... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Štvrtok, 29. Novembra 2012, 15:44

SmartBastard napísal:
Takze moje lahsie disky (8-9kg vs 12kg / kus) su mozno dovod preco mi odmerali vyssi vykon ako by som mal mat, kedze brzda predpoklada vacsi odpor ako skutecne auto malo.
Toto by sa nemalo stat. Ako som pisal, na konci merania sa zmeria spomalovanie kolies a z toho sa vypocita stratovy vykon. Ked si das lahsie/tazsie kolesa, zmerana krivka stratoveho vykonu sa zmeni a po odcitani od nameranej krivky by si mal dostat zase tu istu krivku ako pri merani s predoslymi kolesami.

Ak nahodou niekde meraju inym sposobom a stratovy vykon si nejako domyslaju, je zbytocne si tam nieco merat. Samozrejme, ti technici pravdepodobne nemaju vysoku skolu, takze mozno ani sami nevedia, ako tie valce vobec nieco dokazu zmerat.
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Štvrtok, 29. Novembra 2012, 16:02

:lol: :lol: :lol:

vidim ze "obsluha dynamometra" v tom ma jasno. Precitali si manual, vedia ako nasadit auto a vedia ako a co stlacit aby to vyplulo pekny graf s hustym cislom vykonu. O principe merania bud vedia velky prd, alebo su lenivy ti to vysvetlit. Chcel by som vediet v akej "norme" su definovane tie straty DIN, ISO, VDV ? :)) Skor v ucebnici fyziky alebo dynamiky pre stredne skoly, ale norma na to iste nie je

zacitujem: "Because of frictional and mechanical losses in the various drivetrain components, the measured rear wheel brake horsepower is generally 15-20 percent less than the brake horsepower measured at the crankshaft or flywheel on an engine dynamometer".
V skratke, straty medzi vystupnym hriadelom motora a valcami dynamometra su bezne cca 15-20% s tym, ze niektore zdroje uvadzaju ze pri velmi vysokych vykonoch (nad 300kW) mozu tieto straty stupnut celkovo az na 25%, no len u starych dynamometrov.
5-10% su straty v hnacej sustave (prevodovka, loziska, hmotnosti rotujucich casti) a cca 10% su straty pneumatik, ich "flex", teda pruznost a deformacia. Teda, ak si date 16" balony, ich straty budu vyssie ako pri low profile 20". A zimne gumy budu mat vacsie straty lebo su makksie a dezen ma deformovatelnejsi tvar.
Straty z hmotnosti rotujucej masy viete vylucit tak, ze udrzite niekolko sekund konstantne otacky. Vtedy su takmer zanedbatelne.

Patkola1 - to ze je to oblubene v UK je mozne (aj ked ma to prekvapuje), no tak uplne povolene to asi nebude ;) Prebehni si nemecke fora. S vykuchanymi DPF je viac problemov ako osohu. Nie len ze neprejdu na TUV (nasa STK), zoberu im "Umweltpickel" a miesto 4-5 dostanu 2, ale nahanaju ich aj danovaci lebo tak spadaju do kategorie aut s vyssimi emisiami. (podvod s danovym bonusom). Nebude dlho trvat a rovnaka situacia bude tu, uvidis....
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
SmartBastard
Príspevky: 1610
Registrovaný: 5.5.2011
Auto: '08 M Coupe, '10 X6
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wien

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Štvrtok, 29. Novembra 2012, 17:43

Okay .. celý deň som hľadal a čítal info na internete, ale v podstate som sa nedostal k nejakej ucelenej a odbornej odpovedi. Čital som aj to čo salat postol, ak sa nemýlim, tak to je z wikipedií. Nechápem však ani to, či teda k tej "bežnej" strate 15-20% treba ešte pripočítať tých 5-10% z prevodovky, ložísk, rotujúcej hmotnosti, alebo by to malo byť iba tých 15-20%. Ak sa to spočítava tak potom by to malo sedieť s mojím M-kom kde je stratový výkon 27% z výkonu motora.

Čo však, ale nechápem je, prečo ma moja X6 až 43% stratový výkon!? Je to iba xDrivom a tažšími kolesami?

Obrázok

Obrázok


A čo je vlastne výkon na kolese? Je to skutočne nejaký reálny výkon, ktorý poháňa auto dopredu, alebo zase iba nejaká teoretická premena?

Príklad:
Auto "A" má 200koní, stratový podieľ 50% => výkon na kolese 100 PS
Auto "B" má 180koní, stratový podieľ 25% => výkon na kolese 135 PS
Povedzme, že obidve auta, majú rovnakú hmotnosť, rovnaký priebeh točivého momentu, trakciu etc ... ktoré bude v realnom svete rýchlejšie?

Sorry, ak som OT, ale chcel by som konečne pochopiť čo znamenajú čísla s ktorými sa všetci oháňajú. Nedávalo by viac zmysel udávať výkon na kolese, ak skutočne chcete performance?
BMW Z4 M Coupe: Wreaking serious havoc on the hierarchy of needs.
BMW X6: If there's a guideline for creating coupés, it's just been ignored.
Bastard's Video Collection
www.RoyalGarage.sk
www.facebook.com/RoyalGarageBratislava
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Štvrtok, 29. Novembra 2012, 18:45

Ludia, mam dojem, ze svoje prispevky vidim len ja sam.
Valcova brzda funguje takto:
Valce maju urcitu znamu hmotnost (napr. 250kg). Auto sa postavi na valce, plyn sa da na podlahu. Pocitac meria, ako sa zvysuje rychlost otacania valcov az po obmedzovac auta. Zmeny kinetickej energie valcov davaju vykon auta pri danych otackach. Z tohto jednoducheho postupu sa nakresli krivka zmeraneho vykonu na kolesach.

Potom sa zmeria "zotrvacnost otacania kolies auta", napr. ihned po skonceni merania (pri obmedzovaci) sa pusti plyn (prip. aj vyradi do neutralu) a valce brzdia kolesa (mozno sa pouzivaju aj ine sposoby ako to zmerat). Z tejto zotrvacnosti sa vypocita ubytok kinetickej energie kolies, co je vlastne vykon, ktory si zoberu pri akceleracii samotne kolesa. Krivka priebehu tohto vykonu (strateneho na kinetickej energii kolies) sa pripocita ku nameranej krivke. Tym dostaneme krivku vykonu motora (bez stratoveho vykonu na kolesach).

K tejto krivke (resp. k cislu max. vykonu) sa zvykne pripocitat nejake percento podla nejakej normy, aby sa pokryli tepelne straty v prevodovke (alebo nieco take), no je to uz zanedbatelna hodnota.

Takze v realnom svete bude rychlejsie auto, ktore ma vecsi vykon na kolese (ak neberiem do uvahy jeho hmotnost).

EDIT: Pozeram na tie dva protokoly z merania a v oboch vidim hmotnost kolies 80kg. Bola to brzda na 2 kolesa alebo na vsetky 4 ? Ak tam to cislo (80kg) len bezmyslienkovito vpisuju technici (zeby Z4 a X6 mali rovnako tazke kolesa?), tak nema zmysel sa hrat na meranie vykonu motora. Jediny pouzitelny udaj je vykon na kolesach.
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Štvrtok, 29. Novembra 2012, 21:28

LeGend- neboj, cital to aspon niekto (ja) :) to s tou 4kolkou je dobry postreh, ja som bral automaticky ze tu X6 merali na 4och valcoch, ale ak nie, tak jasne co si s takym meranim mozes :D

SmartBastard- hej, ten citat je z Wiki, no o tych stratach som si to potom hladal este v technickej literature u nas v robote. (Wiki sa neda obcas verit) Nasiel som to v jednom "allmanachu" o konstrukcii meracich zariadeni. Tych 20% je celkova strata, teda pneumatiky + hnacia sustava.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
SmartBastard
Príspevky: 1610
Registrovaný: 5.5.2011
Auto: '08 M Coupe, '10 X6
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wien

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Piatok, 30. Novembra 2012, 09:50

Le Gend napísal:
Ludia, mam dojem, ze svoje prispevky vidim len ja sam.
Valcova brzda funguje takto:
Valce maju urcitu znamu hmotnost (napr. 250kg). Auto sa postavi na valce, plyn sa da na podlahu. Pocitac meria, ako sa zvysuje rychlost otacania valcov az po obmedzovac auta. Zmeny kinetickej energie valcov davaju vykon auta pri danych otackach. Z tohto jednoducheho postupu sa nakresli krivka zmeraneho vykonu na kolesach.

Potom sa zmeria "zotrvacnost otacania kolies auta", napr. ihned po skonceni merania (pri obmedzovaci) sa pusti plyn (prip. aj vyradi do neutralu) a valce brzdia kolesa (mozno sa pouzivaju aj ine sposoby ako to zmerat). Z tejto zotrvacnosti sa vypocita ubytok kinetickej energie kolies, co je vlastne vykon, ktory si zoberu pri akceleracii samotne kolesa. Krivka priebehu tohto vykonu (strateneho na kinetickej energii kolies) sa pripocita ku nameranej krivke. Tym dostaneme krivku vykonu motora (bez stratoveho vykonu na kolesach).

K tejto krivke (resp. k cislu max. vykonu) sa zvykne pripocitat nejake percento podla nejakej normy, aby sa pokryli tepelne straty v prevodovke (alebo nieco take), no je to uz zanedbatelna hodnota.

Takze v realnom svete bude rychlejsie auto, ktore ma vecsi vykon na kolese (ak neberiem do uvahy jeho hmotnost).

EDIT: Pozeram na tie dva protokoly z merania a v oboch vidim hmotnost kolies 80kg. Bola to brzda na 2 kolesa alebo na vsetky 4 ? Ak tam to cislo (80kg) len bezmyslienkovito vpisuju technici (zeby Z4 a X6 mali rovnako tazke kolesa?), tak nema zmysel sa hrat na meranie vykonu motora. Jediny pouzitelny udaj je vykon na kolesach.


Bola to brzda na všetky 4 kolesá (inak by sa ta X6 ani nedala zmerať). Stále mi však nieje jasné ako môže býť až taký veľky rozdiel stratového podieľu 27% pri M vs 43% pri X6. Robí to proste xDrive?
To znamená, že v podstate takmer polovička výkonu sa stráca niekde a nepoháňa ma dopredu a teda, že M-ko je v podstate 2-krát silnejšie?

Podľa mňa je a celkom dosť veľký rozdiel, či auto dáš do neutrálu, alebo ho necháš ďalej ísť bez plynu nie? Ako sa teda meria tá "zotrvačnosť otáčania kolies"?

Kvôli tej rotujúcej hmotnosti som sa presne pýtal, že či neukazuje pri M-ku vyšší výkon kvôli tomu, že mám lahšie kolesá ako tam originálne boli, ale však si povedal, že tak to nefunguje, že práve na to sa meria tá "zotrvačnosť otáčania kolies", alebo som to zle pochopil? Treba teda presne zadať pri každom aute rotujúcu hmotnosť a teda v podstate odvážiť disky + pneu + kotúče etc, alebo si to tá brzda sama vypočíta?

X6 a moje M-ko určite nemajú rovnakú rotujúcu hmotnosť, X6 má disky ktoré majú určite 15kg, pneu budú tiež výrazne tažšie kedže majú väčší priemer, kotúče by mali byť takisto tažšie ..
BMW Z4 M Coupe: Wreaking serious havoc on the hierarchy of needs.
BMW X6: If there's a guideline for creating coupés, it's just been ignored.
Bastard's Video Collection
www.RoyalGarage.sk
www.facebook.com/RoyalGarageBratislava
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Piatok, 30. Novembra 2012, 11:13

Idealny sposob, ako zmerat energiu rotujucej hmoty auta, je na konci merania zaradit neutral, nechat valce brzdit konstantnou silou a merat spomalovanie rychlosti kolies. Vtedy je uplne jedno, kolko kolesa vazia, ide o priebeh zmeny kinetickej energie, cize vykon (derivacie energie je vykon). Su aj ine sposoby, ale tento je jednoduchy a presny.

Samotna hmotnost kolies nepovie dost o ich energii (ktoru si zobrali z motora pri akceleracii). Ak je hmotnost kolesa rozlozena po jeho obvode, dosiahnuta energia bude vecsia (pri danych otackach).

Pri pohlade na tvoje 2 protokoly z merania ma udivuje, ze je tam zadane pekne cislo 80kg (rot. hmotnost vozidla) a zaroven, ze stratovy vykon je v oboch pripadoch rovnaky: 70.8 kW. Z toho mam dojem, ze rotujuca energia nebola zmerana, ale len nejako "vypocitana", prip. dosadena na zaklade vymyslenej hmotnosti zivej hmoty. Teoreticky mozu byt kolesa+brzdy rovnako tazke na X6 a Z4M, no X6 ide len do polovicnych otacok oproti Z4M, takze pri spicke vykonu (vo vysokych otackach) musi byt energia kolies pri Z4M dvakrat vecsia (pri predpokladanej rovnakej zivej hmotnosti).

Vysledok: podla mna ten tvoj stratovy vykon 70.8 kW je uplne hausnumero, ktore ti "meraci" asi dosadzuju do kazdeho merania. Kedze tvoja X6 ma mensi vykon nez Z4, aj podiel toho hausnumera bude vecsi pri X6.

Z tych protokolov je jediny doveryhodny udaj ten "vykon na kole", ktory hovori o realnom potenciali tvojho auta. Ak si tam das lahsie kolesa, dostanes vecsi vykon na kolesach. Vypocitany "vykon motora" je nezmysel (aspon pri tejto firme a jej sposobe merania).

Ale mozno sa mylim, ten stratovy vykon je nahodou naozaj uplne rovnaky pri X6 a Z4 a oni ho zmerali tou metodou, ako som pisal na zaciatku, hmmm :)
 
Užívateľov profilový obrázok
SmartBastard
Príspevky: 1610
Registrovaný: 5.5.2011
Auto: '08 M Coupe, '10 X6
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wien

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Piatok, 30. Novembra 2012, 13:29

The inherent beauty of a dyno system like the MAHA LPS 3000, is that after it has measured the wheel horsepower, it measures the resistance of the entire drive train from the clutch to the tires So instead of dynoing a vehicle with a reported 200HP and measuring only 150HP at the wheel, and ASSUMING that 50HP was eaten up by the drag of the drivetrain and wheels The LPS 3000 actually measures the drag loss during the coast down phase. In fact, if the drag loss is only 30 HP, you know beyond a "guesstimate" that your engine only made 180HP, or if the drag was 50HP, you will know EXACTLY how much power your vehicle is really making. However, with a drag measurement you can rest assured that you have isolated ONLY the Engine's HP and not the engine's power minus an unknown amount of drag. The system also corrects for enviromental conditions.

Thus far every stock production car that AMS has tested from Audi, VW and Porsche has dyno'ed within 0-5 HP of the factory crank Horsepower claim. It's that accurate!
BMW Z4 M Coupe: Wreaking serious havoc on the hierarchy of needs.
BMW X6: If there's a guideline for creating coupés, it's just been ignored.
Bastard's Video Collection
www.RoyalGarage.sk
www.facebook.com/RoyalGarageBratislava
 
origgins
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 26.11.2012
Auto: 325d E91
Kraj: Žilinský

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Piatok, 30. Novembra 2012, 15:25

Tak ja som sa rozhodol, ze moje DPF-ko bud vycistim alebo dam nove....
Inak povedane nemam co stratit a skusim to urobit sam. V baumax-e som si kupil golu, srobovak, sadu vidlicovych klucov, sadu tych smiesnych klucov co som videl v motore, baterku, farebne snurky, zdvihak, Heineken na oslavu uspechu a z netu som objednal ten specialny sajrajt na cistenie fitrov pevnych castic(DPF Flushing Liquid). Vybrat ten filter, naliat do neho cistic a vlozit ho spat nemoze byt az take zlozite.....
Ak to nepojde tak to zatiahnem do bavarie nech tam daju novy....

Drzte mi palce... (a hlavne mojemu bavoraku :-) )
 
Užívateľov profilový obrázok
kubog
Príspevky: 423
Registrovaný: 22.8.2011
Auto: Tiguan 1.5 TSI DSG
Kraj: Bratislavský

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Piatok, 30. Novembra 2012, 16:01

Super. Pofot to prosim ta ak sa ti bude chciet a hod to sem potom s nejakym kratkym pokecom, najlepsie do nejakej temy, podomacke cistenie dpf :smile:
 
rooc
Príspevky: 48
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: BMW E61
Kraj: Zahraničie

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Piatok, 30. Novembra 2012, 18:26

Ano, jasne, kazde BMW je vlastne drahovy special zaspeleny a uduseny zbytocnymi filtrami a ked ich odstranis, ziskas len vykon, vykon a vykon! DPF prec +20ps, EGR zaslepit +35ps. Ked to budes otvarat, rovno odmontuj palivovy filter, zbytocne brani prietoku a ziskas +15ps! Vzduchovy filter prec, ved papierak to dusi, K&N prepusti viac vzduchu a da vykon, no ked ho odstranis uplne bude to +40ps! Len to brani vzduchu v laminarnom prudeni priamo do valca!

Kazda prevodovka a spojka su samozrejme konsturovane s obrovskymi rezervami. Ak mal povodny motor 400Nm, vydrzi to aj 700Nm a nic sa tomu nestane, jasne ze nie! Ved oni kazdemu montuju lamely spojky z M3, naco by robili ine...

A poradim ti este jednu vec: ako spravne pisete, dobry CHIP prida 30% vykonu. Daj ale CHIPy dva a budes mat +60%!!! Len to musis zapojit do serie a nie paralelne!


ty seš vole děsnej debil....... :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :-& ..,a pokud ti vadí mikročástice...kup si roučku...stojí 5 kč :roll:
 
Užívateľov profilový obrázok
Miro Kovačik
Príspevky: 1265
Registrovaný: 11.5.2010
Auto: červené
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Železná breznica

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Sobota, 1. Decembra 2012, 08:13

Cawko , píše sem kopu ľudí teoretikov, napíšem ti vlastnú skúsenosť , mám cez 280 ps bez dpf , auto pusti jemny dym pri nízkych otačkach ked ešte nieje roztočene turbo , ale to spravil diesel aj sérioví kým neboli dpf.
Tu je krátke video zo šprintu plný plyn preradujem pri 4500ot a dym nikde,

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... m9_HbLQcI8

Chalani majú pravdu že spojka dvojhmota atd dostava viac zabrat ale veľa spravý ako sa k autu správaš, je tu kopa ludí čo im vypadlo turbo dvojhmota a ešte nespravili ani 200 000km ja ma 230t a všetko pôvodne a na chipe 60t a to sa v lete zúčastujem aj šprintov aj na ringu som bol :mrgreen: olej mením po roku alebo 15t km a mam 5w 50 mobil1 pre extremne záťaže , auto nechaj trochu dochladiť ked ho tlačíš atd. Vydrží ti viac z chipom ako seriove ktore ma zleho majitela
 
Strejdo
Príspevky: 71
Registrovaný: 30.7.2011
Auto: BMW 320D, E91, 130kW
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Sobota, 1. Decembra 2012, 16:43

Musím pochváliť chlapcov z MMracing, na mojej E91 320D, 130kW DPF vonku a chip zo 177 PS na 210 PS. Rozdiel to teda je, išli sme 5ti naložení z BA do PO (450 km), priemerná rýchlosť 95km/h a spotreba 5,2 l/100km. Zatiaľ dlhodobá spotreba mi klesla z 5,7 l/100km na 5,4 l/100 km. Ale ten výkon pekne cítiť. A vôbec mi nedymí, ani pri naštartovaní, ani pri pridávaní na plyn. Sú to profíci, veľký servis, kde každý je odborník v niečom inom a nie ako nejaký "garážmajster" - all in 1 , ale v ničom poriadne.
 
Gti.s
Príspevky: 161
Registrovaný: 19.5.2012
Auto: Bmw 330D
Kraj: Zahraničie

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Nedeľa, 2. Decembra 2012, 17:42

Jen se chci teda zeptat PANA ROOC kdyz bych chtel odstaranit nebo zaslepit erg ventyl stací jen dát zaslepku na přirubu od turba k erg ventylu nebo je to reseno jeste nejak elektronicky,byl bych rad kdyby si poradil budu vdečny díík
 
origgins
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 26.11.2012
Auto: 325d E91
Kraj: Žilinský

Re: Odstranenie DPF a ciptuning 325d

Pondelok, 3. Decembra 2012, 14:18

Tak.... uspesne fom ten filter vybral, namocil ho do sajrajtu na filtre, vystriekal vapkou a nahodil naspat.... zatial to ide a kontrolka uz nesvieti..... ale bola to celkom fuska.... vybrat to, nahodit a poskladat vsetky tie suciastky co som z toho vybral.... :-)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní