... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
alfi666 napísal:zhmp:
Ty si zmeral to, ze ci pneu prejde rovnaku vzdialenost od vyznacenej palicky na pneu po jej plne otocenie pri nafuknutom a vyfuknutom stave..
kedze sa obvod pneu nemeni, tak samozrejme, ze sa nezmenila ani ta prejdena vzdialenost... mal si tu ciarku urobenu aj na disku?
alfi666 napísal:Nezmeni sa obvod kolesa, zmeni sa "efective rolling radius".. cize rata sa akesi virtualne koleso ktoreho polomer je vyska od zeme po stred disku...
alfi666 napísal:A to, ze to hlasilo chyby ked sa pretacali kolesa - no ano.. vsak nikto netvrdi, ze to nebol a neni sprosty system - kedze nevedel rozlisit preklzovanie a len znizeny tlak... bavime sa o tom fenomene, na ktorom sa ten system zaklada
alfi666 napísal:Preco vsak myslis, ze sa to neda ratat ako polomer od zeme?podla coho by si to teda ratal?
alfi666 napísal:Preco vsak myslis, ze sa to neda ratat ako polomer od zeme?podla coho by si to teda ratal?
A uz sa o vyzname velkosti tej odchylky na tacho nehadajme... moze to byt kludne 2% co je 2kmh pri stovke
BlackMW napísal:pekne obrazky kreslite, ale na kazdom je stred tak nizko ako keby koleso nemalo pneumatiku vobec..
ano, v tomto extremnom pripade sa hriadel otaca rychlejsie lebo ides po obvode disku,
ale pri podhustenej pneu, napr. 1 atmosfera ked stred klesne napr. o 5 mm podla mna este k presmykovaniu behuna dochadza v zanedbatelnej miere
killian napísal:Uhlova rychlost je vo vsetkych miestach disku aj pneumatiky konstantna, napr jedna 360 stupnov za jednu sekundu. Je to sposobene tym ze pneumatika a disk su spojene napevno a guma je tiez pevna a nie taka ako na dragsterochObvodova rychlost (ta rychlost co je merana v metroch za sekundu) zavisi od uhlovej rychlosti a od vzdialenosti od stredu kolesa. Cim blizsie k stredu, tym je obvodova rychlost mensia, v strede je napr. nula. Vsetky cervene bodky na obr. maju rovnaku obvodovu rychlost. Tym, ze sa posunie behun blizsie k stredu a uhlova rychlost ostane konstantna, obvodova rychlost v tomto bode klesne (modra bodka). Rychlost auta sposobuje obvodova rychlost v mieste kontaktu s cestou, takze rychlost modrej bodky a ta je mensia ako cervenej bodky. Vysledok je taky, ze pri rovnakych otackach kolesa pojde pomalsie to auto, ktore ma podhustene pneumatiky. amen
zhmp napísal:8)
alfi666 napísal:
Neviem co si pisal predtym nez si to upravilhehe... ale isto to bola nejaka perla
.. tak davaj a nehnabi sa
![]()
alfi666 napísal:Otacky sa vzdy zmenia ked sa ZMENSI POLOMER KOLESA OD ZEME PO JEHO STREDci uz pojdes na disku, alebo polovicne vyfucanej pneu, je jedno...
Ked berieme do uvahy, ze auto pojde REALNE 100km/h merane s GPS
NAJMENSI pocet otacok urobi hriadel pri plne nafukanom kolese
VACSI pocet otacok urobi hriadel, ked bude tlak natolko nizky, ze stred disku sa priblizi k zemi
NAJVACSI pocet otacok pri uplne vypustenej pneu, kedy uz auto ide po disku
Rozdiel medzi NAJMENSIM a NAJVACSIM poctom otacok zavisi od velkosti disku a vyske pneu....pri beznych diskoch, kde je guma pomerne nizka je to odhadom len niekolko %... co sa z pohladu ukazovania tachometru moze zdat ako zanedbatelna hodnota.... HOWG