... všetko o BMW ...
speedfred napísal:Nejako som sa v tom stratil, obloženie spojky je teda normálne, žiadna keramika?
Len zisťujem do budúcna ako riešiť spojku na mojom wágene bo sa možno bude upravovať soft a pridávať trochu krúťaku aspoň 700+
kiski napísal:Nechcem díky, ja sa chystám tieto moje renovovať a dať do čiernej jak som spomínal 😀Mám rovnaké kolá ako máš ty na predaj, zrenovované. Nechceš? Je síce pravda, že dva z tých diskov som vracal naspäť, nakoľko sa mi renovácia nepáčila, tak ich opravovali, a netrafili už celkom farbu k tým prvým dvom, ale po týždni jazdenia nezbadáš... Stoja mi v záhradnom domčeku nevyužité.
 Nuže keramika je povinnosť, ktorú si musím dodatočne splniť. Nestálo to veľa tak ma to veľmi neserie, predsa všetko ohladne prestavby išlo hladko tak niečo sa muselo pojebať, no klamal by som ak by som tvrdil že nie som troška sklamaný. Ak by vydržala 10000km, nepoviem nič ale 1000km kurva, to je fest málo, tiež podotknem že sa s autom nerobil jediný launch, jediný burnout, jednoducho žiadne kktiny. Auto jazdí svižne to áno, ale žiadne preteky. Očividne je priebeh výkonu na tú spojku moc. Treba to brať pozitívne a tešiť sa na výmenu, kde voči automatu odpadla polovica starostí takže to bude fixed raz dva.
 Nuže keramika je povinnosť, ktorú si musím dodatočne splniť. Nestálo to veľa tak ma to veľmi neserie, predsa všetko ohladne prestavby išlo hladko tak niečo sa muselo pojebať, no klamal by som ak by som tvrdil že nie som troška sklamaný. Ak by vydržala 10000km, nepoviem nič ale 1000km kurva, to je fest málo, tiež podotknem že sa s autom nerobil jediný launch, jediný burnout, jednoducho žiadne kktiny. Auto jazdí svižne to áno, ale žiadne preteky. Očividne je priebeh výkonu na tú spojku moc. Treba to brať pozitívne a tešiť sa na výmenu, kde voči automatu odpadla polovica starostí takže to bude fixed raz dva.

 
  Takže k autu, už ani neviem kde som skončil a čo som sem písal a čo nie. Auto sa softwarovo doladilo aby fungoval tempomat ako má, išla sahara, nakódoval sa druhý SZL modul. Auto je teda bez akýchkoľvek chybových hlásení a plnohodnotne funkčné.
 Takže k autu, už ani neviem kde som skončil a čo som sem písal a čo nie. Auto sa softwarovo doladilo aby fungoval tempomat ako má, išla sahara, nakódoval sa druhý SZL modul. Auto je teda bez akýchkoľvek chybových hlásení a plnohodnotne funkčné.  a zotrvák na voľnobehu triasol celým autom, nie vždy. Po zastavení na križovatke to chvíľu bolo ok, po cca 15-20 sek už začal triasť a prejavovalo sa to iba keď bol motor poriadne zohriaty, za studena vždy ok. Tie vibrácie sa prejavovali až na chode motora, musel som vždy pridať plyn na 1200rpm a pomaly ho púšťať čo ho ustálilo, na ďalších 20 sek
 a zotrvák na voľnobehu triasol celým autom, nie vždy. Po zastavení na križovatke to chvíľu bolo ok, po cca 15-20 sek už začal triasť a prejavovalo sa to iba keď bol motor poriadne zohriaty, za studena vždy ok. Tie vibrácie sa prejavovali až na chode motora, musel som vždy pridať plyn na 1200rpm a pomaly ho púšťať čo ho ustálilo, na ďalších 20 sek  ](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif) maximálne otravná záležitosť.
 maximálne otravná záležitosť.  Kvalitný výrobok značky LUK nie že len trasie, ale je aj krivý do kónusu ako kkt. Ďalšia rana pod pás, SACHS prítlačák na zotrvačník LUK nepasuje, no nejebne ťa?
 Kvalitný výrobok značky LUK nie že len trasie, ale je aj krivý do kónusu ako kkt. Ďalšia rana pod pás, SACHS prítlačák na zotrvačník LUK nepasuje, no nejebne ťa?  Takže rozborka zbytočná, poskladal som to s nervami naspak. Za 75 min by the way. To auto je úplne exkluzívne na servisné úkony pokiaľ prešlo mojimi úkonmi na zjednodušenie
 Takže rozborka zbytočná, poskladal som to s nervami naspak. Za 75 min by the way. To auto je úplne exkluzívne na servisné úkony pokiaľ prešlo mojimi úkonmi na zjednodušenie  teda downpipe, dpf off a hlavne manual gearbox voči automatu
 teda downpipe, dpf off a hlavne manual gearbox voči automatu  Zohnať origo použitý zotrvačník je nadľudský výkon, zháňal som 6 mesiacov, nezohnal. Nový jebem, neni peneži.
 Zohnať origo použitý zotrvačník je nadľudský výkon, zháňal som 6 mesiacov, nezohnal. Nový jebem, neni peneži.  navyše z e90 330d, podľa čísiel je to iný diel, ale hovorím si dopasujem. Rozborka prevodovky celkovo č.3, rozoberiem, porovnávam --- lamela + prítlačný rovnaký aj podľa čísla. Zotrvák rovnaký okrem stredu, e60 má ložisko do kerého sa zasunie hriadeľ prevodovky, e90 má kolík kerý tam je na piču materinu. Asi je ložisko v hriadeli prevodovky? Naker tam milý inžinieri museli spraviť tento maličký rozdiel pýtam sa sám seba v zúfalstve?
 navyše z e90 330d, podľa čísiel je to iný diel, ale hovorím si dopasujem. Rozborka prevodovky celkovo č.3, rozoberiem, porovnávam --- lamela + prítlačný rovnaký aj podľa čísla. Zotrvák rovnaký okrem stredu, e60 má ložisko do kerého sa zasunie hriadeľ prevodovky, e90 má kolík kerý tam je na piču materinu. Asi je ložisko v hriadeli prevodovky? Naker tam milý inžinieri museli spraviť tento maličký rozdiel pýtam sa sám seba v zúfalstve?  Ale tak vedel som že to nebude EZ, takže žiadna hlava v smútku. Kladivko - jeb jeb, kolík vylisovaný, jeb jeb znovu ložisko vylisované. Merám priemery, ložisko 24mm, kolík 30mm. Z toho vyplýva že pokiaľ vystruhlíkam púzdro so stenou 3mm, prispôsobím to. Ani za keket som nenašol kúsok vhodného materiálu na tento úkon. No reku ništ, jak poznám zdejších sústružníkov mal by som to hotové tak za týždeň. Hodiny ukazovali nejakých 20:30 a hovorím si že do polnoci musím driftovať po okreskách, tak som to poskladal bez ložiska
 Ale tak vedel som že to nebude EZ, takže žiadna hlava v smútku. Kladivko - jeb jeb, kolík vylisovaný, jeb jeb znovu ložisko vylisované. Merám priemery, ložisko 24mm, kolík 30mm. Z toho vyplýva že pokiaľ vystruhlíkam púzdro so stenou 3mm, prispôsobím to. Ani za keket som nenašol kúsok vhodného materiálu na tento úkon. No reku ništ, jak poznám zdejších sústružníkov mal by som to hotové tak za týždeň. Hodiny ukazovali nejakých 20:30 a hovorím si že do polnoci musím driftovať po okreskách, tak som to poskladal bez ložiska  Chvíľu mosí vydržať, ináč hriadeľ z prevodovky má výkyv skoro žiadny, tak do 1mm by som povedal, videl som o moc viacej vyhonené tie hriadele.
 Chvíľu mosí vydržať, ináč hriadeľ z prevodovky má výkyv skoro žiadny, tak do 1mm by som povedal, videl som o moc viacej vyhonené tie hriadele. Idem na test jazdu, za jazdy ťažko tiež. Reverse ani za kkta zaradiť
 Idem na test jazdu, za jazdy ťažko tiež. Reverse ani za kkta zaradiť  Z posledných síl/nervov ma napadlo že skúsím odjebkať doraz spojkového pedála. Učiním tak a hľa, pedál ide o 25mm ďalej ako so starou spojkou. Nakopnem motor, skúsim a rýchlosti idú jedným prstom. Ufff ešteže dopiči. No žiadny happy end sa nekoná, motor sa stihol už čoto zahriať a ja podľa zvuku už viem koľká bije. Do kokota ten zotrvačník zase triase, aj napriek tomu že vôľu má oproti starému o 2/3 menšiu. No mňa už dnes ozaj jebne vravím si. Posledná záchrana ktorá ma neviem prečo nenapadla doteraz, pichnem diag. Kuknem voľnobeh 720, vybombil som to až na 800. Aaaa naštastie je kľud, uuuufff.
 Z posledných síl/nervov ma napadlo že skúsím odjebkať doraz spojkového pedála. Učiním tak a hľa, pedál ide o 25mm ďalej ako so starou spojkou. Nakopnem motor, skúsim a rýchlosti idú jedným prstom. Ufff ešteže dopiči. No žiadny happy end sa nekoná, motor sa stihol už čoto zahriať a ja podľa zvuku už viem koľká bije. Do kokota ten zotrvačník zase triase, aj napriek tomu že vôľu má oproti starému o 2/3 menšiu. No mňa už dnes ozaj jebne vravím si. Posledná záchrana ktorá ma neviem prečo nenapadla doteraz, pichnem diag. Kuknem voľnobeh 720, vybombil som to až na 800. Aaaa naštastie je kľud, uuuufff.