... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
darty
Príspevky: 226
Registrovaný: 14.12.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Záhorie

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 23:20

A na verejný pokus by som dal 4ks 17" gumy, ktoré si môže pokusný králik spáliť :twisted:
Ja neviem...
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Piatok, 27. Februára 2009, 10:10

ja ze uz sme sa vsetci zhodli ale vidim ze ideme zase od zaciatku :D

alfi666 napísal:
zhmp:
Ty si zmeral to, ze ci pneu prejde rovnaku vzdialenost od vyznacenej palicky na pneu po jej plne otocenie pri nafuknutom a vyfuknutom stave..
kedze sa obvod pneu nemeni, tak samozrejme, ze sa nezmenila ani ta prejdena vzdialenost ;) ... mal si tu ciarku urobenu aj na disku? ;)


keby mal ciarku aj na disku tak prejde rovnako otacok ako pneumatika,
inac by mu musel presmykovat disk voci pnematike co nehrozi ani pri prazdom kole ked ho gulas bez zataze.

alfi666 napísal:
Nezmeni sa obvod kolesa, zmeni sa "efective rolling radius".. cize rata sa akesi virtualne koleso ktoreho polomer je vyska od zeme po stred disku...


to uplne vobec neznamena ze budem ratat obvod podla toho virtualneho polomeru,
mozno na runflatoch ked odrezes behun pneumatiky, t.j. ked pojdes na prazdnej pneu po jej bokoch
a behun nebude mat kontakt s cestou..

zober si snurku a sprav si kruzok, potom z nej sprav D-cko,
zvysi sa dlzka kontaktu s vozovkou, znizi sa vzdialenost stredu od zeme,
ale dlzka snurky (obvod) sa nezmeni.
dochadza k zmackavaniu a presmykovaniu pneu pri velmi nizkom tlaku,
kto isiel s defektom na runflate po vode vie o com hovorim, odskusal som v utorok s 4mi klincami..

alfi666 napísal:
A to, ze to hlasilo chyby ked sa pretacali kolesa - no ano.. vsak nikto netvrdi, ze to nebol a neni sprosty system - kedze nevedel rozlisit preklzovanie a len znizeny tlak... bavime sa o tom fenomene, na ktorom sa ten system zaklada ;)


ten system musel byt velmi citlivy, brat do uvahy smer vozidla aby mohol zapocitat rozdiel rychlosti kolies v tiahlej zatacke
medzi kolami na lavej a na pravej strane a tiez rozdiel zadnych a prednych kolies kedze zadok tahas za sebou kratsou drahou.
cize prezentovanie toho systemu pri diskusii o rozdiele v odchylke na tacho je to iste ako ked poviem
ze ked podlozis list papiera A4 pod koleso tak auto je o vela mrte vyssie :lol:
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Piatok, 27. Februára 2009, 10:53

OK, mas pravdu... keby mal tu ciarku cez disk aj cez pneu, tak sa ta ciarka neposunie ani na disku, inak by sa guma smykala na disku....

Vtom sme sa uz zhodli, ze sa obvod nemeni (resp., meni sa len velmi malo) v zavislosti od tlaku,
Zhodli sme sa aj vtom, ze zmena tych otacok nastava...to zmackavanie a presmykovanie nastava tiez - zrejme to je to, co sposobuje samotnu odchylku...

Preco vsak myslis, ze sa to neda ratat ako polomer od zeme? ;) podla coho by si to teda ratal?

A uz sa o vyzname velkosti tej odchylky na tacho nehadajme :P... moze to byt kludne 2% co je 2kmh pri stovke :P
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Piatok, 27. Februára 2009, 11:22

alfi666 napísal:
Preco vsak myslis, ze sa to neda ratat ako polomer od zeme? ;) podla coho by si to teda ratal?

ked si zober snurku, a das ju okolo kolesa, potom ked odpustis vzduch a das snurku okolo kolesa, tak dlzka snurky bude rovnaka

ked das snurku okolo noveho kolesa, potom ked to koleso oderes a das znovu snurku, tak bude kratsia
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Piatok, 27. Februára 2009, 11:45

alfi666 napísal:
Preco vsak myslis, ze sa to neda ratat ako polomer od zeme? ;) podla coho by si to teda ratal?

A uz sa o vyzname velkosti tej odchylky na tacho nehadajme :P... moze to byt kludne 2% co je 2kmh pri stovke :P


ako polomer od zeme to ratas ked uz ides po rafiku.
pri dobre natlakovanej pneu ides iba po behuni (obvode)..
medzi tym existuje nejaka funkcia zavislosti presmykovania od tlaku..
ked ides po rafiku, ta pneu presmykuje cca (17*2.54*3.14) / ((17*2.54 + 225*0.45*2)*3.14) = 32 %
dajme tomu ze cez tie 2 % to zacne presmykovat ked mas v pneu menej ako 0.3 atmosfery..

mas pravdu v extremnom pripade, s cim suhlasim od zaciatku, vsetko je to o tom ako kto chape pojem 'podhustena',
ja to chapem tak ze na takom kole jazdim a nevsimnem si ze je pneu makka, cize > 1 atmosfera,
defekt uz za podhustenie nepovazujem..

inac na uplne prazdnej runflate som mal auto spadnute iba o asi 2 cm..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 01:06

8) 8)
Naposledy upravil/-a TT-SIMIK v Sobota, 28. Februára 2009, 01:39, upravené celkom 2 krát.
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 01:09

napisem to tak, ako som to pochopil ja:
Najprv som si myslel, jedna otocka kolesa musi prejst celu dlzku behuna a nezalezi na tlaku.
Potom som si to nakresil a osvietilo ma:D Dufam ze taketo vysvetlenie bude stacit vsetkym pochybovacom.

Uhlova rychlost je vo vsetkych miestach disku aj pneumatiky konstantna, napr jedna 360 stupnov za jednu sekundu. Je to sposobene tym ze pneumatika a disk su spojene napevno a guma je tiez pevna a nie taka ako na dragsteroch :D Obvodova rychlost (ta rychlost co je merana v metroch za sekundu) zavisi od uhlovej rychlosti a od vzdialenosti od stredu kolesa. Cim blizsie k stredu, tym je obvodova rychlost mensia, v strede je napr. nula. Vsetky cervene bodky na obr. maju rovnaku obvodovu rychlost. Tym, ze sa posunie behun blizsie k stredu a uhlova rychlost ostane konstantna, obvodova rychlost v tomto bode klesne (modra bodka). Rychlost auta sposobuje obvodova rychlost v mieste kontaktu s cestou, takze rychlost modrej bodky a ta je mensia ako cervenej bodky. Vysledok je taky, ze pri rovnakych otackach kolesa pojde pomalsie to auto, ktore ma podhustene pneumatiky. amen
Prílohy
guma.JPG
guma.JPG (11.02 KiB) 821 zobrazení
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 01:11

a mimochodom...dnes som sekol gumu, len sa mi nechcelo robit este pokusy v tom dazdi :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 02:25

pekne obrazky kreslite, ale na kazdom je stred tak nizko ako keby koleso nemalo pneumatiku vobec..
ano, v tomto extremnom pripade sa hriadel otaca rychlejsie lebo ides po obvode disku,
ale pri podhustenej pneu, napr. 1 atmosfera ked stred klesne napr. o 5 mm podla mna este k presmykovaniu behuna dochadza v zanedbatelnej miere :wink:
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 03:43

BlackMW napísal:
pekne obrazky kreslite, ale na kazdom je stred tak nizko ako keby koleso nemalo pneumatiku vobec..
ano, v tomto extremnom pripade sa hriadel otaca rychlejsie lebo ides po obvode disku,
ale pri podhustenej pneu, napr. 1 atmosfera ked stred klesne napr. o 5 mm podla mna este k presmykovaniu behuna dochadza v zanedbatelnej miere :wink:

mas pravdu, ale prave pri takych malych poklesoch bude platit ten vzorec (ten nerata s presmykmi)
Obrázok

Cim dlhsia cast behuna sa dotyka cesty = cim vacsi pokles, tym budu vacsie presmyky a bude to skreslovat vzorec.
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 11:36

killian napísal:
Uhlova rychlost je vo vsetkych miestach disku aj pneumatiky konstantna, napr jedna 360 stupnov za jednu sekundu. Je to sposobene tym ze pneumatika a disk su spojene napevno a guma je tiez pevna a nie taka ako na dragsteroch :D Obvodova rychlost (ta rychlost co je merana v metroch za sekundu) zavisi od uhlovej rychlosti a od vzdialenosti od stredu kolesa. Cim blizsie k stredu, tym je obvodova rychlost mensia, v strede je napr. nula. Vsetky cervene bodky na obr. maju rovnaku obvodovu rychlost. Tym, ze sa posunie behun blizsie k stredu a uhlova rychlost ostane konstantna, obvodova rychlost v tomto bode klesne (modra bodka). Rychlost auta sposobuje obvodova rychlost v mieste kontaktu s cestou, takze rychlost modrej bodky a ta je mensia ako cervenej bodky. Vysledok je taky, ze pri rovnakych otackach kolesa pojde pomalsie to auto, ktore ma podhustene pneumatiky. amen



Pekny obrazok a este lepsie vysvetlene :) a presne takto som si to predstavoval aj ja od zaciatku... len som to nevedel tak pekne vyjadrit ... niesom ani fyzik ani matematik :roll: ... ake pekne slovo, ze obvodova rychlost 8)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 11:40

zhmp napísal:
8) 8)


Neviem co si pisal predtym nez si to upravil :D hehe... ale isto to bola nejaka perla :D.. tak davaj a nehnabi sa 8) 8)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 13:35

alfi666 napísal:

Neviem co si pisal predtym nez si to upravil :D hehe... ale isto to bola nejaka perla :D.. tak davaj a nehnabi sa 8) 8)



hehe.......no písal som presne to,že otáčky hriadela sa nemenia, pokial nieje pneu na totálku vyfučaná a nejdeš po disku....))))to je už jasné každému......otáčky sa možu meniť až, ked použiješ menšie koleso,alebo pojdeš po disku,ktory je menší ako cele komplet koleso.....vtedy sa možeme baviť o iných otáčkach hriadela.....

PS:čo sa tykalo ešte tej mojej temy z rezervou,tak dsc ti nezachytí podhustenú pneumatiku,kedže sa hriadel otáča tym istým počtom otáčok....))) ked som dal dojazdovku, ktorá ma menší priemer, čiže aj obvod a tak isto obvodovú rýchlost pri odvalovaní inú, tak sú otáčky hriadela vyššie,tak nad určitú rýchlosť to dsc vyhodnotí ako chybu a dokonca vyhodí chybu a zapnu všetky tri kontrolky....potom som vypol a zapol motor a ako som sa rozbehol tak kontrolky zhasli.....ponaučenie znie....nejazdite z dojazdovkou viac ako 80...hehe....tak má aj napísane....))))
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 13:43

Otacky sa vzdy zmenia ked sa ZMENSI POLOMER KOLESA OD ZEME PO JEHO STRED 8) ci uz pojdes na disku, alebo polovicne vyfucanej pneu, je jedno...

Ked berieme do uvahy, ze auto pojde REALNE 100km/h merane s GPS

NAJMENSI pocet otacok urobi hriadel pri plne nafukanom kolese
VACSI pocet otacok urobi hriadel, ked bude tlak natolko nizky, ze stred disku sa priblizi k zemi
NAJVACSI pocet otacok pri uplne vypustenej pneu, kedy uz auto ide po disku

Rozdiel medzi NAJMENSIM a NAJVACSIM poctom otacok zavisi od velkosti disku a vyske pneu....pri beznych diskoch, kde je guma pomerne nizka je to odhadom len niekolko %... co sa z pohladu ukazovania tachometru moze zdat ako zanedbatelna hodnota.... HOWG 8)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Sobota, 28. Februára 2009, 13:58

alfi666 napísal:
Otacky sa vzdy zmenia ked sa ZMENSI POLOMER KOLESA OD ZEME PO JEHO STRED 8) ci uz pojdes na disku, alebo polovicne vyfucanej pneu, je jedno...

Ked berieme do uvahy, ze auto pojde REALNE 100km/h merane s GPS

NAJMENSI pocet otacok urobi hriadel pri plne nafukanom kolese
VACSI pocet otacok urobi hriadel, ked bude tlak natolko nizky, ze stred disku sa priblizi k zemi
NAJVACSI pocet otacok pri uplne vypustenej pneu, kedy uz auto ide po disku

Rozdiel medzi NAJMENSIM a NAJVACSIM poctom otacok zavisi od velkosti disku a vyske pneu....pri beznych diskoch, kde je guma pomerne nizka je to odhadom len niekolko %... co sa z pohladu ukazovania tachometru moze zdat ako zanedbatelna hodnota.... HOWG 8)


Alfi otáčky hriadela sa menia len z priemerom kolesa....nie z vyškou kolesa.....ked tam máš raz 18" kolo tak jeho obvod je dany ...lebo ked tam máš raz kolo nafukane alebo vyfučane, tak jeho odvodová dlžka sa nemeni...pokila nezmesíš jeho priemer(nie vyšku od zeme k stredu)...je logické že sa mení vyškou od zeme,ale to platí len pri primere nafukanej gumy kde sa dá vypočítať jej odvod,čo sa pri gume v tvare D nedá vypočitať.(dá ale to už je ina matika).........tým že sa kolo zplaští sa nemení odvod kolesa.....a kedže otáčky hriadela dáva obvod kolesa ktory sa počíta z gulateho tvaru a nie z čapatého tak to inak byt nemože......meni sa len pri menšom alebo večšom priemere.....17",19" atd.....





PS: prave pre toto som stiahol svoj prispevok,lebo viem že to je neverending story a mne sa už nece....))))


PS: pýtal som sa ešte kamoša ingeníra z matematiky čo počíta rozne vzorce,stavia mosty a tak....tak už aj ked sem kto kolvek napíše čo chce ja nereagujem...hehe...... :-({|= :-({|= 8) 8)
Naposledy upravil/-a TT-SIMIK v Sobota, 28. Februára 2009, 14:16, upravené celkom 3 krát.
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných