... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
lukinoo7
Príspevky: 1223
Registrovaný: 13.9.2011
Auto: e46 328i
Kraj: Bratislavský

Re: e36 diferak maly-velky obal

Utorok, 14. Januára 2014, 14:11

a ked mám diff vlastne aj poloosi vsetko z 2.0 a motor mam teraz uz 2.3 ako to pojde ked 2.0 má -3,45 a 2.3 - 2.93 ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Re: e36 diferak maly-velky obal

Utorok, 14. Januára 2014, 14:17

všetko ostane rovnaké až na to,že auto pôjde rýchlejšie do otáčok keďže máš máš rovnaký diferák a len silnejší motor.
takže maximálka ostáva, otáčky ostanú rovnaké pri tých istých prevodoch...
ja mám 2.8 so zadkom z 2,0 a kvaltovať teda treba rýchlejšie..hlavne pri plnom plyne :)
 
Užívateľov profilový obrázok
lukinoo7
Príspevky: 1223
Registrovaný: 13.9.2011
Auto: e46 328i
Kraj: Bratislavský

Re: e36 diferak maly-velky obal

Utorok, 14. Januára 2014, 14:45

cize bude rýchlejsie zrychlovat nie ? :D
 
Užívateľov profilový obrázok
majro
Príspevky: 2334
Registrovaný: 8.9.2011
Auto: e36 328i limo LSD
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: e36 diferak maly-velky obal

Utorok, 14. Januára 2014, 14:48

Remmy napísal:
Ja mam taku jednu vec ono tie difi by mali pasovat vsetki do klietok teda aspon podla ETK kedze vsetky klietky co som pozeral mali rovnake cislo. Rozdiel tam potom vidim len v hrubke a dlzke polosi.
Opravte ma ak sa mylim.

ano, ked sa menia diffy napr. maly za "velky", tak sa nemeni cela naprava, ale len diff.. ale pri m3 3.2 je iny diferak vacsi, a s inou klietkou.. tak som to vedel, ze je, a aj podla ETK to tak je :)

preto sa svory zhanaju vacsinou z m3 3.0, kedze diferak pasuje plug n play, a je vlastne rovnaky ako 325i.. kdezto nejaky swap 3.2 diffu som videl len niekde na americkych forach len..

lukino, ano, teoreticky by to malo ist do otacok lahsie, rychlejsie, a pocitovo.. ale v reale budes kvaltovat viac, takze rychlejsi mozno ani nebudes :D

mam odskusane s mimom :thumbup:
Obrázok
e36 328i coupe
ex - e36 328i limo
ex - e36 318is
 
Užívateľov profilový obrázok
compact
Príspevky: 1319
Registrovaný: 15.4.2008
Auto: E60 530i LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: okr. Skalica

Re: e36 diferak maly-velky obal

Pondelok, 3. Februára 2014, 22:50

zdravim chalani, mam takú otázku, dá sa pohladom na otvorený samosvor zistit ako sú natom lamely resp. v akom je stave?
A prehadzovali ste už niekto jadro z velkého obalu do velkého obalu? (mam na mysli stredný obal - 323i,325i,325td,328i,M3 3,0i) je to velmi náročné?
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Hajecek
Príspevky: 1699
Registrovaný: 24.10.2012
Auto: E36 325iA Cabrio
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Lozorno - Bratislava

Re: e36 diferak maly-velky obal

Nedeľa, 29. Júna 2014, 22:03

zdravicko pani ... taka otazocka a nechcem tu zakladat dalsiu temu ohladom diferakov ... nieje niekde tabulka rychlosti pre jednotlive diferaky respektive aku max rychlost maju pri jednotlivych stupnoch? ... jedna sa mi o to ze mam 2,9 diff na 328iA a idem to prerabat na manual uz konecne teraz mi to taha maximalku nieco cez 260 podla gps ale co to bude robit s manualom ? ... ide mi skorej o zrychlenie ako o maximalku takze najvhodnejsie by bolo asi 3,15 ci ? nechce sa mi menit poloosy a kardan kedze by to nevydrzali alebo ked tak este moznost vyrobit si podlozky a dat to ako taku redukciu na diff s malym obalom co vy na to ?
 
bysto
Príspevky: 403
Registrovaný: 9.12.2012
Auto: e36 323i
Kraj: Bratislavský

Re: e36 diferak maly-velky obal

Utorok, 1. Júla 2014, 16:40

Hajecek napísal:
jo da sa to preskladat ale neni to take jednoduche ako sa zda [-X


Tu vysokú maximalku Robi prave ten automat, ked tam das automat, tak ti hned padne na cca 220. A na tvojim mieste by som tam nechal 2,93 - hodí sa to pri predbiehaní, mne s 3,15 skončí do obmedzovača na 3-ke pri cca 140? Nie som si teraz celkom istý , ale určite by sa hodilo, keby to žilo trochu dlhšie. A nakoľko je 2.8 výrazne silnejšia 2.5, tak je asi zbytočne tam dávať 3,15dif, zas na druhu stranu, na nejake driftiky to bude lepsie
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: e36 diferak maly-velky obal

Piatok, 4. Júla 2014, 14:57

Sú tu nejaké mylné informácie tak to dám na pravú mieru.
Malý diferák majú 316i/A, 318i/A, 318iS/A, 320i/A, 318TDs.
Stredný diferák majú 323i/A, 325i/A, 328i/A, M3 3.0, 325TD/A.
Veľky diferák má 325TDs/A, M3 3.2.

Malý a stredný diferák sa dá vymeniť kus za kus, potrebujete avšak zadný diel kardanu a poloosi k príslušnej motorizácii.
Veľký diferák bez výmeny klietky na E36 bez príslušných úprav nenasadíte.

Čo sa týka kompaktibilnosti vložiek diferenciálu tak o E36 veľa neviem ale napríklad veľká vlozka diferenciálu z E30 je totožná s malou a strednou vložkou E34 a tým pádom tie vložky z E34 sú totožné so strednou vložkou E36. E34 veľká vložka (540i/A, M5 3.6/3.8 ) je zhodná s veľkou vložkou E36 (325TDs/A, M3 3.2). Malá vložka E36 by mala byť zhodná s malou vložkou E30.

Compact má zadnú vlečnú nápravu E30 takže tam nájdete iba malý diferenciál (E36, E30) a veľký diferenciál (E30, E36 stredný, E34 malý a stredný)

Ak sa v niečom mýlim tak ma prosím, opravte.
 
Risten
Príspevky: 6
Registrovaný: 23.7.2014
Auto: BMW E36 318i Touring
Kraj: Bratislavský

Re: e36 diferak maly-velky obal

Sobota, 26. Júla 2014, 23:52

chalani a ako zistim na pohlad ci mam samosvor alebo nie? poprípade je výmena náročná? e36 318i
Diky :D :D
 
bysto
Príspevky: 403
Registrovaný: 9.12.2012
Auto: e36 323i
Kraj: Bratislavský

Re: e36 diferak maly-velky obal

Štvrtok, 31. Júla 2014, 11:24

Risten napísal:
chalani a ako zistim na pohlad ci mam samosvor alebo nie? poprípade je výmena náročná? e36 318i
Diky :D :D


Zistíš to bud podľa ETK, ked si das svoj VIN - ak nim bolo auto vybavené a nebol nikým menený za otvorený.

Pohľadom jedine na štítku na diferaku, odzadu je taky srob a tam je taky oválny pliešok, cca 4x1cm - avšak pokial bola v diferaku nemenia vložka, tak ti to nepomôže :-D.

Najjednoduchšie, skus spravit hodiny na mieste, ak sa otočil tak, ze sa ti predné kolesa skoro nepohnu z miesta a ostanú po tebe 2 smuhy od kolies = mas svor. Ak budes robit hrozne velky oblúk, tak svor nemas - samozrejme treba vypnúť ASC ak mas.

Alebo sa to da aj tak, ze zdvihnes jedno zadne koleso a pri zaradenej rýchlosti ti s nim pôjde ťažko točiť, tak mas svor. Alebo zdvihnes obe, das neutrál a začneš točiť jedným kolesom - druhé sa bude točiť rovnako = mas svor, bude sa točiť naopak = mas otvoreny

Edit:
Co sa týka výmeny, tak to mas 4sroby vpredu vstupe do difu, 2x6ks na poloosiach a tusim 3 sroby co držia diferak, na klube je aj návod ako to vymenit. Zvladas to aj sam, ak ti pôjdu povoliť vpoho sroby, tak robota na cca 5hodin aj so zdvihnutím auta
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4171
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: e36 diferak maly-velky obal

Piatok, 3. Júna 2016, 12:28

viem ze trosku ozivim staru temu ale keby niekto chcel vedietk ktory model ma aky diff, kolko bude s ktorym tocit tak tu je celkom dobry link ;-) http://www.e36racing.de/differenzial.php 
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní