jararak napísal:no jiste, subak, najvecsia icovina co som videl, nech ti srubky vyskakuju z auta a tych 600w, videl si v zivote 600w reprak? mozno do toura e39 by si ho napchal.
Tak v tomto sa zhodneme. Klasicka reakcia malych deti, ked chces kvalitne audio, daj do kufra subak, cim vyssia wattaz, tym je zvuk kvalitnejsi, k tomu hrube kable, poistky, velky zosik, 2 akumulatory v kufri, kapacitor, najlepsie s modrym displayom, este som zabudol na obrazovku v kufri a playstation, aby ked je v zime vonka minus 20, tak otvoris kufor a budete s podobne "zmyslajucim" kamaratom pozerat film alebo hrat NeedForSpeed. A nezabudni dat na kufor chromovu nalepku 2000W a ist na tu trapnu sutaz zvanu "dB drag liga"... Uz niekto z Vas videl repro s realnym vykonom 600W? Myslim sinus a nie tie trapne hodnoty, ktore reprak znesie par nanosekund pred spalenim cievky.
"Cim viac wattov, tym kvalitnejsi zvuk" je klasicka fraza debilnych deti, ktore v zivote nepoculi naozajstnu hifi sustavu, povedzme B&W, Canton, Denon, Dyn audio. To su komponenty radovo 3000 EUR, ale tam je kvalita zvuku, nie ten "cisty bass" z velkej drevenej bedne v kufri potiahnutej kobercom a poskakujuce zadne plato...
Mal som VW Golf IV s original radiom VW Beta, origo repraky (2 stredobasy v prednych dverach a 2 vyskace v trojuholnikoch spatakov) a hralo to stokrat lepsie nez niektore "HiFi zastavby" debilnych malych deti. Dojdu s favoritom na krizovatku (prichadzat ich pocujes uz 500 metrov vopred) so stiahnutymi oknami, pustaju super cool Hip-Hop a tvaria sa ako pani sveta. Prudko zabrzdi na cervenu, na zemi zanechava 3-metrovu stopu zjazdenych Matadorov, kde-tam i kusky vytrhaneho kordu. Veniec volantu drzi pekne v pozicii 12-hodin, cierne slnecne okuliare z Tesca si posunie nizsie na nose, s hrdym vyrazom sa obzre vlavo vpravo, s akymi trapnymi hrcami to tu stoja okolo neho, presne podla "tuzerskej prirucky," ktoru cital u kamarata. Pozera na semafor s nervoznym pridavanim plynu, pripadne sa pohupuje na spojke. 4-valcovy "motor" ide na 3 valce, tych 34 klokanov co to ma po "upravach" (molitanova siska co kupil na kolotococh +10 klokanov, nerezovy vyfuk Remus, samozrejme "ladeny" + 20 klokanov, a 3 zalozni somari v aute, keby nahodou trebalo tlacit. Ano, spravne pocitate, este je tu 1 klokan, co ma ten "motor" od vyroby). Naskoci oranzova, favorit vyraza s velkym rachotom odpadavajucich hrdzavych casti "auta," za sebou zanechava modru dymovu clonu spaleneho oleja, klokany uz buchaju hlavami o kapotu, nasleduje zavrzganie zosliapnutej spojky, pistanie spojkoveho loziska a par trapnych pokusov o rychle zaradenie 2-ky so skripanim zubov prevodovky ktorej sa o synchronoch kedysi davno prisnil sen. Nasleduje dalsia krizovatka a situacia sa opakuje. Vsetko samozrejme doprevadzane "cistym bassom" zo subwooferu z Hypernovy a obcas k tomu zachrcia aj stredobasy, z ktorych sa linie zname "bengoro" od Rytmusa, ktoreho vychovala podla jeho vlastnych slov (m)ulica...
Auto je dost nevdacne co sa tyka vytvorenia dobrej zvukovej sceny, nepravidelny tvar priestoru, vela prekazok, odrazov, takze je skor na mieste setrit vykonom, lebo sa z toho stane len splet zvukov prichadzajucich k usiam vdaka odrazom s roznym fazovym posunom. Taktiez nie je mozne vytvorit idealnu scenu pre vsetkych pasazierov vo vozidle, cele je to jeden velky kompromis. K tomu este vytlmenie, aby vsetko nerezonovalo...
Repra v e36 su rozmiestnene dost nestastne, najma tie vyskace. Tie by mali byt idealne v urovni usi, lebo pri vysokych frekvenciach najviac vnimas smer, z ktoreho prichadzaju. Pri nizkych frekvenciach smer tak nevnimas, preto aj doma moze subwoofer stat v rohu bez toho, aby to scenu narusalo. Asi take najlepsie dostupne miesto pre vysky je prave v tom trojuholniku pri spatnych zrkadlach, mozes na nom vylaminovat domcek vysky, to nieje az take zlozite. Basak by mohol byt aj pri nohach, ale potrebuje ozvucnicu, na ktoru tam asi nie je miesto... Pokial nechces robit rozsiahle upravy, tak vela moznosti nemas a urcite nie za malo penazi, vela muziky...