... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Utorok, 24. Februára 2009, 20:18

Oka, beriem, ze tank nebol najlepsie prirovnanie, ale lepsie ma nenapadlo...
Ty si vsak dokazes odporovat vramci jedneho postu #-o najprv hovoris, ze sa otacky nemenia
martiin napísal:
Pozri sa alfi666 ,my sme sa bavili o tom,že guma neprešmykne ani na ceste a ani na rafiku a zaroveň sa spominalo,že nemeni svoj obvod. tak v tomto pripade sa otačky nemenia ](*,)

...a potom pises, ze sa menia...
martiin napísal:
a teraz ku tomu tvojemu vzorcu ,s tym s tebou suhlasim,tie otačky sa tam podľa mna zväčšuju,tam ide asi o to že sa ta guma podda.


Chcem dodat, ze niesom fyzik a ten vzorec ani nahodou neni moj :D

Netvrdim, ze k drobnym preklzom medzi pneu a asfaltom nedochadza - zrejme ano a asi preto sa podhustene pneu viacej deru ako spravne nahustene... v kazdom pripade
nadalej tvrdim, ze nespravnym nahustenim pneu sa zvysuje pocet otacok hriadela (aj ked o male percento)

... paci sa mi tvoj priklad so spongiovym kolesom - vyrob nieco take v malom... na hriadel pripoj nejake pocitadlo otacok napriklad zo stareho magnetofonu, potom prejdi napriklad cez stol tak aby sa spongia ledva dotykala stola a potom pritlac koleso tak aby bola spongia uplne stlacenaa a roloval by si len na disku... mal by si vidiet rozdiel v pocte otacok...
PS: kludne tu spongiu prilep na ten disk aby sa nesmykala ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
martiin
Príspevky: 25
Registrovaný: 21.4.2007

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Utorok, 24. Februára 2009, 20:28

ty si ma vôbec nepochopil,prvy odstavec je o rovnakom obvode,čiže vzorec tam neplati,ten vzorec je na tu špongiu.A nepotrebujem nič skušať a nič nenalepovať,stači ked si predstaviš že ta špongia bude po okrajoch natreta na čierno,ak chceš môžem ti to vyratať,vlastne vypočtami som si to tak trocha kontroloval,ale zle sa mi to tu vysvetľuje. konec
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Utorok, 24. Februára 2009, 20:35

Nie nepochopil som ta... hadas sa o niecom, scim nakoniec aj tak suhlasis - ze tie otacky hriadela sa pri podhustenej pneu menia... a ked si taky fyzik, tak nam to tu kludne vyrataj, nikto sa nenahneva =D>
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Utorok, 24. Februára 2009, 20:43

Hoši JEBTE NA TO......neverending story........)))))) 8) 8)
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Utorok, 24. Februára 2009, 20:57

zhmp napísal:
Hoši JEBTE NA TO......neverending story........)))))) 8) 8)


Mna ale skutocne zaujima ako to je ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Utorok, 24. Februára 2009, 21:11

ja suhlasim s alfim
.. podla mna podhustena pneu zmeni celkovy priemer kolesa a tym padom aj obvod ... ide o to ze pneu je tiez len guma ktora sa natahuje/nafukuje .. nevravim ze nejako radikalne ale je to tak ...
dalsia vec (okrem toho nepatrneho natahovania) je ked sa pozriem na prehustenu/ podhustenu gumu z predu tak prehustena ma tvar 'U' a podhustena sedi na ceste po celej sirke a este aj bocnice su trochu do 'A' ... to znamena ze sa zmeni celkova vyska pneu a tym padom zas aj obvod

a k tomu opotrebeniu dezenu som uz pisal v inej teme - tam vie byt rozidiel aj 2% v obvode = 2% v ukazovanej rychlosti ..

napr. len taka drobnost ako je zjazdena pneu ti spravi rozdiel cca 2% v ukazovanej rychlosti
(pocital som to u 16" diskov 55ky profilu gumy a zjazdeny dezen som bral 2mm a novy dezen 7mm)
taktiez spravi rozdiel prehustena/podhustena pneu ...
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
martiin
Príspevky: 25
Registrovaný: 21.4.2007

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Utorok, 24. Februára 2009, 21:17

alfi666 napísal:

Mna ale skutocne zaujima ako to je ;)


ja to už jednoduchšie neviem vysvetliť.všetko tam maš jasne rozpisane,dosaď si tam nejake čisla ,zober si napr 17" koleso napr 120km/h nič ine tam nepotrebuješ,vlastne ešte vzorec na ovod kruhu..fakt sa mi to tu blbo piše.a inač je ti to zbytočne počitať.z toho tvojho obrazka a vzorca to musiš pochopiť a vypočtom iba zistiš že o koľko krat sa to koleso otoči rychlejšie a to je v podstate jedno,tu išlo hlavne o to,že sa toči rychlejšie.my sme sa na začiatku troška nedorozumeli a bavili sme sa o tom stalom obvode,nejdem to tu zase rozpisovať.
 
SnipE_88
Príspevky: 939
Registrovaný: 17.3.2008
Auto: BMW 328i E46 1998
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Ján

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Utorok, 24. Februára 2009, 22:14

alfi ma pravdu a tak ma napadlo nedalo by sa to vyskusat tak ze sfuknem jednu zadnu gumu a preveziem sa? ak mame pravdu my s alfim tak ASC si bude mysliet ze presmykuje zadok(budu rozdielne otacky kolies) a bude blikat ako sialene
ak pravdu nemame nic sa nestane a ASC ani nepipne

mam pravdu alebo so uz celkom domotany?
Moje auta:
E46 328i M52 farngruen metalic
E46 330i M54 cosmosschwartz ex
Z3 1.9i M44 hellrot
E46 316i N42 titansilber ex
E39 523iA M52
E46 318ci M43
E36 316i compact ex
E46 318i M43 ex
E34 535i M30 diamantschwartz
Mitsubishi pajero
Chevrolet TrailBlazer 4.2
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Utorok, 24. Februára 2009, 22:44

No myslim, ze ASC to nezisti... lebo ASC je sprosty system ;) on poronava tusim len predok so zadkom.... ono by si len myslelo, ze ides do zakruty ;)
DSC uz by to mohlo detekovat, lebo ono sleduje aj natocenie volantu.. a ked bude vidiet, ze volant je rovno, a napriek tomu sa jedno zadne koleso toci inak, tak by malo blikat ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
SnipE_88
Príspevky: 939
Registrovaný: 17.3.2008
Auto: BMW 328i E46 1998
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Ján

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Utorok, 24. Februára 2009, 23:34

no ej pardon moja chyba neuvedomil som si ale tak v principe by to mohlo fungovat nie? samozrejme s dsc
Moje auta:
E46 328i M52 farngruen metalic
E46 330i M54 cosmosschwartz ex
Z3 1.9i M44 hellrot
E46 316i N42 titansilber ex
E39 523iA M52
E46 318ci M43
E36 316i compact ex
E46 318i M43 ex
E34 535i M30 diamantschwartz
Mitsubishi pajero
Chevrolet TrailBlazer 4.2
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Streda, 25. Februára 2009, 00:58

alfi666 napísal:
Podla mna sa nemusi ani disk presmykovat ani guma... len ta guma ten svoj obvod rozprestrie po asfalte, ale pocet otacok na hriadeli sa pri rovnakej vzdialenosti zvysi ;)


ak guma po asfalte nepresmykuje, tak pocet otacok sa nezvysi.
Guma je spojena s rafikom a na jednu otacku ventilu spravi jednu otacku disk aj s nim spojena guma,
kto neveri nech si nakresli ciarku na pneumatiku na boku pri dezene nad ventilom..
Od urciteho momentu zacne podhustenia guma po asfalte presmykovat, extrem je ked ides uz po rafiku, vtedy presmykuje najviac.
O tom sa tu ale predpokladam nikto nebavi, bavime sa o jazde autom s podhustenou pneu,
nie o jazde na rafiku s rozsekanou pneu :P
Naposledy upravil/-a BlackMW v Streda, 25. Februára 2009, 00:59, upravené celkom 2 krát.
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Streda, 25. Februára 2009, 00:59

Za podhustenu pneu povazujem tlak 1.5, o mensom nema vyznam sa bavit..
Pneumatika nie je balon. Obvod je vystuzeny platom, kovovou sietkou atd, zvysovanim tlaku sa vyduvaju boky,
vplyv tlaku na obvod pneu je preto podla mna silne sa bliziaci nule.
Zjazdenost dezenu ma IMHO radovo 10 az 100 krat vacsi vplyv na obvod ako rozdiel pri tlaku 2.0 a 2.5,
takze tlak v pneu by som kludne zanedbal..

Ale dakujem ze som sa mohol zapojit svojimy uvahami do tejto debaty o hovne, kludne pokracujte :wink:
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Streda, 25. Februára 2009, 12:36

Ach jaj...samozrejme netvrdim, ze rozdiel tych otacok je tak velky, ze si to clovek vsimne na tacho... ale ten rozdiel tam JE :!:
Vsetci neveriaci Tomasovia (aj Marosovia :twisted: ) nech hladaju v googli INDIRECT TIRE PRESSURE MONITORING ;)

Typy Tire Pressure Monitoring Systemov - TPMS

DIRECT VS. INDIRECT 
Direct Systems
attach a pressure sensor/transmitter to the vehicle's wheel inside the tire's air chamber. An in-car receiver warns the driver instantly if the pressure in any one tire falls below a pre-determined level.

Indirect Systems
use the vehicle's antilock braking system's wheel speed sensors to compare the rotational speed of one tire vs. the others. If one tire is low on pressure, it will roll at a different number of revolutions per mile than the other three tires, and alert the vehicle's onboard computer.


citacia z wikipedie:

Indirect TPMS do not use physical pressure sensors. Indirect TPMS measure the "apparent" air pressure, by monitoring individual wheel rotational speeds, and other signals available outside the tire itself. Most indirect TPMS use the fact that an under-inflated tire has a slightly smaller diameter than a correctly inflated tire and therefore has to rotate at a higher angular velocity to cover the same distance as a correctly inflated tire. Newer developments of indirect TPMS can also detect simultaneous under-inflation in up to all four tires using vibration analysis of individual wheels or analysis of load shift effects during acceleration and/or cornering, which can be realized in software using advanced signal processing techniques. However the vibration analysis technique requires the use of additional suspension sensors which result in increased complexity and cost of the overall system.

Indirect TPMS are realized in software in combination with wheel speed sensors for anti-lock braking systems, and electronic stability control systems. A disadvantage of indirect TPMS is that the driver must calibrate the system by pushing a reset button on the dashboard or through the on-board computer and if this is performed when any tire is in an underinflated condition then the system will not report correctly.




A dalsi popis ako to funguje:

Indirect Monitoring Systems

In the interest of providing a lower cost Original Equipment system, indirect tire pressure monitoring systems were developed by vehicle manufacturers wishing to comply with the law while minimizing development time and cost. Indirect systems use the vehicle's antilock braking system's wheel speed sensors to compare the rotational speed of one tire to that in another position on the vehicle. If one tire is low on pressure, its circumference changes enough to roll at a slightly different number of revolutions per mile than the other three tires. Reading the same signal used to support ABS systems, the vehicle manufacturers have programmed another function into the vehicle's onboard computer to warn the driver when a single tire is running at a reduced inflation pressure compared to the others.

Unfortunately, indirect tire pressure monitoring systems have several shortcomings. Indirect systems won't tell the drivers which tire is low on pressure, and won't warn the driver if all four tires are losing pressure at the same rate (as occurs during the fall and winter months when ambient temperatures get colder). Additionally, our current experience with indirect systems indicates that they can generate frequent false warnings. We have found that false warnings may occur when the tires spin on wet, icy and snow-covered roads. In these cases, the false alarms would train the driver to disregard the tire pressure monitoring system's warnings, negating its purpose completely.

No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Streda, 25. Februára 2009, 17:41

alfi666 napísal:
Ach jaj...samozrejme netvrdim, ze rozdiel tych otacok je tak velky, ze si to clovek vsimne na tacho... ale ten rozdiel tam JE :!:
Vsetci neveriaci Tomasovia (aj Marosovia :twisted: ) nech hladaju v googli INDIRECT TIRE PRESSURE MONITORING ;)


ja som tiez napisal ze rozdiel v obvode pneu tam je:

BlackMW napísal:
vplyv tlaku na obvod pneu je preto podla mna silne sa bliziaci nule.


ale material co je vnutri pneu po obvode (spagaty, kovova sietka a co ja viem co este) nema moc moznost rozpinat sa,
takze je zanedbatelny co sa tyka zobrazenia na tacho, aspon na tom sa zhodneme..
a inac obvod sa da lahko zmerat pri roznom tlaku, ked to niekoho silno zaujma mozte si to odmerat..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Mireck
Príspevky: 357
Registrovaný: 2.11.2008
Auto: E32 735i, E21 320,
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Streda, 25. Februára 2009, 20:16

Necital som cele toto vlakno ale je to tak ze ak budu dve rovnake kolesa dajme tomu na jednej naprave a jedna z nich bude podhustena tak pri konstantnej rychlosti na rovinke bude koleso s podhustenou pneumatikou sa krutit rychlejsie nakolko ma mensi ucinny obvod. Na tomto principe funguje sledovanie tlaku v pneumatikach u novsich automobiloch. Rychlost otacania jednotlivich kolies je bratre od snimacov ktore vyuziva ABS. Preto vznikaju aj falosne hlasky podhustenej pneumatiky ak je na aute rezerva s inym rozmerom. Ucinny obvod kolesa sa da vypocitat z polomeru kolesa meranom od vozovky po stred kolesa. Ten rozdiel v obvode nezatazeneho kolesa sa iba hnetie a preto sa aj zahrieva pri podhustenej gume.
Naposledy upravil/-a Mireck v Štvrtok, 26. Februára 2009, 05:49, upravené celkom 1 krát.
E32 - 735i Alpinweiss
E21 - 320 Čečečervena
EX - E30 - 318i

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných