnu cast motoroveho chladica cim obmedzuje prietok vzduchu cez neho. A este ked sa spusti klima, tak sa situacia rapidne meni...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Pondelok, 12. Augusta 2013, 19:02

O spustení klímy nič nehovorím, ale ako som uviedol príklad, na voľnobehu produkuje ten motor ( naftový v mojom prípade ) dosť malé odpadové teplo. A keď sa visca zopne tak to teda riadne fúka spod motora a pri nejakých 2000 ot. je ju aj nádherne počuť, skoro všetci sa otáčajú. Čiže visca bezproblémov podľa mňa musí stačiť na uchladenie motora. To že je tam klima chladič je pravda, ale vodný chladič je podľa môjho názoru dosť nadimenzovaný na uchladenie aj skrz prietok vzduchu cez klima chladič.
A ako hovorím, v mojom prípade bez klímy motor chladí bezproblémov visca, teplota nikdy nebola viac ako 90°C na voľnobehu, to už dokonca vyššia bola pri jazde do kopca s pustenou klímou pri nejakých 37°C, vtedy vyšla na 93°C a tam sa zastavila.
Na voľnobehu tam proste vstrekuje minimálne množstvo paliva, z ktorého sa produkuje teplo, kdežto v otáčkach sa tam vstrekuje niekoľkonásobne viac, a aj keď sa vrtula točí rýchlejšie plus náporové chladenie, vždy je to percentuálny nepomer voči vstrekovanému palivu.
Nur Original ist Legal.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných