... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
trunek napísal:salat na denné vozenie mám 520ku 98čka. Kúpil som ho, keď malo 180t na tacháci (prvý majiteľ v Nemecku, privát a do vtedy BMW servis aj preverený takže na 1 000 000% originál km) a potom som ho mal iba ja. Dnes má auto po 7mich rokoch používania cca 350t km najazdených. Moje investície do auta počas celého obdobia boli nasledovné:
- zapchal sa termostat 32€
- tiekol tlmič. Dal som repasovať oba na náprave. Asi 30€ za tlmič. Funguje mi to už 5ty rok bez problému
- brzdy. Boli tam ešte pôvodné od výroby keď som ho kupoval ja. Takže nové brzdy. Nepamätám si koľko to bolo ale max 150-200€
- palivové čerpadlo (odišlo asi pred pol rokom) 80€
- na náprave som za tie roky vymenil veci do 200€ (tyč riadenia, nejaké to rameno....)
nerátam olej, lebo ten ide do každého auta, filtre tak isto. Takže moje dennodenné jazdenie je na 2.0i V6 a za 170t km respektíve za 7 rokov som do auta investoval na opravy cca 500€ čo si myslím, že je smiešne. Neverím tomu, že nová KIA dá 170t km a bude sa na nej opravovať/vymieňať iba niečo za 500€ za 170t km..... U mňa je voľba jasná a to, že klesli ceny áut je pre mňa iba super. Aj preto mám dve 5ky doma :) Neriešim. Ak si niekto nevie vážiť svoje auto je mi to jedno, ak si niekto kúpi novú KIU, iba sa usmejem, to moje čo má 350t km ho ešte prežije. Kedysi sa robili autá tak, aby vydržali a nie ako dnes, všaade samé zastarávanie, obsolentnosť....veci sa plánujú aby vydržali iba 3 roky a dosť.... Brat chodil na strojársku VŠ a keď sa spýtal, že keď vieme presne napočítať zaťaženie prevodovky, prečo sa nerobia aby vydržali 20r, odpovedali mu, že to je plytvanie materiálom. Ani nové diely nie sú také super ako tie staré. Moje auto má 350t km a stále ten istý výfuk. Ujo má Megan a už ho menil a to nemá ani 180t km....
Ja v tom mám jasno. Mal som peniaze na kúpu aj E60ky, ale oprické vlákna, nové technológie a za tú istú cenu? Inovácia = inflácia. Mohol som si kúpiť krásnu 3ku 2006-7, alebo 5ku niečo obdobné, ale kúpil som si radšej staršie a vydarené kúsky pred koncom série... Takže víkendové auto mám báwo a denné auto mám báwo a meniť nebudem ! Myslím, že môžem hovoriť aj za víkendových a aj za denných vodičov. Paradoxne do toho víkendového plánujem dať viac ale to je len srdcom pre krásu ako píšeš
Dogg88 napísal:vies ono ide o to co clovek od auta ocakava...
pozri napriklad ty to mas ako premiestnovadlo. Mas novy Citroen s 5km nabehanymi a si rad ze ta odvezie z bodu A do bodu B.
Clovek ktory si ale kupuje staru povedzme e36 hlada nieco ine...on sa tiez premiestni z bodu A do bodu B ale bude mat aj nejake pocity...pocit radosti z jazdy.
Ja som uz mal nejedno auto a od roznych vyrobcov.
Ako priklad pouzijem napriklad Astru kabrio ktoru som mal. Ano je to pojebany opel a furt sa srala, ale ten pocit ked sa vezies v lete s otvorenou strechou je nieco tak paradne ze na to ako si siel vcera domov na lane rychlo zabudnes![]()
Proste sme ludia, kazdy caka od auta nieco ine...
Niekto da 10 000€ za novu Fabku, iny da 10 000€ za e90 (pre teba stare auto) a je rad
o tom je zivot...o rozmanitosti
dethXtreme napísal:ked berie niekto auto ako cisto spotrebny tovar, je pochopitelne a uplne tomu rozumiem ze si radsej kupi nove...ako pise Kallon...kupit nove, nemat stres s opravami, po padnuti zaruky predat a zase dookola...je to proste jeden pohlad na vec a je rovnako spravny ako druhy...
...a ten druhy je taky, ze ma niekto auto vysnivane...a ma ho za viac ako len spotrebny tovar...uvediem priklad napriklad seba...mam proste obyc e36 318i ale mam to auto RAD.je to moje HOBBY, rad sa on staram, ked mam blbu naladu tak sa idem povozit...ked mam nejake peniaze nazvys, natankujem si a vozim sa.len tak po meste alebo kde ma napadne...alebo kupim do auta daku blbost co ma potesi (stromcek vonavy...) alebo ho idem poumyvat aa kludne tym zabijem cely den a mam radost...alebo ked je penazi menej, a nemam co robit, idem pred panelak, otvorim si kapotu a hrabem sa v tom aute, rozoberam, skladam, zistujem co kde je...za tych 5 rokov co to auto mam a vzhladom na okolnosti poznam to auto takmer do srobicky a vzdy mam radost ked ma presvedci ze to tak nie je...a keby som teraz vyhral napriklad ako ten cech 400 000 000korun, prve co by som urobil by bolo to, ze by som to auto odviezol do najlepsieho servisu v nemecku a nechal by som ho tam komplet cele opravit aby bolo ako nove...preco? lebo to auto mam rad!...a kebyze vyhram menej...alebo by som zarabal relativne slusne a mal by som sa rozhodnut co si kupim, nevahal by som a zase by to bol stary bavorak...a to je ten druhy pohlad na to ci kupit nove, alebo jazdene auto...
Kallon napísal:
no a co? ale budem s novym autompo 3 rokoch ho predam za polovicu kupy so 45-60.000km a budem mat dalsie nove auto.
a nie po 3 rokoch riesit ako predat auto co ma 270.000km
vies doteraz som si tiez myslel, ze radsej sa vozit na starsej mozno aj spolahlivejsej herke.a smial som sa novym premiestnovadlam a rehotal jak sa ja fajne vozim v jazdenke, jak ich trhnem jak nic.
![]()
dnes sa rehocem ja, vozim sa v novych autach a smejem sa susedovi ked ma trhne na 10r. E60 s 300.000km ci dalsiemu na A6 s 220.000km a podobnym co ma s velkou hrdostou predbiehaju ako nic. samozrejme cest vynimkam, urcite nemecke auta vydrzia tolko km. ale je tu ALE
NOVE je vzdy NOVE.predpokladam, ze aj TV, mikrovlnku, pracku, chladnicku, nabytok a pod. si kupujes fungel nove a nie spod ruky....
Kallon napísal:. . . .
A co sa tyka pohodlia/luxusu? Je to auto, vozim sa v nom, nech to ma klimatizaciu, prijatelny motor, elektricke ovladanie a mozno cuvaci senzor a prijatelne sedenie. Viac casu mienim travit doma v dometam mi viac zalezi aby som sa citil komfortne/luxusne.
. . . .
matyson napísal:Nové autá sú spotrebak bez duše, staré pre radosť....
voMacK napísal:Mozno su nove auta spotrebak bez duse. Ale skus sa na dialnici vysekat v E36 a v F30 a cela dusa auta ti bude u prdele.