... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
germancars
Autor témy
Príspevky: 610
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

trh s M power na slovensku

Streda, 28. Septembra 2011, 15:28

chlapi viete mi niekto vysvetlit ako je mozne, ze je u nas trh s M3kami uplne mrtvy? E36tky ktore tam su sa predavaju uz minimalne pol roka, e46takisto.. a to su tu ceny nizsie ako najlacnejsie na mobile.de... kde je chyba? :-s
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: trh s M power na slovensku

Streda, 28. Septembra 2011, 16:11

.
Naposledy upravil/-a jararak v Utorok, 4. Októbra 2011, 08:42, upravené celkom 1 krát.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
germancars
Autor témy
Príspevky: 610
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: trh s M power na slovensku

Streda, 28. Septembra 2011, 16:41

bezny nie, ale snad nie kazdy v tejto republike kupuje auta ako bezny clovek...
 
JozefSvob
Príspevky: 820
Registrovaný: 19.11.2010
Auto: E92
Kraj: Bratislavský

Re: trh s M power na slovensku

Streda, 28. Septembra 2011, 17:10

Asi si uvedomuju ze spotreba by ich zozrala.... :-"
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: trh s M power na slovensku

Streda, 28. Septembra 2011, 17:22

Spotreba je o nicom. Ak uz raz capujes do 6hrnca su tam minimalne rozdiely, spotrbak je inde.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
cretino
Príspevky: 1903
Registrovaný: 13.7.2009
Auto: ..kombik :)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: DS, BA

Re: trh s M power na slovensku

Štvrtok, 29. Septembra 2011, 07:55

germancars napísal:
chlapi viete mi niekto vysvetlit ako je mozne, ze je u nas trh s M3kami uplne mrtvy? E36tky ktore tam su sa predavaju uz minimalne pol roka, e46takisto.. a to su tu ceny nizsie ako najlacnejsie na mobile.de... kde je chyba? :-s



vidim, ze mas podla popisu e36 m3 - pochval sa, ze by dalsi pekny kusok v BA?

podla mna musi M3 E36 clovek chciet a chciet hlavne pre to, co to auto ponuka - nemalo by to byt ako jedine auto v domacnosti.. k tomu vsetkemu treba mat ochotu dat tomu autu vsetko, co potrebuje aby z kultu nespravil nakoniec vrak. ked si k tomu pripocitas financne moznosti jednotlivca a velkost SK trhu tak zistis, ze nie je vela ludi, ktori to vsetko dokazu ocenit natolko, ze si ho nakoniec aj kupia.
Urcite to nie je len o tankovani :D
F11 525d
E70 35d
 
Užívateľov profilový obrázok
patres
Príspevky: 3554
Registrovaný: 14.5.2008
Auto: qupé
Kraj: Bratislavský

Re: trh s M power na slovensku

Štvrtok, 29. Septembra 2011, 08:09

Problem je ze mi slovaci sa porovnavame z celym svetom a pritom sme trh ako nejaka provincia Alberta. Musime si realne uvedomit, ze u nas to nikdy nebude ako vo svete. To ze si par jednotlivcov a chlapcov kupi na jeden rok Mko a potom sa ho zbavi nepovazujem za ehm trhove ale to je jedno. Ako sa pise hore, nie je to o tankovani aj ked to v nasej spolocnosti zohrava priznajme, si velku rolu. Samozrejme su aj u nas boli, su aj budu ludia ktory si kupia zanovne Mko z predajne ale to je aj v inych nam podobnych ekonomikach a trhoch. Ale prosim neporovnavajme sa s niecim inym na co nemame a nikdy nebudeme mat.
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: trh s M power na slovensku

Štvrtok, 29. Septembra 2011, 11:01

Trh stoji, a to nie len u M3.

Predavaju sa len spotrebne vozidla, kedysi bolo bezne pytat 300e z ceny auta dole, teraz je to uz 500 a viac, pretoze kupujuci vie ,ze predajca chce predat a ze preda aj pod cenu (vacsina)

Co sa tyka tych "M3 vrakov", treba definovat co je to VRAK, pretoze M3 E36 v top stave stoji 10.000 Euro a viac, ked niekto pozera E36 za 6-8,000 nemoze ratat s tym ze to auto bude v top stave. Aj ked vela ludi chce z hovna zlato a to je nas najvacsi problem na slovensku.

Ja sam predavam M3 E36, auto je pomerne zachovale, od Top stavu to ma daleko, ale dostava pravidelny servis. Cena vsak odraza stav. Ked mi dakto ponukne 12,000 euro tak mu necham spravit motor a celolak, ked mi vsak niekto ponukne 7,000 tak to urcite nedostane.
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4171
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: trh s M power na slovensku

Štvrtok, 29. Septembra 2011, 11:24

a problem je aj to bezny clovek si za tych 8tis. kupi radsej nove auto ako M3, kde je drahy servis, nevie docoho ide atd. A kto ma nato aby aj po servisnej stranke udrzal to auto v top stave, povecsine uz ma nato aby si kupil aj niejaky lepsi sportiak ako e36 m3, Njlepsie je to vidiet asi na hectorovej alebo melisimovej e36 aj ked to nesu M3, ale za tie sa daju kupit uz aj ine auta z pohladu kupujuceho, a ze su v horsom stave to nikoho nezaujima, hlavne ze sa daju uz kupit
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Vlado Behun
Príspevky: 363
Registrovaný: 8.4.2008
Auto: E46 M3
Kraj: Bratislavský

Re: trh s M power na slovensku

Štvrtok, 29. Septembra 2011, 13:49

Ja si skor myslim, ze je to nie len produktom a investiciami s nim spojenymi, ale aj kupnou silou a nakupnymi motivaciami cielovych skupin ojazdenych Miek (chalani 18 - 30 rokov).
Domnievam sa, ze 90% tychto ludi si to auto kupuje ako alternativne (wikendove) vozenie sa, pripadne ako jedine auto, no jeho primarny sposob (pre)dopravy je MHD. A tu to zacina (ak sa rozhodnem, ze do Mka pojdem, a mam k dispozicii vstupnu investiciu + cca 200E na PZP), pytam sa sam seba:
a) mam na 11l+ spotrebu, aby som si ho vedel uzit?
b) mam na nutny servis, pripadne nevyhnutny minimalny potrebny upgrade?
c) mam to auto kde parkovat/zimovat (idealne garazovat = dalsie naklady)?
d) mam to auto kde realne vyuzit (okruh, "bezpecne" okresky v okoli)?
e) mam financie na jeho realne vyuzivanie (S_ring naklady na 1 x volne jazdy stoja cca 50-100 EUR + dalsie nepriame naklady spojene s opotrebenim urcitych dielov)?
f) ine....

Ak si clovek zvazi, alebo ak zisti, ze to auto nezvlada, musi pocitat s tym, ze ho bude predavat min 4-6 mesiacov, alebo na tom cca 2-3tis prerobi, ak bude potrebovat cash back v priebehu niekolkych weeks.

Nesuhlasim, ze je to problem len vrakov vyskytujucich sa v inzerciach, vid. moju byvalu M5 (alebo par E46M3), TOP stav, a ani za 8-9K nie je obratom predajna. Auta s podobnym najazdom a v rovnakom stave sa predavaju inde (rozumej vonku) od 15K+.

Tu ale ide presne o to, ze clovek si nakoniec rozmysli, ci si kupi 4-5 rocny hot hatch za 6-9K, alebo dva krat tak stare (nepredajne) bawo za rovnaku cenu....
Naposledy upravil/-a Vlado Behun v Piatok, 30. Septembra 2011, 09:05, upravené celkom 1 krát.
Ex - Renault 5 TL, Renault 5 GT Turbo, Fiat Uno Turbo, Peugeot 106 1,6 GTi, Ford Focus ST, Impreza Sti (now)
Ex - BMW E30 325 Coupe
Ex - BMW E36 316 Compact
Ex - BMW M3 E36 3,2
Ex - BMW M5 E39
Ex - BMW M3 E46
Current: Non BMW (+ E46 Compact 2,0d)
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: trh s M power na slovensku

Štvrtok, 29. Septembra 2011, 16:13

no moj uhol pohladu je, ze to nie je len v tom ze by ludia prosto nemali na jeho prevadzku peniaze. Uprimne, situacia je taka ze konkurencia tu slape na krk.

Nebyt toho ze sme kupovali nove auto pre zenu, peniaze by isli do stvrokolesovej vikendovej zabavky a preto som sa isty cas obzeral po vikendovom auticku za 10-13tis.
OK, ja som BMW pozitiv, takze prva volba bola M3... lenze, dobra M3 nieco stoji. Spominane E46 s ako tak doveryhodnou minulostou a vhodnym stavom boli za 15-20tis. E36 M3? ...isto fajn auto, ale uprimne, to musis byt sakra fanda aby si dal tolke hrachy za 10-16 rocne auto. Ak to nebol bombovy cukrik odlozeny v stodole a prevetravany prezidentom klubu historickych BMW, tak pred sebou nema ani v najlepsom pripade viac ako 5-6rokov kym sa nieco totalne nedosere a na vrtanie sa v nom zas cas nemam. Potrebujem auto co ma nestoji cas, lebo ten je vzacnejsi ako par bankoviek.
Tu ale nastava iny problem. Co vlastne za tie prachy dostanes? Ostru a silnu verziu rodinneho sedanu/coupe, ktora sice jazdi fantasticky, no stale je to len civilne auto upravene na sportove. (sorry, ale je to tak)
A co mozes za 13tis este mat?
- Nissan 350Z, 300ps v prikrcenom a ostrom coupe, nie starsi ako 4-5rokov a pod 100tis km. Takych je kopa...
- Porsche boxter asi nie je najlepsi konkurent, 2,7 ma menej ako 190kW, ale zas je to plnokrvny sportak s istym statusom.
- mne osobne sa sem este zaradili napr Catterham, alebo stara Cobra, ale za tu cenu isto len replika. FunFactor to ma ale na vikendove jazdenie mozno vyssi.

Nehovoriac o tom, M3 ci uz E46 alebo E36 splyvaju z davom a oku bezneho vodica sa stracaju v kolone a to je pre niekoho minusom, ak chces na ceste s vikendovym autom vytrcat. A priznajme, M3 sa nekupuje na kazdodenne jazdenie...

Ale aby ste ma nemali za "hejtera", stale dufam ze si v nejakej dobe dam dost hrachov bokom a kupi krasnu atmosfericku E46 M3 na vikendy... len dufam ze dovtedy najdem toho sefa klubu historickych BMW a preda mi tu svoju :mrgreen:
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Roman804
Príspevky: 879
Registrovaný: 21.3.2010
Auto: M3 E92, F11 LCI
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: trenčín,0905446111

Re: trh s M power na slovensku

Štvrtok, 29. Septembra 2011, 20:23

Vlado Behun napísal:
Ja si skor myslim, ze je to nie len produktom a investiciami s nim spojenymi, ale aj kupnou silou a nakupnymi motivaciami cielovych skupin ojazdenych Miek (chalani 18 - 30 rokov).
Domnievam sa, ze 90% tychto ludi si to auto kupuje ako alternativne (wikendove) vozenie sa, pripadne ako jedine auto, no jeho primarny sposob (pre)dopravy je MHD. A tu to zacina (ak sa rozhodnem, ze do Mka pojdem, a mam k dispozicii vstupnu investiciu + cca 200E na PZP), pytam sa sam seba:
a) mam na 11l+ spotrebu, aby som si ho vedel uzit?
b) mam na nutny servis, pripadne nevyhnutny minimalny potrebny upgrade?
c) mam to auto kde parkovat/zimovat (idealne garazovat = dalsie naklady)?
d) mam to auto kde realne vyuzit (okruh, "bezpecne" okresky v okoli)?
e) mam financie na jeho realne vyuzivanie (S_ring 1 volne jazdy x stoji cca 50-100 EUR + nepriame naklady spojene s opotrebenim urcitych dielov)?
f) ine....

Ak si clovek zvazi, alebo ak zisti, ze to auto nezvlada, musi pocitat s tym, ze ho bude predavat min 4-6 mesiacov, alebo na tom cca 2-3tis prerobi, ak bude potrebovat cash back v priebehu niekolkych weeks.

Nesuhlasim, ze je to problem len vrakov vyskytujucich sa v inzerciach, vid. moju byvalu M5 (alebo par E46M3), TOP stav, a ani za 8-9K nie je obratom predajna. Auta s podobnym najazdom a v rovnakom stave sa predavaju inde (rozumej vonku) od 15K+.

Tu ale ide presne o to, ze clovek si nakoniec rozmysli, ci si kupi 4-5 rocny hot hatch za 6-9K, alebo dva krat tak stare (nepredajne) bawo za rovnaku cenu....

v zásade som podobného názoru,kupoval som si pred m-kou už aj nové autá a presne radšej som dal polovicu za nové ako vtedy stála m-ka,a proste moje priority boli niekde úplne inde-práca, bývanie,chalupa,rodina potom motorka,štvorkolka a až tak som sa dostal k m-ke a aj ked som mimo akože cieľovej skupiny 18-30 rokov veľmi si m-ku uživam aj všetko okolo toho pritom ju používam každý deň aj ked máme ešte jedno auto a hlavne niesom teraz finančne z nej v strese, ako keby som si ju kúpil pred 10 rokmi :wink:
a často sú tu otázky spojené koľko stoja náklady na udržbu m-ky,tak pri mojej a teraz je v super technickom stave , tak za rok a pol išlo do nej asi 1,5-2 tis. eur,na servis a údržbu,no aby som to nezakríkol tak klopem po dreve :wink: ,plus rátajte asi 2,5 tis.do exterieru,výfuk,kolesá,gumy,a ine drobnosti,ale tak po dvoch rokoch to zhrniem potom podrobnejšie
pribehy-nasich-aut/topic-t31012.html
ex-lada2106,ford escort cabrio1983,ford scorpio1986,škoda100 1974,škoda1000MB1969,vw polo1997,nissanAlmera2001,honda CRV2005,mercedesA1998, kawasakiZR500 1984,yamahaFazer600 2004,yamahaGrizzly2005
 
Vlado Behun
Príspevky: 363
Registrovaný: 8.4.2008
Auto: E46 M3
Kraj: Bratislavský

Re: trh s M power na slovensku

Piatok, 30. Septembra 2011, 09:16

Co sa konkurencie tyka, je to urcite pravda. Momentalne sa daju presne kupit 4-6 rocne 200-300HP auta s cenovkou okolo 9-15K, ci uz 350Z, Renault 2T sport, Clio RS, STI, Focus ST, Golf R32, Type R, MPS alebo OPC, snad aj nejake tie EVO VIII alebo Boxter, ....

Verim, ze vacsina z tychto automobilov dokaze plnit svojim sposobom svoju ulohu vikendoveho auta.

Co sa nakladov tyka, nevidel by som to tak hrozne. Mna zakladny servis na M3 46 stal cca 400 EUR (komplet vymena VSEKYCH naplni a filtrov), a ak by som jazdil vyslovene vikendovo, tzn. off side okresky so/ne, tak nenajazdim viac, ako 2-4000 km rocne, a to znamena ze dalsie investicie ma cakaju az o rok na konci dalsej sezony. Samozrejme ratam so setrnym zaobchadzanim s pneu a brzdovym oblozenim ;-)

Pravidlom ale castokrat je, ze vyssie vstupne investicie (mladsie zachovalejsie auto) = nizsie buduce prevadzkove naklady ;-)
Ex - Renault 5 TL, Renault 5 GT Turbo, Fiat Uno Turbo, Peugeot 106 1,6 GTi, Ford Focus ST, Impreza Sti (now)
Ex - BMW E30 325 Coupe
Ex - BMW E36 316 Compact
Ex - BMW M3 E36 3,2
Ex - BMW M5 E39
Ex - BMW M3 E46
Current: Non BMW (+ E46 Compact 2,0d)
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: trh s M power na slovensku

Nedeľa, 2. Októbra 2011, 01:21

co tu riesite? na slovensku sa neda kupit ani poriadna zelenina, nie to este auto....
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: trh s M power na slovensku

Nedeľa, 2. Októbra 2011, 13:52

Airbone +1

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 231 neregistrovaných